autor | správa | ||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
ja dat baterky do rury tak sa mozem balit lepidla v chladnicke su maximum co manzelka v kuchyni dokaze akceptovat. |
||
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
aky je vyznam mat tie lipolky v rure ? |
||
RaikoAl modelár Príspevkov: 606 Moje modely Poslať správu |
No akože sa smejem posledné dve strany Jami Oliveri je nič, k tomuto kuchteniu a na koniec už len dobrú chuť PS : Ja by som ešte skúsil mikrovlnku ohňostroj v Londýne na Silvestra by bol nič |
||
papaya modelár Príspevkov: 1235 Moje modely Poslať správu |
Niekde som kedysi nasiel test HK LiPOliek, neviem ho sice najst, ale pamatam si hodnotenia Toto je priamo z Hobby Kingu Zippy: Great value for money. Average Cycle Life* (100+) and minimal voltage sag under load. TURNIGY Standard: Excellent value, Longer Cycle life* (160+) and very low voltage sag under load. TUNIGY nano-tech: Unbeatable performance, Longest Cycle Life* (250+) and almost 0 voltage sag under load. *Cycle Life results from discharging at full C rate to 3v. End of life when battery has 80% capacity. " Tak sa to nejaky chlapici rozhodli otestovat: Turnigy dosiahnuta zivotnost 150-160, dosiahnuta spolahlivost 90% (pokazila sa jedna bateria) Zippy boli jednoznacne najtvrdsie (poctive Cecka), ale dosiahli len 80% spolahlivost (pokazili sa 2 baterie) Nano-techy dosiahnuta zivotnost do 100 cyclov, dosiahnuta spolahlivost 65% (pokazili sa 3 baterie, jedna bateria sice fungovala ale na dalsie testovanie uz nebola pouzitelna ) Testovany vrtulnig Logo 500 a dalsi si uz nepamatam. Testovane baterie boli 6s 5000mAh Spolu v teste boli overovane aj Hyperiony dosiahnuta zivotnost bola nieco malo cez 200 cyclov a dosiahnuta spolahlivost bola 100% No na zaver boli jednoduche vypocty, pokial je cena testovanych cinskych baterii v priemere cca 50$ za kus a cena za Hyperiony bola od 150$-200$ za kus ... kazdy si moze lahko vypocitat co sa oplati a co nie. |
||
Tibor78 modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
Keby nahodou same od seba explodovali, tak nech Ti nevyhori byt.Ja ich mam v plechovej pokladnicke dole v rure v takom odkladacom priestore.Treba mat vsak dobru pamat a pred pecenim vzdy ich vybrat.Raz sa mi stalo ze som dal kura piect a po cca 10minutach som si spomenul, ze som tie baterky zabudol vybrat.Pokladnicka uz bola dost tepla, ale vnutry to bolo este ok.Odvtedy si na to davam este vacsi pozor. |
||
WiiPro modelár Príspevkov: 1516 Moje modely Poslať správu |
Ak chceš mať črepiny v ksichte, tak v pohode je rozdiel medzi vakuom a hermeticky uzavretym priestorom. Ak ju vyskratujes, tak sa maximalne prepali spoj vo vnutri baterky, ale baterka zostane stale nebezpecna. Bud ju hodis do slanej vody, alebo, ako to ja robim, ju kotrolovane odpalis (najlepsie s airsoftkou) |
||
WiiPro modelár Príspevkov: 1516 Moje modely Poslať správu |
Taktiez to ale zalezi od baterky. Jasne ze 1000mah 3S nevybuchne ako 8000mah 3S alebo 5000 6S. mne tiez niekedy nejdu baterky odpalit s airoftkou, tak potom zoberem vzduchovku a triafam tam kde su clanky pospajane |
||
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
vidim ze uz sa to diskutovalo davnejsie, neviem presne, co sa rozumie pod pojmom pokazena baterka, tj aky je rozdiel medzi dosiahnutim zivotnosti (a uz dalej nefunguje? alebo sa uz nevladze drzat napatie pod zatazov nad dakymi hodnotami?) a pokazenim sa. (nefunguje). Kazdopadne, a to ja len jazdim, ja nechcem baterku, ktora sa pokazi ani v tej podobe ze fungovat prestane skorej ako by som chcel (uvadza sa kolko sa ich pokazilo, ale nevieme ze z kolkych testovanych), nie to este baterku ktora zlyha nejakym malebnejsim sposobom. Viem si predstavit ze kto lieta asi tym duplom nechce, aby mu to vo vzduchu prdlo. Takze clovek mozno zaplati 4x viac za IBA 2x dlhsiu zivotnost, niekto ale plati rad aj za SPOLAHLIVOST (podobne ludia ktori lietaju futaba serva a daky savox, ktory mi bezni modelari berieme ako jedno z tych naj veci, odmietaju). Takisto si niekto rad priplati za VYKON, kde je jasny rozdiel medzi lacnymi a drahymi baterkami. Diskutovalo sa to uz na internete, vyjadrovali sa technici z castle creations, od tekinu, poukazovali na to, ze chybovost lacnych baterii je jednoducho vacsia a kym vacsina ludi si mysli, ze chybna baterka je problem iba jej samotnej, tak su na omyle. Popisovali situaciu, ked pri brzdeni baterka zlyha a odmietne prijat vygenerovany prud, sposobi superkratky vykyv napatia na regulatore a raz pride puff. Toto nie je z mojej hlavy ale priamo od dotycnych technikov. Mavaju urcite mnozstvo reklamacii, ktore su zapricinene tymto problemom. Casto opakovane u rovnakych ludi. Takato baterka totiz vraj dokonca vporiadku funguje dalej a chysta si triky do buducna. Takze ja, ked uz vysolim 390e za orion kombo, alebo 250 za dake lacnejsie, vysolim aj 100e za kvalitnu baterku. Nie preto ci mi da len o 30-70% viacej cyklov, ale prave kvoli zvysnej elektornike. Ak to chcem na zavod, tak k tomu aj kvoli jazdnym vykonom ktore budu ci uz v zanedbatelnej alebo poznatelnej miere lepsie. ak k tomu mate niekto poznatky, skusenosti, tak sa kludne vyslovte, aspon sa dozvieme viacej. |
||
toiletkiller modelár Príspevkov: 37 Moje modely Poslať správu |
Ja mam poznatok, ze cim lacnejsia baterka tym nebezpecnejsia. Rozdiel vo vykone je zanedbatelny, urcite ma to neposunie o triedu vyssie, pretoze auto ma vacsi vykon nez je schopne preniest na cestu ale mam skusenosti, lacne cinske baterky horia, drahe napr. LRP len vydymia, a tam je pre mna ten rozdiel, skusali sme to na viacerych baterkach a vysledok vzdy rovnaky. Cina hori, a tak to je. |
||
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Hlavny problem pri tychto lacnejsich lipolkach je ich roznoroda kvalita a to ci uz ide o jednotlive clanky alebo rozdiel medzi jednotlivymi vyrobenymi seriami baterii. V zasade suhlasim s tym porovnanim od papayu. Z osobnej skusenosti mozem potvrdit, ze Zippy naozaj maju C-cka blizke tym udavanym, turnigy co som mal tak OK len pod zatazou o cosi viac klesalo napatie na clankoch. Nanotech su vykonom v pohode len zevraj v nich odchadzaju clanky, mne sa to zatial nestalo, mozno preto, ze ich drzim stale v storage napati a ako som sa totiz docital tak dost im skodi (viac ako inym lipolkam) ak aj kratsie lezia nabite. Rozdiely v kvalite vsak sposobuju, ze ludia mozu mat na tieto baterie rozne nazory lebo ich kvalita je nevyrovnana. Preto je niekto spokojny s jednou znackou a iny s inou. Kazdy moze mat ine skusenosti. Podla mojho nazoru tieto lacnejsie baterie nie su zle, ale treba ich (ako vsetko lacnejsie) pouzivat s rozvahou. Vzhladom na roznu kvalitu aj co sa tyka jednotlivych clankov v sade treba pocitat s tym, že bud bude clovek pouzivat lipolku tak ako to zvladne najslabsi clanok a teda pri kupe baterie predimenzovat parametre alebo tieto lacnejsie baterie brat ako spotrebny material a ratat stym, ze ich mozno uz po sezone bude treba vymenit. Ja kupujem baterie z HK tak, ze volim ovela vyssie C-ka vdaka comu mam papierovo lipolky s vacsimi Ampermi ako mam realny odber (menej ako 45C nekupujem). Aby, ked bude s poctom cyklov rast odpor a klesat kapacita, som sa nedostal prave k tej hranici vykonu kedy to uz baterka nezvladne. Dost casto ludia kupuju tie lacne lipolky vo verzii 20-25C a tam podla mna vznikaju najcastejsie tieto problemy sposobene roznou kvalitou clankov. Mne sa este nestalo, ze by sa u mna nejaka lipolka nafukla, pokazila sa alebo nieco. A aj tie "silnejsie" baterie ma stale vyjdu lacnejsie ako nejake "znackove". |
||
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
zaujimave
suhlasim s tym prvym. K tomu druhemu, neviem co lietas ty, ja teda jazdim, v aute lieta prud ktory si pyta motor z bateriek ako na husenkovej drahe + lieta naspat do baterky + sa k tomu pridavaju skoky, narazy casto extremneho charakteru a nikdy nekonciace vibracie, prirovnal by som to k nejakej 3D akrobacii v lese s narazanim do stromov .. tym som len chcel povedat, ze auto kladie zrejme este vyssie naroky na kvalitu baterky (tj aj ako su vo vnutri spoje napajkovane a tieto nie len prudove vlastnosti) ako dajme tomu nejaky pomalolet alebo nieco s cim sa nelieta na hranici moznosti. to je len taka domnienka,ja letec nie som, ale viem o pripadoch dvoch, kedy zhorelo auto kvoli mechanickej chybe vo vnutri baterky sposobenej jazdenim, jednalo sa o soft case zippy baterku. tretiu hardcase som vytahoval z auta jak mierne skratovala vo vnutri a lietali iskry, pretoze opat rovnaky problem. |
||
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 7. 4. 2015 o 12:11
| odkaz na príspevok
Mal som rozpisany siahodlhy text, ale radsej to zhrniem takto. Ja sa pri nakupe tych "lacnejsich" lipoliek riadim zasadou, ze radsej viac C-ciek, pretoze realne hodnoty su casto inde ako tie "papierove". Mam potom dobry pocit, ze bateria nedostava tak "na prdel", kedze je stavana na vacsie zatazenie (a casto je mozne ich aj nabijat vacsimi C-ckami), mala by aj nejake tie vykyvy lepsie znasat. Vyssiu vahu, ktora z toho vyplyva neriesim. Ak ide o cisto mechanicke poskodenie tak to je dane asi tou nizsou kvalitou. Ja som zatial taky problem nemal, ci uz som trieskal s erevom ci buggynou z murikov, schodov, ci na bmxovej drahe, dirtoch (na fakt velkych poletoch jazdim DH aj dirt/street na biku takze o skoky nie je nudza) takze neviem. V autach pouzivam len "lacne" baterie. Mechanicke namahanie je pri autach ale isto vacsie bez debaty. Kazdy ma pri bateriach ine preferencie, tiez u niektoho umru baterie na pocet cyklov a u niekoho na "starobu". Aj podla toho sa treba pri vybere rozhodovat co komu viac vyhovuje. |