autor | správa | |
Tibor889 modelár Príspevkov: 997 Moje modely Poslať správu |
Masinky sa vyjadruju a jedine dva vnemy ktore od nich mame su sluch a packy. Tym chcem povedat, ze ladenie je zavisle na tycto dvoch vnemoch. Laici to na packach akosi nespoznaju a ak su k tomu este aj hluchy je to v prdeli. Ak maju sluch, volaco naladia, ale stale to nie je zaruka aj vykonu. Ak je niekto superpilot a na packach to pozna ale je hluchy ako poleno, tiez to moze posrat. Niekto to ma aj na packach aj na usiach a takych je malo, preto ich treba pocuvat. A tych poslednych ignorovat. |
|
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Teda strycko to bolo velmi dobreee. Neda mi este raz napisat nazor moj. Kedy je vacsia pravdepodobnost ze sa motor zabehne dobre a bude dlho sluzit. 1. Ked sa bude zabiehat vo vzduchu ked majitel vrtulnika musi okrem otacok, zataze a teploty motora davat pozor na to ako riadi vrtulnik. Motor nepojde pravidelne moze kopat napr. do vrtulky a dalsie problemy ktore sa mozu vyskytnut. 2. Motor za zabieha na zemi a v pohode sa mozem venovat samotnemu motoru jeho otackam, ihlam teplote bez stresu. PS: Michal neunahli sa zbytocne. Ja nie som ziadny majster a preto by som bol radsej aj prehnane opatrnejsi ak sa motoru povenujes na zaciatku on Ti to nezabudne. Akokolvek sa rozhodnes drzim palce. |
|
Tibor889 modelár Príspevkov: 997 Moje modely Poslať správu |
Nechapem tie minuska, ale podla mojho totalne laickeho nazoru (zabiehal som dva spalovacie motory) : Jedna nadrz na zemi prisposobi kruzky o kusok blizsie realnym podmienkam, druha vo vise este viac, tretia s miernym poletovanim, a potom uz bez obmedzenia. Pri zabehu ide podla mna o " sadnutie" kruzkov a drobnucku upravu drahy lozisk. Pri zabehu motora sa nijako nemeni ani struktura materialov ani ich kvalita takze jedine si musia "sadnut" pohyblive casti. Tym sa odladi kompresia a pri tom "nasom prevedeni" sa " oderu" loziska a ostatne komponenty do stavu kedy kladu co najmensi odpor (treci). Ale to je moj skromny nazor a neberte ho nejako moc vazne, ak ide o viac, napiste niekto ale podla mna o nic viac nejde. |
|
Shake modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
Timo ma 100%-nu pravdu, ked hovori to co hovori. Benko tiez pochopil, ze nie je problem najst na internete kopec navodov na zabeh motora, pricom je medzi nimi urcite vela, mozno aj diametralnych, rozdielov. Dolezite ale je, ze motor spalovaci je treba zabehnut. A Poison ma zase pravdu v tom, ze cim sa viac budes venovat motoru na zaciatku, tak o to dlhsie ti to motor nezabudne. A vsetko je to o peniazoch. Kto ma malo casu, ale penazi dost, tak si aj zabeh skrati, aj zivotnost motora skrati a ked ho odpise, kupi si druhy. U tych co maju menej, je to naopak |
|
Tibor889 modelár Príspevkov: 997 Moje modely Poslať správu |
Shake, absolutna pravda, problem napr pre Benka je ale v tom, ze nevie kde je ten kompromis venovania sa motoru a financnym moznostiam. |
|
Shake modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
Benko sa na kompromisy nepytal. Ten si stanovil svoj plan zabehu, no a ja napriklad s tymto jeho planom nesuhlasim. Vyzaduje to urcite viac trpezlivosti a casu. V literature, ktoru ja pouzivam na cerpanie vedomosti, sa napriklad pise, ze prve 2 az 3 hodiny zabehu maju najpodstatnejsi vplyv na vykon a zivotnost motora. Zabeh je podla tohoto zdroja dokonceny az po 10 az 15 hodinach chodu motora. |
|
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Shake, z ktorého roku je tvoja literatúra ? Ak ide o motory z doby Š1203 tak jasné Mám ešte YS56SR a keď ten budem zabiehať tak mu dám viac času, lebo som vygooglil, že zábeh u neho trvá dlhšie. Ale OS zabiehajú mnohí tak ako som písal. Veď uvidíme, možno ho zadriem, ale mne ide o skúsenosť, a tak radšej ponesiem riziko, že to nevyjde. |
|
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
síce nie som žiaden expert, ale mne sa osvedćilo na motoroch v helinách aj lietadlách (OS, ASP, ZDZ - od 3,5ccm do 160ccm) - cca 1 max 2 nádrže v kľude v modely, odkrytovaný na tráve.... vtedy už u všetkých fungovali pouźiteľné prechody a mašinky šli do vzduchu - tam niekoľko nádrží pokojných potuliek po oblohe, neskôr zvyšovať záťaž. Podľa mňa je to pre motor lepšie ako na zemi - lepśie chladenie, menej bordelu z okolia.... netvrdím, že je to to najlepšie, mne sa ale osvedčilo.... chce to ale samozrejme normálne motory, u nižšej kvality nemám skúsenosť... |
|
Shake modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
ako vies? No ma to rok vydania 1982, ale je to stale aktualne |
|
Alfa modelár Príspevkov: 1825 Moje modely Poslať správu |
Shake, z ktorého roku je tvoja literatúra ? Ak ide o motory z doby Š1203 tak jasné |
|
mravecm1 modelár Príspevkov: 608 Moje modely Poslať správu |
Benko: mozno si to videl a mozno nie... tak len pre informaciu prikladam odstavec z manualu k OS-55HZ (predpokladam, ze ty s anglictinou nebudes mat problem ) Samozrejme, ako naznacil alfa, k 50kovemu motoru sa treba spravat setrnejsie ako ku 90kovemu, co z mojho pohladu znamena, ze treba dokladnejsie sledovat, ci sa motor neprehrieva, lebo je urcite nachylnejsi k prehriatiu a teda aj k zadretiu nez 90kovy . Ale to plati vseobecne, nie len pocas "zabehu" |
|
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
|
|
hasanuel modelár Príspevkov: 307 Moje modely Poslať správu |
ano ano, to tu už bolo...ricín . Skvelý návod ako si motor dostat hned na začiatku do dobrej kondície |
|
kakino modelár Príspevkov: 146 Moje modely Poslať správu |
Co tu riesite?benko si spraví svoje vy si robte svoje |
|
Alfa modelár Príspevkov: 1825 Moje modely Poslať správu |
A ty si robíš tiež svoje,že ? |