Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7
autor správa
kuro99
modelár

Príspevkov: 2161

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 10. 2012 o 12:58 | odkaz na príspevok
++ ak nabijas pion a nie lipo plati dovetok o rizku rovnako ?
Bydlisko: ZA
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 10. 2012 o 13:00 | odkaz na príspevok
Odkiaľ berieš hodnotu 60V ? Aj keby niekto nabíjal 12S tak prídeš len na 50V, nepoznám nikoho kto lieta paky 12S, všetci dva krát 6S, a tak sa aj nabíjajú, hovoríme teda o 25V, čiže tá nepresnosť o ktorej hovoríš nie je až taka veľká. Okrem toho Lipo nemá až taký veľký problém keď ho nabiješ o trochu viac než 4,2V - to je len hodnota na ktorej sa všetci zhodujú že je ideálna, pri trochu viac ešte nič nevybuchne, len budeš mať asi menej cyklov.
swalko
modelár

Príspevkov: 601

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 10. 2012 o 13:02 | odkaz na príspevok
Jedna vec je teoria a dalsia je prax. Keby bolo paralelne nabijanie vyslovene zle, tak by Revolectrix urcite zakazoval nabijat baterky paralelne a Powerlab by vyzeral inak. Jedine pravidlo od Revolectrixu pri paralelnom nabijani je neprekrocit rozdiel medzi clankami v roznych pakoch o 0.2V. Ja som presvedceny o tom ze to co nici baterky je rychlonabijanie, nie paralelne nabijanie.
Bydlisko: rcblog.houseofcode.eu
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 10. 2012 o 13:07 | odkaz na príspevok
Tibor, aké riziko máš na mysli ? Že baterka začne horieť alebo že stratíš možnosť veľa cyklov ?

kuro99:
Nuz a nabijat este teple dolietane aku na letisku po dolietani max prudom je ista cesta do kosa pre kazdu aku. Aj ked Thunder Power sa hrdi tym ,ze to uhra, neverim ;]


Ja nechám P-Ion vychladnúť asi 5 minút a ide na nabíjačku na 3C, za 15 minút do Goblina a letí sa znova. To je to najzdravšie čo môžme pre baterky spraviť aby sme dosiahli veľký počet cyklov.


swalko:
Ja som presvedceny o tom ze to co nici baterky je rychlonabijanie, nie paralelne nabijanie.


Súhlas, aj keď je otázne ako rýchlo sa baterky kazia keď ich nabíjam s 3C alebo 4C. Ak namiesto 100 cyklov budem mať 90, tak to je pre mňa a môj čas ktorý nabíjaním ušetrím, výhodnejšie.
Tibor889
modelár

Príspevkov: 997

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 10. 2012 o 13:09 | odkaz na príspevok
kuro99:
Tibor, Poison.
Add 1 ,Mozno paralelne nemusim dusit take velke prudy, ktore podla mna skodia viac ako "nebalancovane" clanky. 2 Kichoffov zákon. Nikdy nevieš ktorým článkom ti ide aký prúd
Add 2, Mozno paralelne nabijem 2x rychlejsie vsetky svoje aku ako sa to da osve. Ok, berem, ak ti to riziko za to stojí
Add 3, Mozno ak sa rozumne strazi staqv aku, je "odpor" zanedbatelny a nabijanie takmer homogenne.
Add 4, Mozno su tu ludia ktori takto nabijaju uz pa rokov bez problemov. OK, ja to nikomu nevyhováram, napísal som svoj názor.

Nikto tu nenapisal, ze toto je jediny spravny, bezproblemovy a najlepsi sposob ako nabijat.

Ja osobne preferujem skor pomalsie paralelne ako masive-atrtack single nabijanie.
Nuz a nabijat este teple dolietane aku na letisku po dolietani max prudom je ista cesta do kosa pre kazdu aku. Aj ked Thunder Power sa hrdi tym ,ze to uhra, neverim ;]

A keď dolietaš tretí pack, čakáš kým ti vychladne a šupneš ich všetky tri naraz? blbosť, za tú dobu by som mal už tie prvé dva nabité.
Bydlisko: Boleráz-Klčovany ( 46 rokov )
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 10. 2012 o 13:11 | odkaz na príspevok
K tej bezpečnosti mám ešte niečo - PL8 nabíja do 90% pri plnom prúde, vtedy majú články zhruba 4.1V (mimochodom všetky rovnako skrz balancovanie počas nabíjania), a posledných 10% znižuje prúd, pri konci je to asi len 0.2C. Takže to prešvihnutie 4,2V by sa nemalo stať, resp. len minimálne.
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 10. 2012 o 13:13 | odkaz na príspevok
Kuro tu ide len o to ze z principu je to nebezpecnejsie, ale pochopil som ze usetrite cas pri nabijani ale na ukor bezpecnosti. Prudy tam tecu rovnake v oboch pripadoch akurat su na inych miestach samozerejme pri kratsom nabijani kratkodobo, ale prud tam musi ist ten isty zhruba ved to nie perpetum. V praxi to funguje a cas nabijania je dolezity. Iba sme s Tibkom chceli trosku poznamenat to Bezpecnosne riziko zvysene.

PS: Fakt nie som odbornik ale co nastane ak sa pri nabijani poskodi clanok? Nidy som tak nenabijal preto sa pytam.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
Tibor889
modelár

Príspevkov: 997

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 10. 2012 o 13:18 | odkaz na príspevok
Ak výrobca udáva nabíjanie 5C max, tak či nabíjaš 3C alebo 4C nič to na veci nemení. Baterky sa ničia vybíjaním, nie nabíjaním.

A nepíšem len o riziku plameňa (pri nabíjaní 6 bateriek naraz by toho asi pošlo naozaj veľa), ale aj o riziku poškodenia alebo aspoň skrátení životnosti článku. Ak ti odíde jeden, zahodíš celú baterku.
Bydlisko: Boleráz-Klčovany ( 46 rokov )
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 10. 2012 o 13:22 | odkaz na príspevok
Ja s tým zatiaľ dlhodobé skúsenosti nemám - 70 cyklov, zatiaľ všetko OK. O pár mesiacov sa uvidí keď budem nad 100 cyklov a baterky začnú odchádzať. Faktom však je, že iní tak nabíjajú dlhšie a nemajú problém.
Tibor889
modelár

Príspevkov: 997

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 10. 2012 o 13:23 | odkaz na príspevok
Ale to sa asi môžeme naťahovať dlho, každý nech robí ako mu to vyhovuje
PS : Aj presnosť (nepresnosť) merania na 30mV je dosť nie? Idem kuknuť na údaje v manuáli
Bydlisko: Boleráz-Klčovany ( 46 rokov )
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 10. 2012 o 13:26 | odkaz na príspevok
Keby som mal el. velku 90 tkovu masinu tak by som chcel mat nabite rychlo takze palec hore.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
kuro99
modelár

Príspevkov: 2161

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 10. 2012 o 13:31 | odkaz na príspevok
Potencialne nebezpecie je tu vzdy!

Je super to prediskutovat. A som rad ,ze tu mame fajn vlakno. Urcite si to viac ludi precita a o tom to je. Nic nie je cierno biele (len dalmatini )

Uz sa tesim kedy tu "priplava" taky LV napriklad ;]
Bydlisko: ZA
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 10. 2012 o 13:40 | odkaz na príspevok
Tibor, som rád, že obhajuješ svoj názor, podľa mňa máš aj pravdu, len pre mňa je to riziko malé - určite to budem ináč vidieť keď sa mi raz niečo pobabre, ale dovtedy s radosťou paralelizujem.
Tibor889
modelár

Príspevkov: 997

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 10. 2012 o 13:46 | odkaz na príspevok
Našiel som tieto údaje k Cellpro
Kalibrácia napätia: Meranie napätia článku je kalibrované z výroby podľa štandardu NIST; presnosť kalibrácie je +/- 6 mV.
Kalibrácia prúdu: Proud je kalibrovaný podľa štandardu 4A. Presnosť kalibrácie je +/- 1mA.

Pozor- kalibrácia v laboratóriu pri laboratórnych podmienkach . Akonáhle nabíjaš vonku keď je +30 alebo +10 stupnov, je to niečo úplne iné volá sa to teplotná stabilita merania. Ale nechce sa mi študovať ten štandard NIST koľko to robí. Ale zhruba to zodpovedá tej presnosti 0,1% čiže rozsah napätia článku je 5V znamená toleranciu +-5mV. Môj prvý príklad bol trošku mimo uvažoval som nad meraním napätia packu miesto článku ( lebo balancovanie moc nevyužívam).
Bydlisko: Boleráz-Klčovany ( 46 rokov )
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 10. 2012 o 13:50 | odkaz na príspevok
Niekto je tu od MAR.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
1 2 3 4 5 6 7
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 745 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 4 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 22 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: Deny, ozzy,