Výrobca: | Windrider | Rozpätie: | 1675 mm | Hmotnosť: | 800 g |
Kategória: | Lietadla - vetrone | Dĺžka: | 890 mm | Materiál: | EPP |
Motor: | bez |
ID Modelu: AM294 | Zobrazenia: 26750 | Pridané: 29. 10. 2009 o 14:21 | Autor: DaggyMAC
Autor | Správa |
petertn modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
Daggy,
paradicka ! |
Ro.bo modelár Príspevkov: 1143 Moje modely Poslať správu |
Pekné hlavne že to dobre lieta úprav si porobil dosť vyťažil si maximum čo sa dalo tak nech len slúži. |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Od posledného príspevku sa toho s Foxom udialo dosť, tak napíšem zopár pekných aj ťažkých chvíľ Foxa v obrazoch: Najprv čosi pekné - Fox lieta krásne. Je z neho plnokrvný svahový akrobat, ktorému nerobí problém žiaden akrobatický manéver na svahu. Limitom sú len moje ruky a smer vetra (ešte sa musím veľa učiť aby bol limitom Fox). No niekedy mi pripomína, že nemá motor, preto pri nepríjemných presadoch v klesavých prúdoch dáva jasne najavo, že sa mu to nepáči obrovskou stratou výšky. To sa mi vypomstilo pri "poslednom" pristáti, kedy som nalietaval ponad drôty (ešte v bezpečnej výške) vleku na svahu. Klesavý prúd vyklesal až na úroveň drôtov, pričom prudký manéver na odvrátenie možnej zrážky s drôtmi by končil pádom po krídle, tak som ho potlačil aby som podletel káble, lenže zachytil som káble, jedna vývrtka a nasledoval tupý náraz bokom do stĺpa vleku. Takto to skončilo: Škody: rozlomený trup, vytrhnuté servo výškovky, vytrhnuté káble k servu smerovky, prevody na jednom serve v krídle úplne v háji, pochrúmaná nábežna hrana jedného krídla. Tak som sa pustil do opravy - káble som spojil a pre aretáciu som pozapichoval špajle zaliate sekundovým lepidlom. Trup som zalepil, vybrúsil, spoj zalial sekundovým lepidlom, zatmelil. Potom som trup olaminoval v mieste prasknutia. Zabrúsil, vytmelil a nalakoval. Výmena prevodov v serve za prevody z nefunkčného serva. Ešte som spravil zadné "kolečko", lebo aj to ostalo niekde na svahu. Fox je opäť ako nový. Je to veľka výhoda takejto konštrukcie EPP a vrstvy tenkého laminátu. Keby to bol čisto laminátový trup s konštručnými krídlami, už dávno by trčal zo smetiaka. Ak by to bol čisto EPP, tak ho zlepím na mieste. Tomu sa hovorí daň za luxus. |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
to ti dopadlo ešte celkom dobre, ako pozerám. takže cez víkend ide zase na kopce, že?
jo, tie kopce ti tak trocha (v dobrom) závidím. U nás široko ďaleko najväčší kopec je násyp vedľa rieky |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Máš pravdu Peter, ale samotná zrážka vyzerala oveľa horšie, ako následky, pretože pri náraze do stĺpu na zem dopadli rôzne kusy modelu - trup na 2 polovice, odletela kabínka, rozdelila sa výškovka a vysunulo sa jedno krídlo z púzdra, preto to vyzeralo ako totálka keď vzduchom lietali väčšie a menšie kúsky lietadla. Bol to šok.
K tým svahom - možno sa budeš diviť, ale u nás lietajú svahy len málo ľudí, pričom ak prídem na lúku a vidím ako modelári balia so slovami, že sa kvôli vetru nedá lietať. Práveže pri takom vetre sa DÁ LIETAŤ. Ja som svahovému lietaniu úplne prepadol a v ten deň, keď som rozbil Foxa som si krásne polietal takmer 5 hodín! Domov som prišiel opálený podľa šiltovky, pery som mal úplne popraskané a bol som hladný ako vlk, ale bola to paráda. Na tomto obrázku vidieť svah v Kavečanoch, na ktorom sa lietava. Ten posledný (najvyššie) stĺp bol osudný. |
Ro.bo modelár Príspevkov: 1143 Moje modely Poslať správu |
Je to smola ale hlavne že je to zas funkčné. |
petertn modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
paradicka, opat pekna pracicka |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
V počítači som našiel zopár videí zo záletu Foxa, tak som postrihal krátke video s momentkami zo svahového lietania. Enjoy:
odkaz na Youtube |
banova modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Paráda. Len mňa by nebavilo to tak silno hádzať. Chcelo by to motor(pre istotu) a tiež by si nemusel potom preň toľko šlapať ak pristaneš ďaleko. |
Brano team RCPortál Príspevkov: 3266 Moje modely Poslať správu |
Ale tym prichadzas o ten hlavny zazitok ! |
shocky11 modelár Príspevkov: 40 Moje modely Poslať správu |
mna bi to tiez nebavilo |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
K tomu hádzaniu - v tom dni bol Fox prvýkrát vo vzduchu, v podstate druhé lietanie, preto som ho hádzal radšej plnou silou aby sa dostal vyššie, ale postupom času som hádzal slabšie. Nechcem predsa prísť o ruku a zase nemám taký švih, tak to nepreháňam. Na druhej strane, lietadlo nemôžeš len tak položiť do vzduchu, najmä tohto môjho Foxa, vyžaduje si rýchlosť.
S priestorom na svahu nebudeš mať problém, pretože na malých svahoch nenosí (až tak) a na veľkých ti to je jedno. Dôležité je, aby bol svah holý - bez stromov a kríkov. Potom stačí správny vietor a máš o celodenné polietanie postarané. Svahové lietanie je úplne o niečom inom ako ostatné lietania. Je málo svahov, na ktoré vyjdeš autom, väčšinou musíš nejakú trasu vyšľapať. Možno tu je problém pohodlných novodobých modelárov, ktorí potrebujú pristaviť auto až na pristávaciu plochu, vytiahnu svoj kúpený ARF model, v pozadí im hrá hudba z autorádia a vystatujú sa nad tým, aký majú motor, akú vysielačku, koľko modelov a kvôli zakrpateným nohám si musia lietadlo dorolovať až k autu. Nech si hovorí každý čo chce, ale takýto vývoj modelárstva sa mi nepáči. Keď chodievam lietať, tak som na svahu sám, maximálne zopár ľudí naviac, s ktorými je sranda. A ešte - je rozdiel lietať s modelom, ktorý má motor a čistým svahovým modelom. Lietanie má byť hlavne radosť, nie? |
banova modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
K svahovému lietaniu: Je to pravda že nie každý svah je prístupný autom, ale keď sa lieta svah tak sa tá baterka za 20 minút nevymláti a netreba ju hneď bežať pod kopec nabýjať, tak preto netreba mať auto hneď za "riťou" K chodeniu za modelom: Teraz učím starého otca lietať s radianom lebo motorový let mu robí problém, tak ja mu vystúpam a on pristane. A tie pristátia nie sú najbližšie- pod 100m od nás sa dostane málokedy, a ja keďže som mladý(plný energie) a on má 64 rokov mu ho vždy ako poslušný vnuk prinesiem. A tak asi 20 krát za jednu baterku a keďže do dňa ideme 2 krát tak sa nachodím až až v asi metrovej tráve. Zatiaľ má rekord 350m od nás do pšeničného poľa za kopec kde ho už nevidel. Ale späť k téme. |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Ešte OT: K tomu nabíjaniu máš pravdu, že pri bežnom motorovom lete potrebuješ nabiť baterky a vláčiť ťažkú autobatériu je somarina. Každý má vlastný rituál pri lietaní, ja na letisko ani neberiem nabíjačku. Baterky nabíjam doma. Zoberiem si 2 packy - ak idem s ASWčkom, lietam cca 1 až 2 hodiny na tieto baterky. Ak zoberiem akrobata, tak stačí 2x po 10 minút a mám dosť. Vec názoru. |
banova modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Akého máš akrobata? Že si sa nepochválil. |