autor | správa | ||||
Tmax555 modelár Príspevkov: 9 Moje modely Poslať správu |
Zdravim Chcel by som sa opytat ci mate nejake skusenosti s tymito hlavami. A aku by ste vybrali. Dik Tmax |
||||
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Ja som lietal aj dfc na gobline aj tu druhu. Vybral by som si tu druhu. Minimalne pri crashi to menej ta klasika schyta. Dalsie dovody nech iny napisu. |
||||
700align modelár Príspevkov: 137 Moje modely Poslať správu |
Ja by som asi tak co chces lietat a ako resp. ake otacky na rotore |
||||
Tmax555 modelár Príspevkov: 9 Moje modely Poslať správu |
Zdravim Rekreacne lietanie ziadne 3D. Tmax |
||||
marcel3 modelár Príspevkov: 248 Moje modely Poslať správu |
Zdravim Tak to ti neviem poradit. Marcel3 |
||||
700align modelár Príspevkov: 137 Moje modely Poslať správu |
Ak zacinas tak jednoznacne EFL |
||||
Tmax555 modelár Príspevkov: 9 Moje modely Poslať správu |
Ano zacinam Pred tym iba LAma v5 a teraz simulator. Vsak ale ELF je odlisne iba v ,, Washout control arm" - co ma za ulohu toto rameno ? nejako mi to nejde vycitat z manualu. Tieto hlavy nie su az take odlisne ? ak ano usmernite ma. Vdaka Tmax |
||||
kvetoslav modelár Príspevkov: 470 Moje modely Poslať správu |
prečo, keď začína, tak jednoznačne EFL? ja som začínal s rexom 600 a dal som hlavu DFC, a všetko je o.k. |
||||
Alfa modelár Príspevkov: 1825 Moje modely Poslať správu |
kvetoslav,tak daj teda aký je rozdiel medzi DFC a EFL ! Nič za tým nehladaj negatívne,fakt som len zvedavý. |
||||
700align modelár Príspevkov: 137 Moje modely Poslať správu |
a preco nie ty si sa nepytal tak ti nikto neporadil a otazka znela trochu inac tak si mal na zaciatku poradit ked vies
aj ja |
||||
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Ja by som to takto jednoznacne tiez nevidel. DFC hlava ma sice radsej vyssie otacky a teda moze posobit viac agresivne ale tiez som lietal 550 DFC a bol som velmi spokojny. Hned po zalete som v 3GX nastavoval vacsiu/rychlejsiu obratnost. Takze si myslim, ze ak si vyberies ktorukolvek heli, tak chybu nespravis. Mne sa viac paci napriklad DFC pre jednoduchost ale tiez sa mi stym velmi dobre lietalo. Za EFL vsak moze hovorit cena kedze dnes taku heli maju skoro vsade v zlave a ak si nastavis nizsie otacky tak budes mat aj o cosi dlhsi letovy cas, ale to je myslim zanedbatelne pretoze aj ja ako zaciatocnik si nenastavujem zas velmi nizke otacky aby som mohol lepsie korigovat pri mojich drevenych rukach. |
||||
kvetoslav modelár Príspevkov: 470 Moje modely Poslať správu |
chlapi, ale veď ja netvrdím, že DFC hlava je lepšia alebo vhodnejšia, len som aj ja chcel vedieť, prečo na začiatok EFL hlavu?, ja som použil na môj 600 rex DFC hlavu nie preto, že je lepšia alebo horšia, ale zdalo sa mi, že to je jednoduchšie riešenie... |
||||
maros modelár Príspevkov: 179 Moje modely Poslať správu |
Vo vseobecnosti su rozdiely medzi EFL a DFC objektivne a subjektivne. Objektivne (samozrejme vzdy existuju vynimky ale vo vseobecnosti to vidim takto): 1. DFC umoznuje umiestnit listy blizsie k hlavnej hmote heli a tym padom sa da lietat agresivnejsie pri tom istom nastaveni tej istej heli. 2. EFL - lieta stabilnejsi pri tom istom nastaveni tej istej heli. 3. DFC - Jednoduchsia kompletacia a nastavenie hlavy Subjektivne: Ked su listy nizsie tak heli vyzera krajsie - moj nazor - kolko ludi tolko chuti Pre zaciatocnika v podstate objektivne parametre nie su zaujimave, kedze nepredpokladam, ze bude lietat na hrane schopnosti danej heli a obe hlavy sa daju nastavit podla chuti Takze treba vyberat podla pomeru cena/co sa ti paci Len este jedna poznamka - nie vsetci vyrobcovia akceptovali do svojho vyrobneho konceptu vsetko co si spravna DFC hlava vyzaduje (kedze len opajcli design, bez dostatocnej znalosti) co moze v konecnom dosledku sposobit problem. Typicky napr. ked tiahla ktore ovladaju listy nie su pruzne.... Konkretne ten problem je vidiet napr. tu: odkaz na Youtube |
||||
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Teraz napisem ja to co som myslel vo svojom prispevku. Zaciatocnik ktory casto pada / nie len zaciatocnik padame vsetci/ oceni klasicku hlavu na kolko je rozdiel ked pri crashi ulomi alebo ohne vzdy cast gripu alebo u klasickej hlavy vyskoci gulak resp. ulomi sa zavitova tycka hned za gulakom. Da sa o tom vela pisat mne sa vlastnostami aj dizajnom DFC paci ale je to nedorobok ktory uz nik asi nedotiahne lebo sa vratili vsetci ku klasike. |
||||
maros modelár Príspevkov: 179 Moje modely Poslať správu |
Dovolim si nesuhlasit. Ja lietam dve heli DFC a podarilo sa mi par krat aj spadnut. Ked sa nieco ulomilo tak drive tube (neviem ako sa to povie po slovensky) za 6Eur. Nikdy sa neulomil ani neohol grip. Ale ako som pisal hore, nesmie to byt zla napodobenina bez pochopenia toho ako to cele funguje. T.j. ak pruzi drziak listu, musi pruzit aj tiahlo. Ak je hlava full rigid, ako je napr. troj listova hlava minicopter, tak tiahla nemusia pruzit ale je nutne pouzit specialne pruzne listy. DFC nazov sice zacal pouzivat Aling, ale to co poskytuju nie je to co by to malo byt - suhlasim ze to je nedorobok. Ja som ale lietal take hlavy snad dva roky pred tym, nez ich zacal Align predavat. Sebastian Zajonz to ale vymyslel tak, ze to naozaj funguje. |