autor | správa | |
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
No, ono je to "trošku" zložitejšie. Ale vyznať - zorientovať sa v tom dá. Energiu (napätie, prúd) DÁVA batéria. Energiu SPOTREBOVÁVA motor. Regulátor REGULUJE, koľko tej energie sa dostane z batérie do motora (a teda ako motor bude "ťahať" . Batéria dá motoru (prostredníctvom regulátora) toľko prúdu, koľko si "popýta". Ak je ovšem na to dimenzovaná. Tá "dimenzovanosť" je vyjadrená v Céčkach (C-rate), uvedených na batérii a kapacitou batérie. Príklad: batéria 2,2Ah, Céčka 20. Maximálny odoberateľný prúd je súčin kapacity a Céčok, teda 44 Ampérov. Vtedy by nemalo napätie batérie klesnúť o viac ako 10%. Tá batéria môže dať aj väčší prúd, ale napätie batérie klesne viac, regulátor môže začať obmedzovať prúd a batéria sa začne nadmerne ohrievať. Toto nie je dobrá cesta, lebo Ad Absurdum, pri skrate dá batéria najväčší prúd, ale jej výstupné napätie je NULA a tak výkon je tiež NULA (P = U x I). Ale skratový prúd lipoky by som isto-iste nezisťoval (ak sa nechceš popáliť, inak zraniť, alebo vyhorieť). Aj regulátor musí byť správne dimenzovaný. Ak daná pohonná jednotka odoberá napr 30A, tak regulátor musí byť dimenzovaný minimálne na túto hodnotu. Môže byť "predimenzovaný" (napr. 40A regulátor, aj viac - to nevadí), ale nemal by byť poddimenzovaný: napr. 20A regulátor. Pri menšom plyne sa asi nič nestane, ale ak tomu "vykudlíš", tak odber motora prekročí jeho maximálnu dovolenú hodnotu a regulátor sa spáli - zničí. Koľko si "pýta" motor, to je trochu zložitejšia pesnička. Ak sa v tom nevyznáš, tak sa drž návodu, alebo rád skúsenejších. Lebo prúd do motora závisí od mnohých faktorov: od parametrov motora (veľkosť, výkon, max. prúd, Kv-motora, chladenie motora), od parametrov vrtule (priemer, stúpanie, počet listov ...), vlastností zdroja (batérie): napätie (počet článkov), stav nabitia, Céčka, teplota batérie ... |
|
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Regulátor ktorý nerieši prúd do záťaže sa obyčajne volá vypínač. |
|
newPOPE modelár Príspevkov: 383 Moje modely Poslať správu |
"Regulátor ktorý nerieši prúd do záťaže sa obyčajne volá vypínač." ups, a co take spinane zdroje napriklad? @KubosSK osobne si myslim, ze kym tu kolobezku poskladas tak si mozes kupit uz postavenu. Tam uz je toto vyriesene . Ale ak sa chces hrat a skusat tak ako pise @atto skusanie skratoveho prudu lipolky, sorry ale ked neches vidiet mamu na hotrod-e tak tam za baterku aspon zaves poistku na max prud, pripadne o nejaky ten A menej ako ma max. povoleny odber dana lipolka. |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
A ktory modelarsky regulator riesi prud? |
|
mato321 modelár Príspevkov: 180 Moje modely Poslať správu |
to na co je motor dimenzovany je zas dalsia vec aby splnal poziadavky uzivatela na zivotnost co ty citas o vykonoch W to su maximalne vykony urcovane vyrobcom na to aby dany motor seriozne sluzil vobec nevyjadruje maximalny vykon cize ani ampere ok? |
|
gran modelár Príspevkov: 18 Moje modely Poslať správu |
Netreba na tento typ použitia senzorový motor ? |
|
KubosSK modelár Príspevkov: 8 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 13. 11. 2018 o 19:24
| odkaz na príspevok
Ďakujem všetkým, veľmi ste mi pomohli. ( ; |