autor | správa | |
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
No hej, zapojit 2X2S do serie alebo paralelne je dost velky rozdiel. Ale ako by to vysvetlilo jeho problem? Podla mna ked zapojis namiesto 2S do auta 4S baterku, tak naskor ti odide regler alebo motor, lebo nie je na to dimenzovany a odpali ti ho. Preco by si to mala odniest prave baterka? Naviac, ak by to aj regulator a motor prezili, tak auto by malo znatelne vyssi vykon, co by si mal vsimnut, ked do neho tlaci 2x vyssie napatie. |
|
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
Kurňa, celé som to mal tak pekne napísané - len som to nejako vymazal - príspevok nevidím.. Tak, že z novu a stručne . Skalyrk, v podstate máš pravdu ale môže to byť takto: Vyššie napätie znamená vyššie otáčky, Motor sa snaží roztočiť avšak nemôže sa dostať do takých vysokých otáčok ako by teoreticky mohol. Bráni mu v tom jeho vlastný výkon a konštrukcia auta - množstvo dodanej energie ktorú môže premeniť na pohybovú. Preto sa jej veľa premení na teplo. To sa rozdelí medzi regulátor a motor. Regulátor to môže ustáť - záleží od chladenia ( a samozrejme má na to celé vplyv konštrukcia - jednosmerný, striedavý, striedavý so snímačmi polohy) . Motor možno tiež - záleží od vinutia a kvality magnetov. Ak ho prehreje magnety pôjdu dole s "magnetizmom" a nabudúce sa bude čudovať, že motor neťahá tak dobre ako kedysi (záver bude - ani jedna nová baterka nie je taká dobrá ako tá prvá ). Naviac sa dá očakávať, že jazda je väčšinou - plný plyn pri rozbehu/pridaní a potom sa uberie - na požadovanú rýchlosť - záleží od skúseností a zvyku. To znamená veľmi veľa prúdových nárazov do akku. Iné by bolo ak by bolo auto ľahké cestné so "slick" pneu. Poznám mnoho bežných ľudí a bohužiaľ i niektorých začínajúcich modelárov ( ). Ktorý by si pri takejto zmene zapojenia povedali - "dobre ťahá tá nová baterka - lepšie ako stará". Autám sa veľmi nevenujem - mám len dve obidve s hladkými gumami z toho len jeden je na akku. Viem však čo vie s baterkou narobiť preťaženie vrtuľou adekvátne rovnaká vrtuľa s vyššími otáčkami (vyššie napätie článku). Vo väčšine prípade nejde o primeraný nárast výkonu - ale o neúmerné zvýšenie odberu. A vlastne to ani nebolo také stručné. . |
|
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
ty si asi s RC autom este nejazdil |
|
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
U RC áut neplatia elektrotechnické zákony? |
|
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
zakony hej, ale nie je to pripad toho tvojho skolskeho obvodu o ziarovke zdroji a odpore |
|
DAVE1979 modelár Príspevkov: 129 Moje modely Poslať správu |
Neviem co furt riesite,prezitie regulatora a motoru.Sak som zmenil 2x2s sa 4s..Sak to je to iste...Autu nic neni.Ale pod 3,6 sa uz nepohne..Nevidim vtom problem.Baterka bola sunt to je cele.Keby to bolo niecim inym nafukne sa mi aj turnigy..a dodr.la by sa iste skor kedze to je len 20 c.A ta novsia sa nafukla ked som autu daval moc zabrat..baterke by nemalo byt nic,ale bohuzial.lrp baterky uz nechcem videt..alebo vpodstate uz nijake ))) |
|
vidra1985 modelár Príspevkov: 784 Moje modely Poslať správu |
som rad ze si predniesol zaverecnu rec lebo sa tu len hadaju ludia o tvojom uz vyriesenom probleme , ale "A ta novsia sa nafukla ked som autu daval moc zabrat." je blbost |
|
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Netuším, čo máš na mysli. |
|
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
To mám za to, že nedržím slovo a chcel som prestať reagovať už skôr. Dave daj vedieť ako sa ti zachová iná 4S. Máš pravdu, že niektoré akku sú šunty. Kupoval som v kamennom obchode rakúskeho dodávateľa a odišla po pár cykloch. Ak tu niekde je diskusia s takýmito skúsenosťami (Značka/kvalita) budem vďačný za link. |
|
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
je to casto kus od kusu, seria od seria a koncovy uzivatel ma len tazko taku vzorku bateriek aby z toho mohol robit statisticke zavery. najlepsie je najst rozumny eshop a kupovat to co odporucia oni, da sa to potom lepsie riesit v pripade takychto problemov. |
|
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
Ta baterka asi fakt bola na nic, to ze mas naprazdno 3,6V znamena, ze je "makka", cize uz aj pri malej zatazi na nej dramaticky klesne napatie a preto ju regulator odpaja, lebo pri zatazi asi padne pod 3,3 V. Elektricky pohon je super a ze ti klakla jedna baterka je smola. Skus inu, ja som uz spominal, ze kupujem z HK Europe a aj tak su o polovicu lacnejsie ako z obchodu u nas. Ked zdochne aspon ti to nie je tak luto, ale fakt sa to malokedy stava. Dobra znacka na pomer kvalita/cena je Zippy Compact, alebo aj Turnigy, ale nie Nanotech. |
|
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
Potvrdzujem - Nanotechy dávali dobré prúdy ale len chvíľu, po prvej zime nafúknuté (storage režim). Zodral som ca 5ks. P.S. Náprázdno 3,6V znamená že je vybitá na 3,6V alebo ak bola predtým nabitá tak trpí samovybíjaním. Či je mäkká zistí až pri záťaži. Tuto sme sa trochu handrkovali o vnútornom odpore: https://www.rcportal.sk/pravda-a-famy-o-nabijani-lipoliek-c279-8#komentare (mäkkosť) |
|
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
No nie, on hovori, ze ked jazdi a nakoniec mu uz regler odpaja baterku (ochrana podvibitia), tak potom ked pomera doma clanky, tak ma 3,6 V, cize naprazdno, ale regler to mera pri zatazi, cize pod zatazou myslim, ze uz je to pod 3,3V. To som tym myslel. A ked napatie vyrazne klesa pri zatazi, tak baterka je uz makka. Ja po jazdeni mam naprazdno tak 3,3 - 3,4V |
|
DAVE1979 modelár Príspevkov: 129 Moje modely Poslať správu |
Inac aj ta druha mi klakne pri 3,6 volta..akurat sa nenafukla doteraz.Mozno fakt tam daco bude,kedze vy sa asi vyznate viac.Ja uz elektricku ani nejazdim a mal som ju ako prvy model necely mesia( este ju mam ale nejazdim),takze do toho moc nevidím či je to normal.Ale asi nie ked to tak zacinam citat.Ale nieze by to nejak vadilo kedze sa nemaju podbijat.No ked to tak nema byt..hmmm.zeby tak bol nastaveny regler od vyroby? Ked ne tak asi je tam volaco..... |
|
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 25. 8. 2017 o 14:41
| odkaz na príspevok
Podla mna mas regulator takto nastaveny, nic tam nemas zle. Niektore regulatory maju aj nastavenie "Cut-off Voltage" a da sa to prestavit na High, Medium, Low, pricom hodnoty pre High/Low by mali byt uvedene v manuali. Ale nie kazdy regulator to ma nastavitelne, niektore maju len nastavenie pre typ baterky NiMh/LiPo a ked sa prepne na LiPo, tak ma len jednu hodnotu na odpojenie baterky, ktora sa ani neda nastavit. |