autor | správa | |
Gabriel modelár ![]() Príspevkov: 289 Moje modely Poslať správu |
Zdravím, mám takú možno banálnu otázku ale potom ako som odpálil už 3 motory ma tak napadlo či treba nejakým spôsobom ošetrovať brushless motory. Napríklad namazať alebo niečo . Ďakujem za pomoc |
|
rastwo modelár ![]() Príspevkov: 924 Moje modely Poslať správu |
lepsie chladit ![]() |
|
Gabriel modelár ![]() Príspevkov: 289 Moje modely Poslať správu |
No mám aktívne chaldenie z HK ![]() |
|
genius3258 modelár ![]() Príspevkov: 988 Moje modely Poslať správu |
možno používaš motory s priveľkým Kv/ nesprávny prevodový pomer |
|
PKsoo modelár ![]() Príspevkov: 723 Moje modely Poslať správu |
Ak je to motor z HK, tak je to uplne normalne ze sa spali. Skus pred pouzitim vyliat vinutie epoxidom, mne to pomohlo ![]() |
|
Gabriel modelár ![]() Príspevkov: 289 Moje modely Poslať správu |
tak používam motory 3000 kv a nie len motory z HK som mal, som mal od modelcrafft 60 A motor a tiež odyšiel. |
|
coro modelár ![]() Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
3000KV ešte nič neznamená, otázne vždy je, či to pracuje v rozumnom zaťažení. To určuje prevod, ale je tam dosť rozdielov oproti klasickému komutátorovému motoru.. Motor s nižším KV by mal vyšší moment ale aj odpor a nižšie otáčky, zväčšením pastorku by si to prispôsobil ale odpor vinutia by zostal vysoký - naopak motor s ešte vyšším KV by mohol mať menší odpor a aj keď by mal menší moment, zmenšením pastorku by si sa mohol dostať na rovnaký moment aj otáčky a vďaka menšiemu odporu dostať z toho vyšší výkon.. Ono je aj rozdiel že ako a prečo sa spáli - ak sa len prehreje tak to je asi len zlý prevod alebo nedostatočné chladenie.. Prehriatie môže odmagnetovať magnety takže to príde naraz, napríklad keď ho dosť zaťažíš a potom zastane. Ferit vydrží viac.. skús merať teplotu, na hk majú infra teplomery za pár usd a fungujú. Účinnosť motorov je dosť pod 70 percent tak si ľahko vyrátaš že to nie je málo tepla čo treba uchladiť. Čo tak medená prepážka alebo držiak..? Ale ak nemá zalepené vinutie a funguje nejaký čas normálne (=neprehrieva sa) a spáli sa až po čase keď sa prederie izolácia a vznikne medzizáviťák, tak to treba len zaliať tým epoxidom. |
|
Gabriel modelár ![]() Príspevkov: 289 Moje modely Poslať správu |
![]() Tak prevodový pomer mám od výroby ten istý 8.95:1 a ako ono som prisšiel na jednu vec, že som mal príliš dotiahnutý motor k ozubenému kolesu a preto sa točil ťažšie a preto sa aj tým pádom prehrieval a potom odpálil ![]() http://img04.taobaocdn.com/imgextra/i4/696256611/T2Ha1EXflXXXXXXXXX_!!696256611.jpg |