Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6
autor správa
rinTinTinNR
modelár

Príspevkov: 33

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 17:39 | odkaz na príspevok
proste ked je paka kolma na hlavnu hriadel tak pri dajme tomu 45 stupnovom otoceni paky do + a - bude aj kladny aj zaporny uhol listov rovnaky...
Bydlisko: Nitra ( 34 rokov )
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 17:41 | odkaz na príspevok
Alfa:
Práveže tam sú rovnaké.Páka robí rovnaký rádius smerom hore a tiež smerom dolu,takže musí byť rovnaká výchylka.Michal tu sa to zle píše,ale teším sa ak prídeš do TT na Fun Fly a dáme debatu,rozumnú.


Rádius je rovnaký vždy, nech je páka akokoľvek. Dôležité je ako sa zmena uhla prejaví na posune dosky cykliky, a tam to lineárne nie je nikdy - pozri A), ale pri B) a D) sú aspoň rovnaké výchylky do pozitívu aj negatívu.

Mimochodom, ak to niekto chápe tak ako ja, tak mám otázku - má B) vôbec nejakú výhodu oproti D) ? Ja nevidím žiadnu.

Čo sa týka TT FF tak zrejme prídem, mám to tam najbližšie v porovnaní s ostatnými akciami na SK


rinTinTinNR:
proste ked je paka kolma na hlavnu hriadel tak pri dajme tomu 45 stupnovom otoceni paky do + a - bude aj kladny aj zaporny uhol listov rovnaky...


Pozri si C) a uvidíš že nemáš pravdu
rinTinTinNR
modelár

Príspevkov: 33

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 17:44 | odkaz na príspevok
tak ja to uz vzdavam ...
Bydlisko: Nitra ( 34 rokov )
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 17:47 | odkaz na príspevok
benko:
Mimochodom, ak to niekto chápe tak ako ja, tak mám otázku - má B) vôbec nejakú výhodu oproti D) ? Ja nevidím žiadnu.

Ma vyhodu, ale len v prenose sily. Vektor sily sa pri "D" rozklada na dve zlozky. Ale to nie je pre nas az tak dolezite.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 17:48 | odkaz na príspevok
Aha, asi rozumiem, dík Shake.
kuro99
modelár

Príspevkov: 2161

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 19:03 | odkaz na príspevok
Alfa:
Jedíné presné je ak je páka serva kolmá na hlavnú hriadel vrtulníka a zároveň tiahlo kolmé na páku serva. Ak to tak nevychádza,tak ten vrtulník konštruoval idiot ! Podstatná vec je aby bola páka kolmá na hriadel,ale ak nevychádza tiahlo rovnobežne s hlavnou hriadelou,tak to nie je až tak hrozné,dá sa s tým lietať !!!

Tu suhlas.

Alfa:
Práveže tam sú rovnaké.Páka robí rovnaký rádius smerom hore a tiež smerom dolu,takže musí byť rovnaká výchylka.Michal tu sa to zle píše,ale teším sa ak prídeš do TT na Fun Fly a dáme debatu,rozumnú. Ale počkaj chvilku,možno napíše niečo Kuro a všetkým sa bude pariť z hlavy,ten nám to vysvetlí

Tu nechapem preco mas neustale problem so mnou Alfa.

-------------------------------------------------------------------------
Servo pracuje proporcionalne, servo paka opisuje kruznicu, takze vysledny mechanicky pohyb na gulaku cykliky je popisatelny funkciou sinus.
Akakolvek odchylka od rovnobeznosti tiahla (gulak cyklika - gulak servo paka) a hlavnej osi vnasa do priebehu toho sinusu "deformaciu".
Tak ako alfa pisal da sa stym lietat ale kde je bod zlomu neviem.

Robova otazka je obdobna ku tejto teme
https://www.rcportal.sk/t-rex-klub-ft4906-138#post121130
A tam suhlasim s Kennym.
Bydlisko: ZA
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 19:13 | odkaz na príspevok
Tentoraz s tebou kuro99 nesuhlasim.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 19:15 | odkaz na príspevok
Shake, zdá sa, že sme len dvaja, plus možno pkotatko. Buď všetci ostatní nevidia čo vidíme my, alebo vedia niečo a nechcú prezradiť Namiesto toho si len potlepkávajú po pleci a "ne/súhlasia".
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 19:31 | odkaz na príspevok
Ono by to chcelo predviest na nejakom pokusnom zariadeni aby to bolo jasne. Ak najdem niekde nieco, co by tuto zalezitost ozrejmilo, urcite ju sem dam. Je to inak velmi dolezita vec, toto pochopit, lebo potom je aj lahsie aj nastavovanie, ked clovek veci rozumie.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
Jiri
modelár

Príspevkov: 749

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 19:33 | odkaz na príspevok
piloti ja som pri padlovom vrtulniku vzdy nastavoval paku kolmu na serve a tiahlo kolmo na paku a vlastne aj na bezpadle
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 19:38 | odkaz na príspevok
Jiri, to je určite cieľom konštruktérov vrtulníkov, a verím tomu, že to pri istých servách a štandardných uhloch pitch/cyklika z návodu aj vyjde.

Ale ja chcem napríklad nastaviť 16 stupňov pitch na rýchlostné preteky, na to potrebujem posunúť tiahlo na ďalšiu dierku aby mi to vyšlo. Potom ale nemám šancu nastaviť uhly medzi pákou-servom a súčasne aj pákou-tiahlom na 90 stupňov. Takže mám dve možnosti kde dám ten 90 uhol, a podľa môjho nákresu mi to vychádza presnejšie keď je 90 stupňov medzi pákou a tiahlom. Ale to väčšina tvrdí nie je správne, ale nikto to doteraz nezdôvodnil prečo.
Marek1
modelár

Príspevkov: 1068

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 19:41 | odkaz na príspevok
tak isto ako Jiri ale hlavne podľa návodu k danej heli .. ale na 500 by som dal tiež len kolmo k servu....
Bydlisko: Rožňavské Bystré, https://rc-rally-slovakia-championship7.webnode.sk/ ( 47 rokov )
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 19:50 | odkaz na príspevok
benko:
Shake, zdá sa, že sme len dvaja, plus možno pkotatko. Buď všetci ostatní nevidia čo vidíme my, alebo vedia niečo a nechcú prezradiť Namiesto toho si len potlepkávajú po pleci a "ne/súhlasia".

Michal, ak to chces pocut, tak ja s tebou tiez suhlasim, len som nemal potrebu nieco pisat, kedze si to uz vysvetlil sam
Ludo_ZA
modelár

Príspevkov: 567

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 20:05 | odkaz na príspevok
http://home.cyber.ee/arne/smallhinge.xls toto nám nejak nepomôže?
Bydlisko: ČR ( 36 rokov )
swalko
modelár

Príspevkov: 601

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 21:00 | odkaz na príspevok
Dal som Petovi suhlasim, pretoze s nim plne suhlasim . Neviem ci to nechapem, ale D mi pripada ako blbost, ved uz na tom obrazku co si nakreslil je vidno ako je dierka na serve v hornej a dolnej uvrati v uplne inej vzdialenosti od hriadele. Okrem toho aby si dosiahol nieco podobne ako na obrazku, musel by si mat variabilnu dlzku tiahla, vidno to aj na tvojom nacrte. Sa pozri ake dlhe mas tiahlo v hornej uvrati a ake dlhe v dolnej uvrati. Nakresli si to v dakom CAD-e, alebo nasimuluj, uvidis tie rozdiely. S riesenim D by si mal pekne nesymetricky rozsah kolektivu. Pokial sa mylim tak budem rad ked mi to niekto vysvetli.

benko:
Ale ja chcem napríklad nastaviť 16 stupňov pitch na rýchlostné preteky, na to potrebujem posunúť tiahlo na ďalšiu dierku aby mi to vyšlo. Potom ale nemám šancu nastaviť uhly medzi pákou-servom a súčasne aj pákou-tiahlom na 90 stupňov. Takže mám dve možnosti kde dám ten 90 uhol, a podľa môjho nákresu mi to vychádza presnejšie keď je 90 stupňov medzi pákou a tiahlom. Ale to väčšina tvrdí nie je správne, ale nikto to doteraz nezdôvodnil prečo.

Toto sa riesi uplne inak. 16 stupnov na kolektive je ti zbytocnych, nic tym neziskas. Od urciteho uhlu listy uz nemaju vacsi tah, iba sa zbytocne zvysi ich hlucnost. Preto sa pri rychlostnom lietani pouziva maximalne 15 stupnov kolektiv. Viac nie. Ak chces letiet rychlejsie, musis tocit viacej. Pri rychlostnom lietani si paky nechas rovnako dlhe ako si ich mal doteraz, ALE predlzis tiahla od dosky cykliky ku gripom a upravis si krivku vo vysielaci. Samozrejme to bude nesymetricky rozsah kolektivu, to ta ale pri rychlostnom lietani netrapi.

Ilustracia:

Toto bolo ale vidno uz aj na tvojom nacrte rukou ...
Bydlisko: rcblog.houseofcode.eu
1 2 3 4 5 6
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 810 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 4 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 22 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: JK,