autor | správa | |
davo233 modelár Príspevkov: 252 Moje modely Poslať správu |
Doma mám len 20A a 55A (tento mám aj namontovaný) ale zájdem za kamarátom a uvidíme... |
|
watson220 modelár Príspevkov: 1153 Moje modely Poslať správu |
nevzniká ti teplo od ložiska? ak máš laserový teplomer skus zmerať teplotu vinutia a teplotu pri ložiskách.Alebo zmerať kliešťovým ampérmetrom každú fázu kolko berie A |
|
davo233 modelár Príspevkov: 252 Moje modely Poslať správu |
Vadilo by keby som dal to lietadlo s motorom na 2 minúty do vzduchu a keď pristanem tak skontrolujem teplotu? Alebo im môže ten motor odísť?
fúúha jediné čo mám doma je multimeter ale zajtra obvolám známych a uvidíme... |
|
watson220 modelár Príspevkov: 1153 Moje modely Poslať správu |
nič by sa nemalo stať, ved ked bude lietať bude aj prirodzene chladený, |
|
davo233 modelár Príspevkov: 252 Moje modely Poslať správu |
Vyskúšam a zajtra napíšem.. Inak som skúšal aj zátaž bez vrtule a nemal ani teplotu tela... |
|
watson220 modelár Príspevkov: 1153 Moje modely Poslať správu |
Skus zátaž s vrtulou a skus či nieje moc horúca hriadel či nejde teplota od ložiska |
|
davo233 modelár Príspevkov: 252 Moje modely Poslať správu |
Hriadeľ nieje takmer vôbec teplá, ale najhorúcejšie je to v miestach pod ňou t.j. odkiaľ idú káble. |
|
lucky modelár Príspevkov: 232 Moje modely Poslať správu |
To ide asi od vinutia mozno medzizavitovy skrat. Skontroluj vinutie ci nieje niekde pretavený lak. |
|
watson220 modelár Príspevkov: 1153 Moje modely Poslať správu |
možno je chytené vinutie, skus to premerať ohmicky |
|
davo233 modelár Príspevkov: 252 Moje modely Poslať správu |
To už asi siaha za moje vedomosti.. To vinutie sú tie medené "ovály" ? Ako sa mám k ním dostať? A keď zistím že je chytené tak sa to dá ešte opraviť? |
|
lucky modelár Príspevkov: 232 Moje modely Poslať správu |
Meraj odpor medzi vývodmi z motora ( každý s každým). Ak zistíš výraznú odchylku medzi nimi tak je chytene. ale vinutie ma malý odpor. bežným multimetrom nemusíš zistiť rozdiel aj keby boli chytene. |
|
davo233 modelár Príspevkov: 252 Moje modely Poslať správu |
Ale už si nechám až na zajtra lebo už som unavený |
|
watson220 modelár Príspevkov: 1153 Moje modely Poslať správu |
vinitie je vyvedené troma kablikmi čo spájaš s regulátorom, skus premerať každý vývod medzi sebou a voči kostre, |
|
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Ohmicky tam toho moc nenameras, vinutie ma velmi maly odpor, skor by bolo za hodno odmerat za behu jednotlive fazy ci niektora nezerie viacej ako ostatne, ale to je pracne a treba na to mat vybavenie. Priebeh prudu je pulzny, takze sa to bude zle merat, najlepsie by to na malom odpore a zobrazovat to na osciloskope a porovnavat jednotlive fazy alebo nejaky iny snimac, ktoremu nebude vadit pulzny charakter pretekajuceho prudu. |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Ak je tam skrat medzi niektorými tenkými vodičmi, ktorými je vinutie urobené paralelne (t.j. je to vinuté 4 alebo 5 alebo aj viac vodičmi naraz akoby to bol jeden hrubší), tak nemusí namerať vôbec žiaden rozdiel. Jediné čo dosť spoľahlivo ukáže či je motor v poriadku, je zmerarť prúd bez vrtule - výrobca uvádza prúd naprázdno často pri 10V, to je dosť vybitý 3-čláok. Pri vyššom napätí ale rastie a ťažko sa odhadne aký má byť pre iné napätie.. Ak je nameraný približne podobný prúd naprázdno ako má byť, je ten motor OK, (ešte je vhodné zmerať odpory vinutí či nie je prerušená časť paralelného vedenia, to môže byť aj v konektore alebo ohybe kde vychádza káblik von) ak je tam dvojnásobok či viac, je tam medzizáviťák alebo zoslabli magnety (keď sa prehrejú môžu sa čiastočne odmagnetovať - vtedy stúpnu otáčky a motor už neutočí tak veľkú vrtuľu ako točieval predtým). |