autor | správa | |||
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Ja nabijam vzdy po dolietani naplno a vsimol som si ze bat. ine ako Gens ace sa chovaju pokazde trosku inak. Z toho mi vychadza Gens Ace su uplne inde a funguju ako maju dufam ze sa vyrobca nepokazi a bude nam taketo bat. dhodobo vyrabat. Teraz vsak ide zima a cas zacat pouzivat storage. Strycko a ty si uz kup konecne Gens Ace a budes mat po probleme baterky sa nekupuju podla vzhladu. |
|||
Timo modelár Príspevkov: 1248 Moje modely Poslať správu |
Tie baterky máš nejaké divné ale kľudne to môže byť aj divná nabíjačka alebo dokonca obsluha! Ja lietam v XXTREME zatiaľ iba jednu sadu GensAce 5300/30C a vždy keď dolietam dám ich do storage. (cca.60%) Pred tým ako idem lietať ich len dobijem do plna a pri lietaní ich točím dokola, to znamená že dolietam a hneď ich nabíjam 16A (3C). Vždy tie baterky išli rovnako či boli nabité tak, či onak. A to potichu len poviem že sem tam dostali na bandasku lebo som ich vybil pod 10%. Teraz majú 177 cyklov a idú rovnako ako keď boli nové! |
|||
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Mirko a lietaš s telemetriou ? Ako si meral tých 20 mA ? Keďže si dva krát nútene pristával tak myslím, že asi lietaš bez telemetrie. To by znamenalo, že tých 20 mA je hodnota z nabíjačky po následnom nabití bateriek. Aké napätie majú baterky pri pristátí ? Dúfam, že nie 3,65V - to by bolo moc málo a vysvetlilo aj tie dve núdzové pristátia. Proste mám pocit, že lietaš na stopky a pridlho, a to ako si nabíjal baterky pred letom a ich následné správanie je skôr náhoda. Prepínaš otáčky počas letu ? To je pri používaní stopiek a lietaní do 20-30% baterky dosť o hubu.
Je to moc nesledujem, takže som si to nevšimol. Moja amatérska teória by bola, že pri nabíjaní s väčším prúdom sa Lipo viac zahreje a tým sa jej vnútorný odpor zníži.
To mi nejako nesedí. Vnutorný odpor sa nepočíta pri nabíjaní ale pri vybíjaní. Toto vybíjanie ide cez balančné konektory, takže maximálny prúd asi 1A (podľa nabíjačky), takže by to nemalo mať s vyšším prúdom nabíjania (všetkých článkov naraz cez hlavné konektory) nič spoločné. |
|||
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Vnutorný odpor sa nepočíta pri nabíjaní ale pri vybíjaní. Toto vybíjanie ide cez balančné konektory, takže maximálny prúd asi 1A (podľa nabíjačky) |
|||
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Keď nabíjačka balancuje baterku tak jednotlívé články vybíja a nabíja podľa potreby cez balančné konektory a tak môže zmerať ich vnútorný odpor. Odpor môžeš predsa merať iba pri ťahaní konštantného prúdu a meraní poklesu napätia, pri nabíjaní to nejde, či ? |
|||
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Iba sa pytam lebo neviem - jedine co viem ze kazda nabijacka to robi inak. Aj ked ampermeter co meria prud nerozlisuje smer prudu ktory cez neho tecie takze meria tak ci tak. PS: K profilovej fotke - to strycko. Teraz mam pocit ze sekcia vrtulniky ma trosku uroven tak si necham normalnu profilovku. Je to istym sposobom moj protest - teraz sa mi to paci bavime sa ako normalny ludia ... neviem ci sa chapeme. |
|||
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Veď ja tiež neviem na isto ... podľa mňa to každá meria rovnako, ale skrz vlastný odpor a aj odpor našich nabíjacích káblov, vyjdu na konci iné hodnoty. A preto sa nedá orientovať podľa absolútnych hodnôt ale porovnávať napr. odpor dvoch bateriek, alebo jednej keď bola nová a neskôr. |
|||
Miroslav53 modelár Príspevkov: 250 Moje modely Poslať správu |
Chalani ďakujem za reakcie a vyčerpávajúce odpovede, baterky by mali fungovať asi tak ako Timo píše. Zrejme tie drahé SLS baterky nie sú až také dobré ako som si myslel. . |
|||
Timo modelár Príspevkov: 1248 Moje modely Poslať správu |
Ak by si chcel kludne ich môžeme preletieť v xxtreme, možno im šok prospeje! P.S. nesrandujem! |
|||
Miroslav53 modelár Príspevkov: 250 Moje modely Poslať správu |
Tak dobre Timo mám 2 x SLS 6 S 4500 na 3 min ti budu hádam stačiť. . |
|||
Marek1 modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
A co tak u mna v sobotu |
|||
Miroslav53 modelár Príspevkov: 250 Moje modely Poslať správu |
Marek ako si nás umlčal . Ty si meral k nám dlhú cestu a mi sa teraz nehrnieme že? Môj prípad - podobný ako tvoj, poznáš, za ostatných nehovorím. Vieš čo? Zoženiem Ti u nás v Spačinciach stavebný pozemok, teraz robia novú ulicu. Vieš aký kúsok budeš mať na letisko? Aj zákaziek tu budeš mať viacej . Za rok postavíš a môžme lietať az do nemoty . |
|||
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Este par tokov vydrzte a tie helikoptery nas prejdu. |
|||
Alfa modelár Príspevkov: 1825 Moje modely Poslať správu |
Posion...... Ty to vždy tak zajebeš ! Že ti už niekedy naozaj nerozumiem ! |
|||
swalko modelár Príspevkov: 601 Moje modely Poslať správu |
Tak sa pohraj s nabijacom a uvidis. Nepisal som o principe merania vnutorneho odporu, ale o tom co to ovplyvnuje . Ja mam odskusane na viacerych nabijacoch ze cim rychlejsie nabijam, tym viacej namerany "vnutorny odpor" klesa. Cellpro a Powerlab meria "vnutorny odpor" vzdy len pocas nabijania a bez prerusovania nabijania. Ja to cisielko ani nevnimam ako vnutorny odpor, ale skor ako ukazovatel kondicie jednotlivych clankov medzi sebou. Pokial nezabezpecis rovnake podmienky pocas nabijania (nabijacie prudy, teplota) tak vzdy z nabijaca vypadne ine cisielko . |