autor | správa |
Jan_B.cz modelár Príspevkov: 183 Moje modely Poslať správu |
Souhlasím kolego. U vás na Slovensku stavíte pěkné modely. Nejen aut, ale cokoliv v modelářine. Souhlasím kolego. U vás na Slovensku stavíte pěkné modely. Nejen aut, ale cokoliv v modelářine. |
CRACKY modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
|
CRACKY modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
|
StefanAbel modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
Je krásna !!! |
CRACKY modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem ale ešte nieje zďaleka koniec |
CRACKY modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
|
CRACKY modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
|
Jan_B.cz modelár Príspevkov: 183 Moje modely Poslať správu |
Krásný stroj. Vypadá super. |
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Trochu ma zaujali tie zhorené motory. Pár modelov, čo som mal možnosť vidieť, malo predné čelo motora pricapené k prevodovke. Podľa môjho názoru musí chladiaci vzduch pretekať okolo vinutia, inak sa vo vnútri motora teplo len hromadí a chladiť plášť je neefektívne. Ak je plášť horúci, vinutie na kotve a ložiská sú už temer uvarené. Modely v teréne chodia pomaly a pohyb vzduchu pod kabínou je minimálny, takže bez malého ventilátora to asi uchladiť nepôjde. |
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
To s tou teoriou o motoroch je ako preco je intercooler nad motorom a pod kapotou u 4x4 a nie pod radiatorom vpredu. Ja to zhrniem asi takto. Co sa musi primarne chladit je ESC - kazde esc ma aspon pasivny chladic, bud na vrchu alebo cele telo ESC je chladic. Co sa tyka motorov, bohuzial, tak ako pises, aerodynamika s tym nema nic spolocne vzhladom na rychlost modelov. Vo vseobecnosti plati, ze musis mat but silny motor, alebo dobre sprevodovane. Vtedy sa motor neprehrieva a nepotrebuje chladic vobec. Teraz prejdeme k samotnym motorom a ich schopnosti odvadzat teplo. Su takzvane uzavrete a potom tie, co maju otvory. Samotny motor sa chladi tym, ze sa toci kotva s cievkami a tie zabezpecuju prudenie vzduchu, samozrejme nie u izolovaneho motoru/bez otvorov ( neviem, ci sa este take vobec vyrabaju ). Tie s otvormi sice maju viac bordelu v sebe, ale umoznoju vymenu tepla, lebo vzduch nie je izolovany v tele motoru. teraz podla materialu. Zacneme plechovymi motormi. Plech velmi dobre neodvadza teplo, ale sa neskor nahreje ( obal ). cize ak chcem chladit plechovy motor, tak bud urobim otvory alebo dam chladic. Inac z toho bude dobra udiaren s celkom dlhou dobou chladnutia. Co sa tyka tych nie plechovych, tak samotny obal motoru je z hliniku/duralu a sluzi ako velky pasivny chladic ( zvacsa u uzavretych hlinikovych motorov je urobene na tele motru rebrovanie na zvacsenie plochy chladenia ). Hlinikove motory maju vacsinou otvory, ale su aj uzavrete ( hlavne crawler WP ). Tam je chladenie pomocou chladica, ci pasivneho alebo pasiv/aktiv efektivnejsie ako u plechacov. Vpodstate ide o hlinik/hlinik kombinaciu, cize prechod tepla medzi telom a chladicom je tiez lepsie, lebo hlinikom sa siri lepsie teplo ako ocelou. Ak mas raz motor pre 4kg max a das tam dalsich 2kg a este jednu napravu (6x6 ) tak ten motor sa bude hriat viac ako bol navrhnuty. preto je najlepsie bud zvolit motor z AKU, tuneny plechac ( ma silnejsie magnety ) alebo striedavy senzorovy s primeranym vykonom a poriadne to sprevodovat. vsetko ostatne je potom uz len ladenie. Prudenie vzduchu je v podstate v tychto pripadoch skor len vymena tepla s okolim a skoro ziadne prudenie vzduchu ( pokial nepocitame tocenie kotvy s cievkou alebo pridavny aktivny ventilator ). DOkonca aj pridany chladic chladi pasiv a ten chladi telo motoru, cize su tam straty a ta vymena tepla nie le taka efektivna ako keby sa dal ventilator pred motor a nasaval vzduch priamo ( kludne spravit aj Turbofan alebo iny efektivny veterny tunel |
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Ja to mám riešené takto: https://www.rcportal.sk/special-8x8-truck-am7050-2#post321290 Samozrejme motory v mojom modeli sú oveľa menšie, krútiaci moment je dosiahnutý ich počtom. Inak súhlas, s Tebou. |
CRACKY modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
|
Jan_B.cz modelár Príspevkov: 183 Moje modely Poslať správu |
Zřejmě o tom už asi víte. Dám to sem pro připomenutí do vlákna o vícekolových vozech kam to patří nejlépe. Odešla legenda českého motosportu a šestinásobný vítěz kategorie kamionů na Rallye Dakar Karel Loprais. Odešla jedna z největších osobností československého a českého motoristického sportu. Karel Loprais a odešel po krátké nemoci ve věku nedožitých 73 let. Karel Loprais bude navždy spojen s úspěchy kamionů Tatra na Rally Dakar. Poslední rozloučení s Karlem Lopraisem se uskuteční 22. ledna ve Frenštátě pod Radhoštěm. Sbohem, Monsieur Dakar. Zdroj: https://www.novinky.cz/domaci/clanek/zemrel-karel-loprais-40382489 https://www.sport.cz/clanek/moto-rallye-odesel-monsieur-dakar-je-to-pro-nas-velka-rana-smutni-ales-loprais-3020863 https://www.denik.cz/motorismus/zemrel-legendarni-zavodnik-monsieur-dakar-karel-loprais-20211231.html https://www.patriotmagazin.cz/images/article-preview/850x567/270364511-4638429949576707-6522547243238810682-n.jpg |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
pre mňa bol už desaťročia legendou......jazdec.....bojovník...proste Pán pilot |
Jan_B.cz modelár Príspevkov: 183 Moje modely Poslať správu |
Souhlasím s vámi kolego . |