autor | správa |
Ludo_ZA modelár Príspevkov: 567 Moje modely Poslať správu |
Tiež by ma to zaujímalo a taktiež sa mi to veľmi páči. Na jednej strane je odpor, na druhej je zas vyšší vztlak a zotrvačnosť. Tri listy by mohli mať menšiu dĺžku ako dva. Aká je ich dĺžka niekto nevie? Na lietadle má trojlist menšiu účinnosť ako dvojlist, jedná sa však o vrtule s malým priemerom. Zaujímala by ma nejaká teória (a prax ). edit: benko vďaka za link |
Shake modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
No a fyzika nepusti. Nielen vztlak sa zvysi ale aj odpor. Ucinnost bude vyssia, ale odpor vzduchu sa tiez zvysi. Pri rovnakych otackach s dvojlistym rotorom sa ale zataz na motor urcite zvysi. Odlahcit zataz na motor by to mohlo jedine vtedy, ak sa celkove otacky rotora znizia - idealne zmenou prevodoveho pomeru nie znizenim otacok motora. |
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
nuž dnes som sa bavil s dvoma čo s tým JR trojlistom lietali, potvrdili to všetko. |
Ludo_ZA modelár Príspevkov: 567 Moje modely Poslať správu |
Bolo by dosť blbé, keby to vyvrátili . |
Jiri modelár Príspevkov: 749 Moje modely Poslať správu |
pri spalovaku urcite najlepsia zmena prevodoveho pomeru aby motor tocil okolo 15000 RPM pri tych otackach mi ide najlepsie to je u mna 1890 RPM na rotore a neviem pri troch listoch to musia byt rachoty a ked som nahodil 720-tky teplota isla hore nie vela ale isla a skusal som 15% nitra a otacky 2050 a nemal som sancu takze mne sa to zo skusenosti nezda podla mna keby som ich mal ulietat tak pojdem na 30% nitra a to znamena dost velke naroky |
swalko modelár Príspevkov: 601 Moje modely Poslať správu |
Podla mna ma Jiri pravdu. Bol citelny rozdiel ked som presiel z 710mm listov na 690mm. A to je teda omnoho mensi rozdiel nez pridanie 50% nosnej plochy. Pokial pri testovani pouzili silny motor, trebars Xeru 4530 tak rozdiel zrejme bol len v spotrebe. Pokial ale v heli nie je predimenzovany motor, tak sidce bude par chvil ked otacky klesnu s trojlistom menej vdaka vacsiemu gyroskopickemu efektu, ale potom pridu chvile kedy to ten motor bude poriadne dusit. Ak motor nebude stihat ani poriadne roztacat ten trojlist, tak sa to bude dusit stale. Je tam este viacej uskali trojlistu, nechce sa mi to tu ale cele rozpisovat. Cize podla mna je to komplikovanejsia mechanika, su viacej namahane mechanicke casti, je tam komplikovanejsia udrzba, bezpadlo bude mat viacej prace a urcite nedosiahnes lepsi vysledok ako s dvojlistom, takze cisto z praktickeho hladiska je to pre mna hracka pre ludi ktori od radosti nevedia co so sebou ( berte ako vzdy s rezevou ) . |
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Swalko, asi to budem musieť objednať ked to tak čítam a nesúhlasím |
swalko modelár Príspevkov: 601 Moje modely Poslať správu |
Kludne si to objednaj, ja si to velmi rad pozriem , ale peniaze by som za to nedal . |
Jiri modelár Príspevkov: 749 Moje modely Poslať správu |
ja suhlasim so swalkom pretoze to bude citelne poznat na vykone a s tym zmensenim uhlov , bud pojdu dole s otackami alebo s uhlami oni pisu s uhlami podla mna by pri tych istych uhloch ako pri dvoj liste ten nasledujuci list vosiel do prazdna a bolo by zle nedobre |
egabci modelár Príspevkov: 765 Moje modely Poslať správu |
Kazdopadne je to dobry marketingovy a obchodny tah vyrobcov, nech to uz lieta akokolvek. Myslim, ze v priebehu par tyzdnov tu budu prve 3 liste hlavy na Align vrtulniky . Tak to aspon otestuje podstatne viac ludi. |
swalko modelár Príspevkov: 601 Moje modely Poslať správu |
Neviem ako to je pri JR, ale Triabolo (Diabolo s trojlistou hlavou) bude vraj mat 680mm listy specialne urcene pre trojliste hlavy a tie listy budu okrem toho este aj lahsie nez klasicke listy. Triabolo na videu lieta 1800 otacok, takze predpokladam ze Minicopter rata s tym ze sa tam budu tocit nizsie otacky. V takomto pripade a za predpokladu dodrzania vyssie uvedenych podmienok toto riesenie bude ciastocne efektivnejsie koli vyssej ucinnosti trojlistu. Neviem ako to je pri JR, ale na videach bud lietali Radix SB, co su lahke listy, alebo lietali JR listy specialne urcene pre trojlistu hlavu, ale ich vahu neviem najst. Na co tam bol ten megachladic pred motorom? |
swalko modelár Príspevkov: 601 Moje modely Poslať správu |
Tak si odpoviem sam ... je to chladic na motor. Bude to sidce trochu offtopic, ale niekoho to moze zaujimat, takze par dalsich obrazkov je v prilohe. Tiez pridavam obrazok hlavy Triabola a schemu JR trojlistej hlavy. Na hlave Triabola vraj nie je mozne zlozit vsetky listy dozadu a jeden list sa musi vzdy odmontovat. |
Audino modelár Príspevkov: 2521 Moje modely Poslať správu |
http://www.youtube.com/watch?v=oF0d7TFDaAs&feature=player_embedded http://www.youtube.com/watch?v=f-zNATKubsQ&feature=player_embedded ..skoda,ze pocut viac reportera... |
swalko modelár Príspevkov: 601 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 23. 3. 2013 o 22:12
| odkaz na príspevok
|