autor | správa |
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
cawte. mam problem zo striedakom alebo regulatorom. ked vsetko zapojim ako mam zapnem vysielac potom regler tak mi pipne regulator a potom iba slabucko piskne 9 tonov a potom by mal byt pripraveny na pouzivanie (ked bol dobry tak piskal omnoho silnejsie) a ked pridam plyn tak saledva roztoci a ide trhano a ked dam na 4s li-po plny plyn tak ho ako nic udrzim v palcami pretym bol 100 krat silnejsi v com by mohol byt problem ? raz som ho trosicka polial vodou ale potom 3 jazdy isiel v pohode a raz som spadol zo schodov z nim (stratil som signal) a auto padlo rovno na regulator trosicka sa odlomilo z krytky ventilatora ale fungoval normalne potom sa mi trosicka pokazila mechanika tak som jazdu prerusil ked som ho doma skusil isiel normalne ale na druhy den blbol ako som pisal v uvode v com moze byt problem ? motor mam tento : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15196__S3660_2670_Brushless_Inrunner_2670kv_.html a regulator tento http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8993__Hobby_King_Brushless_Car_ESC_100A_w_Reverse_Upgrade_vuyersion_.html Dakujem vopred za rady |
Bumpy_SK modelár Príspevkov: 1301 Moje modely Poslať správu |
preletuj kable od motora/regulatora |
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
máš možnosť to vyskúšať s iným regulátorom? Popozeraj jednotlivé fázy, či tam nemáš nejaký vadný spoj |
PKsoo modelár Príspevkov: 723 Moje modely Poslať správu |
Zbav sa tych konektorov medzi reglerom a motorom a napajkuj to. Podla toho co popisujes tak to vypada ze mas jeden z nich zly, cize to ide iba na 2 fazy. Ja som mal podobny problem vo vrtasi, odvtedy vsetko pajkujem. |
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
ja tam mam kocovky ale oni maju ani nie 4 dni nemyslim ze by boli vadne od motora k regulatoru ale ked skuim kable aj regulator ked drzim 100% plnynu tak sa hreju ako keby ten motor mal rovnaky odber ibaze nema ten tah, ale mozno som ho prehrial ked som jazdil von bolo -5stupnov ale bol rozpaleny myslim ze prekroscil 120 stupnov a ze sa nejyk ten magnet odmagnetizoval alebo nieco v motore :/ prave som skusil jeden z 3 kablov odpojit a isiel motor slabsie ale isiel ledva sa krutil ale toto sa stalo iba ked som odpojil ljeden kabel pri ostatnych sa ani nepohol |
genius3258 modelár Príspevkov: 988 Moje modely Poslať správu |
ak sa hrejú káble tak to už neskúšaj, nepokračuj zničíš si regulátor... pravdepodobne si odmagnetizoval rotor v motore..., zistíme- Vzadu na motore sú 3 malé skrutky, tie odkrúť. Trošku pobúchaj po oske motora tak aby si vytlačil ten zadný diel. Vytiahni rotor a vyskúšaj ho "prisať" o dáke železo (kombinačky) ak je v poriadku, bude držať ozaj silno- sponku na papier pritiahne z 5 aj viac cm. Na 4s bateku si tomu motoru pekne naložil... koľko z pastorok si dal ? |
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
14 zubov mal pastorok ale kaelaz sa mi hriala aj ked isel normalne aj baterka sa trocha hrala ma 5000mah a 20c vyybijania ale aj deany sa mi hriali najchladnesi bol regler |
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
Motory ako Hacker či Hyperion by mali zvládnuť max. teplotu cca 180-200stupňov, ako vinutie tak aj magnety. Ak je ten motor z hobbykingu (tam také teploty nevydrží motor ani náhodou) a mal si na ňom tých tvojich udávaných 120stupňov tak zrejme magnety stratili magnetizmus.... Ešte mi napadá medzizávitový skrat, motor odoberá veľký prúd, to by vysvetľovalo to zahrievanie vodičov a konektorov... |
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
ale tie sa mi zahrievali aj ked bol dobry :/ ale ja neviem presne ci som mal tych udavanych 120 stupnoch ale bol dost rozpaleny. daju sa nejako tie magnety "namagnetizovat" naspat ? |
genius3258 modelár Príspevkov: 988 Moje modely Poslať správu |
ak sú to magnety tak môžeš kupovať nový motor budú z neho už iba náhr. diely super drahé zázračné Hacker,hyperion,axi... by som moc nevyvyšoval používajú len také isté magnety... (sintrované neodýmové) ktorých odmagnetizovanie je teraz neviem pri 120 či 150 stupňoch inak chladič na motore si nemal žiadny že ? takže navruhujem: nový motor+chladič a jazdiť na 3s alebo ak na 4s,tak väčší motor |
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
sak ale ten motor zvlada 4s li-po a nemal chladic ale vonku bolo -5 stupnov a myslim ze ej to lepsie chladenie ako ked je vonku 20 stupnov na nulou a jeden aktivny chladic |
genius3258 modelár Príspevkov: 988 Moje modely Poslať správu |
To že zvláda 4s neznamená že ho zvláda za každých podmienok... na 4s musí byť pripadajúci prevodový pomer a keďže si to prehrial, tak 14z bolo moc. iný bl motor doma nemáš že ? (len aby bolo isté že regulátor je vporiadku) no keby si tam dal 13z pastorok a 3s baterku, ako som ti vtedy radil, bolo by to v pohode |
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
dobre mozno som to prehnal ze sa hrial ale mam taku otazku k veci: preco sa mi hral ked mi bezal naprazdno ked na oske bol iba 14z pastorok a mal som 1 minutu 100% plynu a nemal som sancu ho udrzat ho v ruke on sa hrial takme tak isto bez zataze ako zo zatazou :/ |
genius3258 modelár Príspevkov: 988 Moje modely Poslať správu |
ako,keď bol nový či teraz ? to som kedysi "skúmal" aj ja.. keď som zabehával vymenené ložiská tak som ho nechal bežať naprázdno a v priebehu cca minúty? bol úplne horúci. Pritom v aute má max cca 80 stupnov . asi je normálne že sa hreje bez záťaže... |
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
Spekané(sintrované) neodymové magnety majú tepelnú odolnosť od 80 do maximálne 200stupňov Celzia (oproti feritovým ktoré vydržia aj 300stupňov Celzia). To že takéto magnety sa využívajú pri elektromotoroch ako u Turnigy tak aj u kvalitných motorov neznamená že majú rovnakú odolnosť. Stačí si pozrieť tabuľku ( http://www.magnety-magnety.com/magnesy_neodymowe_spiekane.php ) a je vidieť že touto metódou sa vyrábajú magnety s rôznou tepelnou odolnosťou. |