Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4
autor správa
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 2. 2017 o 20:11 | odkaz na príspevok
Zdeno36:
Saroj a čo ak ti zlyhá ten killswitch..? Potom bude aká bezpečnosť ??? Čo ak zlyhá vysielac alebo prijímač potom bude aká bezpečnosť...ked tak bezpečne prevadzkujete tie lietadla..hmmm? Ja nemám servo plynu za 5eur ale za skoro 50eur tak mu verím. Nepotrebujem tam pchat kopec ďalších vecí.

Ak zlyhá Kill Switch, no tak vtedy použijem servo. Servo za 5€ by použil len blázon. Na plyn používam HS 5565 za 53-60€, 14kg/cm, spoľahlivé, rýchle, digitálne servo.
Napriek tomu používam aj Kill Switch. Ide aj o to, že keď za letu zlyhá servo, tak nemusím v strese čakať až spálim benzín, ale sám pomocou Kill Switch rozhodnem kedy pristanem. Skús to a pre spomenutý komfort už ani inak nepôjdeš.
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
Zdeno36
modelár

Príspevkov: 970

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 2. 2017 o 20:54 | odkaz na príspevok
Ja mám presne to isté servo ako ty na plyne, by si sa čudoval kolko bláznov som už videl že dali smiešne serva na plyn. Mne to vyhovuje tak ako to mám a keby servo zlyhá o čom pochybujem tak nemám problém v klude a bez stresu lietať dalej až by došiel benzín treba len udržovať správnu výšku a nemáš byt prečo v strese a ked máš odmerané kolko ti vydrží lietať na plnú nádrž tak vieš odhadnúť približný čas pristátia. Ale každý ma svoje pocity bezpečnosti a to je dobré.

saroj akú používaš bateriu na zapalovanie..? Neviem prečo ale mne sa už druhá bateria v priebehu 3rokov nafúkuje ale iba na zapalovaní..nevieš prečo?
Bydlisko: Nemšová ( 48 rokov )
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 2. 2017 o 21:23 | odkaz na príspevok
Zdeno36
saroj akú používaš bateriu na zapalovanie..? Neviem prečo ale mne sa už druhá bateria v priebehu 3rokov nafúkuje ale iba na zapalovaní..nevieš prečo
rôzne, - DLE 35RA - Hyperion 1300/2s, DA 50R - Eneloop 2000/4s, DLE 60 twin - Wellpower 1800/2s. LiPo skladujem v storage a Enelop plne nabité. Nafúknuté - možno podvybíjaš.
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
Zdeno36
modelár

Príspevkov: 970

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 2. 2017 o 21:34 | odkaz na príspevok
práve že ich nepdvybíjam lebo vždy nabíjam rovnako ako tú s ktorou napájam elektroniku a to sú vybité max na 40%.. možno mám smolu na nekvalitné baterky ktoré používam na zapalovanie...idem objednať druhú som zvedavý kolko vydrží. Teraz skúsim túto http://www.modelarstvoimi.sk/kypom-2s-2200mah74v-3060c-max/produkt/1322/664
Bydlisko: Nemšová ( 48 rokov )
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 2. 2017 o 22:18 | odkaz na príspevok
Predmetom tohoto vlákna je niečo iné, snáď nám prepáčia.
Pri LiPo sa orientujem podľa napätia U. Dám asi sedem letov po 10-14 min. a nabíjam, vtedy je U cca 3,7 - 3,8V/ článok. LiPo zapaľovania mám ok.

K téme vlákna.
Bacigaldusan
ešte jednu otázku k nádrži je v nej bimátko ale zaujíma ma v prípade ak model letí strhmlav dulu palivo je v spodnej časti a v mieste nasávania nieje ako je to zabezpečené aby nezhasol?,začínam s benzinom
ďakujem
Ako píše Waldas, "dolu sa lieta na stiahnutý plyn". - Aj to, len zopár sekúnd, za ten čas je v palivovej hadičke a v karburátore dostatok paliva pre chod motora, takže nezhasne.
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 2. 2017 o 22:40 | odkaz na príspevok
Killswitch je ak si dobre myslím ďalšia vec v sérii, ak vec v sérii prispieva k bezpečnosti, tak potom neviem o čom sa bavíme.
To, že zlyhá kvalitné servo plynu mechanicky je ďaleko menej pravdepodobné ako že zlyhá killswitch či jeho konektory, kábliky... Ak ti ten zlyhá v nečakanej chvíli, tak servom plynu nič nevypneš, nezachrániš, pretože motor je zdochnutý. Ak ti zlyhá servo plynu elektronicky, tak ti pružinka na páke karburátora v spojení z vibráciami motora karburátor uzavrie a motor chcípne. Ak servo zlyhá mechanicky tak ti nezostane nič iné ako pár minút lietať a vylietať palivo. Mimochodom jazdím asi 10 rokov dosť intenzívne na akcie v čechách, poľsku, nemecku, švajčiarsku, rakúsku, francúzsku a občas aj na slovensku a iba jeden krát som videl na Bahne vo Frýdku ako jeden model krúžil do vyčerpania nádrže z tohoto dôvodu. Po vylietaní bezpečne pristal.
Takže killswitch si kľudne používajte, ja proti tomu nič nemám, len tu nepíšte bláboly o bezpečnosti, lebo je to hlúposť.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
macil
modelár

Príspevkov: 1093

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 2. 2017 o 23:04 | odkaz na príspevok
A koľkí za ten čas spadli na zabijácky spínač?
Bydlisko: KE - Furča
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 2. 2017 o 23:28 | odkaz na príspevok
Áno je v sérii, no a čo. Je overený a spoľahlivý. Táto séria je len prospešná. Aj prípade akejkoľvek krízovky (na zemi), najrýchlejšie zastavenie motora je odpojenie zápalka od U. Vtedy je rýchlosť prvoradá, vlastná skúsenosť.
lv
Ak ti ten zlyhá v nečakanej chvíli, tak servom plynu nič nevypneš, nezachrániš, pretože motor je zdochnutý.
Prečo zdochnutý, zlyhať môže aj do trvalého zapnutia, vtedy motor ide. Ako som už písal, skús takto spínať zapaľovanie a už inak nepôjdeš.

lv
a iba jeden krát som videl na Bahne vo Frýdku ako jeden model krúžil do vyčerpania nádrže z tohoto dôvodu. Po vylietaní bezpečne pristal.
Ako by asi vyzeralo to krúženie keby sa servo seklo v polohe plný plyn.
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 2. 2017 o 07:39 | odkaz na príspevok
Áno je v sérii, no a čo. Je overený a spoľahlivý.
No a nič, lebo v sérii. Killswitch zhasne rovnako rýchlo ako klapka karburátora. Šmátraš na ten istý prepínač.
Prečo zdochnutý, zlyhať môže aj do trvalého zapnutia, vtedy motor ide. Ako som už písal, skús takto spínať zapaľovanie a už inak nepôjdeš.
Pretože ti tam môže zlyhať konektor, káblik, lebo v sérii.
Ako by asi vyzeralo to krúženie keby sa servo seklo v polohe plný plyn.
No práveže to bolo na plný plyn. Krúžil asi 25 minút. Zrejme mal zbytočne veľkú nádrž. A ako vyzeralo krúženie? Ako keď lietaš so stíhačkou, tam sa tiež plyn takmer neuberá okrem pristávania. Ak ti toto robí stres tak sa daj na vetrone. Tam sa lieta bez killswitcha a bez motora.


macil:
A koľkí za ten čas spadli na zabijácky spínač?

Nie som štatistik. Písal som o vlastnej skúsenosti. Ako som písal vyššie lietajte si s killswitchom nič proti to mu nemám. Len nepíšte somariny, že to je nevyhnutné a zvyšuje to bezpečnosť. Opak je pravdou.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 2. 2017 o 08:02 | odkaz na príspevok
Z lietania nemám žiadny stres. Lietam aj vetrone. Napíšem to ešte raz.
Skús takto spínať zapaľovanie a inak už ani nepôjdeš.
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
macil
modelár

Príspevkov: 1093

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 2. 2017 o 10:11 | odkaz na príspevok
macil:
A koľkí za ten čas spadli na zabijácky spínač?

lv:
Nie som štatistik. Písal som o vlastnej skúsenosti.

Veď ja sa pýtam na tvoju vlastnú skúsenosť. Isto by si si to všimol. Predpokladám, že aj tú jednu skúsenosť so zaseknutým plynom v priebehu desiatich rokov, nemáš zo svetových štatistík, ale bol si pri tom.
Bydlisko: KE - Furča
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 2. 2017 o 12:05 | odkaz na príspevok
Veď ja sa pýtam na tvoju vlastnú skúsenosť. Isto by si si to všimol.
Obvykle ak už niečo spadne, buďto sa na príčinu príde neskôr, alebo vôbec. Obvykle po páde všetko funguje tak ako má.
Takže nie, nikto mi nehlásil "práve som spadol a bol to killswitch".


saroj:
Skús takto spíňať zapalovanie a inak už ani nepôjdeš.

Nevidím jediný rozumný dôvod to skúšať. Nič naviac do série čo nemusí byť do modelu nedám.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 2. 2017 o 15:55 | odkaz na príspevok
lv
Nevidím jediný rozumný dôvod to skúšať. Nič naviac do série čo nemusí byť do modelu nedám.

Tak dobre, keď nedáš tak nedáš. Však nemusíme mať všetci rovnaký názor. Aj v bezpočte rozmanitosti riešení spočíva krása nášho koníčka, koňa. Zlyhať môže čokoľvek. Zvlášť v 8-12-20 kg "rútiacej sa beštii, poháňanej rozzúrenou cirkulárkou".
Aj keď elektro výzbroj je stavaná tak, že jej inštaláciu zvládne aj laik, základom úspechu a minimalizovania možných porúch bude vždy dôkladná a precízna práca, za použitia primerane kvalitných komponentov.
Takto môžeme argumentovať do nekonečna, ale stačí, treba aj niečo robiť. Práve teraz idem osadiť taký Swith do nového stroja.
Prajem pekný deň. Jaro Sumera.
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 2. 2017 o 18:35 | odkaz na príspevok
saroj:
Takto môžeme argumentovať do nekonečna, ale stačí, treba aj niečo robiť. Práve teraz idem osadiť taký Swith do nového stroja.

Ja tiež furt niečo robím a aj osádzam...
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 2. 2017 o 19:14 | odkaz na príspevok
lv
Ja tiež furt niečo robím a aj osádzam...
Ušľachtilá to činnosť. Nech sa darí.
PS: Pekný Valach.
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
1 2 3 4
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 359 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 4 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: tamiya, Fv-70,