autor | správa | |
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Najpresnejšie asi že phantom +okuliare. Takže dronista keď si dám dohromady vaše pojmy a dojmy. Ale vedeniu to je jedno a lietať tu nemôžeš ani s copterkou za 10 eur z aliexpressu
Treba nájsť aktív admina |
|
JurajD modelár Príspevkov: 868 Moje modely Poslať správu |
Paradox je, ze prave v TN sa v lete konal International Drone Race |
|
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Ešte dopis kde presne a koho sú to priestory |
|
JurajD modelár Príspevkov: 868 Moje modely Poslať správu |
||
Trtlik modelár Príspevkov: 17 Moje modely Poslať správu |
Laco Vasek na kanali mas dost videi ktore su na hrane preto je nepochopitelne ze tu do toho vobec pitchujes... |
|
rogi modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Trtlik ale má aspoň vizuálni kontakt z modelom a vidí reálne aj počuje čo sa okolo deje! Čo pri FPV asi ťažko splníš keď sa letí kade tade! Zažil som na vlastne oči v TT, letisko pre práškovacie lietadla kam chodia lietať aj z modelmi, keď sa tadiaľ prehnali dve "dive svine" https://www.gonzoaviation.com/clanok/dive-svine-poletuju-po-slovensku v neriadenej výške, čo je do 300m, všetkým stiahlo zadok, našťastie nikto nebol v ich koridore! O tomto je všetko, že nikdy žiadne "hračky na diaľkové ovladanie" civilistov nebudú mať prednosť, vo vzdušnom priestore!!! |
|
Trtlik modelár Príspevkov: 17 Moje modely Poslať správu |
|
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
co to je za blbca Na svahu sa lieta štýlom cca 50m vľavo, 50m vpravo a +- vo výške očí. Počas celej doby máš model pod vizuálnou kontrolou, cítiš ho na kniploch a v tomto prípade bol veľmi dobrý aj verbálny kontak s paraglajdistami. Počas celej doby sme s nimi komunikovali pretože to točili 10-20m pred nami. Na fotke je vidieť, že paraglajdisti točia späť vľavo a model je v náklone na pravú zatáčku od paraglajdistov. V tej dobe bolo na Donovaloch asi 50 padáčkarov (nie všetci vo vzduchu lebo by sa nepomestili) a boli medzi nimi aj taký čo nerozumeli (maďari, češi) a zopár takých čo nechceli rozumieť a kvôli takým sme pár krát za deň radšej prerušili lietanie. Video hodne skresľuje, lebo nemá 3D rozmer a v reále to vyzerá úplne inak. Čo sa týka failsafe, tak neviem o nikom, že by to mal na takomto type modelu nastavené okrem Butterfly (klapky naplno dolu, krídelká hore), lebo tam niet čo nastavovať rozumej neexistuje žiadne rozumné nastavenie okrem Butterfly. A fantóma ani nič podobné doma nemám. Nie som na hračky. |
|
Trtlik modelár Príspevkov: 17 Moje modely Poslať správu |
|
|
Thinky modelár Príspevkov: 1008 Moje modely Poslať správu |
prosim vas pekne zmazte to tu uz niekto a dajme si vseci pokoj lebo toto neskonci asi nikdy |
|
rogi modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Trtlik a čo ten FailSafe rieši, rozpozná padáčkara, či iný lietajúci objekt,rozpíš to! |
|
adam85 modelár Príspevkov: 36 Moje modely Poslať správu |
Som pilotom paradlidingových klzákov viac ako 20 rokov. Dostal som sa k tomu cez RC modely a prednedávnom som sa k RC opät vrátil. Dokonca by som si aj rád vyskúšal FPV. Ako pilot PG nemám problém byť v stupáku s 50 ďalšími padákmi a rogalami, točiť termiku s vetroňmi, dokonca svahovať s F3F ak o sebe vieme a dodržiavame pravidlá. Letieť však 2000mnm v priestore G a stretnúť RC model/dron/FPV by ma ani vo sne nenapadlo. Určite veľa ľudí skúsilo tandemový let na padáku, rogale, let lietadlom, balónom,.... Som si istý, že ste vnímali trocha iný pohľad na lietanie ako zo zeme s vysielačom v ruke prípadne cez FPV okuliare. Vzdušný priestor patrí naozaj "všetkým", avšak jeho využívanie má svoje pravidlá. Tak ako mám právo si ísť zalietať, tak pri lietaní mám aj zodpovednosť za to, čo sa môže stať. Nezodpovední piloti (v každej odbornosti) a porušenia pravidiel sú a asi vždy budú. Ja som však rád, že existujú pravidlá a zodpovední piloti a verím, že tých menej zodpovedných bude stále menej. A možno raz nastane ideálny stav, že žiadne pravidlá potrebovať nebudeme a postačí zdravý rozum. Veľa krásnych zážitkov z lietania prajem. Adam Žemba |
|
airacutie modelár Príspevkov: 266 Moje modely Poslať správu |
FS na koptere zmysel ma, lebo padne dole ako kamen a kedze sa nelieta nad objektami a ludmi, malo by to byt safe. Aspon tak sa povecsine nastavuju FS a race koptery. Na lietadle je to problematickejsie, lebo dokaze plachtit. |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Každý prijímač od známych firiem je nastavený na HOLD pre všetky funkcie. To znamená ak má palubný systém napätie drží všetky funkcie v poslednej známej polohe. Ideálne by bolo ako FS voziť v lietadle rozbušku, ktorá by po strate riadenia model rozprášila na prach. Prach nikomu neublíži, leda alergikom. Veľa pilotov sa ale snaží FS nastaviť tak, aby si zachránili model, čo je prakticky nemožné a vždy je to iba zhoda náhod. Pretože nikto nemôže predpokladať v akej polohe modelu k FS dôjde. Takže rozumné nastavenie FS u motorákov je vypnúť motor, poprípade vysunúť vztlakové klapky ak ich má, u vetroňov vysunutie klapiek, bŕzd, butterfly. Všetko ostatné môže niekedy pomôcť, alebo naopak situáciu zhoršiť. A strach o mňa ako o modelára mať nemusíš. |
|
MishoIV modelár Príspevkov: 169 Moje modely Poslať správu |
FS má zmysel aj v lietadle. Ak ti vypadne signál pri full throttle a máš tam prijímač, ktorý ti tú hodnotu po výpadku podrží tak to môže zle dopadnúť. Dnes ale už väčšina prijímačov FS minimálne na kanále throttle podporuje. |