autor | správa | ||||
Ivanhoe modelár Príspevkov: 672 Moje modely Poslať správu |
Nazdar Rudolf, tiež sa zaujímam o S-Bus a tak som si niečo o ňom pozisťoval. V prvom rade nepíšeš kolko serv budeš napájať v modeli a či všetky budeš ovládať cez S-Bus.
Môžeš ich pripojiť priamo a napájať zo zbernice SBus. Aj tak pracujú len pri vysunutí a zasunutí podvozku. Zdroj je zbytočná záťaž.
Futaba píše že prierez vodičov na zbernici SBus je 1 mm2 a keďže lietadlo má rozpätie do 1600mm tak by som si vôbec nerobil starosti s úbytkom napätia. |
||||
stanco1 modelár Príspevkov: 341 Moje modely Poslať správu |
Toľko vody? Neverím 2m je úplne smiešna dĺžka, skôr si myslím, že to chceli iba zichrovať. Ak im to nefungovalo tak by som to skor vydel na rušenie ktore sa na väčšej dlžke vodiča viac naindukuje. No však uvidíme, veď poreferujem ti onedlho ked budem ťahať štvormetrové signály do krídel |
||||
rudolf modelár Príspevkov: 100 Moje modely Poslať správu |
Nazdar Stanco, u toho podvozku som sa nevyjadril uplne presne, nie serva, ale servopohon priamy v podvozku, to je nejaky cinsky motorcek cez prevodovku, uz nikdy nedam elektricky podvozok, len pneumaticky. Preto budem radsej napajat, pretoze pri testoch mi spicka vyleze aj na 1 ampik u zatahovani. Zatial v polomakete 1600 mm, 8 serv plus 2 motorceky podvozku. 2 serva PWM ostatne S.BUS. Dlzka vodica nie je v tomto pripade kriticka, ako som uz pisal, bojim sa tych motorcekov v podvozku. S.Busovy rozvod je skutocne kvalitny kabel, mam v systeme 3 huby a 1 decoder na pwm prave pre ten podvozok a kridielka. Keby bol podvozok ovladany klasicky servom, tak bude taktiez S.Bus, celu tu saskarnu s prevodnikom za 50eur som robil len kvoli podvozku. Do noveho stroja co staviam, uz pneumatika a len s.bus. |
||||
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Neviem ako SBUS, ale twistované predlžováky nie sú náchylné na rušenie ani nerušia. Takisto silové vodiče do sa twistujú ak musia byť dlhšie a funguje to. |
||||
rudolf modelár Príspevkov: 100 Moje modely Poslať správu |
Ono to s tym rusenim nebude az take zle, dlzka vodica cca 1.5m s prierezom 1mm2 a este twistovany predlzovak, nebude nachylny na rusenie, indukovane na vodici. Skor je tu problem v pripade S.Bus prud tecuci po jednom drate pre viac serv, toto uz treba zohladnit. Privody k prvym hubom na ceste k poslednemu servu by mali zohladnit spickovy odber vsetkych serv. Ak mame celkovu dlzku serioveho kabla 1.5m, na ceste 2 huby, standardne S.Bus serva 6 ks, 2PWM serva a 2motorceky na podvozok tesne za primacom s vlastnym vedenim do PWM dekodera, nenameral som ziadne delty U ani pokles napatia pri funkcii vsetkych serv, ale to este nie je samozrejme zaruka, ze vo vzduchu bude vsetko klapat. Treba to otestovat s motorom na zemi pri teste dosahu, snad to bude v poriadku, nerad by som svoj prvy pokus o S.Bus hned rozbil lebo nieco vypadne. |
||||
stanco1 modelár Príspevkov: 341 Moje modely Poslať správu |
Ale o krútených predlžovákoch tu nikto nepísal samozrejme máš pravdu |
||||
rudolf modelár Príspevkov: 100 Moje modely Poslať správu |
Krutene predlzovaky neriesia vsetko, ak maju maly prierez tak ostava problem kmitania serv v dosledku poklesu napatia a rusenie nemusi byt ziadne. |
||||
PedroM modelár Príspevkov: 6 Moje modely Poslať správu |
Zdravím, Tiež poprosím o radu. Som čerstvým majiteľom súpravy umožňujúcej využitie S-bus systému (Futaba FX 22) a chcem „spojazdniť“ vetroň Discus 2c (parametre popisujem nižšie). Prijímač (R 7008 SB FAASTest) je 8 kanál. Pýtam sa, čo je lepšie v mojom prípade (9x analog servo+1x regulátor) použiť - 2x príjímač, alebo dať do s-bus 3x servo cez dekodér na pwm ? Ako riešiť napájanie v jednotlivých prípadoch? Ako je to s využitím MaxBec v tomto prípade, je to potrebné? Keď áno, ako ho do toho cirkusu začleniť? Parametre modelu: Rozpätie: 4,5 m. Osadenie: smerovka-HS 645 MG, výškovka- HS 85, podvozok-HS 645 MG, delené krídelká- 4x HS 225 MG, brzdné štíty-2x HS 125 MG. Kabeláž – všetko krútené káble, prepojenie servokáblov z krídla do trupu cez 9 pinový multikonektor. Vetroň prerobený na elektropohon motorom Turnigy_L5055A_400_Brushless_Outrunner_400kv s predĺženou hriadeľou, Vrtuľa: sklopka aeronaut camcarbon 16x8, Pohon aku.: 2xTurnigy_4000mAh_3S_30C_Lipo, Regulátor: TURNIGY_Plush_80A_w_UBEC 80A w/ UBEC Napájanie prijímača: 4x Sanyo 2400 mAh Vďaka za každú radu. |
||||
rudolf modelár Príspevkov: 100 Moje modely Poslať správu |
Ahoj Pedro, v kazdom pripade bude lepsie riesenie zapojit dekoder do s.bus, ziskaz navyse 3 kanaly, co v Tvojom pripade staci. Dalej ked vhodne umiestnis dekoder, mozes mat kratsie kable, ale neviem ako mas serva, kde su, takze toto ostava na Tebe. Ja som s s.bus velmi spokojny, usetrilo mi to vela kablov z kridiel do trupu (2xkrid, klap, podvozok) a nemusel som kupovat dalsi primac. Podla toho aky dekoder kupis (3, 10 kanal) mas dimenzovane napajanie, povodne som uvazoval urobit zvlast napajanie pre kridlove serva a podvozok, ale nebolo to potrebne, pwm dekoder utiahne spolahlivo vsetko. Jedina rada, nepredlzuj s.bus kabel z dekodera, objednaj si taky dekoder s tak dlhym kablom, aby Ti vystacil, ked uz budes musiet predlzovat, tak dodrz prierez a hlavne kruteny kabel. vela zdaru rudi |
||||
PedroM modelár Príspevkov: 6 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 26. 2. 2014 o 22:08
| odkaz na príspevok
Ahoj, vďaka za rady, mám ale zmiešané pocity - na inom fóre zase radia 2x RX a zdvojené RX zdroje. Som z toho zatiaľ totálne vedľa. Dozvedel som sa aj to, že mi treba meniť kabeláž z povodných krútených JR 0,25 mm2 na minimálne 0,5 mm2. A to tam tie káble nastrkal už výrobca (Topmodelcz.cz). Servá mám pod vaničkou pilota aj zdroj RX. Pred nimi je regulátor a somozrejme motor. Káble zo serv v krídle sú do trupu zvedené cez 9 pin konektor(asi Canon). RX som plánoval dať dozadu za zat. podvozok - čo najďalej od regulátora. Na S-bus som plánoval dať smerovku, výškovku a podvozok. Neviem to zatiaľ všetko posúdiť, nakoľko s elektrikou nemám skoro žiadne skúsenosti. P"vodne mal byť model vlekaný klubovým kolegom, ale ten sa dal na paragliding. Už som si zbastlil aj štartovací vozík Čo vravíš na tie zdroje a káble? Peter |