autor | správa | ||
rudolf modelár Príspevkov: 100 Moje modely Poslať správu |
Ahojte. Presiel som na S.Bus a hladam kolegov so skusenostami. Momentalne cakam na programator SBC-1, aby som nastavil kanaly na prevodniku S.Bus --> PWM, pretoze v kridlach mam klasicky zatahovaci podvozok s PWM, ale mam este k tomuto otazocku, mozem k prevodniku SBD-1 pripojit priamo podvozkove serva, alebo mam zabezpecit vlastne napajanie podvozku. Odber je cca 0.150A, na prevodniku nepisu zatazitelnost, ta je vseobecna, ako maju standardne serva. Uvazujem odpojit napajaci kablik od podvozku a so spolocnou zemou tam dat 4.8 V zdroj len pre podvozok. Je to zbytocne? Poradte |
||
rudolf modelár Príspevkov: 100 Moje modely Poslať správu |
Tak som sa docital, ze Futaba doporucuje v pripade distribuovaneho S.Bus zapojenia aj lokalne napajania, co v mojom pripade bude len napajanie podvozku a kridielok, len Futaba neradi, ako to riesit potom s nabijanim tych distribuovanych zdrojov po celom lietadle |
||
zoom modelár Príspevkov: 498 Moje modely Poslať správu |
Aku mas vysielacku od futaby kolko kanalovu?? |
||
rudolf modelár Príspevkov: 100 Moje modely Poslať správu |
FX20 - 12kanal. |
||
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Ta rada od futaby je rozumna. Kedze SBUS ako taky potrebuje pre svoje fungvanie len 2 signalove vodice. Servo pouziva 3 vodice(ten treti je napajanie elektroniky serva). A kedze serva sa zapajaju v podstate "do serie" tak to posledne moze byt dost daleko od zdroja. Pri uplatneni prechodovych odporov na konektoroch ako aj na odporov vodicov sa ti moze stat, ze ubytok na vodicoch a konektoroch moze nepriaznivo ovplyvnit funkcionalitu serva, alebo aj skupiny serv. Riesit by sa to dalo pomocnym silnejsim vedenim palubneho napajania do tej casti modelu, kde su serva najdalej od BECu alebo akumulatorov(podla toho ako je riesene napajanie serv). |
||
rudolf modelár Príspevkov: 100 Moje modely Poslať správu |
Ano, hlavne ked sa privedie signal s napajanim k hub, ktory dalej distribuuje signal a do neho su pripojene este 4 serva. Ak sa jedna o maly model, s rozpatim do 1600mm, co je moj pripad, tak to riesim roztahanim napajacej zbernice, ktora napaja jednotlive huby, alebo dekodery pwm. U vacsieho modelu je asi lepsie urobit napajanie viacerymi zdrojami, uz som aj nasiel jeden model v rakusku, kde to ma na mig29, S.Bus serva su HV, takze napaja priamo 2s clankami. Ja pre podvozok a kridielka davam 4clanok NIMH. |
||
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Len som nepochopil, preco to vlastne chces robit cez SBUS, ked to aj tak nakoniec tym prevodnikom prevedies na standartny signal a pouzijes standartne serva a nie serva pre SBUS. |
||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Pán má rád nové veci a rád si komplikuje život. S-BUS je pre veľké plošníky nezmysel. Síce nemusíš ťahať 4 signálne vodiče do krídla, ale stejne tam musíš ťahať silové napájanie, 4x to rozbočiť + kupovať krabičky alebo drahé servá. Zupa |
||
stanco1 modelár Príspevkov: 341 Moje modely Poslať správu |
To by ma zaujímalo ako chceš v ´´podstate´´ zapájať serva do serie?!?
Keby boli v serii tak úbytok by sa netýkal posledného serva ale šetkých a na každom by bolo rovnaké napätie Asi si myslel paralelne |
||
rudolf modelár Príspevkov: 100 Moje modely Poslať správu |
no, zhrniem poznamky, ktore sa sice netykaju merita veci, kde som prosil o skusenosti, pisu ti, ktory ziadne skusenosti nemaju, ale to je asi okay, Takze preco pan taha pwm serva cez S.Bus? Pretoze miesto zmeti kabelov do odnimacieho kridla tam pojde len jeden jediny kablik, to je prijemne, mozno ludia masochisti, radi cvakaju konektory pred letom a kontroluju, ci su dobre cvaknute, resp davaju este ochrany, ja radsej dam jeden konektor a ten mam s ochranou. Serva tej kvality, co potrebujem, maju absolutne rovnaku cenu ako pwm serva, s tym rozdielom, ze nemam zmatok kablov, ale len zbernicu. Myslel som, ze budete pisat k veci, a nie len kritizovat. Dakujem. |
||
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Rudolf tu nikto nekritizuje, tu sa len poukazuje na iste skutocnosti, preco je technologia SBUS v tvojom pripade problematicka a preco ju v podstate nikto nepouziva. To je to co som tu spominal ja a na co poukazuje LV. Proste ked mas v kridle 4 alebo 5 45gramovych a nebodaj digitalnych serv, tak sudny clovek ich nebude napataj po dvoci tenkych dratoch. Akonahle tam sa dalsi konetor pre silove napajanie, uz mas minimalne dva konektory a tvoja teoria o jednom konektore pada(alebo musis pouzit viacpinovy). Pre Stanca: Ano zbernica ako taka je sice paralelna v tom zmysle, ze su serva elektricky zapojene paralelne, ale fyzicky su poprepajane seriovo od jedneho serva k druhemu, resp ako to vetvis V-kablami. Inak by ten SBUS nemal zmysel, aby mi z prijimaca islo 8x SBUS konetorov. Vo vysledku posledne servo je na to elektricky najhorsie, pretoze k nemu vedu najdlhsie vodice a je medzi prijimacom a servom najvacsi pocet konektorov... |
||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Jeden bežný pin servokonektoru spoľahlivo prenesie prúd 3-4A, jeden hrubý vodič 0,5mm2 v dĺžke 50cm prenesie bez zahrievania 5-6A... Ak ty na jeden S-Bus kábel zavesíš 3-4 digitálne servá ktoré berú v záťaži po 3A tak to nebude moc košér... Ja iba toľko. Ale už mlčím a prajem veľa úspechov a veľa šťastných pristátí. |
||
stanco1 modelár Príspevkov: 341 Moje modely Poslať správu |
Hej ale vetvíš len signál a ten nemá prúdovú záťaž takže úbytok napatia na odpore vodiča bude minimálny. Silové ostávajú stále paralelne, s tými nič nenarobíš a musiš ich proste vžtdy či už máš S-bus, alebo klasiku tahať vodičom s dostatočným prierezom aby nevznikali problémi s úbytkom napätia |
||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
By si sa čudoval ako na veľkých modeloch kde dĺžka kábla bola 2m a viac museli zdvojovať aj signálny vodič, alebo použiť zosilňovače. |
||
rudolf modelár Príspevkov: 100 Moje modely Poslať správu |
No, to je prave ten problem, ze pisete, ani meviete co bolo dovodom, vzniku tohoto thread. Ak si to precitate na zaciatku (co by som ja urobil, keby som chcel diskutovat o niecom a dozvedel by som sa o com) tak zistite, ze som sa opytoval s pomocou a radou na riesenie tohoto problem so zdrojom pripojenym k zbernicovemu kabliku, ci sa ma zdroj distribuovat do viacerych, aj som napisal, ze ja do kridla davam nimh zdroj pre podvozok, ktory vyzaduje ovladanie PWM a takisto pre kridielka a klapky. Takze pojde 3linka z primaca do kridla, kde je vlastne napajanie vsetkych zariadeni v kridle, napriek tomu, tam povedie len jeden kablik a nie zmat kablikov, ktore clovek na letisku musi zapojovat, kontrolovat a potom odpajat. Ale to treba vediet najprv o com sa diskutuje a potom diskutovat. |