Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8
autor správa
danoxx
modelár

Príspevkov: 3

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 5. 2012 o 15:50 | odkaz na príspevok
Ahoj no snazil som sa vysvetlit niektore veci.
Logaritmicko-periodicka antena LPDA ma hlavnu vyhodu v tom, ze je sirokopasmova a konsktrukce jednoducha zo strednym ziskom cca 8-12 dB podla dlzky. Jednoduchy program na vypocet rozmerov LPDA ant. je tu http://members.aon.at/hwabnig/LPDAold/LPDA.XLS je to excelovy subor, kde staci zadat rozsah frekvencii. Na vyssie frekvencie je vyhodne pouzit na konstrukciu plosny spoj, teda ze motiv anteny sa vylepta. Samozrejme vf parametre pouziteho materialu musia zodpovedat prijimanej frekvencii, to znamena, ze na vyssie frekvencie (mikrovlny) treba pouzit vhodny material.
Na ucely FPV LPDA vyhovuje, lebo obecne u anten plati, ze cim vyssi zisk, tym je antena vacsia a smerovejsia a treba ju teda natacat za modelom, lebo vyzarovaci uhol je uzky. LPDA ma vyzarovaci diagram sirsi je teda vhodnejsia.
Este vysvetlim, aby si mal predstavu o tom kolko je prakticky zisk anteny, ak by si chcel mat dvojnasobny vykon vysielaca, vies to dosiahnut ziskom anteny, teda ak by mal vysielac 25mW a antena zisk 3dB vyziareny vykon EIRP by bol dvojnasobny, teda ako keby si mal "obycajnu" antenu a vykon vysielaca 50mW, preto sa castejsie uvadza max. povoleny vyziareny vykon ktory sa oznacuje aj EIRP. Ale toto plati iba pre vysielaciu cast, na prijimacej casti mozes mat antenu aku chces, kedze prijimac nevyzaruje, preto je vyhodne vysielat mensim vykonom a stratu dohnat na prijimacej casti. Pri zisku anteny 12dB by bol vyziareny vykon vysielaca 400mW, aj ked skutocny vykon vysielaca na antennom konektore by bol iba 25mW v tom je vyhoda pouzitia ziskovej anteny.
Helical anteny tiez niesu narocne na vyrobu a rozmerovo su na 5.8GHz prijatelne avsak tieto maju kruhovu polarizaciu, co v pripade "vsesmerovej'' anteny na vysielaci nieje problem. Samozrejme aj tu plati, ze cim je antena (spirala) dlhsia tym vacsi je zisk. Navodov na podobne anteny je na internete plno, kto ma cas moze experimentovat.

http://fpvlab.com/forums/showthread.php?982-DIY-5.8GHz-Helix

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1634617

Na tvoj nick som samozrejme nenarazal, ale napadlo ma to v suvislosti s nedavnou vystavou obrannej techniky IDEB, kde SkyLark vystavovala nasa armada a prezentovala ako vydobytok najnovsej techniky To uz tak byva, ze prvy model clovek kupi ako macku vo vreci, ale spomienky nan byvaju pekne
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 5. 2012 o 16:43 | odkaz na príspevok
Čiže, LPDA na prijímači by sa dala použiť v kombinácii s obyčajnou prutovou (všesmerovou) anténou na vysielači, ktorá sa obyčajne s vysielačom aj dodáva?

Máš nejaké odhady o predĺžení dosahu? Bežne má 200 mW systém s prutovými anténami dosah tak 300 - 500 m max. Čiže keby namiesto prutovej bola na prijímači LPDA, ako by sa približne predĺžil dosah?
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
danoxx
modelár

Príspevkov: 3

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 5. 2012 o 23:33 | odkaz na príspevok
Ano presne ako pises, tato kombinacia by urcite fungovala, akurat by to nebolo uplne idealne na vacsie vzdialenosti pri zmene polarizacie anteny. Vhodnejsim riesenim by bolo na vysielacej strane taketo nieco http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1550225 pri tomto type anteny odpada problem s polarizaciou a podla toho co pisu o praktickych skusenostiach na roznych forach, je to prinos oproti dost nekvalitnym originalnym antenam, rSMA konektor aj z kuskom koaxialneho kablu nieje problem zohnat, bezne sa totiz pouziva ako kratky prepoj medzi wifi zariadenim a antenou, tieto kratke kable sa bezne oznacuju ako "pigtail" z jedneho takehoto kratkeho kablu sa teda daju vyrobit dve anteny.

http://www.wellnet.sk/wifi-prislusenstvo/pigtails-belden-h155-f-2-4ghz/pigtails-rpsma-f-rpsma-f/pigtail-0-5m-h155-3ghz-rpsma-female-rpsma-female.html

http://www.wellnet.sk/wifi-prislusenstvo/pigtaily-belden-rf240-6ghz/pigtails-rpsma-f-rpsma-f/pigtail-0-5m-rf240-6ghz-rpsma-female-rpsma-female.html

Dokonca na forach pisu, ze sa predlzil dosah, ak sa takato antena pouzije aj na strane prijimaca. Ten kamarat co ma nasmeroval na toto forum prave taketo antenky vyrobil z originalnych anten, ktore boli ako som pisal dost nekvalitne. Este sem prikladam link na tu LPDA za 15$, kde su aj nejake parametre, ale mozme predpokladat, ze zisk takejto anteny bude pri prijatelnej smerovosti minimalne 6-8dB, teda vysledok bude taky, ako keby mal vysielac vykon cez 1W, teda dosah sa predlzi viac ako dvojnasobne.

http://www.wa5vjb.com/products1.html

Pri hladani tych pigtailov som narazil aj na tovarensky vyrabane sektorove anteny, ktore maju vacsi zisk ako LPDA.

http://www.wellnet.sk/wifi-anteny/5ghz/sectorial-antennas.html

http://www.wellnet.sk/wifi-anteny/5ghz/sectorial-antennas/interline-sector-vp-microstrip-5-xghz-17dbi-v-n-f.html

Dokonca k antene udavaju aj grafy zisku, SWR a vyzarovacie diagramy a pri 5.8 GHz ma zisk cca 15.5 dB, vyzarovaci uhol horizontalne 84° a vertikalne 8° co si myslim ze je prakticky pouzitelne, len by bolo dobre antenu umiestnit na stativ a nastavit mierny sklon, aby vyzarovala trocha hore. Asi idealne v tomto pripade by bolo pouzitie sektorovej anteny, vsesmerovej Skew-Planar Wheel anteny a diverzitneho prijimaca, tym by sa skombinovali dobre vlastnosti vsetkych zariadeni, samozrejme za predpokladu, ze sektorova antena by bola natocena v smere zamyslaneho dlheho letu. Pri zisku anteny 15.5 dB by bol vyziareny vykon okolo 5W co by zodpovedalo zhruba 5 az 6 nasobnenemu predlzeniu vzdialenosti oproti 0.2 W.

Este sa vratim k tvojmu menovcovi profesionalne to bolo na tom UAV urobene tak, ze na chvoste (v ose trupu) mal vodorovne vytrcajuci rSMA konektor a na nom obycajnu 2.4GHz WiFi antenu, tam zrejme taketo riesenie plne postacovalo. Hladal som to na nete, ale bohuzial nejake foto vo vacsom rozliseni, kde by to bolo dobre vidiet som nenasiel, ale zato som zistil, ze pouzivaju viacero umiestneni anten, ale vsade horizontalne a na jednej fotke bola ta antena sikmo, zrejme bola ohnuta v tom klbe.
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 5. 2012 o 09:11 | odkaz na príspevok
Jasne, čiže najlacnejšie riešenie je cloverleaf anténky, s tým sa dá spraviť dosah cez 1 km. Kto by chcel lietať na dlhšie vzdialenosti,
tak asi treba viacej zainvestovať do antén.

Alebo cloverleaf + helical na prijímači a dá sa spraviť cez 10 km
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1441664

Ešte viem o veľmi jednoduchej anténke, ktorú si vie vyrobiť úplne každý, volá sa Inverted V anténa, tu sú nejaké informácie ako si ju vyrobiť (sú tam aj iné typy). Neviem, ako sa zlepší dosah/príjem, ale asi to je lepšie ako stock anténa.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1159968
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
chemistt
modelár

Príspevkov: 363

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2015 o 14:46 | odkaz na príspevok
Viem ze takto po zenite ale precital som si to uplne cele a neda mi otazka....

Danoxx..... vyzera ze rad lietas FPV.....nepracujes nahodou v TUSR ? nie si ty ten na druhej strane telefonu ? s kym hovoril barlog ?

Teraz ked som si presiel tabulku povolenuch frekvencii...viem ze wiki je najmenej spolahlivy zdroj info ale aj tak...Nespomina sa tam 1.2GHZ ? Co s tym ?

A dalsi dodatok.

Objednal som za par stovak okuliare fathsark aj s 25mW vysielacom s cloverleaf antenou mam zhruba vzdialenosti 200m. Nemam to namerane ale luka kde lietam mam zhruba 350m priemer a ked si vezmem diagonalu do vysky tak mi to asi tak pride...


Inak prinosny rozhovor chalani. Dakujem
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2015 o 15:01 | odkaz na príspevok
Pokial viem, u nas 1.2 GHz nemozes pouzivat. Pretoze to pouziva armada alebo letectvo, neviem presne, ale nie je to frekvencia pre "verejnost". Tak isto 900 mHz, ktora sluzi pre GSM. U nas len 2.4 GHz a 5.8 GHz.

Inak, ja mam 25 mW Immersion vysielac a robil som nejake testy. Ked na vysielaci je cloverleaf a na prijimaci je helical (a mam taku najlacnejsiu), tak som s Phantomom zaletel aj 700 m a stale som mal signal celkom dobry, len baterka uz bola slaba, tak som radsej dalej nesiel. Helical je smerova antena a mozno aj 1 km by som s tym spravil.

Vzdialenost viem, lebo mam vo Phantomovi OSD a tam mi to ukazuje.

Ty mas na vysielaci aj na prijimaci cloverleaf?
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
CAA-UAV
modelár

Príspevkov: 120

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 3. 2015 o 15:48 | odkaz na príspevok
Len naša legislatíva ako aj ďalšie krajiny EU neumožňujú ten spôsob lietania. http://letectvo.nsat.sk/letova-prevadzka/lietadla-sposobile-lietat-bez-pilota/
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 3. 2015 o 16:16 | odkaz na príspevok
Zle si to čítal, naša legislatíva umožňuje tento spôsob lietania, ak dodržiavaš podmienky a to aj bez registácie ak je hmotnosť do 20 kg. Napr. moje lietadlo ma 1100 g. Koptéra 1300 g.

PREVÁDZKA UAV IBA AKO MODELU LIETADLA
Ak budete UAV prevádzkovať ako MODEL lietadla, tzn. bez obchodného zámeru, len na športové, súťažné alebo rekreačné účely, je potrebné dodržať hore uvedené podmienky pre vykonávanie letov.

V konaní s Dopravným úradom je rozhodujúcim kritériom maximálna vzletová hmotnosť UAV. Ak je táto hmotnosť väčšia ako 20 kg,

UAV podlieha evidencii na Dopravnom úrade,
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
CAA-UAV
modelár

Príspevkov: 120

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 3. 2015 o 20:06 | odkaz na príspevok
Nejde teraz o registráciu.
"8.Lety s UAV možno vykonávať za podmienok VMC v neriadenom vzdušnom priestore „G“ od zeme do výšky 330ft/100 m AGL tak, aby operátor UAV mal nepretržitý vizuálny kontakt s UAV."
elektromodely
modelár

Príspevkov: 241

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 3. 2015 o 20:21 | odkaz na príspevok
To ale nevylučuje FPV lietanie - buď obsluha dvaja - pilot (ovláda model na VLOS) a kameraman (sleduje obraz) alebo dobrý pilot, ktorý v pohode bezpečne ovláda model na VLOS a stíha sledovať obraz na monitore. Nestači vizuálny kontakt, musí ho bezpečne ovládať počas celej doby letu.

Je to presne rovnaké ako pilot v lietadle (s posádkou) alebo vodič auta (detto - s posádkou) - nie len že je povinný sledovať VP/premávku okolo seba, ale sleduje aj budíky, navigáciu a podobne.
Bydlisko: Kosice ( 55 rokov )
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 9. 3. 2015 o 11:03 | odkaz na príspevok
Áno, a čo sa týka fotografovania z výšky, tak zákon jednoznačne definuje "Letecké práce" ako práca "za odplatu".

LETECKÉ PRÁCE A INÉ PODNIKANIE V CIVILNOM LETECTVE
§ 44
Letecké práce
(1) Letecké práce sú za odplatu vykonávané letecké činnosti v poľnohospodárstve, lesnom a vodnom hospodárstve, stavebníctve, zdravotníctve, na reklamu, na fotografovanie, na prieskum, ako vyhliadkové lety a podobne.

Čiže keď to nie je za odplatu, tak sa na to ten zákon nevzťahuje. Tak to chápem ja.

Inak, CAA-UAV, čo znamená Tvoj nick?
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
elektromodely
modelár

Príspevkov: 241

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 3. 2015 o 19:23 | odkaz na príspevok
Áno, tento zákon áno, toto ja tvrdím od začiatku, pre letecké práce s lietadlami (s posádkou), ale oni sa vyhovárajú na SIS-kársky zákon - 215/2004 a to paragraf 64... To má byť vraj legislatíva na letecké fotografovanie (AP), ale píše sa tam iba o snímkovaní územia, nie o leteckej fotografii - dve úplne iné veci. Letecká fotografia - ide o FOTOGRAFIU ako takú (fotografia je niečo iné ako záber !!! Je to zaujímavá fotografia s nejakou myšlienkou atď, nie kolmý záber územia), napríklad fotografia nejakého objektu:

alebo ľudí:

Ani náhodou sa tam nedá nafotiť čokoľvek, čo by podliehalo ochrane utajovaných skutočností... Keď to nechránia zákonom v USA, tak je to znásilňovanie zákonov prezentovať to ako legislatívu na AP u nás... Pri AP sa NIKDY nefotí kolmo dole a nikdy sa nefotí územie, teda neurčuje sa poloha objektov, nijaké rozmery, nič sa nezameriava, ani nepočíta...

Pre lietadlá (s posádkou), o ktorých ten paragraf 64 je, je to celkom niečo iné, lebo pri trase 100km a výške 1km sa do záberu pripletie všeličo...

Snímkovanie územia, to sú orthophoto snímky:
https://www.google.sk/search?q=orthophoto&client=opera&hs=qQl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=rDb_VPLJIorfU-ykhMAK&ved=0CCYQsAQ&biw=1450&bih=945
vypichnem pár obrázkov k tejto téme:



teda zábery relatívne veľkého územia KOLMO DOLE. Robí sa to pre mapovanie a iné meračské snímkovanie (výpočet plochy parcely alebo niekoľkých parciel alebo iného územia a podobne, výpočet objemu - napríklad skládok a lomov, zameranie mapy k zemepisnej polohe, zameranie snímku ku katastrálnej mape atď.

Osobitná kategória je FPV - tam snímkový materiál neexistuje, teda je to celkom mimo toho paragrafu 64 - odsek 4 nie je čo poslať na odsúhlasenie.

Rovnako je to podľa mňa s videom - nie je to snímkový materiál, letecké video je obdoba leteckej fotografie - nejaké zaujímavé video, ktoré má myšlienku atď, nie že zapnem kameru počas celého letu, ktorá sníma územie kolmo dole pod lietadlom (s posádkou) počas letu... Inými slovami letecká video produkcia - napríklad sa obletí nejaký zaujímavý objekt alebo sa na neho nalietava alebo sa letí vedľa neho a podobne, pričom ten objekt je môj herec/auto/loď/nehnuteľnosť kde točím film:

odkaz na Youtube
Bydlisko: Kosice ( 55 rokov )
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 3. 2015 o 21:36 | odkaz na príspevok
CAA-UAV poslal linku
http://letectvo.nsat.sk/letova-prevadzka/lietadla-sposobile-lietat-bez-pilota/

ktorá sa vyslovene odvoláva na "výkon leteckých prác (§ 44 leteckého zákona)", kde je jasne napísané, že "(1) Letecké práce sú za odplatu vykonávané letecké činnosti" a tým to pre mňa hasne.

Kto sa tým chce živiť, alebo aspoň si privyrobiť (lebo živiť sa týmto u nás nedá), tak hold má smolu a musí absolvovať tieto úradnícke tortúry a zaplatiť výpalné, pardon, poplatok za licenciu...
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
CAA-UAV
modelár

Príspevkov: 120

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 3. 2015 o 09:47 | odkaz na príspevok
Aj upútavkové video na niečo je obchodný zámer. Ďalší problém je v tom, že bežný ľudia nepoznajú rozdelenie vzdušného priestoru a z nevedomosti lietajú v priestoroch kde môžu ohroziť lietadlá. Na tomto videu od 5:51 lieta presne v priestore letiskového okruhu. https://youtu.be/63rmZnotr2c?t=5m51s Od 0:08 do 0:40 lieta v priestore navigačnej výstrahy pre činnosť LŠZ.
elektromodely
modelár

Príspevkov: 241

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 3. 2015 o 13:55 | odkaz na príspevok
CAA-UAV:
Aj upútavkové video na niečo je obchodný zámer.


Ale to je predsa irelevantné, zákon hovorí jasne o LP ako leteckých činnostiach vykonaných ZA ODPLATU s lietadlom (s posádkou), nie s modelom (lietadlom schopným letieť bez pilota). Nijaké info o obchodnom zámere tam nie je. Napríklad - natočím video a odnesiem ho do post produkcie, kde im zaplatím za spracovanie - to som zaplatil post produkcii, nie kameramanovi, takže video materiál pre post produkciu nevznikol ani náhodu ZA ODPLATU bez ohľadu na to, že časť materiálu je z modelu. Letecké činnosti sú za odplatu urobené veci ako aplikovanie postreku, vyhliadkové lety napríklad v balóne atď. a za odplatu preto, lebo je tam pilot (chce peniaze za jeho čas a jeho náklady na pilotovanie) a niečo majiteľa stojí obstaranie a prevádzka lietadla (s posádkou), teda je to odplata za POUŽITIE alebo prenájom lietadla.


Ja by som modely riešil IBA v paragrafe 7 LZ a to bez ohľadu na to, či ZA ODPLATU alebo nie. Tam to logicky patrí a tam už aj sú a to bez ohľadu na to, či ZA ODPLATU, alebo nie - je to osobitné používanie VP a je tam ten odsek kvôli BEZPEČNOSTI LETU, pričom tieto podmienky BEZPEČNOSTI LETU určí Dú:
§7
Osobitné podmienky využívania vzdušného priestoru
(2) Lietadlá spôsobilé lietať bez pilota môžu vykonávať lety vo vzdušnom priestore len za podmienok, ktoré prihliadajú na bezpečnosť letu a ktoré určí rozhodnutím Dopravný úrad po dohode s ministerstvom obrany.

LP sú tam, kam patria - iba pre lietadlá (s posádkou) - sedí/leží aspoň 1 človek v tom lietadle, a poplatok za LP je primeraný cene tých lietadiel za stovky tisíc az milióny eur (modely sú za desiatky eur až tisíce eur) - je to PRESNE ako cestná premávka:
- cyklista je v premávke, musí poznať a dodržiavať predpisy, neplatí za AŠ, VO, EZ, TK, EK, KO, PZP, HP, DZ, palivo... a v dosť veľa prípadoch spôsobili škodu vozidlám
- chodec je v premávke, musí poznať a dodrčiavať predpisy, neplatí za AŠ, VO, EZ, TK, EK, KO, PZP, HP, DZ, palivo.. a v dosť veľa prípadoch spôsobili škodu vozidlám

Cyklista je tu modelár s modelom, chodec je tu človek s hračkou z hypermarketu, vozidlo je tu lietadlo (s posádkou). Pričom čo sa týka počtu, je to neporovnateľné - milióny chodcov a státisíce cyklistov a státisíce vozidiel vs stovky modelárov a stovky ľudí s lietajúcimi hračkami a desiatky lietadiel.

Zdôrazňujem, že ani cyklisti, ani chodci neplatia nijaké povinné poistenie a je jedno, či chodia/bicyklujú ZA ODPLATU alebo pre zábavu...

V paragrafe 44 sú veci pre lietadlá (s posádkou) ako preukazovanie spôsobilosti - chodec sa preukáže ako ? Cyklista ako ?

Presne rovnako neexistuje nič také, ako registrácia topánok, ani bicyklov...

Všetky paragrafy okrem 7 LZ sa týkajú lietadiel (s posádkou) - kde ide o to, že je nejaký človek na palube. UAV autonómne aj ovládané zo zeme logicky patria do paragrafu 7 odseku 2 osobitné podmienky využívania VP. Pričom ten paragraf 7 odsek 2 VÔBEC nerieši používanie ZA ODPLATU alebo nie, teda patria tam všetky modely. Slovo lietadlo bez pilota nikde inde v LZ nie je, logicky. Bodka.



CAA-UAV:
Ďalší problém je v tom, že bežný ľudia nepoznajú rozdelenie vzdušného priestoru


Na to celkom stačí poriadna osveta, aby to všetci ľudia vedeli. Keď to nevedia, tak asi tí, čo toto majú na starosti, nerobia všetko preto, aby to všetci vedeli.

Ide o bežných ľudí, ktorí si kúpia model v hypermarkete a predávajúci im dá nula informácii. Stačí im dodať nejaké letáky alebo inak podať informácie - zrejme ani tí predajcovia nič o tom nevedia...

Modelári informácie majú, nie je to nič nové - hádam polstoročie známe veci o lietaní s modelmi do 20kg vo VP.



CAA-UAV:
a z nevedomosti lietajú v priestoroch kde môžu ohroziť lietadlá.


V UK bol až jeden prípad TAKMER kolízie a to tam lieta asi tak tisíc násobne viac lietadiel (s posádkou) a rovnako násobne viac modelov ako u nás...

Ja nevidím rozdiel v tom, ako môže lietadlá (s posádkou) ohroziť model na iba lietanie a rovnaký model na fotenie a už vôbec nie to, či fotí pre zábavu alebo ZA ODPLATU - obsluha robí vo VP úplne preste to isté - ovláda ho na VLOS a dodržiava podmienky na bezpečné lietanie vo VP.

Väčší problém sú napríklad dvojmetrové dravce alebo kŕdeľ nejkých vtákov a kolízii s nimi, alebo takmer kolízii s nimi tu bolo...

Vidím rozdiel v lietaní s 18-kilovým 3-metrovým modelom s pevnými krídlami a v lietaní s VTOL kilovým modelom, ktorí prakticky neletí, ale visí a to v nepatrnej výške, teda mne na tom webe chýba napríklad bezpečná vzdialenosť nie až 50m, čo je vzdialenosť, kam bežný modelár s polmetrovým modelom nikdy nepoletí, ale kľudne 2-násobok aktuálnej výšky plus do nejakej nepatrnej výšky (10m ALG na záhrade) by som dal úplnú voľnosť lietania - 24 hodín denne.

Keď tu kedykoľvek používam slovo model, píšem o UAV do 20kg. Keď tu kdekoľvek používam slovo lietadlo (s posádkou), píšem o lietadle s posádkou.



CAA-UAV:
Na tomto videu od 5:51 lieta presne v priestore letiskového okruhu. https://youtu.be/63rmZnotr2c?t=5m51s Od 0:08 do 0:40 lieta v priestore navigačnej výstrahy pre činnosť LŠZ.


Ohrozil niekoho pri tom lete ? Oba priestory sú na letovej mape SR ? Ako sú tam označené? Od koľko do koľko metrov AGL ? Ako by tam letel človek v balóne, ktorý ani neovláda jeho smer ? V tomto konkrétnom videu vidno, či tam bol na povolenie a koordinovane s riadiacim LP, ktorí riadi tento priestor ? Aká bola v tom čase jeho výška AGL a letová rýchlosť ? Aká bola v tom čase prevádzka vo VP v okruhu 20km a v zóne pod 1000m AGL ? Mal prijímač transpondérov a videl aktuálnu prevádzku vo VP ?
Bydlisko: Kosice ( 55 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 454 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 3 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 3 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 29 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: