autor | správa |
Prizrak modelár Príspevkov: 1169 Moje modely Poslať správu |
Dnes som bol skúsiť polietať z piperom ale urobil hneď to isté začalo ho hádzať a potom spadol po krídle.Je to divné |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Preco to riesis tu? Preco nezoberies model a nepelasis za mac ?? Myslim ze problem by bol pomerne rychlo odhaleny a vyrieseny. veka |
Prizrak modelár Príspevkov: 1169 Moje modely Poslať správu |
To je tiež pravda |
Prizrak modelár Príspevkov: 1169 Moje modely Poslať správu |
Takže je tu opäť problém s piperom.Vtedy som ten problém vyriešil tak,že som dorobil krídelká.Ale aj keď som dorobil krídelka,tak sa mi podarilo aspoň vzlietnuť ale to zatáčanie nebolo nič moc.Hlavné bolo že letel ale bolo to trápenie.lenže ja ten model chcem mať bez krídelok.Tak som skúšal,že či to už letí normálne a nič.Hodil som model a hneď v tom ako mi odletel z ruky ho hodilo doľava,doprava a spadol na zem.Skúšal som to bez motora lebo predtým keď som ho hodil bez motora tak preplachtil tak 15-20m podla sily hodu.Tažisko nebolo inak dávane od výroby,lebo sa mi to nedalo preto lebo tam je taká plastová klietka na akku a tú neposuniem na začiatku lietalo pekne až dovtedy ako nastal tento problém,neviem si dať s tým rady tak s ním ani nelietal.Poraďte odkaz na Youtube lietadlo na tom videu urobí takmer to isté čo môj piper len toho mojho pipera až tak moc nehádže |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.... myslim ze by si sa mal zobrat a dojst s tou poletuchou za mac. Nechapem , preco si to uz davno neurobil.... a model by ti bezproblemovo poletoval. Pozn. je mozne ze bude problem i v poletuche (nedovazena, velke vychylky, neadekvatne vzopatie , spatna poloha motora .... ) ale zacinam mat tucha , este vacsi moze byt medzi vysielacom a rukami. veka |
hofoo7 modelár Príspevkov: 562 Moje modely Poslať správu |
nemas nieco so smerovkou ? skusil by som na cumak prilepit zavazie (napriklad maticu) , fakt to vyzera na problem v tazisku |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
taketo chovanie modelu sme uz rozoberali i tu: https://www.rcportal.sk/lietajuca-sranda-old-fogey-ft7613-1 alebo tu: https://www.rcportal.sk/ft-old-fogey-am3454-1#komentare .... staci pohladat. Ale prizrak nemoze hladat,ani dojst s modelom , spytat tych tych, ktori tomu rozumeju... kdeze, on musi doplnovat vlakno , bo by skapalo veka |
Prizrak modelár Príspevkov: 1169 Moje modely Poslať správu |
Ale ja som s tým za macom bol no na nič sme neprišli,najprv sme riešili že či to nemôžu robiť krídla,lebo jedna polovica krídla mala vzpätie a druhá bola rovná,to som opravil aby tie krídla boli rovnaké,no nepomohlo to.Ešte skúsim dopredu nalepiť 10g závažie,že či to pomôže No takže piper lieta,vlastne už nelieta.Doplnil som 8g závažia a už pekne lietal.Ale prečo už nelieta?Hodil som ho,nastúpal som asi do 30m výšky a začal okolo seba krúžiť,dával som asi 6 prelet ponad hlavu,keď v tom čosi v ňom zarachotilo a už som len zistil,že nefunguje výškovka a že lietadlo letí k zemi,tak som rýchlo zapol klapky a ešte som let korigoval krídelkami a už som sa len pozeral ako spadne na zem. keď som prišiel k nemu tak mal otrhnutý chvost a zlomený motor.Začal som zisťovať,že čo sa asi stalo.A stalo sa to asi takto,počas letu sa rozpadol motor(tá pevná časť motora sa rozpadla-zlomila),ktorý vytrhol kábel od regulátoru a taktiež potiahol aj prímač,v ktorom bolo zapojené servo výškovky a ten kabel od serva odtial vytiahlo a preto servo nefungovalo.Škoda asi za 35€ no čo už |
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
Rado, len povedz aj preco sme na nic neprisli, lebo si prisiel s nefunkcnym modelom a nevidel som ziadny let, na zaklade coho by sme mohli nieco riesit a upravy nasledne odsledovat na chovani modelu. Navrhol som ti len upravy na pevnosti a kompaktnosti modelu a vypocul si len tvoj teoreticky opis, co sa s modelom deje. No a neletiaci model ti nikto nenaladi. Cistou zhodou nahod na nase spolocne polietanie si doniesol druhy nefunkcny model / ten ale poleti dobre / a az tam si sa naucil, co je tazisko a ako sa zistuje. Takze ja som stale k dispozicii. Nove rovne balzove kridlo by sme postavili za 3 dni. Pokial ten pajper nie je na igelitku. Ale aj pre veka, tento model je fakt nestastny, od vyrobcu ma vyosenie motoru na loze, ze mi oci vypadli, profil kridla ala hadzadlo do haly, hmota trupu ala hracky z 80 rokov, ak si dobre pamatam a model z rovnakym trupom a rovnakym profilom, ale usiak vetron, sme s kamaratom zalietavali nejakym chalanom.. Je to nieco, co cinan vali z lacnych materialov a akurat to odradi mladych, ktory chcu pricuchnut k modelarstvu.. Rado, ak chces pohodove motorove lietanie, vyber stavebnicu alebo plan na hornoplosnik s kridlom do V v rozmere tohto pajpera a ja ti pomozem. Alebo dones zvysky pajpera, a jedina moznost ako chvost prilepit, je zafixovat divnu hmotu natupo proti sebe a nasledne prelaminovat v nejakej sirke. Urobil si tak aj s pohyblivym kridlom, ktore si mal u mna? Bol si u Janeka pre tkaninu a epoxid ako si vravel? Bolo pevne, ked si isiel znova lietat? Asi ano, ked pises, ze si lietal, ale rad by som to videl |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.... vidite ,pritelia ako vam to ide ,ked sa trosku sustredite? A keby sa prizrak od pociatku netoporil, mozno by doslo len k ciastocnemu nestastiu (zrejme by ste to praskle motorove loze len tak neodhalili).... Ale verim, ze teraz uz budete veci riesit spolocne .... co by prizrak mohlo dost posunut dopredu. Pozn . pre prizrak : bude dobre ,ked si niekde z mechaniky letu nastudujes , co urobi z lietadlom vysunutie klapiek. A je jedno, ci vyskovka funguje alebo nie. Efekt -tazky na hlavu - tj. zvacsenie klopiveho momentu na kridle sa prejavi okamzite. Potom uz zalezi len na tom, ci si ho schopny vykompenzovat momentom na VOP, alebo nie. Niekedy to je tak, ze ani funkcna vyskovka nevytvori dostatocne velky moment, aby prekonala ten, ktory vytvoria mohutne, alebo moc vysunute(sklopene) klapky. veka |
Prizrak modelár Príspevkov: 1169 Moje modely Poslať správu |
Áno krídla boli pevné,boli aj uchytené drôtom a trup aby sa neohýbali,aj som do nich vlepil 2 uhlikové pásnice aby sa neohýbali.Lietať som s tým bol dnes ráno keď nefúkalo,lietal pekne ako som písal ale tu nehodu zapríčinil motor,no nič pipera opravím a zavesím ho doma na klinec,a mám vyhliadnutého funcuba,tak si kúpim toho a budem mať pokoj.To krídlo by asi nepomohlo,lebo som skúšal dať na neho epp krídla z jádzadla,ktoré sú väčšie ako tie povodné a robil to isté,takže problém,je niekde v trupe....Už to nejdem riešiť,urobím s neho statický model. A čo sa týka yaka,tak to bola dobrá zhoda náhod,že to servo nefungovalo potom keď som to servo otvoril tak som zistil,že tam nešiel motorček,nedal sa ani otočiť Nabudúce už bude všetko ok Edit Veka keď som vyklopil klapky tak výškovka bola potlačená hore,takže on len mierne klesal a letel pomaly k zemi ale aj tak nepochopím,ako sa mohol zlomiť chvost keď pristál na čumák |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... Rado, potrebujes chodit s chlapcami na plac a ucit sa zakladnu terminlogiu,zaklady techniky pilotaze ... to tu na foru neziskas( neznamena to vsak ze sem nemas prispievat) . Napr vyskovka vychylena hore nie je potlacena ,ale pritiahnuta, atd. Ak sa model kymaca zo strany na stranu , pripadne ked sa dostane do naklonu a sam sa nevrati spat, je problem zo stranovou stabilitou. Uz som ti daval odkazy (old foogy) kde si to mas prestudovat.... podla vsetkeho si sa tam vobec nepozrel a pokial ano, tak ti nic z toho nezostalo v sedej kore mozgovej. To iste plati o pozicii pohonnej jednotky vzhladom k trupu,makkych kridlach o celkovej geometrii lietadla a jeho vyvazeni. Takze ak sa chces trosku v problematike zorientovat, skus prejst skeny na tomto odkaze: http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a-pevnostni-dimenzovani-modelu/ Sustred sa na odrazky: urcovanie polohy taziska, vyosenie motora , stranova stabilita a v neposlednom rade si precitaj skeny( celkom dolu na stranke), pojednavajuce o zalietavani modelov. Vobec nevadi, ze to je pisane pre volne modely, plati to i pre RC poletuchy. Az to zvladnes,mnoho problemov vyriesis i sam a hlavne ked niekde nieco napises, alebo zahlasis bude to technicky spravne tj. budeme rozpravat jazykom stejneho kmena. veka |
Prizrak modelár Príspevkov: 1169 Moje modely Poslať správu |
Čo to som preštudoval,ale je toho vcelku hodne,tú výškovku som bral z pohľadu serva nie pilota,To kymácanie som vyriešil zaťažením predku,takže model nemá problém s bočnou stabilitou. Len som nepochopil toto "To iste plati o pozicii pohonnej jednotky vzhladom k trupu" čo tam platí,nechápem,že čo s tým ma pohonná jednotka,ako to bolo myslené |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 16. 7. 2014 o 18:02
| odkaz na príspevok
Len som nepochopil toto "To iste plati o pozicii pohonnej jednotky vzhladom k trupu" čo tam platí,nechápem,že čo s tým ma pohonná jednotka,ako to bolo myslené .... no tak, skus sa sustredit. Proste vsetko zo vsetkym suvisi a dohromady z toho vylezie nejaky letovy prejav modelu. Niekedy podla predstav pilota a nikedy .... no vsak vies. Pisal som, ze si mas prestudovat okrem stranovej stability i vplyv vyosenia motora na chovanie modelu. Az to urobis a futr ti nebudu jasne suvislosti medzi zakladnymi proporciami modelu, poziciou pohonnej jednotky a vychylkami kormidiel vo vztahu k stabilite a ovladatelnosti modelu,tak mi skus zavolat na skype ( vekamodel) a dame rozpravu na dane tema. Potom sa zase zoberies za chlapciskama a nabity teoriou ju pojdes overovat v praxi. Pozn. zatazenim predku , ako pises, regulujes mieru podlznej stability. Stranova stabilita je dana velkostou vzopatia,podorysnym tvarom kridla , bocnou plochou trupu pred taziskom a tzv. mohutnostou SOP (plocha a rameno) . veka |