autor | správa |
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Marek ja viem ze mas pravdu a mozem len potvrdit ale niekto kto zacina alebo sa rozlietava je s tym v pohode to som iba chcel. Ja by som kupoval martia z ebayu ked clovek okusi par ramov uz vie co hlada aj ja som sa tesil niekedy z LS 210 svoje si odsluzil to som len chcel. Jinf vyzera to dobree |
Thinky modelár Príspevkov: 1008 Moje modely Poslať správu |
|
Leguan122 modelár Príspevkov: 16 Moje modely Poslať správu |
JiriF ja by som si vybral asi väčší rám ak bude prvá. Ak si šikovný nie je problém ale ja mám aj v 250-ke málo priestoru |
airacutie modelár Príspevkov: 266 Moje modely Poslať správu |
Thinky, aku to ma specku? Priznam sa nebol som na rcgroups dlhsie je to seriozna nahrada reglov na minikwady? Aj ked to by bolo drahe jak slak, a ked sa tam nieco pokazi ... |
Thinky modelár Príspevkov: 1008 Moje modely Poslať správu |
neviem nic je to len foto s instagramu.. jedine co viem ze to bude normalne kiss fc s kiss 24esc all in one.. predpokladam ze to bude na nejaky novy ram alebo na male ramy kde sa esc nezmestia.. uvidime nechajme sa prekvapit.. |
andrej11 modelár Príspevkov: 269 Moje modely Poslať správu |
A cena 150 minimalne A co urobis ked ti zhori jeden esc? V kazdom pripade to vyzera super. |
Thinky modelár Príspevkov: 1008 Moje modely Poslať správu |
ja som tiez neni fanusik tychto all in one veci ani si to neplanujem kupit to len tak som sem dal aby rec nestala |
JiriF modelár Príspevkov: 184 Moje modely Poslať správu |
Leguan, miesta je tam dost len to chce vynechat konektory a vsetko poskracovat a napajkovat napriamo bez konektorov. Bude to sice horsie na servis, pracnejsie ale doma OK. Tiez to usetri mrtvu vahu. V terene je kazdy servis aj tak len na vymenu vrtul ... Thinky, aby rec nestala som sa pytal preco davaju na rozmer vrtul 5045 kde su optimalne 2300kv motory neoptimalne 2600vky urcene na 4 palcove vrtule. Ja som nakloneny tam dat 2300kv aby sa papierovy vykon kvoli par gramov tahu navyse zbytocne nemenil len na teplo ... |
Mafi modelár Príspevkov: 93 Moje modely Poslať správu |
Ako je to s ideálne umiestneným ťažiskom na kvadrokoptére? Sedliackym rozumom mi vychádza, že ťažisko by malo byť : 1. v priesečníku uhlopriečok spájajúcich osi vrtúľ 2. v tej istej výške, kde sa vytvára ťah - to znamená v rovine prechádzajúcej vrtuľami - v ideálnom prípade by nemalo byť ani "pod" ani "nad" touto rovinou. V tomto mieste by mal byť umiestnený aj najťažší komponent na palube, ktorým je obyčajne baterka. Ak konštrukcia koptéry nesplňuje vyššie uvedené pravidlá, musí "vyosenie" ťažiska a z toho vyplývajúce letové problémy riešiť elektronika. Netvrdím, že si s tým elektronika nedokáže poradiť. Asi je rozumnejšie uvedené pravidlá pri konštrukcii dodržať a nie ich vedome porušiť s tým, že elektronika si s tým poradí. Som totiž presvedčený, že elektronika si s tým poradí najlepšie vtedy,keď to nebude musieť vôbec riešiť. Keď sa pozrieme na sortiment ponúkaných rámov, tak bod číslo 1. spĺňa v podstate každý rám. Avšak bod číslo 2 absolútna väčšina rámov nesplňuje a baterku majú umiestnenú "nad" vrtuľami. Našiel som iba niekoľko rámov, ako napríklad tento: http://www.banggood.com/GETRC-FPV-GEP210-210MM-Carbon-Fiber-Frame-Kit-Mini-Quadcopter-with-PDB-QAV250-p-1025278.html ktorý pravidlo č.2 splňuje. Ako to teda je? Je úvaha o umiestnení ťažiska, resp. baterky správna? Ak je správna, prečo to väčšina výrobcov rámov ignoruje? Je tu niekto, kto má reálne skúsenosti a môže porovnať letové vlastnosti pri umiestnení baterky v rovine alebo nad rovinou vrtúľ? |
JiriF modelár Príspevkov: 184 Moje modely Poslať správu |
Tazisko a aerodynamika, v pripade rozmerovo symetrickej koptery plati tazisko, v pripade nesymetrickej obidva faktory. Je zbytocne zberat statisticke udaje o umiestneni taziska pretoze koptery pouzivaju na riadenie PID regulator ktory je mozne (nie vsak nutne) vzdy prisposobit (nakonfigurovat) kazdej jednej postavanej koptere. Jedinym faktorom ktory dokaze v kazdom pripade urcit nespravne tazisko je porovnat si logy z blackboxu o vykonu jednotlivych motorov. Ked mas vpredu viac vykonu potrebneho na visenie posun tazisko dozadu. Vertikalne umiestnenie taziska sa kompenzuje spravnym nastvenim PID regulatora a jeho umiestnenie pri stavbe je dane konstrukciou. Plati ze vertikalne tazisko nad vektorom tahu zlepsuje manevrovatelnost a pod zasa stabilitu ale to len pri tom istom nastaveni PID regulatora. PID algoritmus sluzi na plynulu regulaciu nesurodych velicin, jeho spravne nastavenie dokaze riesit takmer vsetky problemy ktore si popisal bez nutnosti riesit fyzicke proporcie a esteticke citenie vyrobcov ramu |
Mafi modelár Príspevkov: 93 Moje modely Poslať správu |
JiriF Pochopil som to nasledovne: umiestnenie baterky nad vrtuľami má za následok lepšiu manévrovateľnosť a zároveň väčšiu vratkosť (nestabilitu) v porovnaní s umiestnením baterky v rovine vrtúľ a ešte väčšiu v rovine pod vrtuľami, pričom čím nižšie je baterka umiestnená, tým nižšia je manévrovateľnosť a vyššia stabilita - to všetko samozrejme platí pri tom istom nastavení PID regulátora a na tom istom ráme. Taktiež mi je jasné, že PID regulátor si dokáže poradiť s rôznym vertikálnym umiestnením ťažiska a že pre každú polohu ťažiska existujú nejaké hodnoty PID parametrov, s ktorými to bude optimálne fungovať. Mňa však zaujíma niečo iné a to, či existuje taká poloha ťažiska, o ktorej sa dá povedať, že je pre našu aplikáciu najvýhodnejšia. Inými slovami, aký rám je pre letové vlastnosti kvadrokoptéry lepší - s ťažiskom na poschodí, s ťažiskom na prízemí alebo s ťažiskom v suteréne ? Pre tých, čo to dočítali až sem sa ospravedlňujem. Táto otázka mala asi zaznieť hneď v úvode. |
Thinky modelár Príspevkov: 1008 Moje modely Poslať správu |
JiriF na 5" trojlisti motory do 2500kv 2600kv motory uz doslova zabijaju baterky.. mozno tam bude nejaky narast vykonu ale za cenu bateriek pokial nejdes sutazit to nema vyznam Mafi na tazisko sa nepozeraj ci baterku hore ci dole.. nerozumiem aka obratnost quadu sa tu riesi zmenou taziska.. vsak nam to dokaze urobit pomali 5 otociek za sekundu ci je baterka hore ci dolu.. tak naco to riesit? v reali rozdiel podla mna ani neucitis pretoze tie motory si s tym malim posunom taziska baterky bez akychkolvek problemov poradia.. takze ci mas baterku hore ci dole vzdy si odlietas tie 3 minutky, vzdy si urobis taku istu otocku, a vzdy to kdesi rozjebes a prave na konstrukciu a umiestnenie komponentov tak aby ked to rozjebes aby si len vymenil vrtule a letel dalej by som kladol NAJVACSI doraz! jedine s tymto by som sa zaoberal! jedine dolezite tazisko je aby bol quad horizontalne vyvazeny na stred voci motorom.. aby nemuseli zadne motory tahat vacsiu vahu ako predne.. toto je jedine tazisko ktore ta musi zaujimat.. medzi inymi taziskami ja osobne nevidim rozdiel.. ked vidim videa roznych borcov nikdy som si mevsimol ze aha tak tomuto to lieta lepsie lebo ma baterku dolu.. preto podla mna osobne treba pozerat na ramy z hladiska co najlepsieho uchytenia komponentov aby ti s neho nevylietavala baterka pri pade aby si nestracal zakazdym hd kameru ked to ojebes o zem.. aby si nelamal anteny a konektory.. atd! toto je jediny najdolezitejsi bod na ktory sa treba pri vybere ramu pozerat! lebo nahovno ti bude dokonale vyvazeny stroj co bude vazit 5g ked ho budes po kazdom pade lamat.. ked budes nicit anteny a ked budes stracat baterku a stratis aj cely quad lebo ho nebudes moct podla ziadneho signalu najst ten gep210 nema najstasnejsie riesene umiesnenie HD kamery pretoze vrtule zasahuju ponad tu prednu cast kde by sa mala uchycovat HD kamera.. gopro tam urcite nedas pokial si nevyrobis nejaky alternativny drziak http://www.thingiverse.com/thing:1403606 pri padoch sa tie drziaky zvyknu lamat.. |
JiriF modelár Príspevkov: 184 Moje modely Poslať správu |
Thinky, dik za info. To som chcel pocut, idem do 2300kv motorov ... Mafi, ako som hned napisal je to zbytocne riesit. K umiestneniu baterky, nikdy ju nedavaj do ramu pretoze pri poskodeni sa moze nafuknut zaseknut a zacat horet aj s modelom ked ju odtial nestihnes vytiahnut, vzdy ju pripevnit suchym zipsom dookola a aj k ramu proti posunutiu/otoceniu. Toto som zo zaciatku podcenoval pokial mi za letu neodtrhlo odtrhlo jeden list vrtule, pri obrovskych vibraciach mi baterka vyskocila zo sucheho zipsu (mal som ju chytenu len dookola) , nastastie zostala viset na XT60 konektore a stihol som nudzovo pristat do travy. |
Slezina modelár Príspevkov: 44 Moje modely Poslať správu |
https://www.dropbox.com/s/xbfehocdvl2jg1g/2016-11-06 11.50.01.jpg?dl=0 Zatial bez fpv ale hadam coskoro bude |
chimo modelár Príspevkov: 133 Moje modely Poslať správu |
|