autor | správa | ||
martin 222222 modelár Príspevkov: 18 Moje modely Poslať správu |
si si isty ved ta baterka je 5,6 krat puzita-takmer nova |
||
stanco1 modelár Príspevkov: 341 Moje modely Poslať správu |
Nesprávnym zaobchádzaním môže ísť lipo aj po prvom použití do modelárskeho neba, chceš ušetriť na nabíjačke, zaplatiš na baterkách. |
||
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Je pravda čo sa písalo, ale je zároveň možné že tá baterka je len príliš vybitá a preto nabíjač NECHCE začať nabíjať. Je to kvoli bezpečnosti - keby bezducho začal nabíjať príliš vybitú (a tým možno vážne a možno menej vážne poškodenú) baterku, mohla by sa chytiť horieť a to nechcel výrobca riskovať. Postup oživenia hlboko vybitej baterky je taký, že sa dá nabíjať čo najmenším prúdom akýmkoľvek iným nabíjačom, a hneď ako sa napätie dostane nad potrebú hodnotu (to je cca 3,6V na každom jednom článku čiže zrejme 10,8V ale to len keby boli rovnaké), sa odpojí a dá nabíjať úplne normálne - pritom treba upozorniť že sada môže byť "rozhodená" a je potrebnú ju zrovnať, balancerom alebo nabitím po jednom článku, a to PREDTÝM než by sa stihla kvoli rozhodeniu zničiť, t.j. pred plným nabitím. Podstatné je aby sa žiaden článok ani na krátku dobu nedostal nad napätie 4,20V. V tejto súvislosti by malo byť jasné že žiaden článok sa nemá vybiť hlbšie, ako tak aby na ňom po odpojení napätie zostalo 3,60V. Počas zaťaženia pritom môže napätie padnúť až na 3,0V na staršej mäkšej a veľmi zaťaženej baterke, u slušných modených a rozumne zaťažených bateriek neklesá pod 3,3V ani pri úplnom vybití. |
||
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Zničenie nastane jediným aktom zničenia, čo je prebitie alebo hlboké vybitie alebo prílišná záťaž/prehriatie. Mierne alebo vážnejšie poškodenie sa dá opakovať viackrát, často až 30x kým úplne odíde - to je klasika pri lietaní do vypnutia regulátora, baterka to niekoľkokrát prežije.. Nemusí byť na vine nabíjač, aj keď dovera v setové hračkové nabíjače je malá. Stačí vybiť príliš hlboko, a to urobí človek. |
||
peto.peto202 modelár Príspevkov: 671 Moje modely Poslať správu |
Pekné napísane OK!!! |
||
martin 222222 modelár Príspevkov: 18 Moje modely Poslať správu |
čize ta baterka je v mojom pripade neobnovitelna kedze mam iba ten setovy nabijac ? |
||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
dvolim si nesuhlasit, 3,6V na clanok ako minimum? to je asi tak 60% kapacity baterie, bezne sa lieta na 3.0V/clanok. aj na regulatoroch mas nastavitelny cut off v troch urovniach - budem radsej citovat nech to nevyzera ze si vymyslam: 3.Low Voltage Protection Threshold ( Cutoff Threshold ): Low / Medium / High 1) For Li-xx packs- number of cells are automatically calculated and requires no user input apart from defining the battery type. This ESC provides 3 setting options for the low voltage protection threshold ; Low (2.8V)/ Medium (3.0V)/ High (3.2V). For example : the voltage cutoff options for an 11.1V/ 3 cell Li-Po pack would be 8.4V (Low)/ 9.0V(Med)/ 9.6V(High) Nemyslim ze by to bola tlacova chyba alebo ze by vyrobcovia regulatorov umoznovali spravit z lietadla ohnostroj na oblohe ked je vybrate 2,8V ako cut off... takze nepanikarte, 3.0V/clanok je naozaj pre tych ktori maju velke obavy o svoje baterie, pri 3.6V prichadzate o znacny letovy cas. |
||
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Prečítaj si ešte raz čo som napísal, možno sa to vyjasní. Prípadne sa popýtaj inde. Možno budeš prekvapený že Ti povedia 3,7V na článok - to je slušné opatrné zaobchádzanie. Ale myslím že jasnejšie už napísať že to je napätie naprázdno po odpojení a nie nastavené na regli pod plným výkonom, už neviem. |
||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
naco tu teoretizovat, ja mam nastavene vypinanie pri 3.0V/clanok, kym ho dostanem dole par krat restartnem regulator a ked dam bateriu na nabijacku je na nej slabo cez 9V po ceste z letiska. Za idealne vybitu bateriu povazujem taku do ktorej natlacim tolko mAh kolko ma definovanu kapacitu. Mam par baterii ktore aj po vyse 200 nabitiach dokazu zo seba dat plnu kapacitu, raz za cas ich na nabijacke doplna nabijem a vybijam 5-7A do 2.85V. Ziadne problemy. Viac uskodi baterii ked ju nechas naplno nabitu lezat ako ked ju vybijes pod 3V. Okrem toho pri dnesnych cenach bateriek uplne staci ked vydrzi jednu sezonu od jari do jesene, cez zimu ukladam len tie co su v dobrej kondicii. P.S. viem co si myslel pod napatim po odpojeni napatia, ale to je dost tazke skontrolovat alebo nastavit ked je lietadlo hore. |
||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
tazko povedat co je tvojej baterke, setovy nabijac ti toho vela neukaze, najlepsie bude ked si najdes nejakeho suseda s normalnou nabijackou , na nej sa to lepsie diagnostikuje. |
||
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Keď niekto chce lietať na elektro, musí mať možnosť zmerať napätie. Orientačne stačí.
Poslúži aj merák z nejakého Tesca za pár korun a urobený káblik s tenkými pinmi na konci aby sa dal zapojiť do servisného konektoru. Ak niekto nevie a nechce vedieť ako a čo s baterkami, lipolky mu možno budú robiť problémy.. Myslím že by to šlo nanajvýš v spolupráci s nabíjačom ktorý vie čo kedy robiť - Cellpro 4s je lacný ale špičkový nabíjač ktorý sa postará o všetko potrebné a zobrazí aj stav vybitia, podľa toho sa dá fungovať. |
||
martin 222222 modelár Príspevkov: 18 Moje modely Poslať správu |
takže už som si zohnal normalny nabijac, ale ani ten nereaguje ked tam zapichnem tu baterku,čiže asi bude chyba v tej baterke, existuje ešte nejaky iny sposob ako nakopnut baterku ? a ešte sa hcem spytat že na kolko A mam nastaviť nabijanie ked ma ta baterka 11,1V (3s) 1300 mAh? |
||
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Keď pripojíš tú baterku k normálnemu nabíjaču, zobraz si napätia článkov a napíš aké sú. Aj keď sú nízke, normálny nabíjač by ich mal napísať...
Lacný merák stojí 10 eur a tým by si mohol odmerať a zistiť aj či nemáš len utrhnutý nejaký káblik, alebo prepálený spoj medzi článkami po skrate. Nastaviť máš 1C čo je 1x kapacita baterky čiže pre 1300mAh je to 1300mA čo sa rovná 1,3A. A 3s Lipo čiže 11,1V. Na oživenie treba do baterky pustiť maý prúd, najmenší ako máš k dispozícii, napríklad nastaviť NiCD baterku a nabíjanie 0,1A, a sledovať napätie kým nedosiahne na jednotlivých článkoc 3,6V na každom - to nie je to isté ako nechať celú baterku vyliezť na trojnásobok čiže tých 10,8V... - ale keď NEVIEŠ čo je s baterkou tak si koleduješ o nafúknutie a zapálenie tej baterky, a to môže nastať aj neskôr po ukončení pokusov a jej odložení. |
||
martin 222222 modelár Príspevkov: 18 Moje modely Poslať správu |
tak to skusim ale ta nabijacka ked tam zapichnem tu baterku tak nereaguje ako keby tam nič nebolo a ta baterka je tak slaba že ledva dokaže pohnut vyškkovkou, skušal som ju aj merať ale ako vravim nastavil som si merač na 9V zapichol som kabliky z merača do konektoru a ručička na merači sa len trochu kyvla |
||
marektachyon modelár Príspevkov: 90 Moje modely Poslať správu |
Ak to ledva pohlo servom tak je to úbohé neriskoval by som jej oživenie je to nebezpečné a nie vždy to víde kúp si nejakú novú a nabíjací prúd zistíš tak že na každej baterke by si mal mať napísané koľko má C ALE NA NABÍJACICH ak tam máš 2 C tak to znamená že 1.3x2 je 2.6 A ale napriklád Lipolky Turnigy Nanotech majú nabíjanie až 10C ale rýchlým nabíjaním lipoliek skracuješ ich životnosť |