Výrobca: | LS-Model | Rozpätie: | 1450 mm | Hmotnosť: | 702 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 553 mm | Materiál: | Drevo, laminát, polystyrén |
Motor: | Dualsky ECO 2312C 1500 KV |
ID Modelu: AM9714 | Zobrazenia: 3857 | Pridané: 1. 1. 2020 o 08:29 | Autor: flyhawk
Autor | Správa |
flyhawk modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Stavba a ako to celé začalo. V zime 2019 bola burza vo Viničnom, kde bol jeden Wing - E na predaj. Nad Wingom som už dávno uvažoval. S LS model mám len dobré skúsenosti a tak som vedel že to bude isto lietať. No neskoro som sa zbadal a vyfúkol mi ho môj klubový kolega. Neostávalo mi nič iné len ho objednať Po dohovore z výrobcom som si chvíľu počkal a nakoniec v priebehu júna model dorazil. Objednávka bola na verziu ARC, čiže všetko si človek porobí sám čo sa týka lepenia a povrchovej úpravy. Stavba: Krídlo: Začal som prvým krokom a to je riadne prelakovanie krídla. Dal som štyri vrstvy laku, medzi každou som prebrusoval 400 šmirgľom. Následne som "olaminoval" koncové oblúky tenkou tkaninou priloženou k modelu. Na miesto epoxy som dal lak, tak ako sa spomína v návode. Tým vlastne tá najhoršia a najsmradlavejšia robota skončila Grafika na krídle a SOP: Opäť som si povedal že musím mať dačo špeci ako vždy a nedalo mi a troška som kreslil v počítači, kukal na inšpirácie zvonka a pod. Nakoniec som sa rozhodol pre čierno bielo oranžovú kombináciu. Skreslil návrh v počítači a išlo sa na vec. Farby som použil Dupli Color a finálne diely sú streknuté matným lakom. Nálepky som si dal vyrezať v reklamke u kamaráta. Dokončenie krídla: Po diskusii s Leošom ( Výrobca modelu ) som sa rozhodol pre servá HS-81. Predsa len tie HS-55 mi prišli dajaké krpaté a slabé Musel som si však vymyslieť ako ich osadím. Priame lepenie do krídla sa mi moc nepáčilo... Tak som zase na nete našiel inšpiráciu a skreslil som si tenký a plochý držiak na HS-81 do krídla. Vytlačil a nalepil. Pri lepení som lepil držiak aj so servom, ktoré som zamastil aby sa neprilepilo. Prípadne vytlačený epoxid mi tak len skopíroval servo a neznemožnil neskoršiu inštaláciu do krídla. Následovala výroba tiahel a inštalácia ovládacích pák. Na tiahla som použil vidličku MP JET a od f. Gabriel guláky. Tie som kúpil v Nataair v TT. Dokončil som kabeláž a troška to v krídle poupratoval nech to aj dajako vyzerá Krytky dodávané k modelu som obstrihol podľa potreby a nalepil cez čírú pásku na krídlo. Už ostávalo zalepiť strediaci kolík a krídlo bolo hotové. Trup: Stavba trupu bola pomerne zapeklitá vec, aj keď pritom veľmi jednoduchá. Základnou radou od Leoša bolo skrátiť trup a dať kužeľ 36 mm. Aby som nemal príliš veľkú páku voči ťažisku. Pomohol som vytlačeným krúžkom a troškou lepiacej pásky a za chvíľu bolo hotovo. Motorová prepážka dodávaná v stavebnici je tiež robená na 36 mm kužeľ. Nalepil som troška pásky do trupu aby som si ju správne vlepil. Samozrejme som už orezal aj trup tak aby sedeli uhly. Tie som dal od oka a trafil som sa....Ale to až pri zálete Vyrezal som otvor z hornej strany pod krídlom, aby som mal prístup k RC. Následovalo lepenie chvostovej trubky. Stačilo len troška epoxidu a bolo hotovo. Keďže rád využívam pri stavbe tlač, využíval som ju aj teraz a spravil som si držiak konektora na krídlo, ktorý je vlepený v trupe. A samozrejme aj držiak na prijímač Ustavenie krídla a vlepenie matice do trupu bolo malinkou. Opäť vďaka 3D tlačenej pomôcke Ďalším krokom bolo osadenie SOP. Pri tomto treba opatrne. Je nutné vyfrézovať drážku do trúbky. Následne pekne všetko usadiť a ukolmiť aby to všetko pekne hralo. Dôležitá je kolmosť SOP voči krídlo a aj rovnobežnosť s osou trupu. Radšej pomaly a opatrne ale stojí to za to. Do trupu som si vymyslel držiak na baterku tak, aby som si ju len vyskrutkoval a vytiahol von. Aby som nemusel zbytočne na letisku laborovať. Regulátor som osadil do medzery medzi držiakom a trupom v spodnej časti. Tým pádom som mal hotovo a mohol som dovažovať. V tomto smere bolo treba pridať 35 g do chvostu aby som model vyvážil tak ako bolo treba. Najskôr len prikladaním oloviek a potom mi kamarát z olova vysústružil tyčku, ktorú som vlepil do chvostu. Deň "D" Zálet: Ťažisko aj nastavenie modelu som spravil, presne ako odporúčal výrobca. 38 mm od nábežnej hrany a 2 mm krídelká hore. Mal som po ruke kamaráta a ten mi model hodil. Vďaka bohu za to, bo čo nasledovalo po odhode, asi by sa mi človek v krvi nedorezal... Model išiel okamžite do ostrého lopingu a tak som v podstate len na plno odtlačil a letel som hore na chrbte... Tam som model otočil ako bolo treba a začal trimovať. ľahko sa to popisuje, no v tom momente mi naozaj nebolo všetko jedno... Nakoniec sa mi eroplán podarilo strimovať a mohol som konečne lietať. Krídelká nakoniec ostalo v 0. Po úspešnom pristátí som si riadne oddýchol... Baterky som dal 3s Liion o kapacite 2100 mAh od Jeti. Motorového času na tieto baterky lietam cca 7 až 8 minút pričom bezmotorového je ďalších 20-30 minút, podľa štýlu lietania. Super baterky pre tento stroj, aj keď troška ťažšie riešenie ako klasika Na letisku som si všimol že mám model pomerne do strany vytrimovaný. Po rozborke doma som zistil, že vďaka grafike som si model stranovo rozhádzal a tak som teda model pekne dovážil, tak aby sedelo všetko ako má. Počas záletu sa ukázalo že som dobre spravil. Doma som si samozrejme musel spraviť aj obaly na krídla a SOP. Aby som si eroplán nijako pri prevážaní nepoškodil. Zostali mi aj nálepky, tak aj tie našli využitie na obaloch. Poznatky z lietania: Model je jednoducho brutálny. Má neskutočný rozsah rýchlostí, kupodivu letí krásne pomaly ale nebojí sa ani poriadnej rýchlosti. Vietor absolútne ignoruje. Akurát čím silnejší tým skôr pristane. Ma obrovskú kĺzavosť. Počas lietania sme si všimli spoločného neduhu, na mojom aj kamošovom stroji jednu vec. Po vyletení zo zákruty, model začal stúpať. Tak sme laborovali. Zmena ťažiska nič, zmena výchyliek nič. Nakoniec pomohlo zmeniť diferenciáciu. Pôvodná bola cca 1:2 v prospech výchylky smerom hore. Nakoniec sme skončili takmer 1:1 aby sme tento efekt anulovali. Neskutočne to pomohlo aj pri bežnom lietaní. Zrazu bol model obratnejší, lepšie sa s ním točilo, výkruty, poslušnejší stroj... Vrelo túto modifikáciu odporúčam. Jedná taká špecialitka. Pri štarte je treba držať mierne natiahnutú VOP. Pri nepritiahnutí ide model na čumák do zeme. Stačí len pár sekúnd ju počas štartu držať a potom pomaly povoliť a ide všetko ako má. Asi je to dané klopením od motora. Neviem. Ale funguje to tak na oboch Wingoch. Letová hmotnosť modelu sa zastavila na úctyhodných 758 g. V tejto konfigurácii som zo strojom odlietal cca 3 hodiny letového času a potom to prišlo... Kvôli teplu z baterky a nedostatočného chladenia regulátora sa BEC vypol v najmenej vhodnom čase. V zákrute asi 5 m nad zemou... Model šiel rovno do zeme. Skončilo to popraskaním trupu, poškodením krídla. Najhoršie dopadol trup, krídlo bolo v podstate len kozmetika. Na toto všetko som prišiel, až doma po rozborke nešťastný z toho čo sa stalo... Po debate s kamarátmi a Leošom nasledovala oprava. Oprava: Trup: Veľmi som premýšľal čo s tým. Nakoniec som sa rozhodol dať silnejší regulátor na začiatok. Mal som tam len 22A od Dualsky. Dal som teda od Castle 35A Talon. Silnejší BEC a pri tom menšia hmotnosť. Rozhodol som sa zmeniť aj celý layout trupu. Takže celý trup som vykuchal von. Všetko čo som vlepil, som povyťahoval. Vybrúsil som preč všetken epoxid, ktorý mi ostal po lepených dieloch. Olaminoval som popraskané miesta. Vlaminoval som aj pás tkaniny do dna trupu, kde bol pôvodný držiaky na baterku. Pri tomto kroku, keďže sa trup musel striekať som sa rozhodol zlikvidovať aj deličku Upravil som aj medzeru medzi krídlom a trupom, v zadnej časti krídlo odstávalo. a bola tam asi 1 mm medzera. Takže laminovať, brúsiť, tmeliť, brúsiť a nastriekať Rozloženie v trupe sa zmenilo tak, že som max dozadu dal baterku, využil som niektoré diely po úprave s pôvodného držiaka. Regulátor na bok trupu a na druhú stranu prijímač. Poskracoval som káble k regulátoru aj od motora. Nech to tam zbytočne nevozím. Zameral som sa na úsporu g, aby som zbytočne neoťažel. Krídlo: Oprava spočívala vo výmene strediaceho kolíka a oprave koncového oblúka, ktorý sa poškodil. Takže vymeniť kolík, dotmeliť nerovnosti na oblúku a prestriekať. Po oprave som dostal na letovú hmotnosť 732 g. Zostal som docela prekvapený, že aj napriek opravám som ľahší. Očividne ľahší regulátor, skrátenie kabeláže, vyhodenie držiaka baterky a prijímača urobilo svoje. Táto informácia ma veľmi potešila. Začal som teda model dovažovať. Na moje prekvapenie, som musel dať von z chvosta komplet závažie. Bohužiaľ sa mi podarilo vytiahnuť len 30 g olova. Tých zvyšných 5 je vedľa SOP, odkiaľ sa akosik nedá ani vyštrachať. Nakoniec som musel aj baterku posunúť o asi 1 cm dopredu oproti plánovanej polohe. Finálna letová hmotnosť sa zastavila na 702g. Keby som nelaboroval z umiestením a nehavaroval, mohol som byť istotne pod 700g. Nevadí. Wingovi je to aj tak jedno. Lieta ako z praku tak či tak. Len pre zaujímavosť. Motor berie 19,8 A s vrtuľou 8x4 a ťahá cca 720 g staticky. Ideme kolmo hore Tak už len držte palce pri opätovnom zálete. Verím však že dopadne na jednotku. Je to skvelý stroj. Užívam si s ním každú chvíľu. P.s.: Máme z Leošom debatu na termické krídla. Bolo by zväčšené rozpätie krídel aby bolo lepšie plošné zaťaženie. Jeden trup a dve krídla. Ale to je zatiaľ hudba budúcnosti. Uvidím ako moje podpichovanie do Leoša dopadne Ferino |
Futura3D modelár Príspevkov: 126 Moje modely Poslať správu |
Klobúk dole, neskutočne krásna grafika a aj celkové prevedenie. A. |
flyhawk modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Vďaka, vieš ako sa hovorí. "Kdo si hraje, nezlobí" Ferino |
flyhawk modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Ahojte, najlepšia karanténa je na letisku a tak sme si včera troška polietali. S rúškom sa síce okuliare furt zarosovali, ale čo už. Podarilo sa nám spraviť aj videiko z lietania s Wingom. https://youtu.be/8QZLhhiwY88 |
majsterko modelár Príspevkov: 676 Moje modely Poslať správu |
Ahoj Feri.Veľmi pekný a zaujímavý model.A super video. |
flyhawk modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Ahoj Ivko, je to super stroj. Druhý u nas v klube a možno časom pribudne aj tretí Dnes sme lietali zase. Viacej sme sa snažili aj natáčať tak uvidím čo z toho vzíde. |
flyhawk modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
|
mojco modelár Príspevkov: 431 Moje modely Poslať správu |
Parádne videjko, aj model, Feri. Asi to bol aj dosť adrenalín toto natočiť |
flyhawk modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Tak ono to z tej diaľky, keď si na zemi ani nepomyslíš... Uvedomíš si to až v momente, keď pozeráš video a cukneš hlavou, ako sa zlakneš |
majsterko modelár Príspevkov: 676 Moje modely Poslať správu |
Čau Feri.Ďalšie super video.Niektoré momenty sú fakt krkolomné Veľmi pekné polietanie,nech je takých viac a nech sa Ti darí. |
flyhawk modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem Ivko, nápodobne aj Tebe. Máme v pláne ešte trénovať a viacej sa zlietať. Keď niečo spravíme isto dáme aj online |
StanleyP modelár Príspevkov: 304 Moje modely Poslať správu |
Fero pekne si sa vyblaznil pri stavbe a grafike. Video tiež pekné. Sem tam to bolo s tým dronom natesno |
flyhawk modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem Stano. Tak sem tam... Ale mne ako pilotovi Winga, to tak neprišlo A dronista sa nenabonzoval |
flyhawk modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Ahojte. Tak sme si znova polietali a spravili si z toho aj záznam. Tento krát sa nám Wing troška rozmnožil https://youtu.be/vsefapPysC8 |
JiriF modelár Príspevkov: 184 Moje modely Poslať správu |
Na prvy pokus lietat ako tak synchronizovane to islo, aj RobQo to pekne natocil |