autor | správa |
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Uf podla toho clanku inak dobry clanok len podla tej tabulky moc bat. nepomahas. Myslim ze mozes mat C ake chces ked ju tak vybijas. A este jedna velmi dolezita vec znackove bat. Ako su napr. Gens Ace, Thunder power a kopu dalsich ked napisu na bat. 35C tak skutocne aj tak maju. Hk.naterky maju napisane 25C a vskutocnosti daju 15C. Je na to merak ktory meria kolko da bat skutocne C mne odmerali hk bat a zlakol som sa Treba lietat aj tak rozhoduje cena bat. preto lietame supy. Ja sa drzim tohto clanku uz dlhe roky. Neber lipolky ako niečo trvanlivé. Je to ako dobrá saláma. V igelite nasmie byť, ale zavesená v komíne vyschne na kameň. Najdlhšie vydrží v chlade a v nejakom papieri... -ale najlepšie je ju jesť, kým je dobrá a potom kúpiť druhú. Napätie lipolky (naprázdno, t.j. nepripojená k ničomu) určuje ako je vybitá. 3,45V hranica poškodzovania. 3,6V = úplne prázdna ale ešte v poriadku 3,7V = bezpečné vybitie po lietaní, cca 20 percent zostáva 3,85V = polovica 4,05V vraj hranica nad ktorou by nemali zostávať 4,10V = 90 percent, max napätie pri nabíjaní pri nastavení programu LiIon 4,17V cca napätie plne nabitej lipol (pri správnom ukončení nabíjania pri 1/20 C. 4,20V max napätie pre nabíjanie, hranica ktorú nie je múdre prekročiť. Treba zdôrazniť že ide o napätie jednotlivých článkov, samozrejme že AK sú presne rovnaké tak aj sada má násobok tohto čísla - lenže v prírode podľa mňa neexistujú ani dve presne rovnaké veci. - Blízko úplnému vybitiu sa prejaví drobný rozdiel kapacity medzi článkami a napätie jedného bude padať ako prvé. - To isté platí pri nabíjaní nedobre zrovnanej sady, jeden začne stúpať ako prvý prudko hore. Oba prípady je veľmi múdre ošetriť (- vyhnúť sa tomu hlbokému vybitiu, a pri nabíjaní strážiť napätia.) |
Thinky modelár Príspevkov: 1008 Moje modely Poslať správu |
neberte to teraz ako hadanie hej? netvrdim ze mam pravdu len polemizujem.. no skusim dat na 3.7 a uvidim ci ju nafukne.. na rcgroups som nasiel tento obrazok http://i.imgur.com/XE91pXH.jpg kde je to pekne nakreslene.. podla toho pri 3.5V na clanok mas stale 40% baterie.. dalej v cleanflight dokumentacii som nasiel ohladom monitoringu baterie toto: Enable the VBAT feature. Configure min/max cell voltages using the following CLI setting: vbat_scale - Adjust this to match actual measured battery voltage to reported value. vbat_max_cell_voltage - Maximum voltage per cell, used for auto-detecting battery voltage in 0.1V units, i.e. 43 = 4.3V set vbat_warning_cell_voltage - Warning voltage per cell; this triggers battery-out alarms, in 0.1V units, i.e. 34 = 3.4V vbat_min_cell_voltage - Minimum voltage per cell; this triggers battery-out alarms, in 0.1V units, i.e. 33 = 3.3V e.g. set vbat_scale = 110 set vbat_max_cell_voltage = 43 set vbat_warning_cell_voltage = 34 set vbat_min_cell_voltage = 33 dalej fatshark baterka ma nastavene pipanie pri 6,8V aby si stihol este bezpecne pristat cize to je zasa 3,4V na clanok.. no a v poslednej rade niektore ESC mam taky pocit ze aj emax to ma ze pri napati 2,8 vypne aby sa neposkodila bateria.. a rovnako aj bzuciaky maju hranicu od 2.8V cize keby teoreticky bola dajme tomu 3,2V uz smrt pre baterku preco by to robili az na 2,8V? takze podla tychto vsetkych veci som ja osobne usudil ze tie 3,4V bude v pohode este.. ale netvrdim ze to tak musi byt! ono je to tazko lebo kazdy hovori inak pise inak v podstate neexistuje na toto jednotny nazor ze bude to 3,5 a hotovo! |
neclovek modelár Príspevkov: 942 Moje modely Poslať správu |
Celé je to o tom, kto čomu verí. Stačí si na nete pozrieť nejaké grafy vybíjania LiPoliek a hneď vám bude jesno, že pri akom napätí je v nej koľko šťavy. Tiež je veľký rozdiel napätie naprázdno (nemá takmer žiadnu výpovednú hodnotu a roadiť sa ním je nepresné) a napätie pod záťažov, ktoré presne prezradí skutočný stav baterky. |
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Vzdy je jedna vec teoria druha realita je ale dobre ked sa kazdy podeli vzdy je zaujimave si precitat ako to robi kolega a zobrat si z toho nieco. Nikto nie je dokonali ale vymenou skusenosti sa k tomu mozme priblizit. |
Thinky modelár Príspevkov: 1008 Moje modely Poslať správu |
pekne si to napisal poison! presne tak! |
Lubomir modelár Príspevkov: 165 Moje modely Poslať správu |
Ak môžem pridať aj ja svoj názor. O stave nabitia baterky najlepšie vypovedá tabuľka, ktorú uviedol poison, s jednou výhradou, ktorá vylúči chybu, ktorú robia mnohí modelári. Baterku nemerať ihneď po dolietaní. Teplota baterky môže meranie skresliť. Ale určite treba merať baterku naprázdno, s vylúčením vplyvu vnútorného odporu baterky. Všetky rôzne merače, pípaky, policajti berú do ohľadu aj vnútorný odpor baterky, kde úbytok napätia na ňom (čiže pokles výsledneho napätia) môže ovplyvniť funkčnosť elektrickej výbavy a hlavne, úbytok napätia na ňom (jalový výkon) spôsobuje ohrievanie baterky (často spomínané "nafukovanie" ), čo má za následok podstatné znižovanie životnosti baterky. Čiže nastavenie napätia pre alarm musí brať do ohľadu veľkosť odoberaného prúdu od ktorého priamo závisí veľkosť úbytku napätia (ohmov zákon). Na záver - ja nastavujem zvyčajne alarm na 3,6V na článok, ale u väčších odberov prúdu (väčšie koptéry) radšej na 3,5V , čo mi dáva vo výsledku cca 3,7V na článok po odľahčení. V každom prípade to závisí aj od stavu baterky, čiže skutočného C-čka , ktoré v priebehu životnosti baterky samozrejme klesá. Niekedy viac, niekedy menej. Podľa mojich skúseností najzáludnejšie sú bežné Turnigy baterky (modré). Tie majú na začiatku C-čko vysoko prekračujúce deklarovanú hodnotu na obale, ale používaním C-čko rýchle klesá a čo je najhoršie, nerovnomerne na jednotlivých článkoch. Ešte sa mi nikdy nepodarilo prekročiť 50 nabití. Opačný prípad sú Zippy compakt. Ešte ani jedna kúpená baterka na začiatku nedosahovala deklarované C-čko (napr. deklarované 25C mali v skutočnosti cca 19C, deklarované 35C mali v skutočnosti cca 26-27C), na druhej strane, ani po 50 nabitiach sa C-čko prakticky nezmenilo a z mnou používaných bateriek majú veľmi vyrovnané napätia jednotlivých článkov. Nano-tech baterky sú niekde v strede. Záleží od šťastia. Mal som prípad 1300mAh baterky deklarovanej ako 35C, ktorá nová nemala ani 19C a už dávno odpočíva v "slanom náleve" , na druhej strane mám 1300mAh nanotech 25C, ktoré ani zatial po 30 nabitiach C-čko prakticky nezmenili. Dovolím si povedať, že sa vyrovnaju Hyperion baterkám, pri tretinových nákladoch. Iné značky nepoznám - nepoužívam. No rozkecal som sa - pardon |
neclovek modelár Príspevkov: 942 Moje modely Poslať správu |
Len si ešte vynechal, že tiež sa dejú aj určité chemické reakcie, čiže nielen teplo ovplyvňuje napätie naprázdno, ale aj baterka samotná. Nie všetko je o ohmovom zákone a práve preto napätie naprázdno nieje zrovna najpresnejšie. |
Lubomir modelár Príspevkov: 165 Moje modely Poslať správu |
neclovek : No záleží, čo pod pojmom "presnosť" chápeš. Podla mňa meranie naprázdno je najpresnejšie (pre posúdenie nabitia baterky - nie stavu baterky), pretože nie je ovlivnenené žiadnymi ďalšími vplyvmi. Ohmov zákon som spomenul len v súvislosti s úbytkom napätia na vnútornom odpore baterky. Nuž a chemické procesy v baterke nastávaju práve vlivom ohrievania (jalový výkon na vnútornom odpore) čo v dôsledku ovplyvňuje životnosť baterky. Ale podla času reakcie vidím, že si ešte neakceptoval dodatok, ktorým som príspevok doplnil. o.k. matolowa : tak! - súhlasím |
edus modelár Príspevkov: 178 Moje modely Poslať správu |
Chalani už tu moc mudrujete ,, v konečnom dôsledku ide len o to či s tým vieš lietať alebo nie,, už som tu dlho nevidel nejake dobré letové video. Ak Vás môžem poprosiť, šupnite sem nejaké google map linky na dobré miesta na lietanie,, niečo kde sa dá polietať aj medzi stromy, prípadne iné prekážky. Ja som z BA a už začínam byť dosť zúfalý, lebo aj ked nájdem pekné miesto, väčšinou je tam toľko ľudí že sa neodvážim tam lietať. BA, staré vajnorské letisko, dá sa tam polietať okolo starej kontrolnej veže, okná sú tam vymlátené takže sa dá preletieť aj priamo cez vežu ako aj cez ostatné chátrajúce budovy: https://goo.gl/maps/2mFHl BA, Zlaté piesky, teraz sa už dá lietať aj tam kedže kúpacia sezóna skončila,, super lietanie,, medzi stromy,, ponad bufety, pecky pozdĺž pláže atd.. https://goo.gl/maps/ZMosL BA, Petržalka,, psíčkarský park, nechodí tam veľa ľudí,, tráva vždy pokosená,, lietanie ponad/popod stromy https://goo.gl/maps/YNl4R |
Thinky modelár Príspevkov: 1008 Moje modely Poslať správu |
|
Thinky modelár Príspevkov: 1008 Moje modely Poslať správu |
konfiguroval tu niekto bluetooth modul cez FTDI adapter a arduino program? z arduina ziadna odozva a mobil ani pc mi ziadny BT nenajde.. objednaval som ho z banggoodu a v komentaroch niektory pisali ze funguje iny zas maju ten isty problem co ja ze nekomunikuje.. pisal som aj na banggood podporu a odpisali mi ze im mam poslat video a fotku cisla balicku aby som preukazal ze je to ten ich modul.. lenze sacok som pochopitelne zahodil neodkladam si smeti tak som im poslal aspon video uvidim ako uspejem.. mozte sa mi nato mrknut niekto? ci som nahodou nieco neurobil zle? diky! odkaz na Youtube |
Thinky modelár Príspevkov: 1008 Moje modely Poslať správu |
ja neviem meno heslo rychlost.. nevyhlada mi ho ani pc ani mobil.. |
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
|
galansky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
mato to preto zamrzne lebo mas obsadeny tx/rx na doske . ked pripajas dosku na pc musis mat tx/rx volny |
Thinky modelár Príspevkov: 1008 Moje modely Poslať správu |
dik mato zastavim sa skusis si ho napojit ci tebe pojde |