autor | správa | |
minob modelár Príspevkov: 68 Moje modely Poslať správu |
Ešte by ma zaujímalo ako to je s vyosením keď nemá alebo má symetrické krídlo dolnoplošník. |
|
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Zvyčajne, pri klasickom usporiadaní, motor v predu, ľavotočivý pohon, vyosuje sa vpravo a dole. Odporúčam články od pána J. Lněničky - http://www.airspace.cz/akademie_letectvi/category/aerodynamika-a-mechanika/ |
|
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
Tie články sú inak fakt výborné, stále si hovorím že keď budem mať čas, budem si ich pekne čítať. Asi nastal ten čas |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... mozno najdes odpoved na tomto odkaze : http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a-pevnostni-dimenzovani-modelu/ Uz som ho tu daval viackrat. Cca v polovici stranky som umiestnil niekolko skenov na danu temu . Osobne si myslim ze na otazku vyosenia a potlacenia pohonnej jednotky je len jedna odpoved tj. ak dodrzim momentovu rovnovahu pre najcastejsie pouzivany letovy rezim , v ostatnych rezimoch nepomoze ani svetena voda.Proste univerzalne nastavenie neexistuje. Pozn. tou otazkou si mieril na zmenu hodnoty vztlaku na jednotlivych polovinach kridla, tym padom aj zmenu velkosti kompenzacnej sily ak pri zachovani vsetkych parametrov zmenis len profil nosnej plochy? Tak porovnaj klopivy moment symetricekho (Mz=0) a polosymetrickeho profilu (Mz=x) a bude jasno. S najvacsou pravdepodobnostou o tolko sa pomerovo zmeni nutnost kompenzovat klonenie, vyvolane nesymetricym prudom vzduchu od vrtule. Myslim ,ze je to vsak celkom zanedbatelne v porovnani s inymi silami a momentami posobiacimi na poletuchu. veka |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Pred záletom motor doprava 1,5-2° a vodorovne 0-+0,5°(rozumej dohora) Presné nastavenie sa dá zistiť iba pri zálete vo vertikálach. Je to proces na veľa štartov... |
|
minob modelár Príspevkov: 68 Moje modely Poslať správu |
Mám ešte rozostavaný dvojplošník,(bez dokumentácie) a hoci som prezeral doporučené odkazy nenašiel som ako je vyosený motor u dvojplošníka.2 stupne doprava a vertikálne v nule ? |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 18. 8. 2015 o 12:02
| odkaz na príspevok
... v tych odkazoch je vysvetleny dovod , preco vyosit a potlacit. V skutocnosti to bude u kazdej koncepcie lietadla trosku ine, pretoze realne hodnoty vyosenia a potlacenia su zavisle na mnohych parameroch. Ukolom je dopracovat sa k momentovej rovnovahe v urcitom rezime letu. Proste prvy let das zo zakladnym nastavenim tj motor vyoseny ,nepotlaceny a po pristati urobis potrebne korekcie. Ak je drak vyrazne nesymetricky(velke rameno medzi vyslednicou tahu a posobiskom vztlaku) je rozumne nejake potlacenie nastavit i na zalet.... tj.1-.2 st Nie je to kriticke. Pozn. zakladom je chapat princip , preco vyosenie a potlacenie zlepsi letovy prejav u konkretnej konstrukcie draku (preto som daval tie odkazy) a konkretne hodnoty si musi nastavit kazdy sam. napr . u lietadla na nasledujucom odkaze , mam motor potlaceny i vyoseny cca1,5st . Kridlo a vop su v nule a stejne nechcel lietat symetricky tlacene a tahane obraty. Nakoniec pomohlo potlacenie motora. http://veka1.rajce.idnes.cz/Prestavba_upoutaneho_motoroveho_F2B_akrobata_na_elektricky_pohon./ veka |