Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8 46 47 48 49 50 51 52 53
autor správa
pera2008
modelár

Príspevkov: 2548

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 5. 2018 o 21:52 | odkaz na príspevok
Je jedno, ci je to V3S, TATRa, MAN alebo ine. Vlakno je pre stavitelov 1:10 a mierky okolo, ktory stavaju truck vyuzitelny na expedicne jazdenie. Sluzi na odovzdavanie poznatkou a skusenosti a ma pomoct novym stavitelom ziskat inspiraciu a riesenia pri stavbe. Samozrejme je to aj pre tych, co uz taky model postavili, lebo vedia posunut svoje skusenosti.
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
misho222
modelár

Príspevkov: 1964

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 5. 2018 o 06:33 | odkaz na príspevok
Ja už mám dve, keby niečo tak sa spýtajte

Prvá 6 kolka skôr crawler nezávislé zavesenie:
https://www.rcportal.sk/tatra-148-am5086

Druhá 6 kolka expedičák na tuhých nápravách
https://www.rcportal.sk/tatra-147-dc5-am7781-43#komentare
Bydlisko: Senec ( 44 rokov )
IvanF
modelár

Príspevkov: 137

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 5. 2018 o 15:38 | odkaz na príspevok
Pridám sa aj ja. Tatrapan je už pojazdný a takmer dokončený. Nieje to síce terénny špeciál, to nieje ani skutočný Tatrapan. Je to obrnené kolesové transportné vozidlo. Tak na expedícií s miernejším terénom sa môže zúčastniť. Inšpirácia že prečo akurát toto vozidlo bola tá, že som na nete nenašiel tento typ ako RC. Takže je prvá. Tatier 8koliek hlavne v čechách je spústa.
https://www.rcportal.sk/tatrapan-amb-6x6-sanitne-vozidlo-am8888
Bydlisko: Zvolen
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 5. 2018 o 20:55 | odkaz na príspevok
chlapci, ja som zatiaľ viacosák - teoretik.... ale už sa dačo rodí.... ako začne stavba naostro, objaví sa aj tu, samozrejme...

zatiaľ mám otázku pre praktikov, skúsenostných, teoretikov aj ciťákov.....
daný je podvozok 8x8..... stavia sa z klasických náprav, ktoré majú diferáky posunuté na jednu stranu - teda diferák nie je v strede.....
nápravy sú dve vpredu riadené a dve vzadu pevné..... stredné dve sú priechodzie... smery otáčania sú riešiteľné, netreba brať do úvahy

ako by ste rozmiestňovali nápravy? a hlavne prečo?
a/ diferáky za sebou na jednej strane
b/ diferáky na striedačku


.....samozrejme... miesto stredného kardanu bude rozvodovka.....
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
misho222
modelár

Príspevkov: 1964

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 5. 2018 o 21:35 | odkaz na príspevok
Zatiaľ teoretická rovina:
Ja by som dal predné a zadné diferáky na striedačku a stredné súbežne.
Dôvod je kríženie náprav. Ak by si mal diferáky takto ako na fotke, tak rozdiel dĺžky kardanu pri polohe v strede a pri prekrížení náprav na max by bol tak veľký že by nestačila maximálna dĺžka výsuvu kardanu a proste by ti pri prekrížení vypadol.. to sa ale dá vyskúšať nasucho na stole tak ako máš.
V stave ako navrhujem ja bude rozdiel medzi min a max oveľa menší, a bude ti stačiť drážkovanie kardanu.....
Stredné nápravy medzi sebou rovnako z dôvodu že práve rozvodovka je statická, takže jeden koniec kardanu by bol fix a predlžoval sa len druhý, takže ti budú stačiť kratšie kardany. Výstupy rozvodovky vysununté od stredu auta máličko menej ako výstupy diferákov.
Samozrejme všetko je závislé na tom aké rázvory budeš mať a koľko sa budeš môcť hýbať.
Veľmi dôležitá veličina je či sa nápravy budú pri prepružení nakláňať, alebo len meniť výšku (4-link verzus listy na náprave napevno)


Opakujem, je to len teória, treba si to skúsiť na doske..
Bydlisko: Senec ( 44 rokov )
pera2008
modelár

Príspevkov: 2548

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 5. 2018 o 21:59 | odkaz na príspevok
mna by zaujimalo, ci C ram ste kupili, ci ste ohli plech v ohybacke
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 5. 2018 o 22:23 | odkaz na príspevok
Misho, tvoja teória sa zhoduje s mojim ciťákom.... toto isté som mu radil, ale len pocitovo... proste ja by som to tak spravil... možno sa nám aj nejaký praktik ozve

Peťo... aký C-rám? na tej fotke sú len nápravy s kardanmi..... ale ak sa pýtaš na môj C-rám.... bude z hliníkového profilu... chcel by som U-profil, ale sa bojím, že bude moc tuhý a že preto budem musieť použiť len L-profil.... aby sa krútil....
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
pera2008
modelár

Príspevkov: 2548

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 5. 2018 o 08:45 | odkaz na príspevok
cize toto nie je dobre?
no a k ramu, C, ci U profil, viem, ze niekto kupil stvorcovy duty a rozrezal napol pozdlzne
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
misho222
modelár

Príspevkov: 1964

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 5. 2018 o 10:07 | odkaz na príspevok
K tomuto len toľko že to vyzerá na veľké problémy s predným kardanovým krížom.
Keď budeš schádzať schod a predná náprava z týchto spadne dolu a zadná ostane ešte hore skríži ti kardanový kríž. ( si myslím).
Bydlisko: Senec ( 44 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 5. 2018 o 10:30 | odkaz na príspevok
Misho, myslíś kardan medzi rozvodovkou a strednou náravou, že?
tam bude šialený uhol a hlavne výrazne rozdielne uhly na koncoch kardanového hriadela.... a teda nerovnomernosť chodu.... rozdielne uhlové rýchlosti na vstupe a výstupe....

Peťo, prečo je dobré si kupovať štvorcový a rozrezávat na U? nie je jednoduchśie kúpiť U? .... teda, platí pri hliníkových...
alebo hovoríś a oceľovom profile? a použiť malý jokel?
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
pera2008
modelár

Príspevkov: 2548

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 5. 2018 o 11:04 | odkaz na príspevok
misho222:
K tomuto len toľko že to vyzerá na veľké problémy s predným kardanovým krížom.
Keď budeš schádzať schod a predná náprava z týchto spadne dolu a zadná ostane ešte hore skríži ti kardanový kríž. ( si myslím).

no to zalezi na uhle stredoveho kardanu ( uhol bude rovnaky ako na beznom 4x4 ). Napravy budu v rovine, teraz su v smere ohnutia listov. cize vstupy budu rovno. Listy su na koliske, cize budu mat aj limiter na vykyv, lebo inac by sa vedeli pretocit okolo osy. Podalsie na listoch to nema take pruzenie. cize obe napravy budu na kyvadle s dorazom, pruzit budu na listoch .
Peto: ja hlinik nepouzivam, cize ano, o ocelovom profile hovorim
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 5. 2018 o 13:33 | odkaz na príspevok
tak to potom ano... dá sa pouźiť malý jokel... 10x10, 15x15, 15x20mm... steny 1 alebo 1,5mm..... no a to vieš rozpíliť pekne.... a aj to bude vyzerať ako ohnuté, lebo jokel má oblé rohy....
aaa.... prečo nemáš rád hliník???
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
pera2008
modelár

Príspevkov: 2548

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 5. 2018 o 13:51 | odkaz na príspevok
lebo ho nemozem zvarat svojim naradim a chcem mat aj vahu
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
marek4444
modelár

Príspevkov: 476

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 5. 2018 o 14:27 | odkaz na príspevok
A aký rozmer profilu rámu chcete použiť? Ja keby som chcel dodržať mierku tak by som mal použiť 27x10 . Ale asi to zaokrúhlim na 25x10. A to ešte neviem či zrealizujem zmenu profilu smerom k prednej časti . Má to nejaký extra význam?
Bydlisko: Nová Dedina pri Leviciach ( 49 rokov )
pera2008
modelár

Príspevkov: 2548

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 5. 2018 o 14:52 | odkaz na príspevok
no zmena profilu ma vyznam, ked to robis podla realu. Naprihlad URAL 6320 ma vpredu zuzeny ram kvoli zatacaniu kolies, cize tam je to funkcne. je aj vela realnych 4x4 co maju ram do A, cize vpredu uzsi a zadu sirsi a je to funkcne kvoli pruzeniu. Zase zbytocne si to komplikovat netreba. Marek: posi co chces stavat a ti poviem, ci to bude mat vyznam. U mna su to 2 rovne kolajnice, cize ja s tym problem nebudem mat
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8 46 47 48 49 50 51 52 53
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 890 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 1 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: jan-perina,