Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8
autor správa
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 3. 2015 o 18:57 | odkaz na príspevok
CAA-UAV:
Aj upútavkové video na niečo je obchodný zámer. Ďalší problém je v tom, že bežný ľudia nepoznajú rozdelenie vzdušného priestoru a z nevedomosti lietajú v priestoroch kde môžu ohroziť lietadlá. Na tomto videu od 5:51 lieta presne v priestore letiskového okruhu. https://youtu.be/63rmZnotr2c?t=5m51s Od 0:08 do 0:40 lieta v priestore navigačnej výstrahy pre činnosť LŠZ.

Napis nieco o sebe, si z uradu?

"niečo je obchodný zámer" je nejaky pravny pojem? Bud to je za peniaze alebo nie je. O obchodnom zamere sa nic v zakone nehovori...
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
CAA-UAV
modelár

Príspevkov: 120

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 3. 2015 o 22:09 | odkaz na príspevok
skylark:
Napis nieco o sebe, si z uradu?

Nie som z úradu a ani som nebol. Už som na dôchodku. Lietam aj s modelmi aj s lietadlami. Letecké práce ma trápia najmenej. Ale pokiaľ Vás to zaujíma tak tu:
Letecké práce sú za odplatu vykonávané letecké činnosti v poľnohospodárstve, lesnom a vodnom hospodárstve, stavebníctve, zdravotníctve, na reklamu, na fotografovanie, na prieskum, ako vyhliadkové lety a podobne. http://www.minv.sk/?letecke-prace-1
Letecké práce sa vykonávajú aj s UAV.

Skôr ma trápi kde sa lieta. Už 200g predmet visiaci vo vzduchu vie poškodiť malé lietadlo tak, že ohrozí posádku. Pri rýchlosti nad 100km/h zbadáš takéto niečo v takej vzdialenosti, že sa tomu už nemáš šancu vyhnúť.

elektromodely:
Ohrozil niekoho pri tom lete ? Oba priestory sú na letovej mape SR ? Ako sú tam označené? Od koľko do koľko metrov AGL ? Ako by tam letel človek v balóne, ktorý ani neovláda jeho smer ? V tomto konkrétnom videu vidno, či tam bol na povolenie a koordinovane s riadiacim LP, ktorí riadi tento priestor ? Aká bola v tom čase jeho výška AGL a letová rýchlosť ? Aká bola v tom čase prevádzka vo VP v okruhu 20km a v zóne pod 1000m AGL ? Mal prijímač transpondérov a videl aktuálnu prevádzku vo VP ?

Keby si čo i len trochu čítal a zaujímal sa o pravidlá lietania, tak takéto otázky by ťa ani nenapadli. A akú osvetu chceš? Tu je jednoduchý prehľad letísk, vzletových plôch UL, pracovných plôch, štartovacích plôch LŠZ. https://malovanemapy.sk/mapa/slovensko-z-neba.html
Všetko o pravidlách lietania a rozdelenie vzdušného priestoru je dostupné po bezplatnom zaregistrovaní v časti publikácie tu http://aim.lps.sk/web/?fn=1&lng=sk
Oficiálne priestory letísk všeobecného letectva v časti AIP SR Vol. III. (VFR) AD a dopravné letectvo AIP SR Vol. I., II. AD a v leteckej mape ICAO dostupná v časti eShop. Priestory s navigačnou výstrahou sú uvedené v AIP SR Vol. I., II. ENR 5.5.2.

S voľnými balónmi sa lieta v pohode, štartujú aj prelietavajú letiská. Sú na to stanovené pravidlá v leteckom predpise L2.
Letiskový okruh pre vetrone má minimálnu výšku 150ft (50m), pre motorové lietadlá 500ft (150m). A lietal vo výške od 60m do 200m. Všeobecné letectvo nepoužíva odpovedač (transpondér). U tohoto konkrétneho letiska je ATZ zóna kde koordinácia letovej prevádzky prebieha úplne ináč ako to popisuješ. Tak to funguje v CTR a TMA.
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 3. 2015 o 10:00 | odkaz na príspevok
Skôr ma trápi kde sa lieta. Už 200g predmet visiaci vo vzduchu vie poškodiť malé lietadlo tak, že ohrozí posádku. Pri rýchlosti nad 100km/h zbadáš takéto niečo v takej vzdialenosti, že sa tomu už nemáš šancu vyhnúť.
Áno, treba k tomu pristupovať zodpovedne.

Aká je minimálna letová hladina pre lietadlá? Mám pocit, že 300 m, nemyslím v blízkosti alebo na letisku.

Ale videl som ultra lighty lietať aj nižšie (to len odhadujem) nad našim mestom a myslím si, ža tam nemajú čo robiť.
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
CAA-UAV
modelár

Príspevkov: 120

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 3. 2015 o 10:50 | odkaz na príspevok
Husto zastavané oblasti a zhromaždiská ľudí na voľnom priestranstve 300m
voľné priestranstvá a vodné plochy 150m, vrtuľníky 50m, letecké práce v poľnohospodárstve 0m
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 3. 2015 o 11:10 | odkaz na príspevok
Vdaka, dobre vediet...
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
elektromodely
modelár

Príspevkov: 241

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 3. 2015 o 21:42 | odkaz na príspevok
CAA-UAV:
Letecké práce sa vykonávajú aj s UAV.


Toto je napísané v legilatíve kde ? Lebo ani na tom odkaze na MV, ku ktorému to píšete, to nie je.

Obávam sa, že toto je tu hlavná chyba - niekto si to silou-mocou chce zinterpretovať, že modely sú v LZ aj inde než v paragrafe 7 a potom na to znásilniť aj ďalšiu legislatívu, že sa týka aj modelov.



CAA-UAV:
Skôr ma trápi kde sa lieta. Už 200g predmet visiaci vo vzduchu vie poškodiť malé lietadlo tak, že ohrozí posádku.


Áno vtáctvo, to trápi aj mňa - minule som videl, ako jeden taký papľuh zaútočil na kolegov bezmotorový vetroň a to letel nie že 80m AGL, ale tak 50m AGL v úrovní očí.

Predmet - napríklad vták číhajúci na hraboša a ten má o dosť viac, než 200 gramov. A lieta aj nad 1000ft AGL a je ich vo VP viac, oveľa viac, než modelov.

Je to presne rovnaká situácia, ako pri vozidlách, ktoré jazdia 100km/h - poškodiť vozidlo tak, že ohrozí posádku vozidla vie aj kus ľadu a to nie len že vie, ale už to aj urobil.



CAA-UAV:
Pri rýchlosti nad 100km/h zbadáš takéto niečo v takej vzdialenosti, že sa tomu už nemáš šancu vyhnúť.


Asi tak, ako z auta, ktoré ide rýchlosťou 100km/h.

Ale aj tak nijaká legislatíva nevyrieši tento problém s vtáctvom - rieši sa to technicky - sokoliari a podobne odoženú háveď z priestoru...



CAA-UAV:
Keby si čo i len trochu čítal a zaujímal sa o pravidlá lietania


Mám načítané, je to na leteckej informačnej službe, registrácia zdarma, aj keď mne to vôbec netreba - ja som vývojár a výrobca, viem o avionike a o navigácii atď nie IBA ako BFU.



CAA-UAV:
, tak takéto otázky by ťa ani nenapadli.


Napadli ma v živote cigáni, aj nejakí bieli a raz v lese aj divé včely. Otázky môžu človekU napadnúť.



CAA-UAV:
A akú osvetu chceš? Tu je jednoduchý prehľad letísk, vzletových plôch UL, pracovných plôch, štartovacích plôch LŠZ. https://malovanemapy.sk/mapa/slovensko-z-neba.html
Všetko o pravidlách lietania a rozdelenie vzdušného priestoru je dostupné po bezplatnom zaregistrovaní v časti publikácie tu http://aim.lps.sk/web/?fn=1&lng=sk
Oficiálne priestory letísk všeobecného letectva v časti AIP SR Vol. III. (VFR) AD a dopravné letectvo AIP SR Vol. I., II. AD a v leteckej mape ICAO dostupná v časti eShop. Priestory s navigačnou výstrahou sú uvedené v AIP SR Vol. I., II. ENR 5.5.2.


Pre mňa osvetu netreba, mne je jedno, aká bude - písal som o tom, aký je tu stav - chodci nemajú šajn, pre nich treba osvetu a asi ju nemajú, keď nevedia, kde sa môže lietať. Zbytočne to sem píšete, sem chodci nechodia.

Inak doporučujem každému sa regnúť na ten web LIS - máme tu na všetko predpisy a je to tu až tak dokonalé, že PREHODILI na on-line mape Trnavu a Poprad so všetkými zónami, ktoré k nim patria... Skoro som odpadol, aký amatérizmus... Ale chápem to - máme tu strašne veľa CTR zón, takže sa to môže stať aj väčším borcom (konkrétne ich tu máme ŠESŤ)...



CAA-UAV:
S voľnými balónmi sa lieta v pohode, štartujú aj prelietavajú letiská. Sú na to stanovené pravidlá v leteckom predpise L2.


Ja tu vidím bežne balóny štartovať takmer v osi dráhy KSC letiska z trávnatej plochy na verejnom priestranstve (alebo už možno asi nie je verejné) a to vždy vzlietajú v CTR KZLZ.

Ale moja otázka nebola o lietaní s balónmi - pointa je inde - aj s balónom mohol niekto lietať presne na tých miestach, ako ten, kto lietal na tom videu.

Ja v tom videu nevidím, či mal povolenie od prevádzkovateľa toho letiska letieť v jeho ATZ. Vy to tam vidíte ?



CAA-UAV:
Všeobecné letectvo nepoužíva odpovedač (transpondér).


A to je chyba, keby sa používali hoci nejaké malé odpovedače, tak by bol lepší prehľad o prevádzke práve týchto menších lietadiel (s posádkou).

Podľa mňa by mohli byť nejaké malé odpovedače a bolo by to oveľa bezpečnejšie vo VP aj v cestnej premávke, lebo každý by mohol mať prijímač na takéto malé odpovedače, ktoré by mali nepatrný "dosah" (1000m) a videl by, kto práve kde je v jeho okolí. Toto je cesta, ktoru treba ísť na zlepšenie bezpečnosti cestnej premávky, aj LP.



CAA-UAV:
U tohoto konkrétneho letiska


Aké označenie na leteckej mape má to letisko ? Má vežu alebo nemá ? Kde na aktuálnej on-line leteckej mape na LIS webe je tá ATZ a aké má označenie ?



CAA-UAV:
je ATZ zóna kde koordinácia letovej prevádzky prebieha úplne ináč ako to popisuješ. Tak to funguje v CTR a TMA.


Ja som nič nepopisoval.

Viem, ako funguje prevádzka v CTR/TMA a v ATZ a mal som skúšky nie len fónického rádiového operátora, ale aj pípacieho, takže keď niekedy počúvam, ako niekto nevie komunikovať s riadiacim, tak je to smutné, že kto tu všetko lieta s lietadlami (s posádkou).



Ja si na záver dovolím jednu otázku - aké najmenšie a aké najväčšie číslo sa dá ukázať pomocou prstov na oboch rukách človeka ?
Bydlisko: Kosice ( 55 rokov )
CAA-UAV
modelár

Príspevkov: 120

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 3. 2015 o 22:58 | odkaz na príspevok
elektromodely:

o ∞, off topic
elektromodely
modelár

Príspevkov: 241

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 3. 2015 o 23:17 | odkaz na príspevok
CAA-UAV:
off topic


Nie je to off-topic - uvidíte čoskoro.



CAA-UAV:
o ∞


Nesprávne. Zabudli ste na záporné čísla.



Nasleduje druhá otázka - aké najväčšie prirodzené číslo do milión sa dá ukázať pomocou prstov na oboch rukách človeka ?
Bydlisko: Kosice ( 55 rokov )
mac
modelár

Príspevkov: 940

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 3. 2015 o 08:22 | odkaz na príspevok
Este vcera ma napadli aj zaporne aj rimske. Exponencialny tvar bez polamanych prstov nepredpokladam.
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 3. 2015 o 10:36 | odkaz na príspevok
CAA-UAV:
Nie som z úradu a ani som nebol. Už som na dôchodku. Lietam aj s modelmi aj s lietadlami. Letecké práce ma trápia najmenej.

Ake mas modely?

... inak zaujimavy nick CAA-UAV na dochodcu, co nielieta UAV
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
Jameson
modelár

Príspevkov: 221

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 3. 2015 o 17:15 | odkaz na príspevok
...a ktory nema nic spolocne s Civil Aviation Authority, co je po novom (od 01.01.2014) Dopravny urad...

Ale na druhu stranu, ak sa tu objavi niekto oficialne z CAA/DU, osobne by som to len uvital - aspon by sa dali rozumne prediskutovat niektore navrhy aj z pohladu modelarov.
Bydlisko: Bratislava ( 47 rokov )
elektromodely
modelár

Príspevkov: 241

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 3. 2015 o 09:10 | odkaz na príspevok
Ešte k tomu videu nad Nitrou - za predpokladu, že to BOLO filmované z modelu, tak zrejme vykonal let vo vzdušnom priestore za podmienok, ktoré prihliadajú na bezpečnosť letu, či ? Nevidím tam nie len nijakú kolíziu s lietadlom (s posádkou), ale ani nijaké lietadlo (s posádkou) nikde na dohľad (kilometre ďaleko).

Je mi jasné, že tu existujú ľudia, ktorí keď idú čokoľvek robiť, tak na to potrebujú predpis - byrokrati. Keď idú na záchod a neexistuje na to zákon, napíšu si interný predpis, aby vedeli, čo tam majú robiť a čo je tam robiť zakázané...

Keď niekto chce obmedzovať filmovanie a fotenie z modelov, tak je to somarina - veď aj z ULL, aj z padáka pri zoskoku, aj z paragrajdu, aj zo závesného klzáka, aj z balóna, aj z lietajúcej veveričky a ďalších typov lietadiel (s posádkou), ktoré mi teraz nenapadli, je hafo videí na nete, a ja teda rozdiel nevidím medzi videom z niektorého z nich a z modelu. Nič také, ako zákaz filmovania z objektu vo VP nikde v legislatíve nevidím.

A navyše video sa robí aj z kamery na vtákovi, napríklad:

odkaz na Youtube

Je jasné, že sa nerozlišuje, či sa to robí pre zábavu alebo ZA ODPLATU - to chcem vidieť prideliť tomu vtákovi poznávaciu značku a jeho letový plán a ďalšie veci, ktoré sa týkajú iba lietadiel (s posádkou), ktoré robia letecké práce...
Bydlisko: Kosice ( 55 rokov )
chemistt
modelár

Príspevkov: 363

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 3. 2015 o 20:47 | odkaz na príspevok
Mne ten problém natáčania z lietadla alebo koptéry príde ako vykonštruovaný. Ľudia sú natoľko egocentrickí že si myslia že potrebujem točiť práve ich...mňa zaujíma jastrab v termike.... a na margo problému s fotením....google má fotku všetkého... tak ako facebook

K téme...neviem či ste to videli alebo čítali ale zaujalo ma to uvádzaju aj frq.

http://www.zive.sk/clanok/67856/wi-fi-rusi-meteoradary-preladte-kanaly-ziada-shmu
elektromodely
modelár

Príspevkov: 241

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 3. 2015 o 21:14 | odkaz na príspevok
Meteoradary im pracujú v pásme, kde nedávno nebolo wifi, tak logicky nemali toľko rušenia, ale zas je tam demagógia - oni nemajú prednosť, iba wifiny nemajú ochranu pred rušením, tak ako všetci na tom voľnom pásme - 5GHz (pozor - to nie je 5,8GHz na analógové video) je voľné pásmo a v Svätom Jure asi nie naťahaná optika, tak majú wifi na pripojenie objektu na net... Ale je otázka času, kedy pribudne nejaké vyššie pásmo pre GSM a možno bude práve tam, kde meteoradary, tak potom budú mať rušenie od každej bunky...
Bydlisko: Kosice ( 55 rokov )
chemistt
modelár

Príspevkov: 363

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 3. 2015 o 22:56 | odkaz na príspevok
Pre mna bolo na tom článku najzaujímavejšie to že bežia na 5,6 GHz....čiže ak si fuknem vysielač na 5,9....alebo v rámci toho čo maximálne a efektívne zvládne anténa aj vysielač tak by som ich nemusel až tak rušiť nie ?
1 2 3 4 5 6 7 8
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 371 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 6 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: Deny, mAto424,