Pridané: 10. 2. 2012 o 19:50 | ID článku: CLA97 | Zobrazenia: 18959x | Komentárov: 36 | Autor: dodo_bb
Autor | Správa | |||
igel modelár Príspevkov: 959 Moje modely Poslať správu |
Jednoducho pouzit DriveCalculator a pohon si navrhnut. |
|||
brontoo modelár Príspevkov: 12 Moje modely Poslať správu |
nedal som sa odradit snehom... včera aj dnes som bol lietať f4U corsair |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
O tom že má kvalitnejšie magnety a netreba ho toľko chladiť. 150°C mu nevadí. AXi by už bol odmagnetovaný. Tie ťažšie majú na sebe viac materiálu iba kvôli odvodu tepla |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Ale pán učiteľ.... Záleží na plnení a nie na priereze drátu. Je lepšie ten závit natočiť zo sto drátov prierezu 0,1mm ako jedným hrubým... Každý dobrý motor je navinutý tak aby sa tam už ďalší závit nevošiel. |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Typicky mac-ko. To co chces povedat nevies ani ty sam... Dobre vies ako ten motor vyzera. Je to samy drat a minimum plasta. Na rozdiel od vyssie menovanych. |
|||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
55, mozes uviest zdroje kde si sa toto naucil? velmi ma to zaujima, pretoze moje skusenosti z praxe su ine. a ake motory si navinul z 0.1mm drotu ? |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
To bol priklad somarik. |
|||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
to nebol priklad ale prikladna debilina. |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Hlboko sa skláňam pred tvojimi vedomosťami a ospravedlňujem sa ti že som sa ťa dotkol mojim nepresným odhadom. Motor Hirotex naozaj nie je navinutý drátom 0,1mm ale drátom 0,3mm a zväzok má priemer cca 2,5mm (ťažko sa meria presne keď dráty uhýbajú). Presný počet drátov vo zväzku ale kvôli tebe počítať nebudem. Za to mi fakt nestojíš. |
|||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
nemusis merat priemer tych drotov, staci ked vies priemer jedneho a pocet, potom uz len elementarna matematika plochy kruhu a mas pozadovany vysledok , ktory bude elektricky vyuzitelnejsi, ako ked ten zvazok zmeras nejakym posuvnym meradlom. potom samozrejme zoberies do uvahy hrubku smaltu ktora je na kazdom drote vo vlakne a hodis nejaku uvahu o tendencii elektronov putovat po obvode drotu miesto celym prierezom a mas zakladne parametre pre porovnanie s vlastnostami vinutia jednym alebo dvoma-troma drotmi plosneho ekvivalentu. |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Ako som písal vyššie. Fakt ich kvôli TEBE počítať nebudem. Nie som výskumník a motory nechávam robiť tým čo tomu rozumejú. Ty čo tomu rozumieš, rozoberáš CD mechaniky. Ja ale horšie vidím a tak si musím stavať veľké modely aby som ich videl. Tam už CD motor nestačí... |
|||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
mne je jedno ci budes pocitat alebo nebudes, proste to uzatvorime tym ze si na zaciatku napisal debilinu a ked sa mas moznost nieco priucit tak sa spravas ako dement. |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Nie nenapísal som debilinu. Bol to iba odhad od brucha aby to mac pochopil... A od teba sa fakt nemám čo učiť. To až potom by som bol dement. |
|||
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
Ak uz ani tejto otazke nerozumies, potom ma tento tvoj styl unavuje, a nielen v tejto debate. S tym motorom som nalietal hodiny a aj v inom rezime ako ty, o kureni mozem rozpravat, takze ako vyzera opat popisovat nemusis. Dobre vies ze tazsi motor moze mat aj viac matrosu na vinuti a tym sa vec meni. Ale tazko ti je nieco vziat spat. No a hlavne ta bavi prejavovat sa nafore stylom, ktory patri do veku 20- a to zas mna nebavi. |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Ano to máš pravdu. Hirotex 6,5kW má myslím 1,6kila (nepamätám si to presne a demontovať ho nejdem) ten má viac "matrošu na vinutí" Pokiaľ chceš porovnávať v triede 2,5-3kW, tak tie motory majú rovnaký priemer plechov statoru a tam fakt niet kde ten drôt "navyše" namotať, lebo je to plné. A ak tomuto zase ty nechceš rozumieť, tak rozdiel v hmotnosti hľadaj iba v konštrukcii motora. Prečo to tak je som písal vyššie. |