autor | správa | |
davidlane modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
v papieroch nieje ani prd.uz mam nato normalne nervu.dufam ked to vymenim ak to nebude daka katastrofa. 001Pato.ci je olej hustejsi tym ti viac uzatvara dif. to znamena ze rozdeluje v menosom rozhrani otacky na kolesa.dako takto by to malo byt ak sa nemylim |
|
majko modelár Príspevkov: 78 Moje modely Poslať správu |
v paieroch to neni pisane a rozdelenie asi takto do zadneho diffu hustejsi preto lebo zo zataciek vychadzas driftom a ten diff ide ako samosvorny cize uzavreti trosku nie uplne do stredu o nieco riedsi koli prenosu sil na hnacie napravi do predu a zadu a do predneho najriedsi ale treba poskusat |
|
halooooo modelár Príspevkov: 72 Moje modely Poslať správu |
Som zvedavy co mi povie chlapik v predajni odkial ja beriem nahradne veci na auto Ale tak podla toho co pisete dam aj ja redsi do predu a hustejsi do zadu. A kolko tam potom asi tak naliat ? Aby ho tam nebolo vela a naopak malo. Diky |
|
rastwo modelár Príspevkov: 924 Moje modely Poslať správu |
Pokial viem tak by mal byt cely diff plny |
|
davidlane modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
mna to caka asi v nedelu ale velmi sa mi nechce.a uz ked sme pritom nebolo by dobre to aj preplachnut alebo tak nieco nech to je totalne ciste a az potom dat novy? |
|
Radoffroad modelár Príspevkov: 69 Moje modely Poslať správu |
no, napisali ste vela, len zhrniem... to co tu niektori pisu, je aj nie je pravda, totiz, to o hustote oleja v dife versus svornost moze a nemusi platit zavislost, a sice podla konstrukcie konkretneho difu... niektore mozu mat dokonca samosvor ... doporucujem sa drzat doporuceni vyrobcu, vseobecne plati, ze hustota sa meni len koli pouzitiu a podmienok pri pouziti = myslim tym napr. v zime redsi, v lete hustejsi, ale v zasade ide o to, aby sa za kazdych podmienok priblizovala viskozita odporucaniam vyrobcu pri pouziti za normalnych podmienok... menit vlastnosti diferaku hustotou oleja sa mi nevidi stastne riesenie... tiez mi nedava prilis velku logiku davat iny olej dopredu ako dozadu, pokial ma auto plnohodnotne oba dify, ale tu sa mozem mylit pri niektorych modeloch (zas odporucanie vyrobcu) |
|
davidlane modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
to by som urobil aj ja len sa neviem nikde docitat aky olej mam vlastne donich dat. |
|
halooooo modelár Príspevkov: 72 Moje modely Poslať správu |
Tak s tou hustotou oleja som uz aj ja pocul nieco. Napr viem ze do tlmicov by sa mala davat na zimu redsia zmes a zase naopak na leto hustejsia. Pretoze pokial by sa ta letna nechala na zimu tak by olej stuhol a auto by moc skackalo Ale ako je to u diferencialoch hmmm neviem... Hovorim necham to uz asi len na chlapika od ktoreho kupujem nahradne diely haaaadam nieco poradi |
|
davidlane modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
potom napis co ti poradil. |
|
halooooo modelár Príspevkov: 72 Moje modely Poslať správu |
No volal som mu a on mi poradil ze pokial nejazdim zavodne tak je zbytocne davat dva rozdielne oleje. Ze aj on dava uz dlho dlho len jeden druh a vsetko je okay Dufam ze som Ti poradil. |
|
davidlane modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
cize aj do stredoveho taky ako do predneho a zadneho ak dobre chapem. |
|
halooooo modelár Príspevkov: 72 Moje modely Poslať správu |
Tak to ti uz neviem povedat... Viem urcite ze do predneho a zadneho taky isty ale do stredoveho to neviem. Ja totizto stredovy nemam vies. |
|
krsny11 modelár Príspevkov: 272 Moje modely Poslať správu |
Chalani, nemám síce model auta (aj keď si ho plánujem kúpiť) ale chcem vniesť trochu svetla do tejto polemiky. Diferenciál ako taký slúži v podstate nato, aby sa automobilu pri zatáčaní nedrali zbytočne pneumatiky a s tým súvisiace časti na ktoré pôsobia sily pri násilnom pretáčaní kolesa - pri zatočení totiž vnútorné koleso opisuje oveľa menšiu kružnicu na ceste ako vonkajšie a teda potrebuje v momente zatáčania oveľa menšie otáčky ako vonkajšie. Pri pevnom spojení oboch kolies spojovacou hriadeľou totiž pri zatočení dochádza k tomu, že jedno (zvyčajne vnútorné koleso) nasilu prešmykuje inak by sa spojovacia hriadeľ ukrútila (odlomila). Diferencial tento problém rieši - má však nevýhodu: ak sa jedno z kolies spojených diferenciálom dostane na plochu s menším odporom (najčastejšie ľad, sneh, voda, olej ... atď) začne prešmykovať akoby sa automobil točil na mieste dookola. Toto ale diferák "nevie" (aspoň nie klasický - aj keď sú už elektronické systémy ktoré sledujú natočenie kolies, ich rýchlosť otáčania a podľa toho uzatvárajú alebo otvárajú diferák, príp brzdia jednotlivé kolesá) a tak sa snaží menej zaťažené koleso točiť čo najviac a to viac zaťažené čo najmenej resp vôbec. To je jeho pôvodná funkcia. Ak mu chceme túto funkciu obmedziť (pretože nám to nie vždy vyhovuje (offroad, crawler a pod...) robí sa to obyčajne mechanickým uzatvorením diferenciálu čo môže ale mať za následok odlomenie niektorej hriadele pri zatočení alebo zodratie pneumatík a pod. Rieši sa to (našťastie iba u modelov) aj tým, že do diferáku nalejeme hustejší olej, čím vlastne bránime hustotou oleja kolesám v diferenciále aby plnili svoju funkciu. Vytvára sa však pri tom teplo a mení sa tým viskozita a teda aj vlastnosti oleja, pri zvýšenej teplote sa viac rozťahuje a dochádza k jeho únikom každou štrbinkou až natoľko, že ak diferenciál po svojej práci vychladne, je ho tam už málo na mazanie, sú prerazené tesnenia ....atď... Medzinápravový diferák sa chová presne tak isto ako ten na náprave iba dovoľuje odľahčenej náprave, resp náprave s menším odporom rýchlejšie otáčanie. Riešenie je myslím jednoduché. 1.V podstate sa treba držať doporučení výrobcu a ak výrobca nič také nemá, volil by som zlatú strednú cestu(viskozity oleja). 2.ak chce niekto auto "stavať na zadné" mal by mať v zadnej náprave aspoň o 1/2 hustejší olej ako v prednej aby olej vytváral "samosvornosť" diferenciálu a nedovolil (alebo len s ťažkosťami) jednému z kolies otáčať sa rýchlejšie (točilo by sa na zadných dokola) 3. diferenciály nikdy!!! nepreplňovať mazivom - každý materiál, aj olej má tepelnú rozťažnosť a ak nebude mať kam, prerazí niekde tesnenie a olej vytečie a narobíte si viac škody ako úžitku 4.Poradiť sa - ja by som sa nebál ani oleja do auta len pozor na to. aký model automobilu máte, ako s ním jazdíte a načo ho chcete využívať - podľa toho meniť, či nemeniť jeho hustotu - ale to by som nechal len skutočným závodným jazdcom. 5.Ľudia využívajúci modely na rekreačné účely môžu dávať v podstate aj kuchynský olej ale ja by som odporučil modelársku predajňu a použiť "zlatý stred" vo viskozite a nič nemôžete pokaziť. Možno by som išiel aj do prísady, čo sa nalieva do oleja klasických áut (je to prísada s teflónom - to je tiež kvalitný olej a má navyše rozptýlené teflónové čiastočky zvyšujúce jeho klzné vlastnosti) ale to sú už číre špekulácie..... tak nech sa Vám darí...... |
|
halooooo modelár Príspevkov: 72 Moje modely Poslať správu |
Ja som nakoniec kupil dopredu 5000-ku a dozadu 7000-ku cize trochu hustejsi olej Nech ma ta zadna naprava trochu vacsi zaber. |
|
rastwo modelár Príspevkov: 924 Moje modely Poslať správu |
Ked das dozadu hustejsi tak nebude mat vecsi zaber. Len sa znizi funkcia diffu a je potrebna vecsia sila aby diff fungoval. |