Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8 9
autor správa
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2012 o 13:10 | odkaz na príspevok
Nazdar. Pohravam sa s touto myslienku uz hodnu chvilu a naberam odvahu. Chcem to skusit s Trexom 600 N. V sime je to v pohode aj z 200m ale sim je na mile daleko od realu asi. Keby sa nasli nejake rady ako nerozbit vrtulnik tak pomozte. V sime dam mierne do minusu kolektiv a padam chvostom k sebe pri tom ho kocirujem a pri zemi potom do plusu. Robil som to asi 30X ale hladam gule na to spravit to v reale. Chova sa to poodobne ci? Juri nam za chvilu da urcite vediet preco to trenovat.

Ak sem naslahame videa bude to zaujimave
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2012 o 14:09 | odkaz na príspevok
Od urcitej vysky uz je jedno, ci ides z 50 alebo z 200m. Hlavne je dobre mat doprednu rychlost, resp. ist proti vetru. Inac ti s tym asi nikto iny nepomoze. Musis len najst odvahu. Tiez som mal obavy pred pojim prvym pokusom, ale bol som fakt prijemne prekvapeny, ako to islo bezproblemovo.
Len co by som ti poradil... pocitaj s tym, ze listy budu mat v skutocnosti trochu menej energie ako v sime, takze musis pracovat velmi citlivo s kolektivom a nezacinat brzdit prilis skoro... cca 2-3 metre nad zemou. Hlavne zlahka, aby sa ti hned nezastavil rotor.
A pocas klesania dat naozaj len MIERNE do minusu. Prilis velky uhol ti tiez bude brzdit rotor. Ked som ja prvykrat autorotoval z velkej vysky, tak sa mi zdalo, ze helina skoro neklesa .

http://www.youtube.com/watch?v=6Q7bnE4Eg2s
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2012 o 14:15 | odkaz na príspevok
Trosku mam obavu z dopredneho letu mozem pri tom aj cuvat? Je mi to prirodzenejsie a nemusim ho potom otocit. Nahodim stare listy a uvidim ci budem mat gule.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2012 o 14:18 | odkaz na príspevok
Ja som zatial neskusal cuvat pri autorotacii, vzdy len cumakom napred a otocenie az pred pristatim, ale myslim, ze na tom asi nezalezi
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2012 o 14:35 | odkaz na príspevok
30x v sim sa mi zdá byť málo. Ktorý sim máš, kolega tu čo je maniak do autorotácie vravel že Phoenix je dosť nereálny, on používa RealFlight. Ja som ale trénoval v Phoenix a to normálne aj na chrbte, až ked mi to tam dobre šlo tak som sa odvážil v reáli a spravil som ich 3x po sebe - úplná malina. A v nedeľu som bol rád že to viem, lebo som zachránil heli od pádu ale lyže ostali na zemi, tak som autorotoval, znížil otáčky tesne pred pristátím na minimum a tak pristál, škoda bola len zhruba 15€.
S tým cúvaním by to malo ísť, ale mi to je nejaké neprirodzené, skús radšej letiet zľava alebo zprava k sebe.
Mimochodom, odporúčam veľkú plochu na pristavanie, mne sa nepodarilo pristáť hneď predo mnou, vždy niekde 10-20m ďalej než som plánoval.
Ludo_ZA
modelár

Príspevkov: 567

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2012 o 14:44 | odkaz na príspevok
Ja doporučujem zo začiatku nastaviť krivku plynu tesne pod bodom, kde vrtuľník visí. V tomto režime klesať pod uhlom 45° a trénovať "flare" (neviem slovenský ekvivalent) tesne nad zemou. Tento režim dáva dostatok času na pristátie a podľa zvuku pekne počuť ako pracujú otáčky rotora (aspoň u elektra). Skúšal som to a funguje to, škola len, že nelietam na tráve. To, že sa človek preletí je bežné a možno aj dobré. Len pozor aby to nedopadlo takto: http://www.youtube.com/watch?v=jC6WrlFxPuY&feature=player_embedded
Bydlisko: ČR ( 36 rokov )
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2012 o 17:08 | odkaz na príspevok
helicobacter: myslíš asi pitch-krivku, nie plyn - ten je predsa vypnutý. Robiť si na to režim s inou krivkou je chyba, lebo si naučený na niečo iné a to len popletie. Iná krivka než +-11 až 14 nemá pri akrobatickom lietaní význam.
A 45° sa mi zdá byť prehnane veľa.

Mňa autorotácie dosť fascinujú, to je hlavný dôvod prečo som teraz rozbehal VBar governor s Bailout. Ešte som nemal skrz nevhodný terén možnosť otestovať autorotáciu s bailout, ale aj to príde - autos bez strachu koľko srdcu ráči
Audino
modelár

Príspevkov: 2521

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2012 o 17:45 | odkaz na príspevok

odkaz na Youtube


to naljepsie na koniec!

Peto,toho poznas,ne?skolenie cez mobil na luke!hahahahaha


odkaz na Youtube



odkaz na Youtube


Bolestive to bude asi vzdy.
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2012 o 17:51 | odkaz na príspevok
benko: myslim, ze si ho nepochopil. Podla mna naozaj myslel plyn (nie pitch). Inac povedane, treba nastavit najnizsie mozne otacky, kedy este vrtulnik visi (resp. tesne pod tymto bodom), vdaka comu sa helina bude pocas klesania spravat viacmenej rovnako ako pri normalnej autorotacii, ale ked zacnes pred dosadnutim pridavat kolektiv, rotor nebude tak stracat otacky, ako keby si mal naozaj vypnuty motor. To ti da moznost manevrovat a bezpecne pristat aj v pripade, ze s naozaj vypnutym motorom by si to uz asi nezvladol
Ludo_ZA
modelár

Príspevkov: 567

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2012 o 18:24 | odkaz na príspevok
Tak som to myslel. Ďaľšou možnosťou je pohrať sa s "bailout" ale toho sa celkom bojím, keď viem, čo to dokáže urobiť.
Bydlisko: ČR ( 36 rokov )
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2012 o 20:46 | odkaz na príspevok
mravecm1: Ahá, máš pravdu, zle pochopené. Takto to má asi význam.

helicobacter: myslíš rýchle zrýchlenie z nula otáčok na max ? To je práve výhoda VBar 5.2 - on nechá motor bežať na nízkych otáčkach, podľa mojich meraní na stole to je okolo 400-500 rpm, ten beh vraj skrz voľnobeh nemá žiadny vplyv na autorotáciu, ale ak motor potrebuješ - nabehne veľmi rýchlo, príčom vďaka svojmu neustálemu behu šetrí prevody. Tak to mám nastavené, skúšal som to na zemi viac krát, vyzerá to v pohode.
Ludo_ZA
modelár

Príspevkov: 567

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2012 o 21:09 | odkaz na príspevok
Lenže to je VBar, tam nie je čo riešiť .
Bydlisko: ČR ( 36 rokov )
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2012 o 22:27 | odkaz na príspevok
Vie ešte niekto iný okrem VBar bailout ? Pokial viem len Helijive, je tam nejaký rozdiel ?
Ludo_ZA
modelár

Príspevkov: 567

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2012 o 23:01 | odkaz na príspevok
Helijive je dosť agresívny (zle nastavený jive strhá prevody). Bailout taktiež dokáže Scorpion či YGE. V Caste sa dá jeho intenzita dokonca nastaviť. (Len tak zbežne, o bailoute by sa dal napísať celý článok)
Bydlisko: ČR ( 36 rokov )
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 31. 3. 2012 o 01:18 | odkaz na príspevok
Dik za dobre rady ta rada s otackami tesne pod visenim sa mi lubi. Taky trosku zdravy podfuk Sim mam Phoenix. Ivan poznam a aj to video uz davno poznam.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8 9
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 437 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 16 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: aviatik, hawkySVK, daniel1984,