Výrobca: | Windrider | Rozpätie: | 1675 mm | Hmotnosť: | 800 g |
Kategória: | Lietadla - vetrone | Dĺžka: | 890 mm | Materiál: | EPP |
Motor: | bez |
ID Modelu: AM294 | Zobrazenia: 26750 | Pridané: 29. 10. 2009 o 14:21 | Autor: DaggyMAC
Autor | Správa | |
Brano team RCPortál Príspevkov: 3266 Moje modely Poslať správu |
Uz som velmi zvedavy na zalet Ze ako to zhodnotis |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Ja sa tiež veľmi teším. Zatiaľ to nevyzerá na letové počasie, aj keď ma to veľmi láka spustiť ho z nejakého kopčeka dole len tak na skúšku. Nevydržal som a dal som Foxíkovi imatrikulačné čísla, ktoré používam v Condorovi. Budem referovať o zálete. Inak, tá modrá je tmavá, len svetlo z blesku ju zosvetľuje.
|
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Takže nevydržal som a šiel som ho hodiť z kopca. Všetko som kontroloval: ťažísko dobre, predletovka - kormidla, baterka, dosah, letove režimy, vietor... Všetko vyzeralo OK, tak som sa rozhodol ho pustiť. Prvý hod a Fox letel kolmo k oblakom, spravil looping, trošku som pritiahol, lebo bol nízko, odtrhli sa prúdnice, padol do vývrtky a buch na zem.
No fajn, prvý let nič moc, dotrimujem výškovku viac dole a uvidíme. Druhý let to isté, len sa mi podarilo s ním pekne pristáť. Tušil som, že čosi nebude v poriadku. Zatrimoval som výškovku zase viac dole a potom mi to cvrklo - krídelká som mal zle vytrimované a obe boli trošku dole - ako klapky, ale iba zopár mm. Dal som to všetko dokopy a Foxík po odhodení konečne lietal. Ale nič svetoborné. Moja chyba - zlý vietor, zlý svah, veľká trubulencia. Krídla majú tendenciu sa prehýbať napriek tomu, že je v nich uhlíková spojka aj po celej dĺžke krídla ďalšia uhlíková trubka. Toto ma prekvapilo. Tak som ho chcel otočiť a pristáť, no pri otočke sa opäť utrhli prúdnice a padol do vrtáku. Škody: odlomený koniec ľavého krídla v mieste, kde končí krídelko. Zalepil som sekunďákom a páskou a opäť do vzduchu. Fox proste nemá priebojnosť, je ľahký a trubulencia si s ním robí čo chce. Neostávalo mi nič iné ako pristáť po vetre, alebo naraziť do kopca, čo sa mi podarilo naraz. Škody: utrhnutá výškovka od serva smerovky. Výškovka držala iba na bowdene. Moja chyba - mal som to spevniť. To už som nemal nervy a šiel domov. Chyby Foxa: 1. Fox je príliš ľahký! 2. Konce krídel sa ľahko ulomia. 3. Pri páde na čumák sa mu nič nestane. 4. Zadná časť s výškovkou potrebuje poriadne spevniť. 5. Krídelká je lepšie mať s nižšími výchylkami, ale v malej rýchlosti sú takmer neúčinné. 6. V malej rýchlosti je takmer neovládateľný. 7. Padá po krídle aj napriek tubulátorom. 8. Ťažko sa mu rozbieha proti vetru. Toľko zhodnotenie. Úpravy ktoré chystám: 1. Krídla vystužiť až po špičky. 2. Krídla potiahnuť papierom alebo laminátom. 3. Špičku olaminovať. 4. Pridať výstuhu okolo výškovky. 5. Okolo výškovky prelaminovať 6. Prelaminovať aj celý spodok (ešte neviem, ale možno áno) 7. Oceľová spojka krídel pre zlepšenie prenikavosti. 8. Počkať na lepšie svahové počasie. |
|
Ro.bo modelár Príspevkov: 1143 Moje modely Poslať správu |
Pozeral som dve videa kde lietali s Foxom EPP na tom prvom to lietalo tak ako EPP pomaly hlavne v zatáčkach to bolo vidno že to nemá prenikavosť na tom druhom lietal rýchlo až sa mi to nezdalo na EPP, pôsobilo to ako keby to bolo zrýchlené.
EPP sa mi páči mal so jedného Easy Glid. užil som si s ním dosť potom som kúpil Easy Glid. Pro dal som poriadny pohon lieta rýchlo ale bez motora rýchlo vytratí rýchlosť a hoci váži 1000g tak prenikavosť proti vetru je aj tak slabá na skúšku som ho potiahol celého priesvitnou páskou poťahuje sa to na prd ale dá sa to spraviť na fotkách to ani nevidno že je to potiahnuté lieta to lepšie, trochu rýchlejšie pristáva ale aj tak to až tak moc nepomohlo. Odkedy mám Mefista jadro krídla polystyrén vystužené laminátom na tom celobalzový poťah a to celé potiahnuté fóliou váha 1500g to je o inom vtedy som spoznal rozdiel medzi EPP a pevným krídlom s hladkým povrchom je to úplne iné. S Easy Gliderom polietam ale už málo nejak mi to EPP už nič nedáva preto sa mi to nezdalo na tom videu. Tie úpravy ti určite pomôžu k lepším letovým vlastnostiam ale uvidíš že stále to nebude to pravé, to že padá po krídle je fakt divné ale keď to potiahneš a vyhladíš povrch tak sa prúdnice odtrhnú ešte skôr ako teraz, ten model má menšiu plochu krídla a konštrukcia vyžaduje to držať na rýchlosti aby sa udržal čo je problém keď má slabú prenikavosť ale to by malo doriešiť zvýšenie hmotnosti tou ocelovov spojkou. No je to nanič veľmi dobre ten pocit poznám keď som kúpil model dal som do toho peniaze dosť času nemohol som sa dočkať záletu a výsledok bol sklamanie chce to pevné nervy, porob úpravy a uvidíš čo to prinesie. Možno ja by som ešte pouvažoval dať riadiace plochy na pánty nejaké MP jet malé pánty ale to je iba môj názor mne chodili na Easym dosť tuho a niekedy bola výškovka pekne v strede a niekedy mala stred 2mm hore alebo dole od stredovej polohy keď som dal pánty tak to zmizlo a aj v koncových polohách držali polohu a serva nehučali. |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Ro.bo ja som krídelká odrezal úplne, zabrusil a zalepil páskou zhora aj zdola. Krídelká idú tak ľahko, že ak sú voľné, tak padajú dole. Tam problém nevidím. To že Fox padá je aj moja chyba, chcel som v panike zachrániť model. Trošku ma sklamal letový prejav, ale práve to je to pravé a môžem sa s tým pohrať.
K tej prenikavosti. Na RCgroups ho jeden človek poriadne vystužil, potiahol EasyCoat (čosi ako Solarfilm alebo Oracover) a pod krídlo v mieste ťažiska dal 300g závažie (ballast). Ja zatiaľ spevním iba krídla, hlavne konce a potiahnem to, nech to má poriadnu pevnosť. Potom budem experimentovať s celkovou váhou. Na krídla dám tubulátory, lebo bez nich z Foxíka bude riadna mrcha. S tým kompozitovým krídlom v porovnaní s EPP máš pravdu. Krásne svišťanie ako majú kompozity s EPP nedosiahneš. Bol som ale prekvapený ako je holý EPP krehký. Ak by bol z polystyrénu, tak by som zbieral guličky po celom svahu asi doteraz. Skúsenosť dobudúcna. |
|
Ro.bo modelár Príspevkov: 1143 Moje modely Poslať správu |
Ešte s ním polietaš neboj nič len to treba dotiahnuť do konca tie krídelka to si dobre vymyslel ja som bol prekvapený ako to dobré drží na lepiacej páske keď je to zalepené z oboch strán akurát na EPP som to nevyskúšal.
Akou páskou si to lepil aby to dobre držalo ak budem robiť nejaké EPP tak to skúsim je to lepšie ako vlepovať pánty. |
|
petertn modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
co su to tubulatory? dakujem |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Ro.bo: Je to páska zo skelnými vláknami, ktorú som mal pri stavebnici. Je hrubšia ako ostatné pásky zo skelnými vláknami, čo dostať u nás, ale všetky držia perfektne. Ak ich zlepíš lepiacimi stranami k sebe, už ich neoddelíš. EPP podmaznem Chemoprenom transparent alebo medium CA lepidlom a prilepím pásku. Potom drží tak pevne, že ak to odliepam, strhávajú sa aj guličky. Krídelko orežem, aby medzi krídlom a krídelkom bolo cca 1-2mm medzera pre pásku (pánt).
Lepím to tak, že položím krídelko ku krídlu, zodvihnem ho až na krídlo a prilepím pozdĺž. Potom ho preklopím úplne dole a tiež po celej dĺžke prelepím. Tak vznikne pánt, ktorý je mäkký, pevný a pri ohýbaní krídla sa poddáva aj krídelko, čo je vždy lepšie ako vychrustané diery okolo pántov spôsobené ohýbaním krídla. |
|
Ro.bo modelár Príspevkov: 1143 Moje modely Poslať správu |
Je to dobrý spôsob čo si napísal na budúce to určite použijem namiesto pántov. |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Už ma postupne prešlo sklamanie a som rád, že Fox ukázal svoje zraniteľné miesta už pri zálete. Vždy lepšie ako pri serióznejšom lietaní, kedy človeka viac mrzí, že musí ukončiť lietanie. Keď sa nad tým zamyslím, tak ma to mohlo napadnúť skôr, ale na druhej strane, okrem koncov krídel a zraniteľnej výškovky ma ešte napadá, že sa môže odtrhnúť celý chvost zo smerovkou a výškovkou a samozrejme čumák. Na tieto miesta sa zamerám a spevním. |
|
Brano team RCPortál Príspevkov: 3266 Moje modely Poslať správu |
Podla mna lepsi napad je, netrieskat to o zem Vies, nerozbitne lietadlo nespravis a pri naraze nieco musi povolit, lebo dieru do zeme nespravis Takze radsej nech sa ti zlomi nieco, co lahko zlepis, ako nieco kritickejsie.. |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Po prvotnom sklamaní som sa rozhodol nabrať na veci iný pohľad. V Košiciach krásne svietilo slniečko, teplo a bezvetrie. Hodil som sa s Foxom do auta a šiel ho konečne poriadne zalietnuť a musím povedať: FOX LIETA! Trošku ma prekvapuje, že na to, ako je ľahký si vyžaduje trochu rýchlosti. Počas týchto kratučkých letov som si uvedomil, že tie úpravy, ktoré plánujem sú potrebné a potom bude z Foxa to, čo som z neho chcel mať. Takže zopár postrehov:
- vzhľadom na malú prieraznosť si vyžaduje potlačiť - pre pekné otočky je vhodné namixovať ku krídelkám aj smerovku (50%) - pristátie s oboma krídelkami dole (flaperony) nehádže Foxa do vývrtky - pristátie s oboma krídelkami hore (spoilerony) iba na rýchlosti - po vytrimovaní ma Fox krásny rovný let. |
|
petertn modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
chlapi, co to je |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
PeterTN: Tubulátory sú poväčšine prúžky zig-zag materiálu nad nábežnou hranou hornej strany krídla (ktorá vytvára vztlak), ktoré zlepšujú obtok vzduchu okolo krídla, vyrovnáva nerovnosti krídla pre obtekanie vzduchom, tak spodná vrstva prúdiaceho vzduchu za tubulátorom urovnáva vrchnú "vrstvu" prúdiaceho vzduchu, čo spôsobuje lepšie vlastnosti. Tiež zabraňujú odtrhnutiu prúdnic od koncov krídel.
Viac informácii sa dozvieš tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Turbulator alebo tu: http://www.mh-aerotools.de/airfoils/turbulat.htm Tu máš obrázok, ako tubulátor vyzerá: http://www.wingsandwheels.com/page29.htm |
|
petertn modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
no co chalani, mate nejake novinky? |