autor | správa | |
nicor7 modelár Príspevkov: 152 Moje modely Poslať správu |
Ahojte všetci potrebujem poradit z regulatorom . Pred dvoma týždnami som si kúpil nový regulátor ocday 60A išiel úplne v pohode. Ale predvčerom som išiel jazdit a motor mal slabú silu a regulator začal zapáchat tak som auto odstavil . Zachvílu som ho zapojil ešte raz a išiel z neho dym rýchlo som ho odpojil .Další krát som ho už pre istotu nezapajal . Prosím viete mi poradit prečo sa to stalo a pojde vobec ešte? |
|
Majko2002 modelár Príspevkov: 1003 Moje modely Poslať správu |
To som mal tiež taky problém na lodi. Kúpil som si regulátor, zapojil položil som loďku do vody, poplaval som si, vyšiel s loďkou ku brehu, vymenil som vybitu baterku za nabitu q mala rovnaký počet článkov (2) a rovnaký počet mAh. Zapojil som a začalo sa z regulátora dymit. Neviem co to mohlo byť.... |
|
nicor7 modelár Príspevkov: 152 Moje modely Poslať správu |
a regulator si musel vyeniť ? A ešte takto mam baterku Antix 5200 mah 7,6 v 45C len neviem co su tie C . Či nie je chyba v tom zvladne regulator ocday 60A až 45C. |
|
Majko2002 modelár Príspevkov: 1003 Moje modely Poslať správu |
Regulátor som musel vymeniť. Teda poslať späť tomu kto mi ten regulátor poslal |
|
bender modelár Príspevkov: 170 Moje modely Poslať správu |
Baterka ti môže dať až 45×5,2=234 Ampérov, záleží aký tam máš motor, lebo ten môže pod záťažou zobrať aj viac ako 60A, preto je možné, že ti zhorel tegulátor. A ako nabíjaš ten LIHV akumulátor, ako lipo???? |
|
pepe-flash modelár Príspevkov: 119 Moje modely Poslať správu |
Malá poznámka. Všetká elektronika funguje na princípe dymu. Keď dym unikne, už to nebude fungovať. |
|
nicor7 modelár Príspevkov: 152 Moje modely Poslať správu |
motor mam 4370kv a baterku nabijam na 3a a áno presne tak ju nabijam ako lipo . |
|
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
Píšeš, že máš auto, predpokladám motor zapúzdrený, teda vylučujem vplyv nečistôt. Neviem čo myslíš presne silou ktorá motoru chýbala - mohol byť problém v kábloch. Jeden odpojený alebo zvýšený odpor na konektore. To ti tiež dokáže "odrovnať" regulátor. Ako píše pepe-flash - ak to hneď neodstavíš a tlačíš do neho plný plyn - ten ti potom nafúkne niektoré súčiastky, ktoré ten tlak nevydržia a plyn unikne vo forme dymu. (prepáč ale nedalo mi) |
|
nicor7 modelár Príspevkov: 152 Moje modely Poslať správu |
Motor išiel tak ako keby som mal vybitú baterku a tak sekal a vtedy začal ten regulátor smrdieť a tak som ho rýchlo vypol .Ale určite všetky kábliky boli zapojené od motoru aj od baterky vždy kontrolujem polaritu + - . Ale včera som na konektore batérie zistil niečo divné bol ako keby popálený taký do fialova nemohol nastať skrat ? |
|
pepe206 modelár Príspevkov: 597 Moje modely Poslať správu |
keby bol skrat to by si rychlo zistil v momente by si zhorela baterka, ked bol zafarbeny znamena ze sa bol zly kontakt a prehrial sa, tym sa ti zvysil prud a odpalilo regulator, foto toho zafarbeneho konektoru |
|
nicor7 modelár Príspevkov: 152 Moje modely Poslať správu |
poslať fotku ? ale inak na regulátore mam ventilátor to nepomože? |
|
pepe206 modelár Príspevkov: 597 Moje modely Poslať správu |
ano posli |
|
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
O tomto si dovolím silno pochybovať. Ak bol zlý kontakt, zvýšil sa odpor a prúd by mal klesnúť. |
|
pepe206 modelár Príspevkov: 597 Moje modely Poslať správu |
vzdy s narastajucim odporom stupa prud |
|
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
Pepe206 zamysli sa nad čím čo si napísal (ak si nerobíš kzy) to už skoro nestojí ani za reakciu. Opačne by to mohlo čiastočne platiť nasledovne: Pri narastajúcom prúde sa zvyšuje vplyv odporu v tom zmysle, že pri malom prúde sa ti prechodový odpor nemusí (výrazne) prejaviť. Pri vysokom prúde sa ti však môže výrazne zahriať konektor. Plochy viac zaoxidujú, odpor sa ďalej zvyšuje. Nicor7 - konektor je skôr dôsledok ako príčina i keď to neplatí generálne. Ešte Raz Pepe206: Ak máš problém s elektrinou vždy si predstav ako funguje voda. Teraz tvrdíš že čím viac uzatvoríš kohútik (vode kladieš väčší odpor) tým väčší prúd vody dosiahneš..... Základom je ohmov zákon I=U/R (Prúd = napätie/odpor). Napätie je napríklad množstvo vody v priehrade (čím vyššia hladina tým viac jej tam je a tlak (t.j napätie) na múr bude vyšší) odpor je veľkosť otvoru v múre (čím je väčší tým je odpor menší). Prúd je množstvo vody ktorý ti cez ten otvor pretečie ak je väčší (klade vode menší odpor) a zároveň ak je tlak väčší viac vody vytlačíš... či? (nedalo mi nereagovať len preto, že občas robím vo firme školenia) . P.S. Atto: v princípe máš pravdu ale v ojedinelých prípadoch sa môže stať, že ak je odpor blízky nule a potrebuješ dostať z auta výkon tak pri dostatočnom napätí ti stačí nižší prúd, zvyšovaním odporu síce teoreticky klesá prúd ale zároveň i napätie tak, že "pridáš plyn" aby si dostal výkon a musíš to naháňať nielen napätím ale zas i prúdom čím sa zas viac prehreje konektor - to isté platí pre tranzistory na výstupe regulátora. Je to to isté ako keď ten kto potrebuje vyšší výkon (príkon pre ortodoxných) používa viac článkové akku aby nemusel naháňať céčka, prúd regulátorov a hrúbky drátov.... |