autor | správa |
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
Nazdar modelári ,chcel by som sa vás spýtať či počas letu môžem používať žhavenie konkrétne toto : http://www.modelarstvoimi.sk/zhaviaca-trubka-kratka-179/produkt/5418/168 ked bude zapojené na NiMh baterku 1,2-1,5V ,bojím sa hlavne o to ked lietam bez žhavenia tak či počas klesania .... lietadla na volnobehu nezhasne motor ale podstate by nemal zhasnúť ked danou vrtulou prúdi vzduch ktorý ju roztáča takže chcem sa opýtať či vôbec použiť žhavenie . |
oto771 modelár Príspevkov: 227 Moje modely Poslať správu |
Dá sa to ale rozhodne nie s tým čo si si vybral. Treba na to túto koncovku: http://www.modelarstvoimi.sk/koncovka-na-prizhavovanie-sviecky/produkt/5409/168 a toto je na to určené: http://www.modelarstvoimi.sk/glow-master---elektronicke-prizhavovanie/produkt/5407/168 Dá sa to spraviť aj lacnejšie ale je treba k tomu aspoň elektronický spínač napr.: http://www.modelarstvoimi.sk/index.php?action=produkty-detail&id_produktu=1088&id_kateg= alebo: https://www.tatramodel.sk/zakladna-ponuka/regulatory/spinace/1RC4270-spinac-sp-06/ Potom sa to robí tak, že na volný kanál priradíš prepínač (ktorým potom zapínaš alebo vypínaš prižhavovanie) a tento kanál zmixuješ s plynovou pákou tak aby Ti zapnuté prižhavovanie fungovalo od nulových otáčok po nejaké navolené a odskúšané (napr. 50% max. otáčok). No a samozrejme elektronický spínač je napajaný nejakým najlepšie 1,5- 2V zdrojom. |
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Podľa toho aký motor máš ,väčšinou to vyžadujú väčšie alebo viac valcové štvortakty ale na dvojtakty nevidím dôvod ak je dobre nastavený volnobeh . Lietam aj s malými štvortaktmi a nebadal som žiadnu potrebu toto zariadenie montovať. |
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
toto som potreboval počuť kto s tým lietal a má to odskúšané že mu to nezhasne na volnobehu počas letu lebo včera som po prvý krát zalietal model s žhavíkom je to paráda model zostal celý aj ked poriadne fučalo no električka je niekde inde toto je reálne poriadne to rapčí .... |
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Samo ani si sa nepochvalil ze mas novy model. |
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
Vlado tak vyhorel som (motor ) tak som do Beaveru dal žhavíka ale lieta to omnoho lepšie než elektrika |
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Samo a ty dávaš do polystyrénu žhavíka?????......máš to poriadne z vonka ošetrené????.....polys je ako špongia a.....keď sa nasaje ricínom tak.....to bude riadna sranda-tehla....ktorá sa už nikdy nebude dať poumývať......a navyše nie som si istý či ten polys vydrží tie vybrácie......koľko kubíkový motor máš??? |
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Presne toto som sa ho pital aj ja v sukromnej sprave ale zatial to necital asi nemal kedy a uziva si zhavika. |
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
Presne ak uzival som ho', polystyren nelepta a nesaje nic lef farba my zisla pri vfuku no na tieto vci som myslel aj na vybracie su tam 3 vstvy 20mm estrudolu takze som to neohol ani ja |
Drago1141 modelár Príspevkov: 84 Moje modely Poslať správu |
Ako ti to napadlo dávať žhavenie za letu na dvojtakt ? Keď si nás bol pozrieť na letisku tak Pavol aj ja sme lietali žhavík dvojtakt a ani jeden z nás nič také na lietadle nemal. Tie motory bežia bez problémov, stačí ich len nastaviť a môžeš lietať do aleluja |
bogo modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Chapem ked je chladnejsie ,ale nikdy som pridavne zhavenie nepotreboval mozno skor ak budes lietat okolo 0 a menej zateplit hlavu.Zhavik je na toto haklivy povol o 1/4 otacky ihlu a uvidis ked tak.Aj ked kolega mal na zhavenie na stalo 1.2 V , to by ti vlakno nemalo prepalit a nemusis riesit prepinac , ale mne sa to nejak nevidi.Ja som v tomto pripade za nedozhavovanie.Poriadne nastaveny a zabehnuty motor ti musi slapat. |
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
Iba som sa pytal ci to nahodou nezjasne lebo na zemi ked je na volnobehu poniekedy zhasne tak ale vo vzduchu by teda nemalo ? Ok |
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Pokial zhasne na zemi bud ho nemas dobre naladeny alebo mas zle nastaveny volnobeh |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Treba to brať tak, že žhavíky občas zhasnú. |
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
To nie je až tak celkom pravda že občas žhavíky zhasnú /aspoň nie sami od seba/.......ak je dobre nastavený karburátor /na hlavnej ale aj na volnobežnej ihle/ tak by nemal zhasnúť na zemi a ani vo vzduchu......ak chceš lietať v zimnom období tak si kúp teplejšiu sviečku napr. /OS A3/ túto......https://www.tatramodel.sk/zakladna-ponuka/spalovacie-motory/svieckysvkluce/OS71605300-svicka-os-max-no-6-a3/ sú dobré ja ich používam aj vo večších kubatúrach ako napr. 10ccm ASP alebo MVVS a aj v 6,5ccm MVVS sa mi dobre osvečili.....tieto sviečky sa preto volajú teplé lebo majú o ničo tenšie žhaviace vlákno a preto sa ľahšie udržiavajú v nažhavenom stave aj počas volnobežných otáčok v zimnom období....nepotrebujú tak prižhavovanie......a ešte si popozeraj nejaké vlákna na "rc mánií" ohľadom lietania so žhavíkmi v zimnom období......spomína sa tam že v zime sa obliepa tenkým prúžkom lepiacej pásky horná časť hlavy /pozor!!! nie celý valec/ určité chladenie tam musí biť aj v zime lebo inak sa bude motor zatierať /pridierať/ až sa nakoniec zastavý....v tých článkoch sa dočítaš napr. aj to že tieto teplejšie žhaviace sviečky nemajú takú dlhú životnosť ako napr. ostatné studenšie sviečky...je to spôsobené tým že sa skôr opáli to volfrámové vlákno a aj keď sa ti v podstate zdá že ešte tá sviečka žhaví tak v základe samotného pracovného nasadenia už nie je schopná vyvinúť dostačujúcu teplotu pre pravidelný chod motora.....prejaví sa to tým že za letu žhaví pekne a motor vrčí pravidelným chodom a zrazu ako keby stratil ťah /výkon/motor začne brblať a po pristátí na zemi už nechce držať ani stabilný volnobeh.....ja čo mám odskúšané tak ma jedna sviečka vydržala asi 5 Litrov ricín methylového paliva.....myslím si však že jednotlivé životnsti týchto sviečok budú asi dosť rozdielne.... záleží to od toho aké palivo sa používa....či je syntetické alebo ricínové.....alebo aj podľa toho koľko % nitra sa používa v palivách.... Samo ešte stále si nám nenapísal že akú kubatúru motora používaš......????? tu máš nejaký odkaz na staršie vlákno....datum je starší ale vedomosti platia vždy aj po niekoľkých rokoch.....http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=49637&start=0 |