autor | správa | |
igel modelár Príspevkov: 959 Moje modely Poslať správu |
S kazdou baterkou co som mal som spravil minimalne 100 cyklov. Teda ak baterka stoji 8€ tak jeden let vyjde na 8 centov. To sa mi zda minimalne primerane, ak ma to bavi a nemusim sa starat ako uskladnovat, ako dobijat na zimu a podobne. Pokial robis veci na to aby si oddialil zahodenie, ale tak, ze na to spotrebujes more casu a elektriny tak sa mi to zda zbytocne. Vrecka, nabijanie 1C, nebezpecenstvo vybuchu je na 95% len obsesia. V Rusovciach som padal bez konkurencie najcastejsie, ale v zivote sa s baterkou nic nestalo. Ale to je proste paradox, clovek ktoremu vyhori baterka o tom pise na fore... Ti ktori ich proste len pouzivaju o tom nepisu. Tu nejde o to ci na to mam, ale o to aby sa nesirili myty o prehnanej starostlivosti a nebezpecnosti LiPo technologie. V podstate, ak sa k nim nespravas ako prasa je to baterka ako kazda ina. |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Nerobím takmer nič navyše ... jednoducho po lietaní už sadu nenabíjam, kým zas nebalím veci na ďalšie lietanie - čo žiaľ može byť niekoľko týždňov. ... sada po lietaní je vybitá vždy len rozumne, t.j. po odpojení zostanú na napätí nad 3,6V naprázdno, väčšinou viac. ... pred lietaním sa nerozpakujem nastaviť vyšší prúd ako 1C, lebo nabíjaču ktorý používam verím (FMA Direct, t.j. Revolectrix). ... baterky mám strčené v chladničke, lebo si myslím že im to robí dobre. V sáčku aby netrpeli vlhkosťou. ... keby im preskočilo náhodou, tak chladnička je plechová a nemusel by vyhoreť celý byt, ako keby blafli medzi bordelom v dielni. Jediná vec je, že keď na letisku nevylietam lipolku, a idem s plne nabitou domov (rozbitý model alebo niečo také), tak ju dám TROCHU vybiť - nejakých 20-30 percent kapacity, proste aby nezostali články na viac ako 4,0V. Nestojí to žiadne vypočítateľné náklady navyše, ani to nezaberá nijak zaujímavý čas (nesedím nad tým kým sa to nevybije.. na vybíjanie používam Duratrax ICE, je to len 75W vybíjania ale aj tak je to 15x viac ako majú nejaké hračky.).. |
|
Shake modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
Naprosty suhlas, co pise igel. Dnes je problem ale trochu niekde inde. Moznost kupit si RTF sety dnes robi modelara z hocikoho. A ak by sa takeho modelara niekto spytal co je to prud, napatie, kapacita, tak neviem kolki by vedeli odpovedat. A to uz nehovorim o tom, ci by vedeli zaobchadzat s lipolkami. Ako nabijat, kolko vybijat atd. No a z toho potom niet divu, ze su pre niekoho lipolky strasiakom. |
|
martin.b modelár Príspevkov: 1066 Moje modely Poslať správu |
keby lietam 3S tak by som to neriesil lebo baterku su fak lacne! avsak 6S 2600 dobrej kvality su uz trochu drahsie... tam sa oplati trosku rozmyslat a o baterku sa starat kedze 4 baterky ta nevyjdu 50 eur ale 200 |
|
igel modelár Príspevkov: 959 Moje modely Poslať správu |
martin.b suhlas. Ale tu sa bavime o standardnych baterkach, teda 1300 a 2200 mAh. Pokial niekto lieta 6S tak vie ako sa o baterky starat a stara sa o ne tak, aby mu vydrzali co najdlhsie. Tymto ludom asi netreba radit |
|
martin.b modelár Príspevkov: 1066 Moje modely Poslať správu |
tak mne ocividne treba! lietam so 6S len od leta, baterky som kupil s modelom uz vtedy neboli v nejakom moc dobrom stave takze som sa k nim spraval ako prasa. vacsinou som dolietal, na druhy den dobil a niekedy nechal aj tyzden nabite kym som isiel lietat... jedine co som dodrzal bola miera vybitia, do 2200mAh som dotlacal okolo 1600 |
|
igel modelár Príspevkov: 959 Moje modely Poslať správu |
Ale takto sa spravam k baterkam aj ja a ziaden problem. Nabijam 2C a nafukovat sa zacinaju okolo 70 cyklov. Do 100 to este doklepem a potom ekologicky likvidujem. Ale takisto, mieru vybitia dodrzujem (do 2200 dotlacam tak 2000). Lietam bud na Low Voltage Buzzer na malych lietadlach, alebo na telemetriu Quanum. martin.b a mas nejaky problem s baterkami? |
|
kuro99 modelár Príspevkov: 2161 Moje modely Poslať správu |
igel toto vlakno nie je Lipo 3s rady napady ale vseobecne. No asi budem zas za vola a neviem co este ale nieco ako ekologicky efekt nikto neriesi ? Co na tom ze to je lacne ? Je to dovod plytvat ? Ziadny akumulator nie je prave slastny odpad pre zivotne prostedie. |
|
igel modelár Príspevkov: 959 Moje modely Poslať správu |
Za vola som tu zrejme ja Ide mi len o to aby som odmytizoval LiPo technologiu. Pokial by som to prehnal, davas baterky z ovladaca k televizoru na noc do chladnicky? Myslim ze by im to pomohlo... Pripadne kto dava do ovladaca eneloopky? Date tam proste baterky a neriesite. Pravda je ze tvoja snaha o ekologiu je chvalyhodna. Ale myslim ze tomuto svetu by viac prospelo pokial by si jazdil vsade na bicykli, nepouzival kozene predmety a jedol len to co si vypestujes. Bohuzial to nejde. Zijeme v konzumnej spolocnosti. Btw, do Rusoviec chodi kamarat ktory na letisku dobija zasadne 5C... baterka sice vydrzi menej cyklov, ale lieta viac... Cim vyvstava otazka, mam si kupit viac bateriek, dobijat 1C a minut viac penazi za viac bateriek (a znicit viac zivotneho prostredia) alebo mat bateriek zopar, nabijat naplno a mat kratsiu zivotnost? Teraz budte mudri |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Od určitého počtu cyklov ročne, odhadol by som to tak na 300-400 alebo viac, (samozrejme s jednou veľkosťou baterky), sa oplatí mať viac bateriek. Ale pre takého čo lieta len cez víkendy, (t.j. je 52 víkendov ročne, krát dva lebo sobota a nedeľa, a možno 3 nabitia za deň, ale z toho ledva tretina kedy je na lietanie čas a slušné počasie = 100 nabití za rok), sa oplatí nabíjať rýchlo a točiť jednu, alebo dve sady, a nabíjať ich teda treba rýchlo aspoň na letisku - lebo inak by tie baterky aj tak zostarli a boli po roku či dvoch asi nanič. 5C je dosť, musela by naozaj na to byť dobrá lipolka - horšia sada môže hriať alebo dokonca nabíjanie aspoň po 90 percent prebieha pomalšie ako pri 2C-3C (prúd nie je predsa konštantný, keď napätie vylezie na 4,2V musí sa znižovať...). Naopak 3C nabíjanie je do pol hodinky hotové aj so záverečnou fázou a pri kvalitnej baterke nevybitej moc hlboko, možno aj za 20 minút. |
|
igel modelár Príspevkov: 959 Moje modely Poslať správu |
Nabija sa rychlo, potom sa nabijacka prple s balancovanim... |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Ale tak... to je zase len o blbosti balanceru - nemal čo do toho kecať, pri rýchlom nabíjaní - môže nanajvýš tak prikázať obmedziť prúd ak je niektorý článok mäkší a pri plnom prúde (!!!) by mu liezlo napätie cez limit (to je ale dôvod prečo nepovažujem za rozumné jednoducho balancer nepripojiť!). Okrem zmeny typu nabíjača, by mohlo stačiť zlikvidovať/deaktivovať vybíjacie tranzistory balanceru, aby to pri plnom prúde nekazil. Keď sadu nerozhodí balancer, medzi lietaním sa bez poškodenia výraznejšie rozhodiť jednoducho nemôže a teda NEPOTREBUJE ZROVNÁVANIE (samzrejme len ak na začiatku dňa bola zrovnaná, a nepoškodíš ju príliš hlbokým vybitím alebo drasticky prehnaným prúdom motora). Napríklad http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=7632035&postcount=531 |
|
martin.b modelár Príspevkov: 1066 Moje modely Poslať správu |
100 cyklov je na turnigy akurat, od drahsej baterky cakam aspon 150 cyklov (idealne 200) inak by sa mi ju neoplatilo kupovat. problem mam len s makostou bateriek, ak trosku viac trhnem za kolektiv+cykliku tak je pocut znizenie otacok a zacina mi to vadit lebo vrtulnik sa v tom momenta sprava trosku nepredvitatelne a ked potrebujem vykon tak ho jednoducho nemam... clanky bateriek su +-0,01V vybalancovane spravne.. pouzivam 30C a 35C ale turnigy su tento udaj vymysla... |
|
igel modelár Príspevkov: 959 Moje modely Poslať správu |
nj, pri vrtulnikoch je s makkostou problem... U lietadiel v pohode |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Definuj u akých lietadiel....... U F3A a 3D je to poznať tak ako u vrtuľníkov |