Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 2. 2012 o 13:44 | odkaz na príspevok
Ak to správne chápem s autom, tak treba nabíjačku pichnúť na konektory auto-baterky. Pri vypnutom motore môže nabíjanie jednej 6S lipo auto-baterku komplet vybiť, ak to robím často tak ju aj zničiť. Pri pustenom motore je jedno aká baterka tam je, pretože sa nabíja s alternátora, nie s baterky samotnej. Ak chcem nabíjať moje 5000mah na 4C, tak nabíjačka cucia z auta približne 25A prúd.
Chápem to správne ? Zvláda to auto bez problemov ?
igor21
modelár

Príspevkov: 461

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 2. 2012 o 14:45 | odkaz na príspevok
No tu sa naskyta este jeden problem a to je akym prudom dokaze dobijat alternator. Pretoze ak trvalo potiahnes 25A mam obavu ze to pojde ciastocne z akku a ciastocne z alternatora. Az tak do hlbky elektriky nevidim ale viem ze tam zalezi od velkosti potencialu(napatia) a alternator ho ma najvyssie(13.8V). Ci je alternator nejak elektronicky chraneny neviem ale teoreticky by sa mu taketo velke odbery pacit nemuseli. Mozno nam nejaky autoelektrikar odpovie fundovane.
Benko : hej treba sa pripojit priamo na svorky aku. POZOR na pripajanie cez konektor zo zapalovaca alebo inej zasuvky nakolko tieto maju obmedzene prudove zatazenie (odide poistka alebo kable ) . A tak isto pri takom prude hra ulohu uz aj dlzka kablov na ktorej su nejake ubytky napatia.
Bydlisko: Trnava
martin.b
modelár

Príspevkov: 1066

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 2. 2012 o 21:32 | odkaz na príspevok
ono to neni len o nafuknuti, ale hlavne o tom co lietas. na zakruty a taketo vecicky stacia aj makke baterky, dnes som skusal prvy rainbow na zivo (taky pretiahnuty tic toc) a s makkymi baterkami je to skoro nemozne, s tvrdou baterkou je to len velmi tazke uvidime kolko ta "znackova" baterka vydrzi, rozdiel v cene nie je az taky strasny oproti turnigy ktore dufam uz nikdy nebudem musiet vidiet..
Bydlisko: Nitra
igor21
modelár

Príspevkov: 461

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 2. 2012 o 07:34 | odkaz na príspevok
Tak som to troska pozrel. Napr. alternator na fabii ma 12V/70A to znamena ze pri nabijani 25.2V *12A je to asi 300W prikon a alternator zvlada 840W.
Takze poskodenie tam nehrozi ziadne a stiha sa dobijat aj akku v aute pri natocenom motore Uz ine to moze byt pri dobijani 2*6s 5000 mAh. Tam uz sa to zacina blizit k vykonom alternatora a v pripade zapnutych spotrebicov v aute (svetla, ventilator ..) by sa dalo dosiahnut aj hranicne prudove zatazenie alternatora (ale zas niektore davaju aj daleko viac ako 70A kde by problem nemal nastat ani v pripade 12 clanku)
ZAVER: auto je sice draha ale plne postacujuca centrala
Bydlisko: Trnava
pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 2. 2012 o 07:36 | odkaz na príspevok
To, ze baterka vydrzela pul roku je nic nerikajici. Kolik cyklu ? Kolik je odber ? Kolik maji "C" ? Jaky je Ri ?
Lital jsem v 450 PRO 6 sad Nanotechu 4S1800mAh/35C. Za rok jsem na nich natocil cca 60 cyklu na kazde. Uz jsou mekke a zacinaji se nafukovat. Procko, tak jak ho mam omotorovane ma prikon ve spickach pres 60A. Mohu zodpovedne rict, ze tak 40 cyklu vydrzely v plne kondici. A to jsem je nikdy nepodvybil pod 20%. Turnigy 12S 4000/40C daly 50 cyklu a bylo po nich.
A ze z 12S tecou mensi proudy ? No jak kdy. Treba Bozzda nameril u Trexe 700 s Xerou 4035/480 ve spickach lehce pod 200A pri 3D litani. Ja z Kasamy s tim samym motorem tahal tak 160A a z Loga 600 na 10S s Xerou 4030/560 taham ve spickach 150A coz je cca 6kW prikonu. Ale na druhou stranu, s Logem visim a osmickuji za 20A.
Ted mam vsude Thunder Power 65C. V Procku dve sady maji odletano cca 50 cyklu a druhe dve jsou nove. Cca 10 cyklu. Nepoznam mezi nimi rozdil. V Logu mam dve sady 10S3300. Maji zatim kazda 18 cyklu a Ri stale jeste klesa. Na nejake soudy o jejich kvalite je brzo. Ale kdyby daly 300 vysnenych cyklu, budu vice nez spokojen. Navic tyhle baterky maji povoleno nabijeni az 12C. Baterky do Loga nabijim paralelne jako 2x5S proudem 15A do kazde. Takze dve sady 10S mi staci na nonstop litani s prestavkou na cigaro.
( 59 rokov )
pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 2. 2012 o 07:43 | odkaz na príspevok
igor21:
Tak som to troska pozrel. Napr. alternator na fabii ma 12V70A to znamena ze pri nabijani 25.2V *12A je to asi 300W a alternator zvlada 840W.
Takze poskodenie tam nehrozi ziadne a stiha sa dobijat aj akku v aute pri natocenom motore

Ano, ale ty nabijis z 13 - 14V, takze je treba jeste zapocitat ucinnost menice. Takze prikon nebude 300W, ale treba 400-500W. Nevim, odhaduji. A druha vec, tech 70A z alternatoru je pri jakych otackach ? Pri volnobehu asi ne.
Tim nerikam ze z nastartovaneho auta se neda nabijet, jen to chce rozumne s nabijecim proudem.
( 59 rokov )
martin.b
modelár

Príspevkov: 1066

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 2. 2012 o 07:51 | odkaz na príspevok
na dlhodobe skusenosti s thunder power som zvedavy.. kde si ich kupil? jak citam tak citam, turnigy baterky a ani nanotechy sa neoplatia zo ziadneho hladiska, zaciatocnici sice tvrdia ze su super a lacne, ale ludia co lietaju priznaju ze nikomu nevydrzali tvrde viac ako 60 cyklov.. pricom take Pulse alebo Thunder Power niektorym vydrzali 200 cyklov.. ja skusam GensAce, uvidime co z toho bude
Bydlisko: Nitra
pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 2. 2012 o 08:58 | odkaz na príspevok
Prvni sady jsem kupoval tady :
http://www.rclipos.com/ThunderPowerPro65C.htm
Postovne po celem svete zdarma a to bez nejakych cenovych limitu pri zaslani normalni postou. Dosly za cca 30 dnu. Lze si i priplatit rychlejsi dopravu.
Baterky do Loga jsem kupoval v Praze :
http://www.omnitron.cz/cat~g6-pro-power-65c.htm i kdyz je treba nemaji na sklade, rychle je dovezou.
Pokud se nestane nic mimoradneho, mel bych na Logu za tento rok nejakych 400 letu dat. Tak uvidime. A TP maji v USA garanci toho, ze kdyz ty baterky poskodis treba havarii, dostanes na dalsi vyraznou slevu. Podrobnosti jsem ale nezkoumal. A ani nevim, jestli by se to diky doprave vyplatilo. V CR ta garance neplati. Prekvapive
( 59 rokov )
igor21
modelár

Príspevkov: 461

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 2. 2012 o 09:16 | odkaz na príspevok
Samozrejme ze aj nabijacka ako taka ma nejaky prikon (menic napatia, display ...) ale vo vypoctoch a pri takychto prudoch som to vo vypocte zanedbaval 70A ma fabia. Auta s klimou maju v pohode 80-110A. S tym volnobehom je pravda ze ten vykon asi bude stanoveny pri urcitych otackach ktore nie su volnobezne aj ked alternator nie je dynamo. " Alternátor dodává již při volnoběhu značný výkon v řádu desítek ampérů, přesná velikost proudu je daná typem (max. výkonem) alternátoru."
Bydlisko: Trnava
pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 2. 2012 o 09:42 | odkaz na príspevok
Ja se nehadam, mas pravdu. Jen jsem to chtel upresnit. Nabijel jsem taky sest clanku LiPol proudem 10A a problem zadny nebyl. A vim o lidech co takhle nabiji i vetsi baterie. Jen jsem chtel rict, ze nic neni neomezene a treba trosku rozumu a soudnosti.
( 59 rokov )
Marek1
modelár

Príspevkov: 1068

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 2. 2012 o 09:46 | odkaz na príspevok
trochu to zmeníme na inú tému čo poviete na toto zaujímavé
http://www.perfectregulators.com/index.php?route=product/product&product_id=87
Bydlisko: Rožňavské Bystré, https://rc-rally-slovakia-championship7.webnode.sk/ ( 47 rokov )
pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 2. 2012 o 10:43 | odkaz na príspevok
Ted mam vsude Thunder Power 65C. V Procku dve sady maji odletano cca 50 cyklu a druhe dve jsou nove. Cca 10 cyklu. Nepoznam mezi nimi rozdil. V Logu mam dve sady 10S3300. Maji zatim kazda 18 cyklu a Ri stale jeste klesa. Na nejake soudy o jejich kvalite je brzo. Ale kdyby daly 300 vysnenych cyklu, budu vice nez spokojen.
Vic zatim nevim. Jsem schopen dat za rok neco okolo 400 letu. Mam malo casu na litani.
( 59 rokov )
savo
modelár

Príspevkov: 731

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 2. 2012 o 21:15 | odkaz na príspevok
troška na pobavenie!
kevin je proste borec :- )))
http://video.helifreak.com/tmp/a2b5ce2eccdb4ee1952ec1ec88ae41ff/fireup2009.wmv
pozor!!! video má 34min., ale odporúčam pozrieť každému,kto si myslí že mal veľa pádov
guys, this is reality!!! :- )))
ps
chcel by som mať tie "prachy" čo dal za ND
Bydlisko: Zvolen ( 53 rokov )
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 18:50 | odkaz na príspevok
Caute dnes sme navstivili Igora s Rastom a pokecali sme trochu - polietali. Fukalo fest ale chut lietat bola silnejsia. Igor nas aj do resturacie pozval Diky hosi bolo to fajn.

http://www.youtube.com/watch?v=hTZeX42Nvto
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
Ludo_ZA
modelár

Príspevkov: 567

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 19:16 | odkaz na príspevok
savo:
troška na pobavenie!
kevin je proste borec :- )))
http://video.helifreak.com/tmp/a2b5ce2eccdb4ee1952ec1ec88ae41ff/fireup2009.wmv
pozor!!! video má 34min., ale odporúčam pozrieť každému,kto si myslí že mal veľa pádov
guys, this is reality!!! :- )))
ps
chcel by som mať tie "prachy" čo dal za ND


Not Found

The requested URL /tmp/a2b5ce2eccdb4ee1952ec1ec88ae41ff/fireup2009.wmv was not found on this server.

- nemohol by si to poslať znova?
Bydlisko: ČR ( 36 rokov )
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 1048 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 6 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: