Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8 9
autor správa
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 2. 2013 o 07:58 | odkaz na príspevok
Keďže len visíš tak na autorotáciou zabudni. Jediné čo môžeš skúsiť je vypnúť motor vo výške jedného metra a pekne sadnúť na zem. To ale nie je autorotácia. Každopádne je to tiez dobrý nápad skúšať, ako príprava na auro. Ja som pri mojich prvých letoch tak pristával, prišlo mi to bezpečnejšie než zo zapnutým motorom

A normál nepoužívaj.
swalko
modelár

Príspevkov: 601

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 2. 2013 o 07:58 | odkaz na príspevok
Normal nepouzivaj ani pri viseni, je to blbost, iba si to cele zhorsujes.
Bydlisko: rcblog.houseofcode.eu
Kenny McCormick
modelár

Príspevkov: 499

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 2. 2013 o 08:57 | odkaz na príspevok
HoneyBeeKing2:
...normal pouzivat nebudem a s tou autorotaciou to skusim nejako zvladnut. Tie delay moc neriesite pri prepinani idle? alebo lietate len jeden idle a potom hold?

zabudni na delay, normal a idle2 v suvislosti s rozdielnymi krivkami kolektivu a vychylkami serv /delay/

nic z toho nepotrebujes a dlho nebudes potrebovat, ak vobec niekedy
Drviva vecsina, snad viac ako 90% lieta na jednu a tu istu krivku kolektivu vo vsetkych rezimoch/a skoro vzdy pouziva aj tak len jeden/, ktora IM vyhovuje, tiez rovnake vychylky. Jedine co si menia v rozlicnych rezimoch je krivka plynu, cize rozdielne otacky /z toho vyplyva este iny zisk gyra pri roznych otackach/.
Kym dospejes niekam ze budes naozaj potrebovat viac rezimov /jeden na akro, dalsi na 3D a dalsi na maketove lietanie/, a ak ich budes vobec niekedy potrebovat, pretecie vela vody.
Prepinanie medzi roznymi rezimami s roznymi krivkami kolektivu a vychylkami moze byt pre teba aj nebezpecne. Staci pozabudnut aky rezim tam prave je, a zavrtas to do zeme ako nic. Tato chyba sa stava bezne a hocikomu...
Bydlisko: Prešov ( 56 rokov )
kuro99
modelár

Príspevkov: 2161

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 2. 2013 o 09:10 | odkaz na príspevok
presne tak kenny a navyse delay nic neriesi, len casovo oddiali prechod. to akoze si prepnem idle a vratim sa zajtra po kavicke ked budem na to pripraveny ?

. . .mozno nejake opodstatnenie oneskoranie skrz spomalenia serv najdes ale tak ci onak netreba to takmer nikomu . . .
Bydlisko: ZA
Matt
modelár

Príspevkov: 281

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 2. 2013 o 09:24 | odkaz na príspevok
Ano benko presne tak sa chcem ucit. no dobre takze normaln ne a ani ziadny iny rezim prepinat nemam ale mam pouzivat jeden + hold a ani ziadny delay, a kuro delay som chcel aby sa serva posunuli pomaly nizsie/vyssie a nie hned ale dobre ani to nepouzivat a ako potom startujete pani? napipavate v holde a potom len hold vypnete a ked je nastaveny soft start pekne pomaly prida na 80% respektive tolko kolko.mam nastavenych?
Bydlisko: Bernolakovo/Bratislava ( 31 rokov )
Tibor889
modelár

Príspevkov: 997

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 2. 2013 o 09:34 | odkaz na príspevok
Nie, napipas v normale a potom prepnes do idle1, a vrtulnik sa rozbehne a ty utekaj
Bydlisko: Boleráz-Klčovany ( 46 rokov )
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 2. 2013 o 09:39 | odkaz na príspevok
Ja skusim jednoducho a zrozumitelne: Na vsetky rezimy idle1, idle2, hold si nastav kolektiv -12, +12. Na normal -2,0,+12 a nebudes potrebovat ziadny delay. Pri prepnuti budes mat vzdy rovnaky uhol nabehu a vrtulnik sa ti nikam nepohne. Len sa zmenia otacky.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 2. 2013 o 09:42 | odkaz na príspevok
Presne ako pise Shake... akurat v tom Normal mode pouzivam krivku 0,0,+12.
Nevidim dovod, naco by tam bolo dobre mat -2.
kuro99
modelár

Príspevkov: 2161

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 2. 2013 o 09:44 | odkaz na príspevok
Tak shake az na drobnost, prechod normal - idle mal byt cca rovnaky rpm aj nabeh listov aby to nekoplo pri prechode.

Na elektro vrtulniku so soft startom na regulatore je normal na dve veci.
Skor ci neskor aj tak dospejes do stadia, kde budes bezat governor a lietat budes len konstantne otacky a hold.
Co sa tyka konkretnej hodnoty plynu, vsade to je ine (esc, motor, heli, preferencie . . .) Musis na to ist z druhej strany, nastavit to tak aby si mal cielovo na rotore pozadovane rpm. Odmeras a vidis.
Bydlisko: ZA
Tibor889
modelár

Príspevkov: 997

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 2. 2013 o 09:50 | odkaz na príspevok
Osobne mam +-12 vo vsetkych rezimoch, takze nema co cukat, a normal je len na napipanie, je jedno ake tam su uhly a duplom v minuse.
Bydlisko: Boleráz-Klčovany ( 46 rokov )
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 2. 2013 o 09:57 | odkaz na príspevok
mravecm1:
Presne ako pise Shake... akurat v tom Normal mode pouzivam krivku 0,0,+12.
Nevidim dovod, naco by tam bolo dobre mat -2.

Ak by chcel trocha poletovat v normal mode, tak by bez mierneho minusoveho kolektivu v pripade vetra mohol mat problem s pristatim.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 2. 2013 o 10:00 | odkaz na príspevok
Tibor889:
Osobne mam +-12 vo vsetkych rezimoch, takze nema co cukat, a normal je len na napipanie, je jedno ake tam su uhly a duplom v minuse.


Ano u elektro heliny (ak pouzivas soft start) je to vlastne jedno, aku mas krivku v NORMALe. Ale na nitro heline ten NORMAL pouzivam na startovanie a vzlet a az vo vzduchu prepinam na IDLE, takze tam minimalne ta plusova cast ma vyznam.


Shake:
Ak by chcel trocha poletovat v normal mode, tak by bez mierneho minusoveho kolektivu v pripade vetra mohol mat problem s pristatim.

No to by musel byt uz riadny vietor ...
egal, neriesme to, kazdy je zvyknuty na nieco ine
swalko
modelár

Príspevkov: 601

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 2. 2013 o 10:00 | odkaz na príspevok
HoneyBeeKing2:
Ano benko presne tak sa chcem ucit. no dobre takze normaln ne a ani ziadny iny rezim prepinat nemam ale mam pouzivat jeden + hold.

Pri lietani nepouzivaj normal.

HoneyBeeKing2:
a ani ziadny delay

Ja pouzivam rozne krivky kolektivu v roznych letovych rezimoch, takze aby bol prechod plynulejsi pouzivam delay. Tebe to asi zatial netreba.

HoneyBeeKing2:
ked je nastaveny soft start pekne pomaly prida na 80% respektive tolko kolko.mam nastavenych?

Presne tak. Ak nemas soft start, tak budes na roztocenie potrebovat normal, inak by to zle dopadlo.
Bydlisko: rcblog.houseofcode.eu
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 2. 2013 o 10:05 | odkaz na príspevok
kuro99:
Tak shake az na drobnost, prechod normal - idle mal byt cca rovnaky rpm

Myslim ze nie je dovod mat taketo obavy. Co by sa potom dialo pri prepinani medzi idle1 a idle2?



mravecm1:
No to by musel byt uz riadny vietor ...
egal, neriesme to, kazdy je zvyknuty na nieco ine

Poradit mozme, vyskusat co je dobre uz musi sam.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
Matt
modelár

Príspevkov: 281

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 2. 2013 o 13:04 | odkaz na príspevok
swalko delay pouzivas aj na kanal plynu? alebo mas rovnaku krivku plynu v roznych rezimoch ako spomenul kuro?
Bydlisko: Bernolakovo/Bratislava ( 31 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8 9
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 266 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 3 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: komarek, pf1960, Deny, p-38,