autor | správa | ||
Kenny McCormick modelár Príspevkov: 499 Moje modely Poslať správu |
velmi tomu nerozumiem ale zda sa ze GSS aj GSK drahy su vlastne identicke, len posunute |
||
swalko modelár Príspevkov: 601 Moje modely Poslať správu |
Vychylky s rovnako dlhymi tiahlami samozrejme nebudu rovnake. Okrem roznych vychyliek ti taketo riesenie rozhodi pohyb dosky cykliky. Obraty cez kridielka ti budu kecat do vyskovky a obraty cez vyskovku do kolektivu. Cele toto vlakno sa mi zda byt uplne zbytocne. Keby bolo lepsie riesenie nez paka kolmo na tiahlo, tiahlo rovnobezne s hriadelou, doska cykliky kolma na tiahlo tak by taketo riesenie neodporucali vsetci vyrobcovia. |
||
Kenny McCormick modelár Príspevkov: 499 Moje modely Poslať správu |
jasne ze zakladne riesenie je jasne paka kolmo na tiahlo, tiahlo rovnobezne s hriadelou, doska cykliky kolma na tiahlo tu sa len zvazuje, ak to nieje mozne takto nastavit, tak ktore riesenie je mensie zlo |
||
Ludo_ZA modelár Príspevkov: 567 Moje modely Poslať správu |
"tu sa len zvazuje, ak to nieje mozne takto nastavit, tak ktore riesenie je mensie zlo" Čo je teda výsledok tejto akademickej debaty? Nejak som sa v tom stratil. |
||
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Ešte ma napadlo, že treba rátať aj s tým že priemer kruhu ktorý tvoria gule na pákach serv a kruh tvorený guľami na cyklike je pravdepodobne iný, to tiež spôsobuje nelinearitu.
Nuž na svete sú aj ľudia čo chcú vedieť prečo veci fungujú tak ako fungujú, a nie stavať len podľa návodu. Ak je to pre teba zbytočné tak načo reaguješ a dokonca si robíš robotu s nákresom - ináč díki za to, tvoj príspevok ma dosť zneistil a už si nie som vôbec istý tým čo som pôvodne tvrdil
Plöchinger je výnimka, v návode k AC3X píše, že páky majú byť kolmé na tiahlá. Práve preto som sa tým trochu zaoberal, keď som prerábal Voodoo z AC3X na VStabi, lebo VStabi to káže opačne, ale ja som to nechal podľa Plöchiho. |
||
swalko modelár Príspevkov: 601 Moje modely Poslať správu |
No ja by som to povedal inak (berte to s rezervou, ale nieco pravdy na tom je) ... niekto to vidi a niekto si o tom musi pisat . Preco sem pisem? Lebo sa mi nepaci to co sa tu pise. Peto napisal jasne ako je to spravne hned na prvej strane a aj tak sa to tu uberalo podla mna nespravnym smerom, tak preto. Preco to Plochinger odporuca neviem. Lietas AC-3X ci VStabi? Pokial viem tak VStabi. |
||
mravecm1 modelár Príspevkov: 608 Moje modely Poslať správu |
vysledok ziadny... ako to uz zvycajne byva len to, ze kazdy ma svoju pravdu a par ludi si tu trochu pokecalo |
||
Shake modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
Neviem preco si zrazu zmenil svoje presvedcenie. Aj nakres od swalka nakoniec potvrdil to, co si povodne nakreslil aj ty na obr. "D". A pochopil to tak aj Kenny. Ono idealny stav je naozaj vtedy, ked su tiahla rovnobezne s hl. osou, rovnako dlhe a kolme na paky. Ale ked to tak nie je, teda ked tiahla nie su vinou konstrukcie heli rovnobezne s osou heli, tak my, aby sme dosiahli co najlepsiu linearitu prenosu pohybu serva na dosku cykliky, mozeme jedine dodrzat kolmost pak a tiahiel. Kto dokaze prerobit konstrukciu heli, bude na tom lepsie, ale ja dam taku otazku - kto to dokaze, resp. kto bude prerabat heli? |
||
kuro99 modelár Príspevkov: 2161 Moje modely Poslať správu |
Ja sa opytam inac, lieta niekto paky kolmo na tiahlo aj ked tiahlo nie je paralel s hlavnou osou ? Prosim dokumentaciu, dakujem. |
||
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Ja to tak mam na Voodoo a tuším aj na Logu a Warpe. Mimochodom, na jednej strane ma swalko pravdu - je to nepodstatne. Ako dokaz - par mesiacov som lietal s jednou pakou kratsou nez ostatne dve. Lietalo to, jedine co slo zle boli piruety a piro manevre. V porovnani s tym je nepresnost skrz montaz pak nepodstatna. Taky FBL system a dobre serva vedia ocividne vyrovnat vela nepresnosti a chyb. Na druhej strane toto je forum, tak preco by sme tu mali mat ticho. Skoro pri kazdej (pre mna) zaujimavej debate niekto pride a zahlasi, ze debata nema vyznam, alebo, ze debatujuci nemaju o tom sajnu, alebo zvrtne temu na nieco ine, a podobne... par individuam by asi najviac vyhovovalo aby tu bolo ticho. A mnohi co maju skusenosti su casto radsej ticho. |
||
Kenny McCormick modelár Príspevkov: 499 Moje modely Poslať správu |
suhlas s Benkom, diskutujeme a hladame riesenia, aj ked sa niekedy nenajdu Inak ja lietam doteraz s pakami kolmo na hlavnu osku aj ked mi nevyjde kolmost na tiahlo. Jednoduchy priklad kde to neslo nastavit je 450PRO v kombinacii s beastom, aby vysla modra v beaste kvoli prepakovaniu, skratil som paky na 10mm a pri pohlade z predu zvieraju paky prednych serv slusny tupy uhol s tiahlami. Nie vsak zadne servo. Ako dosledok je pekny "delfin" pri pumpovani, ktory beast uz nezvlada vyrovnavat. Ale ved o co ide, ked nepumpujem tak delfin tam nieje , tak nepumpujem Mohol by som sa pokusit to prerobit - paky kolmo na tiahla ale obavam sa ze narazim na mechanicke limity. Alebo dat naspet dlzku pak na 12,5mm a lietat tak, sice "modra" nebude, ale poleti to aj tak na cervenu ci aka to vysla. Bude vsak vecsia zataz na serva. Alebo skusit zohnat inu hlavu, ktora ma trosku menej odsadenu gulicku na gripoch od osi. Ani pri dlzke paky 12,5mm to vsak nebude ideal. Predne serva budu mat malinkaty tupy uhol na tiahlo a zadne servo malinkaty ostry. No to by mohlo byt uz zanedbatelne. Vzhladom k mojmu umeniu |
||
Alfa modelár Príspevkov: 1825 Moje modely Poslať správu |
Ako dosledok je pekny "delfin" pri pumpovani, ktory beast uz nezvlada vyrovnavat. |
||
Kenny McCormick modelár Príspevkov: 499 Moje modely Poslať správu |
to bolo myslene ako kontrola, ci tam ten delfin je, je to v navode na beasta myslim jasne ze to nieje nijaky prvok, aspon teda ja ho nelietam , no take to zhupnutie pri nejakych prudsich obratoch ako dosledok delfina tam je. Akoby zakmit cez vyskovku. Napriklad pri rychlom vleteni do zakruty a prudsom pritiahnuti vyskovky. Je to aj pocut. Velmi to neriesim, 450-tka ma horsie muchy... |
||
savo modelár Príspevkov: 731 Moje modely Poslať správu |
Peťo, to pumpovanie len- tak je naozaj nezmysel, ale pri letenom výkrute(roll) "robíš ten pohyb" kolektívom z plusu do mínusu...(samozrejme aj s aileron) a tam sa ti to môže prejaviť! a práve mne tento delfín vadil pri 3gx, lebo pri výkrute som sa musel sústrediť ešte aj na elevátor aby som to "podchytil " inak by to bol sudový výkrut... |
||
kuro99 modelár Príspevkov: 2161 Moje modely Poslať správu |
Kenny dik, mal som tam fazu posunutu na ten variant korekcie kolmosti paka-tiahlo. Kuk sem. Takto som to namodeloval pre 3 zakladne pripady a imaginarny linearny posun. Paka 10mm, tiahlo 40mm, len z brucha Uvazujuc rychlost serv a tie titerne rozdiely, je podla mna rozumne volit podla moznosti prepakovanie v poradi zlta, modra cervena. |