autor | správa |
Yautja modelár Príspevkov: 207 Moje modely Poslať správu |
Ahojte, pls radu. Od istej doby (teraz nedavno som zistil) mi nejde riadne nabit akumulator, vydrzi tak 2 - 3 minuty akoby bol ok, nasledne prudko klesne vykon... Skusal som 12 hodinove nabijanie 0,1A, daval som 1amp (za 5minut sa ozvala nabijacka ze hotovo), skusal som 3A, trvalo to mozno 10 minut a paradoxne pri 4A sa nabijala mozno 15minut a az pri tomto nabijani sa bateria aj zahriala, pri vsetkych ostatných ostavala studena. Medzi jednotlivými cyklami som sa snazil vyjazdit bateriu, vyjazdenie bolo hlboko pod 5 minut... Standardne ten aku vydrzal v Slashovi čé - 45 minut plyn naplno, Axial SCX10 2 - 3+ hodky podla clenitosti. bateria: Onyx 5000 (Duratrax) 7,2mAH / NiMH Viete mi poradit co s nou? Celkovo ma za sebou mozno 22 cyklov full nabitie s naslednym vyjazdenim. Dakujem |
maverik modelár Príspevkov: 112 Moje modely Poslať správu |
skus ju uplne vibit, napr nejakou ziarovkou. A nabit prudom tak 0.5-1A a zisti kolko mah do toho vojde |
misho222 modelár Príspevkov: 1964 Moje modely Poslať správu |
Ja by som ten aku-pack rozobral a pozrel spoje a články.. |
Yautja modelár Príspevkov: 207 Moje modely Poslať správu |
Je to dobry napad otvarat? |
misho222 modelár Príspevkov: 1964 Moje modely Poslať správu |
V konecnom dosledku je teraz ten aku pack mrtvy, no ak je prec len jeden clanok tak ho obides a mozes ho pouzivat dalej, aj ked len do expedicaku, lebo vykon tam uz nebude taky... Nimh su len clanky za sebou, tam sa nemas coho obavat. Ked odbalis obal uvidis. Jednotlive clanky sa daju pomerat, a mozno to mas len slaby spoj. |
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
Ja by som jej vystrojil pohreb ked je už mŕtva a kúpil novú. |
Yautja modelár Príspevkov: 207 Moje modely Poslať správu |
Skusim ju reklamovat, na to je predsa zaruka 24M, mechanickz nie je nijak poskodena,uvidime ako sa zachovaju chlapci vRC Svete. Jemi jasne ze anipneumatiku na auteci moto nemozem reklamovat ze som ju zjazdil, ale su zavady ktore su reklamovatelne... zaujimave ze na LiPO je x vselijakych napadov ako ozivit a zatial co som sa docital vzdy sa im pomohlo. Co uz.... |
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Netreba rozoberať, stačí premerať po článkoch. Napichať spendlíky a merať. Ale ak je to v záruke, pokus o reklamáciu urobiť môžeš. |
Yautja modelár Príspevkov: 207 Moje modely Poslať správu |
Chalani mi ju zobrali ze ju nacykluju, tvari sa ze je ok, uvidime kolko pojazdi. asi musim kupit inu nabijacku s tymi vsetkymi funkciami |
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
O NIMH bateriu sa musis riadne starat, vyzaduje si rovnaku staroslivost ako Lipo (ak nie vacsiu). Predpokladam, ze si ju pouzival tak, ze si ju nabil, vybil az kym auto neslo, nasledne odlozil vybitu a nabijal opat az pred dalsim jazdenim. Preto ti toto spravila, mal by si si nastudovat viac info o skladovani a nabijani NIMH baterii. NIMH by si po odjazdeni nemal buchnut do suplika, ale treba ju nechat vychladnut a potom z casti opat dobit (ozivit). Ani NIMH bateriu nie je uplne najvhodnejsie vybijat uplne "do dna". Nabijat by si ju mal podla toho ako ju ches vyuzit. Nizsim prudom pre lepsie drzanie kapacity a mensie samovybijanie alebo vyssim ak ma dodat vyssi prud pri vybijani napr. ako pohonna bateria (vtedy bude samovybijanie ale vacsie). No a pri tom vsetkom treba davat pozor na teplotu akumulatora, pretoze NIMH nema taky vykon ako LIPO a preto pri vyssich narokoch sa aj viac hreje, co jej nerobi dobre. Preto sa ja NIMH baterii hned zbavujem a nahradzam Lipo. Nemam cas ani chut sa o ne poctivo starat, ked na lipo aj tak nemaju. |
Yautja modelár Príspevkov: 207 Moje modely Poslať správu |
TomiXL - prvykrat pocujem ze NiMH je narocnejsia na udrzbu, vsade co som cital a bavil sa je opacny nazor, LiPO vyzaduju viac starostlivosti, zaroven pri zlej manipulacii su nebezpecne, no nazor Ti brat nebudem... Po dojazdeni, v zasade nie do uplneho mrtva bateria chladla a vzdy sa nabijala, vybita nesla nikdy ziadna do suflika. Vsetky ostatne nam funguju bez problemov, len tato jedna, mala tak do 24 cyklov za sebou, nema este ani cely rok prevadzky za sebou, nabijal som vzdy setrnejsie. Keby som mal nabijat az pred dalsim jazdenim, tak sa nikde nedostanem a vsetky aku nabijam cely den... Chalani su ochotni ju vziat na reklamaciu, natlacil som do nej len 1350mAh (asi cosi s vnutornym odporom) a zaroven kupit novu. Aku mate skusenost, kolko cyklov vydrzi NiMH bateria, LiPO? |
62michal modelár Príspevkov: 80 Moje modely Poslať správu |
No je problém že NIMH ma pamäťový efekt a preto je z nimi taký problém. LIPO ma tiež problém keď sa poriadne vybije už nie je možnosť nabiť. |
Yautja modelár Príspevkov: 207 Moje modely Poslať správu |
chlapci, preluskal som x zahranicnych for, x stranok o bateriach, vsetko su tak rozchodne informacie, NiMH tiez nema mat pamatovy efekt, ak si dobre pamatam, tak nim trpi len NiCD, alebo NiFE, ale NiMH bolo na 90% vsede pisane bez pamatoveho efektu. Ako uskladnovat NiMH? na stranke traxxasu - vybite, dalsia cast pise nabit, dalsia nechat kustik nabite (1C baterie na 10minut na nabijaci a potom odlozit) LiPO - jedni pisu ze vydrzia raz tolko, opytam sa v shope - ze max do 20% dojazdu za rovnakych podmienok a kapacity... vybuchuju, horia, nafukuju sa....bla bla bla Mam pocit ze neexistuje jednoznacne stanovisko, resp. asi na stranke oficialneho vyrobcu, mam novu Nosram s manualom, cital som a neveril... |
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
NiMH ma minimalny pametovy efekt nie je dobre ju skladovat vybitu nabijat radsej pomalsie ako rychlo.Rychlim nabijanim a vybijanim sa NiMH nicia (respektivne skracuje sa zivotnost ci pocet ciklov) preto sa ich odporuca nahradit LiPO.Kus trikrat nabit a vybit ak sa neupravi je do kosa.Kludne sa mohlo staz ze odysiel jeden ci viac clankov. |
marecek modelár Príspevkov: 800 Moje modely Poslať správu |
Povedal som Vam ked som vam ju predaval , ze treba kupit lipo. |