autor | správa | |
RaikoAl modelár Príspevkov: 606 Moje modely Poslať správu |
Hotovo, aj s oživenou elektronikou : Ešte jednu dekoráciu dorobiť a to výfuk. Inak na pláne je tento Pilatus http://www.pc-6.com/history/338.htm Takže ostáva zálet, keď nebude fúkať vyskúšame ! |
|
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
Velmi pekna stavba a kamuflaz. |
|
RaikoAl modelár Príspevkov: 606 Moje modely Poslať správu |
Dík, za pochvalu ! A dopĺňam technické parametre Rozpätie : 1500 mm Hmotnosť : 2100 g Motor : NTM Prop Drive Series 42-38 750kv / 785w Vrtule: 12x6 zatiaľ Serva: Krídelka 2x Turnigy MG90S Metal Gear, klapky 2x HXT900, V + S 2X HS 322 Regulátor: Hobby King 60A ESC 4A UBEC Batéria : Turnigy nano-tech 3000mah 4S Osvetlenie : Turnigy R/C LED Lighting System Re: 29.3.2012 Vzhľadom k tomu, že duje tak som ešte dorobil atrapu výfuku na doplnenie maketového vzhľadu: |
|
Pet_10 modelár Príspevkov: 126 Moje modely Poslať správu |
Uz sa tesim ked ho uvidim nazivo !!! / asi az ILIJA / super! |
|
RaikoAl modelár Príspevkov: 606 Moje modely Poslať správu |
Zálet dopadol katastrofou rovno čumákom k zem a to som na zemi brúsil cca 30 min a na rozlietanie som použil Texas dve baterky tj. 25 min vo vzduchu. Po vzlete ho prudko zvrtlo doľava (nožák), následne som to dorovnal krídelkami do prava v tom momente lietadlo čumák prudko (kolmo) do hora trochu som ubral prepad čumákom dole a kolmo k zemi aaaaaaaaaaaaa ku.... . Chýbalo cca 50 cm aby som trafil pole ale rovno čumákom na asfalt . mám len jednu fotku viac som nebol schopný. Štart som spravil na vztlakových klapkách v uhle 37 stupňov ale trochu pofukovalo . Takto vyzeral pred letom : No a toto z neho ostalo: A týmto sa toto lietadlo stalo prvým, ktoré som rozmlátil ach !!! |
|
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
No krasavec....Palec hore .....letu zdar aj ja mam len vecieho od Topmodelu s DLA56ccm ...a leta famozne.... |
|
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
no jo....povedal by som ze si nemal dobre taisko...... |
|
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
a ak ti mozem poradit do buducna....tak startuj bez klapiek nieje to potrebne pravdepodobne okrem taziska doslo k tomu ze kedze si bol na klapkach po strte sa vzopel hore a nasledne strata rychlosti a pad po kridle....ja mam namixovanu vyskovku ku klapkam....ked su vysunute vyskovka je potlacena lebo sily vzvolane klapkami su dost velke a stacaju kridlo smerom hore . a ja ked pofukuje tak aj pristavam bez klapiek ja ich skor pouzivam ako brzdy nakolko je tam vychylka 85° ak potrebujes daku radu ohladom letoveho prejavu tak kludne napis SS to sa da opravit a poleti jak malina.... |
|
RaikoAl modelár Príspevkov: 606 Moje modely Poslať správu |
ee. na to si dávam bacha. dokonca som ho spravil na zálet ťažší na čumák, preto ma zaskočilo to počiatočné zapichnutie do neba. Skôr teraz si myslím, že veľká silná vrtuľa a tá ho zdvíhala. Ale ma serie tá robota 4 mesiace v riti |
|
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
toto ma ovsem co sa tyka vyfuku velmi daleko do maketoveho vzhladu...nic v zlom je to krasny eroplan a praca super....ale....pilatus porter ma dva udfuky turbiny na boku haubne v tvare motylich kridel ....https://www.rcportal.sk/pilatus-pc6-am1501 tento je moj krasavec.... |
|
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
||
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
to zapichnutie do neba maju na svedomi klapky a protivietor ver mi to iste sa stalo aj mne na letisku ked som nalietal a omylom som ich na miesto zysunutia vysunul a nasledovala sviecka kolmo hore strata rychlosti ale som nu pridal a motor ho vytiahol zo sraciek.... tie klapky klamu maju totiz az moc velku ucinnost... |
|
RaikoAl modelár Príspevkov: 606 Moje modely Poslať správu |
Plán lietadla a jeho evidenčné číslo je robený podla tohoto : http://www.pc-6.com/history/338.htm tak si myslím, že sa naň podobá, a je to lietadlo z roku 1959 ! Tvoj je renovovaný s koncovkou Turbo. Inak s tými klapkami mi to viac ľudí povedalo, že to bolo kvôli tomu mmm. |
|
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
jaj pardon zle som videl.....to je ten so spalovacim motorom....prvy porter.... jasne....potom to sedi.... kazdopadne na tie klapky pozor.....a nedalo sa ho vytiahnut s motorom hore co najvyssie?....alebo tak stratil tychlost ze sa to nedalo zachranit....??? ono je pravda ze je lepsie aj pristavat trocha rychlejsie....lebo ciara medzi minimalnou a padovou rychlostou je velmi tenka....ja sadam takym stylom....nasledovne.... zasadne klesam na pristatie za mierneho vetra pod uhlom 35 a viac stupnov a pomalicky mu pustam dole klapky az do ich vysunutia na zhruba 2/3 ale to uz je podrovnany nad drahou ale zaroven mam potlacenu vyskovkutak aby vyklesaval, tesne pred sadnutim mu dam plne klapky a mix Butterfly (motylik) to je klapky full dole a kridelka asi 5° hore zastabilizuje to let a znizi vztlak na kridla a mierne ho natiahne nosom hore takze jemne dosada na plochu na vsetky podvozky |
|
RaikoAl modelár Príspevkov: 606 Moje modely Poslať správu |
Ja som sa naplašil, že by ho mohlo zvrtnúť na chrbát a prevrátiť a to by už bola igelitka. Tak som ubral trochu z 80 na cca 40 percent plyn a bolo to v ...., ten "let" by som prirovnal k šarkan bez chvosta zbesilé a rýchle krútenie. Toto lietadlo by bolo moje piate a lietam s Cessnou 480, Vetroňom Riserom, Texasom a Čmeliakom, pričom všetky som si postavil okrem Cessni od Peklikánu. takže čo to mám odlietané a napristávene ale toto mi ešte žiadne lietadlo nespravilo, tak neviem ... |