autor | správa | |
cucpo modelár Príspevkov: 103 Moje modely Poslať správu |
aha tak to bude tou verziou lebo pise mi unknown command skusim nejaku inu verziu. Aku verziu boris doporucis lebo kdesi som cosi cital ze v poslednych su nejake chyby nieco co bude hned lietat nakolko nastavit PID teda neviem ani nahodou cize cosi co pojde aj na default |
|
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Ja uz naze nemam preto bud niekto poradi kto ma alebo len skusaj. Ja uz mam sp3 race ta chodi s najnovsim borisom super. Nemusim tam uz davat 1wire ide to hned. |
|
peter1207 modelár Príspevkov: 313 Moje modely Poslať správu |
Ahoj aktualne su naj pravdepodobne fatshark dominator hd v2 ale aj cena je tam naj |
|
cucpo modelár Príspevkov: 103 Moje modely Poslať správu |
to poison sp3 mam tiez na stole tu chcem dat na druhu kopteru tak tam nahodim borisa ako to bude s blheli, riesim to kvoli tomu ze privody ESC musim napajkovat akosi sa mi tam nechce zmestiti ten 3radovy konektor tak aby som pri upgrade ESC nemusel pol koptery rozoberat co je pri mojej aktualnej lenivosti projekt na 2 mesiace |
|
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Vsetko najviac zalezi ake reglw mas. Little bee a bootloader blheli ide karasne. Simonk bootloader mi nechodil ale uz som dlho na lb 20 vsade tak neviem aka je situacia teraz. |
|
Thinky modelár Príspevkov: 1008 Moje modely Poslať správu |
||
Luciferian modelár Príspevkov: 88 Moje modely Poslať správu |
|
|
andrej11 modelár Príspevkov: 269 Moje modely Poslať správu |
Thinky: no keby ju čavo nasrouboval na tyčku tak ju urve v konektore |
|
Spike modelár Príspevkov: 38 Moje modely Poslať správu |
jj, v konektore sa mi ulomili 2, ako da sa to zapajkovat, |
|
Thinky modelár Príspevkov: 1008 Moje modely Poslať správu |
|
|
MidziB modelár Príspevkov: 58 Moje modely Poslať správu |
Tak specialne pre Teba som urobil test so vsetkymi styrmi motormi na plny plyn. A to rovno 5 testov s dvoma roznymi typmi vrtul (na videu su len dva posledne, prve tri su iba v prilozenom Exceli; druhe video je tocene uz hodne neskoro pri dost zlom svetle, napriek tomu sa ale daju vysledky odcitat - nastastie, lebo boli takmer neuveritelne): odkaz na Youtube Je to v anglictine a detaily su na RCG v Revolectrix threade, a v tomto exceli: Test Results - Extreme Load Test of Revolectrix Blend 435 4s 1500 mAh 70C HV LiPo.xlsx Tak teraz aj v slovencine: Testy sa podarili nad ocakavanie. Nebyt problemov pri nakrucani, bol by som zverejnil aj tie prve tri, ale to uz je teraz jedno - tie dva posledne co su na videu hadam uplne stacia. Chcel som testovat vlastne celu kopteru, ale kedze "uzke hrdlo" je v takomto pripade samozrejme samotna bateria, zameral sm sa pri vyhodnocovani testu prave na nu (a navyse testy vrtul, motorov a ESC som uz robil v tych predchadzajucich videach, kde mi jeden motor Emax RS2205 2600kV+Vgood FireFly 30A ESC dokazal zhltnut az cez 43 amperov peak). Hoci som ocakaval vselico, bol som vyrazne prekvapeny tym, aka to bola obrovska sila (zvuk vo videu som pred a po teste vyrazne zhlasnil - na 400% - aby sa urovnou aspon trosku priblizil brutalnemu hluku na plne pecky beziacich motorov a vrtul. Trochu ma (prijemne) prekvapilo aj to, ze moj prvy vlastnorucne postaveny quad zda sa (klopklop na drevo) funguje ako hodinky aj pri extremnej zatazi aku predstavuje 140(!) amperov iducich z pripojenia baterky ("len" 60 amperovym XT-60 konektorom so 14 AWG kablom) cez PDB a ESC az do motorov. Pri tom druhom teste s DAL T5045BN V2 Tri-blade vrtulami totiz tolko ukazal moj 150 A amper/volt/wattmeter ako peak hodnotu. A hlavne som bol prekvapeny, az priam ohureny tym, ze tie Revo baterky mi veselo davali cez 100 amperov. Maximalna zaznamenana peak hodnota bola tych spominanych 140 A. Po cca 5 sekundach kazdeho z testov sice zauradoval tzv. voltage sag, ktory sa prejavuje pri extremnych zataziach preto, ze dokial nedojde k zohriatiu substratu baterie a tym poklesu vnutorneho odporu, tak napatie baterie kvoli relativne velkemu IR pri beznej izbovej, ci dokonca vonkajsej teplote ako v mojom pripade vcera, rychlo klesa az dosiahne urcite minimum. Kapacita ale v baterii stale je a po jej zahriati a poklese IR zacne napatie aj prud opat stupat. Kazdopadne prud pocas ziadneho z testov (dokopy trvali takmer celu minutu) neklesol pod 70 A resp. pri poslednom teste s najvyssou zatazou (a tym padom rychlejsiemu zahrievaniu substratu a s nim spojenemu rychlejsiemu poklesu IR, co zabranilo dalsiemu poklesu napatia) pod 80 A a dokonca sa vratil az na 100,3 A v momente ukoncenia testu (pricom este stale stupal). V tej chvili sa uz ale vazne prejavoval dalsi problem: nedostatok chladenia a s tym spojene prehrievanie. Baterka mi totiz pri teste lezala na stole a nebola ofukovana prudkymi napormi vzduchu ako by to bolo pri normalnom lietani s quadom. Pocas tych 17 sekund to znamenalo jej zahriatie az na cca 55-60 stupnov (dala sa este udrzat v ruke, ale uz zacinala dost palit). Dalsi problem, pri ktorom ani ofukovanie vzduchom asi tak uplne nepomoze je to, ze tieto packy su vyrobene z jednotlivych clankov naplocho naukladanych na seba, cize dva prostredne clanky sa velmi nemaju ako chladit, lebo maju z kazdej strany zrovna tou najvacsou plochou k sebe prilozeny rovnako kuriaci ekvivalent. Stalo sa teda to, ze baterka sa z dovodu uvolnenia vyparov zo substratu (dosledok zahriatia z extremnej zataze) pocas testu slusne nafukla (nastastie nie az tak aby praskla - obal to teda vydrzal ok). Po cca 2 minutach kedze sa akosi nechcela vyraznejsie schladit som ju dal na 5-6 minut do chladnicky a to ju uz dostalo spat do normalu - cca na izbovu teplotu a na moje prekvapenie aj do povodneho rozmeru. Odvtedy vyzera takmer celkom rovnako ako ta druha, ktora presla "len" niektorymi dvomi z prvych 4 testov so slabsimi vrtulami pricom stale vyzerala (a aj teraz vyzera) rovnako ako ked som ju prvykrat vybalil z krabicky. Akurat zmrstovacia buzirka sa na tejto druhej akoby este viac zmrstila a predtym pri havarii s Falconom prasknute miesto sa rozsirilo (spominana havaria baterku neposkodila, kedze ona sama o nic nenarazila, iba jej zmrstovaciu buzirku a to tak, ze sa baterka samozrejme umiestnena vnutri v buzirke pri naraze pokusila z nej (pevne drzanej dual lock paskou a zaistenej velmi pevnym battery strapom) vymanit smerom dozadu co sa jej asi o 5-7 mm aj podarilo a na koncoch pri kabloch sa teda buzirka natrhla; nasledne pri dalsej havarii smerovanej nahodou opacnym smerom sa bateria do nej zas opat pokusila "nasukat", co sa jej aj vlastne podarilo avsak tu buzirku tym cinom na zadnej strane diagonalne roztrhla - vtedy to nebolo takmer vidiet, teraz je to uz vidiet viac, lebo buzirka sa kvoli teplu viac zmrstila). Po case som baterku opat pripojil na nabijacku a ukazovala 4,00/4,00/3,99/4,00 V na clankoch. Stale vyborne vybalancovana. Nechapal som. Aj som ju teda opat nabil, voslo do nej 435 mAh (cize tolko cca sa "minulo" pri tom poslednom teste). Zda sa, ze nielen vyzera, ale aj funguje uplne normalne. Len cas ukaze, ci/ako jej tento extremny test ublizil. Pocas letu samozrejme nie je prevdepodobny full throttle let cez 10 sekund (vacsinou ovela menej), pricom aj odpor vzduchu voci vrtuliam bude zrejme pri pohybe quadu cezen mensi (vrtule budu "rezat spiraly" vzduchom), takze taketo brutalne prudy mozno nastastie ocakavat len pocas velmi kratkych intervalov. Je ale samozrejme dobre vediet, ze mi baterka dokaze poskytnut naozaj velmi vela stavy pre pripad, ked to budem potrebovat. A ze to aj quad zjavne bez problemov vydrzi (veru neveril by som, ze zvladne az takuto torturu, keby som si to tymto neoveril - uz len kvoli mojim minimalnym skusenostiam pri pajkovani silovych vodicov - napr. - ale mohlo to zlyhat kvoli dalsim 100 malickostiam). Este jedna vec: meral som to samozrejme amper/volt/wattmetrom (v pripade prvych dvoch testov z excelovej tabulky este aj s Orange current sensorom, ktory som dufal, ze mi da info do OSD - nemal som ale cas ho nakalibrovat aby ukazoval zrozumitelne udaje - neviem ani ci je vobec kompatibilny s mojim flight controllerom - tak som ho po prvych dvoch testoch uplne vyhodil) - keby medzi baterkou a quadom tento byt vobec nemusel (t.j. minus kus kabla a minus dalsi XT-60 samec+samica a minus nejaky ten - aj ked urcite extremne nizky - priebezny odpor toho meraku), tak by zrejme z baterie do motorov islo este o nejakych par amperov/wattov viac. Cize dynamika pocas letu by mala byt uplne uzasna. Neviem sa dockat, ked si to vyskusam. Dnes bolo mizerne pocasie - vsade mokro . Uz sa len postupne naucit pilotovat tak, aby som dokazal vyuzit potencial tohto stroja s takouto sialenou bateriou. Jo a dufam, ze mi Revojohn dovoli po zhliadnuti tohto mojho testu otestovat aj jeho pripravovane GO (Graphene Oxide) packy a neskor aj najnovsie Blend 455 ultra HV packy (maju ist von cca koncom roka - vraj). |
|
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Pekne tak uz chyba len postnut videjko z polietania. |
|
Thinky modelár Príspevkov: 1008 Moje modely Poslať správu |
MidziB super test, cize presne ako som hovoril thrust test samotneho motora je v tejto chvyli zbytocny kedze ani 2300kv motory nedokazdu ist na 100%.. dal 3listy ktore by mali mat tah vyse kila na jeden emax motor tebe isli na cca 800g.. cize s toho mi teraz vypliva ze je jedno aky motor mame ked sme obmedzeny baterkou.. ale bohvie no, mozno sa mylim este by to chcelo porovnat silnejsie 2600kv motory a tak zistit ci je to naozaj tak ako hovorim.. aky thrust dokaze pri tych 90A brust poskitnut motor s vyssimi otackami.. inac tych 150A co pises to bola pol sekundova spicka nie? pre nas je podstatny ten brust ktory vie ist po dobu cca 10s a ten ti nameral nejakych 90A nie? |
|
Luciferian modelár Príspevkov: 88 Moje modely Poslať správu |
Chalani, čo hovoríte na toto ? http://www.radioc.co.uk/DroneLabs-1300mah-4s-chaos-lipo-p/6516.htm |
|
Thinky modelár Príspevkov: 1008 Moje modely Poslať správu |
zle nebudu, podla mna rovnake ako tie 50-100C |