Pridané: 7. 7. 2017 o 13:10 | ID článku: CLA390 | Zobrazenia: 6899x | Komentárov: 9 | Autor: majsterko
Autor | Správa |
bogo modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Saito je saito! Tazko sa mu nieco vyrovna! |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Táto štyridsiatka má skvelý pomer váhy voči výkonu, vlastne najlepší u týchto malých štvortaktov. Je to poklad medzi motormi nielen spracovaním, ale aj svojími vlastnosťami. Saito stačí nastaviť raz ročne a behá ako na povel. Nech ti dobre slúži. Mohol by si pridať zopár fotiek pre potešenie oka. |
sky59 modelár Príspevkov: 95 Moje modely Poslať správu |
Uzitocny prispevok, ale si ho mal napisat pred rokom aby som nekupil Evolution Vid moje vlakno o evolution |
majsterko modelár Príspevkov: 676 Moje modely Poslať správu |
Ten motor ma tak nadchol že som hneď objednal ďalší,Saito Fa-62B.Čo sa týka zábehu,hneď som nastavil hlavnú ihlu a to tak,že som ju úplne zatvoril a otvoril o 1,5 otáčky.Dal som si rukavicu a poďme na to.Nejak sa mu nechcelo.Zobral som štartér a hneď chytil.Viac som štartér nepotreboval.Mám takú skúsenosť(zatiaľ mám iba dva motory Saito),že prvý krát ho treba potočiť štartérom ale potom ďalšie štarty chytá na prvé pretočenie rukou.Voľnobežnou ihlou som nemusel ani pohnúť-prechody super.Nainštaloval som ho do Cessny 182,potom pridám snáď aj nejaké video.Ďalšie Saito kúpim benzín,asi FG-30B,potom popíšem skúsenosti zo zábehu. |
aviatik modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Ono to je o tom, že pred prvým štartom treba správne "nasať". Čo treba vedieť a aj poznať svoj motor. Štartér používam len zo "zúfalstva" ale Saito motory to určite nepotrebujú. Mám rôzne typy ( metyl, benzín, boxér) tejto pre mňa kultovej značky, prešiel som už všeličím v modelárstve, ale zvuk štvortaktu mne nič nenahradí. Pred časom som hľadal čo najmenšiu kubatúru a zvolil som tiež štyridsiatku. Vybral som drevenú - ľahkú (16 g) vrtuľu METZ 11x6 aj kôli maketovosti a musel som dovažovať chvost. Problém bol ale udržať nízke otáčky na voľnobeh. Nešlo menej ako ca 3500. Tak som hľadal aj našiel - veľmi dobrá diskusia je na rcuniverse - použitie rôznych vrtulí, exaktné merania potvrdili čo som aj ja zistil - malé ľahké motory potrebujú pomôcť zvýšiť zotrvačný moment - plastová APC vrtuľa rovnakých rozmerov 11x6 (42 g) problém vyriešila - 2200 ot už nie je problém. Ešte som vyskúšal rozmer 12x5 min otáčky klesli až na1740. Pri tejto vrtuli som aj zostal. (statický ťah 2,1 kg) Eindecker foto - APC 12x5 - Odkaz na vlákno rcuniverse - http://www.rcuniverse.com/forum/tachometer-readings-173/4757994-saito-fa-40a.html Viac k môjmu projektu Eindecker - Saito FA 40a je na stránke - www.aviatika.sk |
majsterko modelár Príspevkov: 676 Moje modely Poslať správu |
Ja budem postupne prechádzať na motory Saito s modelmi ktoré mám.Niektoré modely predám a ostatné vybavím Saitami.Akurát si nechám jeden motor OS Max,dvojtakt.Je to stará legenda OS Max 60 FSR.Mám ho nelietaný,iba zabehnutý. |
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Ivan mohol by si dopísať že aké palivo používaš....Ja mám Saito 115...19ccm a skúšal som ho s ricínovým palivom a 3% nitrom vrtuľa 15x8 drevená turnigy......nebol s tým žiadny problém.....v pohode sa dal nastaviť aj nízky volnobeh.....otáčky som nemeral /nemal som pri sebe merák/ ale najnižší volnobeh bol až taký že sa mi to zdalo až neskutočné.......pre statickú ukážku by som to vedel nastaviť ale....lietať s takým volnobehom by som sa asi bál..... |
majsterko modelár Príspevkov: 676 Moje modely Poslať správu |
Ahoj Edy.Používam Optimix 12% 2T a primiešavam tam 2% ricínu.V manuáli nenájdeš skoro nič o palive,akurát že máš použiť palivo s kvalitným syntetickým olejom pre letecké modely s 10-20% nitrometanu.Tak si vyber. A ešte je v manuáli písané:"keďže teplota výfukových plynov u štvortaktného motora je vysoká,treba sa vyhnúť použitiu ricínového oleja,pretože má tendenciu hromadiť karbon". |
majsterko modelár Príspevkov: 676 Moje modely Poslať správu |
Ahoj Edy.Reagujem na Tvoj príspevok,že " pre statickú ukážku by si vedel nastaviť až neskutočne nízky voľnobeh,ale lietať s takým voľnobehom by si sa bál".Stále na tom trváš?Ja lietam s tou Cessnou 182,mám tam desinu Saito a po stiahnutí plynu na voľnobeh motor stíchne-nie je ho na 100 metrov počuť.Ale ešte ani raz sa mi nestalo,že by zhasol.Ak by si chcel,pri najbližšom lietaní môžem natočiť na video s akým voľnobehom lietam.Čau a nech sa Ti darí. |