autor | správa |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Ak nebudem vedieť použiť túto zostavu z akuvŕtačky, tak mám ešte v zálohe verziu použiť jednostupňovú planétovú prevodovku 1:5 (+rozvodovku 1:2) a 80T motor. Vtedy by mi stačil na napájanie aj dvojčlánok. |
StefanAbel modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
Pera to nie je problém keď sa bojíš tých agregátov z vrtačky , daj dole len sklučovadlo a ponechaj hlavicu s aretáciou nastavenia uťah momentu a nastavíš si odpor aký chceš , videl som to v ČR na jednom modely môžeš si z nej aj trochu odrezať po ciferník keby Ti v modely zavadzal A ešte niečo sa dá spraviť na veltej T 141 som nemak kardan kríž tak som spoji vrtačku s rozvodovkou hrubastennou hadčkou Z auta brzdovou a aj sa stane to čo hovoríš tak hadička povolí a dá sa ľahko nahradiť |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
Marek, ja čo mám tu vrtačku na trojčlánok - 10,8V, tak tam idem do autíčka na dvojčlánok..... otáčky prepočítaś..... je to prakticky lineárne... U týchto mabuchi motorčekov sa konštrukčne nerozlišuje 2 či trojčlánok... je to furt to isté... rozdielom sú 3V a potom 24V motory... tam sú rozdiely.... takže vieš použiť dvoj aj trojčlánky... ja ostávam u dvojčlánkov.... nechcem rôzne baterky.... idem na jednom rozmere všade..... aby som vedel meni´t, či mal záložné na dlhšiu jazdu.... Peťo, ako píše Štefan.... nastavenie krúťáku ti tam ostáva.... a veľký krúťák máš na šrobovákoch na 12-18V..... my jazdíme väčšinou na dvojčlánok..... a ten nastavovací krúžok.... u mňa bol pomerne mohutný... tak som ho rozpílil a zvliekol... je to v podstate len také madlo aby sa ľahśie nastavovalo... skutočný nastavovací krúžok je menší.... u mňa má priemer eśte menší ako prevodovka... takže aj ja ho tam mám... keby dačo... ale teraz som ho nastavil na tvrdo.... odskúśam na Glanzenbergu.... |
rodrigezv8 modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
caute, videl som fotky a cital vase rady na rozobratie tych skrutkovacov, ma to podla vas zmysel ? je to lepsie ako 55 zavitovy motor alebo MIG 600-700 ? mam taky jeden zeleny doma co som raz na pumpe kupil za body a uz stoji aj 3 roky v garazi bez nabytia adkedy mam novy, tie provodovky su tam dvojrychlostne ? dnes som dol doma a dokoncil som na hrubo ram, uz to jazdi aj ked zatial iba ako 4x6 kym pride rozvodovka a kardany na to e to ma 70cm tak to zabaca velmi dobre, ta zadna natacacia naprava je zaujimava, velmi smiesne to chodi |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
ono.... čo je lepšie..... prevodovka ako taká nie je problém..... mne dobre jazdia autá s klasickou prevodovkou na 35T motor.... ale pre mňa dôležité je ako zostava motor - prevodovka brzdia..... a v tom je to uź iný problém.... 6kg defender s rc4wd prevodovkou a 35T motorom brzdi výborne.... popustia pneumatiky, nie pohon...... na 5kg plecháčovi MST prevodovka s tým istým prevodom ao def a s tým istým motorom nebrzdí podĺa mojej predstavy... na strmine brzda pustí..... musel som dať senzorový strieďáklebo iné riešenie sa nezmestilo.... na bakoňskom jeeeepe - odhadujem že budem niekde medzi 4,5-5kg brzda s cínskou prevodovkou a 35T motorom brzdí super....... samozrejme vśetky skúšky s tým istým regulátorom..... No a teraz prichádza vetrieska..... podĺa nadstavby odhadujem váhu 7-8kg...... tam by som sa na brzdu uź nespoliehal,,,,, a tak prišiel nápad s aku šrobovákom.... tam prevodovku proste nepretočíš z opačného konca ..... tento dôvod je môj dôvod..... záleží na štýle jazdy.... a ja jazdím radśej pomalšie a kľudne aj na strmych miestach... kde smie byť obmedzením len priľnavosť pneumatík ale isto nie technický problém auta.... A pozerám... šlapol si do toho poriadne.. to sa mi páči..... fakt by sme sa mohli stretnúť na Glanzenbergu 30.3...... to bude pekná zberba nedokončených prototypov novonáklaďákov na testovacej jazde ... a ten glanzenberg je pekný..... nie prehnane ťažký ale dá sa otestovať miestami aj extrémy.... takźe makaj... konec marca sa blíži.... |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Niektoré tie akuvrtačky sú vhodné viac iné menej, výhodou je takmer nezničiteľná prevodovka s integrovanou brzdou (väčšinou, ale už som mal aj bez brzdy). Dvojrýchlostné to je len vtedy ak bola aj pôvodná vrtačka dvojrýchlostná. ... konečne som to povolil ... sice to neprežilo sklučovadlo ale to nebudem potrebovať.... |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
no vidíš.... ako som napísal.... keď to nejde, vezmi väčšie kladivo alebo sa len viac nas..r to som rád.... takže vieš začať vyrábať úchyty do rámu Počuj, Marek.... som hovoril većer s Lipim..... som mu nahlásil testovanie koncom februára... volal ma už na zajtra, ale to je ešte skoro... nie som pripravený ešte..... ale ak by si mal záujem koncom februára.... sú tam fakt dobré trate ... veľa toho vieš otestovať... |
rodrigezv8 modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Co a kde je ten, glanzenberg ? |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Expedička nad Banskou Štiavnicou, začína sa od parkoviska Červená studňa .... Peter ďakujem za ponuku, momentálne ešte nie je čo testovať , čakám na niektoré diely, neviem kedy prídu a ako budem potom napredovať. Budem rád ak budem pojazdný 6x6 na Glanzenberg Ako to plánuješ napojiť ? Lebo podľa fotky už teraz máš dosť krátke kardany a keď tam dáš ešte rozvodovku už to nemusí fungovať, bude tam malo miesta. Asi by to chcelo premiestniť motor s prevodovkou nad, alebo tesne za strednú nápravu a na jeho miesto dať rozvodovku.S prevodovky jeden vývod na nápravu co je samostatne a druhý do rozvodovky a z nej na dvojicu náprav ktoré majú vstupy oproti sebe. |
rodrigezv8 modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Ano tie kardany su kratsie ale chcel som to skusit najprv vyrobit z toho co som mal doma. Rozvodovku planujem mezdi strednh a tretiu napravu kvoli dlzke kardanov. Pokial to v terene nebude dobre tak budem nuteny dat rozvofovku aj dopredu. Dnes som kupil tabulu 2mm HPS dosky a kym pride rozvodovka skusim zapracovat na karoserii. Planujem nieco na styl otcka ako som pisal, prosim vas ako doporucujete robit tie opacne uhly ako ma ivan na tatrapane. On to sice robil z komatexu a ja mam psh. Nechcem si hned znicit vela naterialu. Mam to iba z vnutirnej strany narezat a ohnut ? To sa bojim za sa to zlomi. Alebo ohnut za tepla ? |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Hps sa ľahšie delí ako Komatex, treba to trochu narezať a on sa pekne rovno odlomí,Komatex musíš odrezať v celej hrúbke, ináč robí zuby. Len si to tak kresli zo začiatku aby si vedel lámať po celej dĺžke rezu, počase to dostaneš do ruky a zistíš presne ako sa to správa. A v čom je problém opačných uhlov? Akosi tam neviem nájsť zadrhel. |
rodrigezv8 modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
No ze ci odrezat celu bocnicu naraz a ten uhol robit za tepla, alebo to rozrezat a zalepit v uple aky je potrebny. |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Lepšie bude asi odrezať a zlepiť,poprípade asi aj nejakú vyztuhu zvnútra. Teplom sa dosť deformuje, ak preženies teplotu, tak sa ti to scvrkne, a môžeš začať odznova Sú to vpodstate roviny, tak bude lepšie zastudena. Len si daj pozor aby si vyrezával skutočnú veľkosť a nie ako to vidno na bokoryse. Musíš počítať aj so sklonom plochy, jednoducho pravouhlé premietanie z technického kreslenia, geometria a iné viac či menej súvisiace vedy |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
postupy z hps celkom pekne vidieť aj na Leových fotoseriáloch.... a potom keď prideś do maďarska tak aj naživo... prípadne na niektorej našej trojdňovke... https://www.facebook.com/pg/leosworkshop/photos/?ref=page_internal |
rodrigezv8 modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
dik za informacie, no na trojdnovky som mnou radsej neratajte aj ked velmi rad by som si pozrel tie vase auta nazivo a popozerat co a ako vylepsit |