Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

  • Kategória

Vrtuľníky (8)

  • Facebook
  • Reklama

Trex 550DFC

Pridané: 26. 3. 2013 o 19:17 | ID článku: CLA166 | Zobrazenia: 4514x | Komentárov: 0 | Autor: savo

Dlho som zvažoval či napíšem a podelím sa o skúsenosti s novým t-rexom 550dfc , keďže na tomto df v poslednej dobe prevláda nálada taká aká je a množstvo príspevkov nestoja za nič a sú mimo tému. Možno je to tou dlhou zimou a väčšina má už „absťák“ poriadne si zalietať, aj napriek môjho vyjadrenia „už na toto df nebudem prispievať“ rozhodol som sa, že niečo napíšem, tak toto bude taký malý článok na prečítanie bez toho, aby človek nemusel rolovať v témach a dlho hľadal čo si prečíta.

Koncom roka 2012 prišla firma Align na trh s modelom Trex550dfc, v porovnaní s predchádzajúcim Trex550v2.fbl má pár vylepšení a to DFC hlavu rotora (v tom to prípade naozaj neviem a nedokážem povedať, čo je lepšie DFC alebo klasická HPS), servá na cyklike DS615 a na vrtuľke DS655, nový systém šmykátka na vrtuľke ako je na 700dfc, nový regulátor Talon 90A od CC s integrovaným 9A(20A) bec-om a uhlíkové bočnice o hrúbke 2,0mm. Pevnejšie bočnice a regulátor boli hlavným dôvodom prečo som sa rozhodol predať verziu v2. s bočnicami 1,6mm ktoré boli podľa môjho názoru tenké a celý drak sa pri väčšej záťaži krútil a s regulátorom Align BL70G ktorý bol na hranici svojich možností a nebol schopný ťahať dlhšie listy ako 520mm. Chcel som odskúšať aj dlhšie listy 553mm, ale na základe A. Szaba jr., ktorý to testoval a neodporúčal to z dôvodu že pri vyšších teplotách to regulátor BL70G nezvládne, som to radšej ani nerobil. Verziu v2. som si kupoval ako „low cost“ – vrtuľník za nízku obstarávaciu cenu, ktorý dokáže slušne lietať na 6S. Verzia combo ktorú ponúkal Align spĺňala moje požiadavky na low cost, síce 3GX (bezpádlová elektronika) fungovala, ale nebol som spokojní s niektorými neduhmi, ktoré som nebol schopný odstrániť , alebo prestavením potlačiť na moju akceptovateľnú mieru a preto som ju vymenil za už osvedčený MICROBEAST. Bola to investícia ktorá až tak dramaticky nezaťažila rozpočet low costu. S 550v2. som bol veľmi spokojný a lietalo sa mi s ním veľmi dobre. Nemal som žiadne problémy a ani som s ním nehavaroval. Po rozhodnutí ísť do 550DFC som svoju 550v2 predal k svojej spokojnosti, no myslím že aj k spokojnosti kupujúceho. Nová 550DFC sa predáva v dvoch verziách, ja som sa rozhodol pre verziu combo bez 3GX systému. Bezpádlový systém som zvolil už osvedčený Microbeast, ale ako AR7200 spectrum so satelitom. Je to pomerne lacný, nenáročný a dobre fungujúci systém, síce nemá „záchranu“ ako niektoré konkurenčné fbl jednotky, ale časom možno „Nenečtí soudruzi“ niečo v tomto smere za krátky čas vymyslia. Ja lietam s vysielačom JR DSX12 ktorý podporuje DSM2 systém a preto som už nemusel použiť štandardný prijímač, čo mi ušetrilo ďalšie financie. S beastom mám len dobré skúsenosti už aj v samotnej 550ke, ale aj v 250ke, 600n a 700n. Oslovil som známeho slovenského predajcu a dohodli sa na uzavretí obchodu. Po menšej čakacej dobe na verziu bez 3gx-ka, som to konečne mal doma. Všetko bolo zabalené a uložené tak ako Align má vo zvyku( v dobrom slova zmysle), po otvorení a vybalení ma na prvý pohľad zaujala a ohromila kabína, ktorá je predĺžená ako aj v novej 700Ndfc a 600Ndfc a v porovnaní s v2.pôsobí, že je naozaj veľká. V balení po kontrole nič nechýbalo a mohol som sa pustiť k samotnej stavbe. Veľké rozdiely s predchádzajúcou verziou neboli a stavba prebehla rýchlo a bez problémov, až na drobnosť, ktorú som si sám spôsobil. Nový regulátor Talon90 ktorý je v combe som namontoval tak, ako som mal BL70G bez toho aby som si overil či sa zmestí pod kabínku, veď predsa tá kabínka je tak obrovská že ma to ani nenapadlo – NIE nezmestil! a musel som to prerobiť a namontovať na spodnú stranu držiaka lipo. Hlava hlavného rotora a zadný domec vrtuľky boli už zložené, ale v nedôvere k Tajvanským pracovníkom som to radšej všetko rozobral, axiálne ložiská poriadne premazal a skrutky poistil locktitom. Pribudlo aj nové kovové lóže, ako ďalšia možnosť umiestnenia fbl jednotky, alebo prijímača v prednej časti nad pohonovou baterkou. Samozrejmosťou je aj šikmé ozubenie pohonu modulu 1. Naprogramovanie vysielača a nastavenie fbl jednotky bolo veľmi rýchle a totožné s s predchádzajúcou v2. Po rýchlej stavbe nastalo dlhé a pomalé čakanie na rozumné počasie pre zálet. Osobne pod 5 stupňov vonkajšej teploty nechodievam lietať, takže to čakanie bolo naozaj dlhé. Konečne som sa dočkal a išiel 550ku dfc zalietať. Prvé dva lety boli také trimovacie, dolaďovacie a pohodové, nakoľko som sa aj po zime potreboval troška rozlietať. Všetko bolo v poriadku a ďalšie dva už boli normálne. Potom som sa rozhodol že konečne otestujem listy Edge 553fbl a založil som ich. Pri tom istom nastavení to bol obrovský rozdiel! Mal som pocit, ako by som lietal už s plnohodnotnou 600kou. Je zaujímavé čo 3cm dokážu spraviť. Pri 523mm listoch sa prejavovala váha heliny a bolo to cítiť na kolektíve, preto som musel priostriť krivku okolo stredu, aby nemala 550ka tendenciu podsadávať pri otáčkach aké som mal nastavené a lietal. Toto nastavenie pri 553mm listoch som už nepotreboval a nastavil som naspäť lineárnu krivku kolektívu. Teraz sa plošné zaťaženie pohybuje cca 2250g/m2. Len pre zaujímavosť Goblin 500 s 500mm listami vychádza na cca 2600g/m2. Momentále je obrovský boom Goblinov, nepopieram sú to pekné a prepracované stroje, ale mne osobne vadí remeňový náhon vrtuľky a u G500 je potrebné „točiť“ a to sa prejaví krátkym letový časom. Ja používam pak 6s 5000mAh ako do 550ky, tak aj 2x6s do 700XX a to je ďalšia z výhod prečo som išiel do T550dfc. Taká kompaktnosť poteší a navyše sa nemusím si zaobstarávať a starať o ďalšie lipo inej kapacity. Môj letový čas na idle2 je 4m45s a po dolietaní mi zostane približne 25% kapacity. Zatiaľ mám esc nastavený na krivky, ale postupne začnem testovať kvalitu governoru Talon90G. Ako som už písal tak tento regulátor má v sebe 9A(20A špičkovo) bec, ktorý je dostatočne tvrdý a poradí si aj so servami alig ktoré majú veľké prúdové špičky, takže nie je potrebné kupovať externý bec, alebo napájať elektroniku 4článkom Nimh, alebo pod. a tým pádom nemusím „voziť“ ďalšiu záťaž v heline a starať sa o nabíjanie ďalších bateriek.

Zatiaľ môžem povedať a napísať, že Trex550DFC je veľmi slušne lietajúca a fungujúca heli za nízke obstarávacie náklady. Viem že vládne veľká averzia voči tejto značke ako takej, ale pomer cena vs. výkon je obrovský. Moja 550DFC s beastom a 553mm listami neprekročila cenu 760,- eur a to je slušné nie!?

Technické parametre:
Dĺžka 1160mm.
Hmotnosť 2120gr. (bez pohon. Lipo 6s5000mAh 793gr.)
Hlavné koleso 112 z.
Pastorok 11z.
Prevodový pomer 1:10,18:3,85
Motor Align 600Mx
esc TALON 90G
DS615 - 3x
DS655 - 1x
Listy hl. rotora EDGE 553fbl
listy vrtuľky align 90mm
AR7200 + satelit DSX
nastavenia :
kolektív: 12,5 stup.
cyklika: 8 stup.
gyro gain: 65
rudder: DR 95% ; EXPO 15%
throt. curve: 89;84;89 cca 2400-2500rpm

  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 881 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: Volko55,