autor | správa | |
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
tak to je divna reakcia na riadenie ??????? skutocne divna....ani ja to nechapem, ale to spravanie ze ako sarkan bez chvosta....to moze byt sposobene hocicim...tazisko vychylky klapky vykon motora vrtula...podfuknutie vetrom ....vela vplyvov, neviem ako pomoct ked som to nevidel ale to spravis rychlo neboj nic....ale na dalsi zalet by so asi dal mensiu vrtulu ...alebo 3 ci 4 list lebo aj gyroskopicky efekt vrtule moze mat neblahe ucinky |
|
RaikoAl modelár Príspevkov: 606 Moje modely Poslať správu |
Presne nad tým rozmýšľam dám tam takú, ako je na čmeliakovi a to 11x5,5 majú takmer totožnú hmotnosť |
|
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
no jasne ze nieje co riesit samozrejme....ono aj ja som zistil ze cim to clovek viac komplikuje tym je to horsie a preto sa riadim heslom v jednoduchosti je krasa ziadne powerboxy BECy zosilnovaci hovydiny, jednoducho baterka prijimac servo...koniec.... |
|
Dudo44 modelár Príspevkov: 7 Moje modely Poslať správu |
Nevhodný motor a vrtula, to nie je 3D akrobat ale Pilátus Porter a použiť vztlakové klapky pri zálete je véélmi odvážne. Niečo na pozretie http://www.robbe.de/air-beaver-arf.html |
|
RaikoAl modelár Príspevkov: 606 Moje modely Poslať správu |
Dík za video, presne tok to štartovalo kolmo hore! Na Čmeliaku mám motor 35-42 1000, asi som mal ostať pri ňom. Ja som chcel len vyskúšať niečo silnejšie tak som čísla prehodil naopak s tým, aby som nemusel kupovať ďalší tip baterky a využíval 3000 4S a teda som si aj upravil odber na to s tou vrtuľou a žralo "len" 28-30 A na zemi. Potrebujem nabrať skúsenosti aj s takýmito motormi a pomalý Pilatus sa mi na tie pokusy zdal vhodný nakoľko motor ma len 750KV a váhu 2,1 kg tak preto tá veľkosť vrtule PS: Len zbieram skúsenosti nakoľko som modelár len 1 rok a 7 mesiacov a v mojom okolí nikto neliata s ničím podobným tak sa tzv. učím na vlastných chybách, ako npr. že som klapkové servá neotočil rovnakým smerom, ale oproti, ako krídelka a musel som ich mixovať ma to vôbec nenapadlo . |
|
Dudo44 modelár Príspevkov: 7 Moje modely Poslať správu |
Nič v zlom len som chcel povedať že ten Tvoj motor a vrtula z Pilatusa by sa hodil tak na rozpätie 1900mm. pri rozumnej váhe.Viem že každý sa musí učiť, ja už 50rokov a ešťe neviem všetko. Preto si vážim modelára čo stavia vlastnov rukou model a nie kúpou hotového.Pilatusa som lietal 10 rokov bez vztlakov a bolo dobre. Vlani som mal stret s krásnov kamarátovov desatinkou https://plus.google.com/photos/112794606056500703755/albums/5519069594620945969/5519070083752310770 (lietaly sme len dvaja a stalo sa) tak som opravoval krídla a napadlo ma odskúšať vztlakove klapky.Oni aj pri hlbke krídla184mm perfektne fungujú vzlet 15 stupňov pristavanie 30 ale nepoužívam ich za každých podmienok!Dva roky som používal nejaký činsky motor 3536-1500kv za 15 euro ale ložiska odišly a odber na plno až 65 amper vrtula APC 9/6 tak som ho nahradil ROXXY 3536-06 1400kv vrtula ta ista bateria 2650 mAh 3s a odber len 32ampér.Bol som to odskúšať v sobotu na letisku a super polietanie aj za studeného vetra.Ten zvuk motora sa nedal porovnať z čínou!!!! |
|
RaikoAl modelár Príspevkov: 606 Moje modely Poslať správu |
Mmm, to je riadny rozdiel v odbere. Inak štartovať s klapkami v živote nikdy viac, som sa vyplieskal po rukách ! PS: Ja sa neurazí, keď sa mi tu aj tvrdšie poradí. Som vôbec rád, že mi niekto chce pomôcť. Inak tie modeli sú nádherné!!! Klobúk dole ! |
|
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
tak tak....Dudo44 ma svetu pravdu aj moj pilatus aj ked je to ARF a nestaval som ho zial ja osobne tak ma take iste letove vlastnosti s klapkami start 15° a pristavanie s max klapkami 30°a viac a ak tam nieje mix na vyskovke tak hodne potlacas Čo sa tyka elektriky mam len zakladne znalosti a jeden maly kombatovy mustang od Šplichala inak som zarity spalovakofiil Ja som mal v tom Mustangovi malom tiez ROXXY motor a bol skvely a aj zvuk mal dobry ako pises len sa po dvoch rokoch skoro kazdodenneho lietania pravdepodobne prerazil na niektorom vyniti a porucal sa tiez velmi efektne ale bez nasledkov havarie....proste som si poletoval apri prelete na asi 2/3 plynu nieco zapukalo a motor stratil vykon a siel tak sekano ale akustika bola ako ked sa ti zadrhava viacpiestovy spalovak....takze nasledovala otocka o 180°proti vetru a pristatie....teraz je tam momentalne namontovany AXI2826/12 950kv a zatial sluzi dobre.... |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Ako tu už bolo povedané. Na klapky pri zálete nešahať. Až keď je model zalietaný, treba v patričnej výške odskúšať ako sa v akej polohe správajú... Stavba pekná. Použitý motor je v pohode ak vieš lietať. Ten s haváriou nič nemá... Je dobré ak máš výkonovú rezervu. Treba však používať páku plynu. |
|
RaikoAl modelár Príspevkov: 606 Moje modely Poslať správu |
|
|
RaikoAl modelár Príspevkov: 606 Moje modely Poslať správu |
||
RaikoAl modelár Príspevkov: 606 Moje modely Poslať správu |
Dňa 28.4.2012 som vykonal druhý zálet lietadla, pred letom som dom a skontroloval čo sa dalo. Spravil som si šablóny na výchylky, skontroloval uhol nábehu vyváženie aj hrídiel a skončilo to takto : odkaz na Youtube ale prišiel som na to čo som so svojimi erotickými rukami spravil nejakým spôsobom už na začiatku pri nastavovaní výchyliek a mixov na klapky som si reverzol výškovku a teda šla naopak ( milé deti chcete počuť rozprávku a na platni chrr. milé deti chcete počuť rozprávku, chrr ...., chceme chceme, a Janíček si búcha hlavu o stenu). A ja, že som už zle lietadlo postavil a to takáto kravina ....... ach jaj !!! následok: |
|
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
toto uz nie je smola ale zakliate lietadlo |
|
milos.b modelár Príspevkov: 1209 Moje modely Poslať správu |
RaikoAl - taký ťukanec ešte opravíš a do tretice to už bude v pohode. |
|
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
no jo tak ale asi si zabudol na povinne cviky s ovladacimi plochami pre startom...na sablony na vychylky sa vyprdni su ti na nic pokial nelietas F3A a aj vtedy su ti na nic ....lebo lietadlo nikdy rovno nepoleti ...vzdy potrebuje zasah do riadenia takze kormidla nikdy niesu v mrtvej polohe.....ja aj vela ovela skusenejsich pilotov pred letom sa postavia za stroj vychyluju paky a hovoria si hore dole v lavo v pravo.....hej vypadame obcas ako blbeckovia ale vzdy lepsie ako sa aj ked len nedopatrenim seknut.... |