autor | správa |
StefanAbel modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
Peťa a ešte by sa TI to lepšie krútilo keby si to zduplovanie rámu v predu kvôli uchytenie pred nápravy zrušil a ponechal len malú časť ako konzolu na to uchytenie nápravy a tú "" ako drážku "" |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Dnes mi prišiel kratší kardan, tak som ho hneď skrátil a namontoval. Trošku sa naplnili moje obavy, s kardanom sa zmenšili výchylky, tá vzdialenosť vývodov náprav je naozaj malá a maximálny uhol ktorý vie kardan preniesť sa pri takto krátkom kardane dosiahne veľmi skoro. Uvidíme ako sa to bude správať v teréne a koľko to ten kardan vydrží. |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
Štefan to tam je asi menší problém... väčším je uchytenie kabiny...tá to veľmi vystužila.... takže musím prerobiť a dať na silentbloky.... aby rám pod ňou mohol cvičiť.... ako vidím, bude tam ešte robotýyyyyy... kým bude spokojný..... uź sa teším.... Peťo.... neklesaj na duchu.... treba to snastaviť na maximálne možné aby sa to ešte hýbalo... a napokon... v tom extréme je to aj tak len okamih... a potom to už bude menej..... a ešte niečo.....ak sa bojíš malých výchyliek a kríženia.... spomeň si na môjho Defa..... tam je chod tlmičov 13mm .... a myslím, źe nejazdil uplne zle tak klídek |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Ja som to meral bez záťaže, ak príde kardan na koniec svojich možností tak začne odtláčať pružiny, takže na úplne pevný koniec to nepríde, trochu to pruží, nejaká rezerva tam je, pre istotu ale urobím dorazy. Uvidíme po jazdných skúškach. Ale dospel som k presvedčeniu, že nie vždy je najlepšie riešenie priebežná náprava, najmä v tomto prípade keď vzdialenosť vývodov sa ešte viac zmenšuje v porovnaní napríklad s čínskymi nápravami ktoré majú pri rovnakej osovej vzdialenosti väčšiu vzdialenosť vývodov. .....Peter Ty sa ma snažíš veľmi nenápadne premenovať |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
prepáč, Marek.... ale to mám asi z toho,že tých Petrov je tu taká prevaha až som z toho zmagorený Marek, rozmýšlal som aj nad variantou samostatných náhonov zadných náprav.... vtedy náhon zadnej ide ponad strednú.... povedzme sa pohybuje spolu s ňou.... a zober si stav, keď stredná ide hore a zadná dole..... v tom prípade máš eśte väčší rozdiel výšok.... v prípade mojich náprav to bolo horšie ako priebežná.... a ano.... ja bude iste dávať mechanické dorazy.... pre istotu... ale asi ich budem dávať na diferáky.... aby bočné výkyvy mohli ostať zachované voľnejšie..... tam bude obmedzením až nadstavba.... |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Tušil som že tvoj neúmyselný omyl pramení z prevahy Petrov a preto som si aj takto srandovne dovolil na to upozorniť. Tie samostatné náhony ma napadli hneď ako som namontoval ten kratučký kardan, ale už som asi moc lenivý aby som to hneď začal prerábať bez "dôkladnej analýzy" ,lebo červík pochybnosti je neúnavný a stále hlodá a pýta sa čo ak by to bolo ešte horšie ako toto pôvodné? Ak by som robil samostatný druhý náhon tak by som ho viedol nie ponad diferák, ale bokom medzi diferákom a rámom, tam to viem viesť nižšie (už nebude taký veľký rozdiel oproti vývodu z diferáku ako keby to bolo celkom hore, ale bude dlhší kardan ktorý dovolí väčší výškový rozdiel) a na náprave by bol pomocný ložiskový domec, kde by sa spájal prvý a druhý kardan tretej nápravy. No minimálne mám nápad na ďaľší projekt, alebo riešenie ak toto nebude dobré. .... a tie dorazy aj ja chcem dať na diferáky presne z toho dôvodu prečo aj ty |
misho222 modelár Príspevkov: 1964 Moje modely Poslať správu |
Marek inak to skríženie náprav máš perfektné, až prehnané, myslím že to máš celkovo vyriešené skvele a nemáš dôvod nič prerábať, alebo upravovať, Podľa mňa ešte podľa použitej nadstavby máš možnosť tie výchylky náprav ešte aj obmedziť. jaaaj ja sa tak teším na Glanzenberg |
miso80 modelár Príspevkov: 161 Moje modely Poslať správu |
Fuu ale tie uhly kardanov z rozvodovky na prednu a strednu napravu su brutalne. |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
misho222.... No ešte to neviem posúdiť koľko je dosť a koľko je málo, budem múdrejší po prvej jazde. Iné to bude aj bez nákladu(len rám) a iné plne naložené. Možno budem ešte aj počet listov upravovať, ak to bude mäkké miso80.... To sa len tak zdá , v podstate (ak myslíš tú poslednú fotku) to sú maximá. Predný je úplne v pohode, tam je rezerva a zadný obmedzím dorazmi a ak sa to ešte zaťaží, rám sa priblíž k nápravám a tie uhly sa ešte trochu zmenšia. |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
Marek, ja som to skúśal najprv tak.... že som dal provozórny domec na rameno strednej nápravy - tak že chodil s nápravou.... a fakt bol minimálny, len že loziská bolo do čoho dať.... a u mňa to bolo horšie ako takto stredom.... preto som aj obetoval dve nápravy na prerábku na jednu priebežnú.... a neboj sa toho obmedzenia chodu.... maximálne výkyvy a kríženia nie sú jedinou cestou dobrej jazdy... hlavne ak máš dosť kolies.... .-D Misho.... ten glanyenberg len dúfam, źe nam vyjde počasie ako vlani.... bude to super náklaďácky výjazd Miso 80..... to vieš... brutál uhly na brutál aute .... ale treba to.... lebo dôležitejšie pri jazde ako kríženia náprav je brucho auta.... zasekneš sa väčšinou kvôli tomu.... preto Marek ťahal rozvodovku maximálne hore.... podobne to mám aj ja na vejtraske... len ja som ešte posunul rozvodovku viac dopredu.... aby nebola v strede.... |
miso80 modelár Príspevkov: 161 Moje modely Poslať správu |
Ako hovoril Marek, ta fotka je maximum a asi aj dost takto klame. Ja len ze ci pojde o co najvacsiu vernost realu, alebo o co najviacsiu priechodnost terenom. Inak aha co som nasiel https://bit.ly/2ROlyhY. Skoda ze cena portalov je stale dost vysoka oproti klasike. |
StefanAbel modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
Páni bavíte sa o že vykivy zad. náprav podla Vás musia byť extremne vtedy je kardan krátky ale ak by ste urobili V3S ako má byť tak tento problém nebude totiš to V3S má rozvodovku na 3 kardany pred. stred. a zadný,pritok zadný je spredlženého kardanu, ktorý má ešte ližisko uchytene na ráme a ža potom pokračuje dlhý kardan od rozvodovky k zad. náprave ďlhším kardanom ale nutné mať mosty náprav s diferákmi mimo stred to je už v podstate maketové usporiadanie náprav čo vy ako vidím neriešite To vaše riešenie mám na T 141 a le tam neriešim veľké výkivy zad. náprav |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Ja som sa snažil čo najviac držať vzhladovo a potom vlastne aj funkčne originálu s malými kompromismi. Nápravy som použil cenovo dostupné s možnosťou nákupu po dieloch a alu upgrade, skladal som ich od základu. Keby som použil blackwell X1 ktoré sú najpodobnejšie aj vzhľadovo(staviam Ural4320) , len samotné tri nápravy by ma stáli cca 450€ ( bez DPH a Cla )... čo je dosť veľa. Takže vzhľadovo je tam určitý kompromis, funkčne až také rozdiely nie sú, z mechanického hľadiska a použitia jednotlivých prvkov je náprava totožná s originálom. Stredovú os listového pruženia som rozdelil na dve časti aby nekolidovala s kardanom ktorý je oproti originálu nižšie, lebo výhody sú zo stredu diferaku. Kompromisy sú nevyhnutné, keďže nestaviam len na poličku ale aj aby to jazdilo a niečo vydržalo. miso80... neviem čo je to za odkaz, ale keď vidím bit.ly tak spozorniem, lebo veľakrát je za tým nejaká habaďúra. Pozri na to, či si tam zavesil to čo si pôvodne chcel |
misho222 modelár Príspevkov: 1964 Moje modely Poslať správu |
tie nápravy sú drahé, no aj tak sú pre ten ural úžasné Ja by som asi šetril |
miso80 modelár Príspevkov: 161 Moje modely Poslať správu |
Haluz, uz to nefunguje, bol to link na bakalarku ohladom ramov a podvozkov Tak este raz. http://bit.do/eHPby |