Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 20 21 22 23 24 25 26 27
autor správa
Tibor889
modelár

Príspevkov: 997

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 2. 2013 o 23:09 | odkaz na príspevok
Masinky sa vyjadruju a jedine dva vnemy ktore od nich mame su sluch a packy. Tym chcem povedat, ze ladenie je zavisle na tycto dvoch vnemoch. Laici to na packach akosi nespoznaju a ak su k tomu este aj hluchy je to v prdeli. Ak maju sluch, volaco naladia, ale stale to nie je zaruka aj vykonu. Ak je niekto superpilot a na packach to pozna ale je hluchy ako poleno, tiez to moze posrat. Niekto to ma aj na packach aj na usiach a takych je malo, preto ich treba pocuvat. A tych poslednych ignorovat.
Bydlisko: Boleráz-Klčovany ( 46 rokov )
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 2. 2013 o 23:20 | odkaz na príspevok
Teda strycko to bolo velmi dobreee. Neda mi este raz napisat nazor moj. Kedy je vacsia pravdepodobnost ze sa motor zabehne dobre a bude dlho sluzit.

1. Ked sa bude zabiehat vo vzduchu ked majitel vrtulnika musi okrem otacok, zataze a teploty motora davat pozor na to ako riadi vrtulnik. Motor nepojde pravidelne moze kopat napr. do vrtulky a dalsie problemy ktore sa mozu vyskytnut.

2. Motor za zabieha na zemi a v pohode sa mozem venovat samotnemu motoru jeho otackam, ihlam teplote bez stresu.

PS: Michal neunahli sa zbytocne. Ja nie som ziadny majster a preto by som bol radsej aj prehnane opatrnejsi ak sa motoru povenujes na zaciatku on Ti to nezabudne.

Akokolvek sa rozhodnes drzim palce.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
Tibor889
modelár

Príspevkov: 997

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 2. 2013 o 23:57 | odkaz na príspevok
Nechapem tie minuska, ale podla mojho totalne laickeho nazoru (zabiehal som dva spalovacie motory) :
Jedna nadrz na zemi prisposobi kruzky o kusok blizsie realnym podmienkam, druha vo vise este viac, tretia s miernym poletovanim, a potom uz bez obmedzenia. Pri zabehu ide podla mna o " sadnutie" kruzkov a drobnucku upravu drahy lozisk. Pri zabehu motora sa nijako nemeni ani struktura materialov ani ich kvalita takze jedine si musia "sadnut" pohyblive casti. Tym sa odladi kompresia a pri tom "nasom prevedeni" sa " oderu" loziska a ostatne komponenty do stavu kedy kladu co najmensi odpor (treci). Ale to je moj skromny nazor a neberte ho nejako moc vazne, ak ide o viac, napiste niekto ale podla mna o nic viac nejde.
Bydlisko: Boleráz-Klčovany ( 46 rokov )
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 2. 2013 o 23:59 | odkaz na príspevok
Timo ma 100%-nu pravdu, ked hovori to co hovori. Benko tiez pochopil, ze nie je problem najst na internete kopec navodov na zabeh motora, pricom je medzi nimi urcite vela, mozno aj diametralnych, rozdielov. Dolezite ale je, ze motor spalovaci je treba zabehnut. A Poison ma zase pravdu v tom, ze cim sa viac budes venovat motoru na zaciatku, tak o to dlhsie ti to motor nezabudne. A vsetko je to o peniazoch. Kto ma malo casu, ale penazi dost, tak si aj zabeh skrati, aj zivotnost motora skrati a ked ho odpise, kupi si druhy. U tych co maju menej, je to naopak
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
Tibor889
modelár

Príspevkov: 997

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 2. 2013 o 00:06 | odkaz na príspevok
Shake, absolutna pravda, problem napr pre Benka je ale v tom, ze nevie kde je ten kompromis venovania sa motoru a financnym moznostiam.
Bydlisko: Boleráz-Klčovany ( 46 rokov )
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 2. 2013 o 15:23 | odkaz na príspevok
Benko sa na kompromisy nepytal. Ten si stanovil svoj plan zabehu, no a ja napriklad s tymto jeho planom nesuhlasim. Vyzaduje to urcite viac trpezlivosti a casu. V literature, ktoru ja pouzivam na cerpanie vedomosti, sa napriklad pise, ze prve 2 az 3 hodiny zabehu maju najpodstatnejsi vplyv na vykon a zivotnost motora. Zabeh je podla tohoto zdroja dokonceny az po 10 az 15 hodinach chodu motora.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 2. 2013 o 15:35 | odkaz na príspevok
Shake, z ktorého roku je tvoja literatúra ? Ak ide o motory z doby Š1203 tak jasné

Mám ešte YS56SR a keď ten budem zabiehať tak mu dám viac času, lebo som vygooglil, že zábeh u neho trvá dlhšie. Ale OS zabiehajú mnohí tak ako som písal. Veď uvidíme, možno ho zadriem, ale mne ide o skúsenosť, a tak radšej ponesiem riziko, že to nevyjde.
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 2. 2013 o 16:03 | odkaz na príspevok
síce nie som žiaden expert, ale mne sa osvedćilo na motoroch v helinách aj lietadlách (OS, ASP, ZDZ - od 3,5ccm do 160ccm) - cca 1 max 2 nádrže v kľude v modely, odkrytovaný na tráve.... vtedy už u všetkých fungovali pouźiteľné prechody a mašinky šli do vzduchu - tam niekoľko nádrží pokojných potuliek po oblohe, neskôr zvyšovať záťaž. Podľa mňa je to pre motor lepšie ako na zemi - lepśie chladenie, menej bordelu z okolia....

netvrdím, že je to to najlepšie, mne sa ale osvedčilo.... chce to ale samozrejme normálne motory, u nižšej kvality nemám skúsenosť...
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 2. 2013 o 17:57 | odkaz na príspevok
benko:
Shake, z ktorého roku je tvoja literatúra ? Ak ide o motory z doby Š1203 tak jasné

ako vies? No ma to rok vydania 1982, ale je to stale aktualne
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 2. 2013 o 18:41 | odkaz na príspevok
Shake, z ktorého roku je tvoja literatúra ? Ak ide o motory z doby Š1203 tak jasné
Benko,sa smeješ,ale ver tomu že zle dopadneš,neprajem ti to,ale .......... každý je strojcom svojho šťastia...nezabúdaj ,že je to len 50kový motor a nie 90kový !!!
Bydlisko: Trnava, vek-46
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 2. 2013 o 19:19 | odkaz na príspevok
Benko: mozno si to videl a mozno nie... tak len pre informaciu prikladam odstavec z manualu k OS-55HZ (predpokladam, ze ty s anglictinou nebudes mat problem )
Samozrejme, ako naznacil alfa, k 50kovemu motoru sa treba spravat setrnejsie ako ku 90kovemu, co z mojho pohladu znamena, ze treba dokladnejsie sledovat, ci sa motor neprehrieva, lebo je urcite nachylnejsi k prehriatiu a teda aj k zadretiu nez 90kovy . Ale to plati vseobecne, nie len pocas "zabehu"
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 2. 2013 o 20:14 | odkaz na príspevok
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
hasanuel
modelár

Príspevkov: 307

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 2. 2013 o 20:42 | odkaz na príspevok
ano ano, to tu už bolo...ricín . Skvelý návod ako si motor dostat hned na začiatku do dobrej kondície
kakino
modelár

Príspevkov: 146

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 2. 2013 o 21:03 | odkaz na príspevok
Co tu riesite?benko si spraví svoje vy si robte svoje
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 2. 2013 o 21:05 | odkaz na príspevok
A ty si robíš tiež svoje,že ?
Bydlisko: Trnava, vek-46
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 20 21 22 23 24 25 26 27
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 582 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 13 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: