Výrobca: | Pilot-RC | Rozpätie: | 2290 mm | Hmotnosť: | 5670 g |
Kategória: | Lietadla - benzinové | Dĺžka: | 1480 mm | Materiál: | balza,smrek,preglejka |
Motor: | RCGF 35RE ccm |
ID Modelu: AM8256 | Zobrazenia: 23667 | Pridané: 7. 8. 2017 o 22:42 | Autor: majsterko
Autor | Správa | |
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Hmmm....ale to asi nebude chyba v zápalku.... Napájanie zápalka predsa nejde z baterie na prijímač......či...???... Kolísanie otáčok je vytvorené nedostatkom paliva v motore....pridaj palivo buď na volnobežnej alebo aj na veľkej ihle.... Máš nový benzín...???... Tento nový ekologický benzín je v poslednej dobe strašný sajrajt......a o nafte sa radšej vyjadrovať ani nebudem.... Ale....priznám sa že....okolo motorov sa pohybujem dosť často a v poslednej dobe sa objavuje podobný problém u viacerých majiteľov benziňákov..... Nie som si celkom istý či to nebude mať za následok nejaké rušenie....teraz mám na mysli rušenie vnútorné v trupe lietadla....hovorím o rušení zápalka a samotného prijímača.......U kolegu modelára v LC klube som pozoroval podobné príznaky na jeho modeliku......motor sa nedal vyladiť a otáčky neustále klesali a pridávali.....stavalo sa to keď som pridal na plný plyn.....Keď som sa lepšie zahľadel do vnútra trupu že... čo sa tam deje tak som zistil že.....pravdepodobne vplyvom nejakého rušenia asi od zápalka sa servo plynu samé pohybovalo hore-dole.....toznamená že pridávalo a zase uberalo plyn bez zásahu do kniplov...... Vysvetlenie.... Servo behá hore dole.....je to preto že v prijímači je nastavený /FailSafe/ alebo ako sa tomu nadáva....a ten po zarušení/vypadnutí/ signálu servo posúva automaticky do nulovej polohy....po nabehnutí signálu zase servo vybehne nahor /podľa polohy knipla plynu.... Podľa mňa máš asi zle....alebo veľmi blízko seba umiestnené komponenty lietadla ako sú prijímač a samotné zápalko....Hmmm a ešte ma napadlo.... skúsil by som vymeniť sviečku na motore.......je v nej odrušovací odpor a ten ak je prerazený tak môže spôsobovať to veľké rušenie.... p.s. Nechcem nejako haniť benziňáky ale.....žhavíky majú v tomto navrch.....žiadne káble...žiadne batérie...atď....lepší výkon... |
|
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
Edy,teraz som to bol zmerať.Zapaľovanie je 42 cm od prijímača Takže tým to asi nebude.Samozrejme že máš pravdu v tom,že žhavíky sú podstatne jednoduchšie(potrebuješ motor,nádrž a ide to).Benziňák potrebuje zapaľovanie,napájanie zapaľovania a samozrejme nejaký spínač.Výhoda benzínu je podstatne menšia spotreba a po lietaní pomaly nemáš čo čistiť na modely.Objednal som zapaľovanie,uvidím.Najprv ho odskúšam zapojiť iba tak-mimo modelu.Uvidím,napíšem čo som poriešil. |
|
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Ja by som sa tak ľahko nevzdával....Myslím si že to v tom zápalku asi ozaj nebude.....no metie ma tá tvoja informácia..../keď som pridal plyn,vypadol prijímač./...... Stále skúšam premýšľať o možnom probléme....Keďže motor naštartuje....tak...zápalko ide....treba sa pohrať ešte s ihlami a ak to nepomôže treba vybrať karburátor a pod karburátorom je taký medzikus na ktorom sú sacie membrány.... https://www.rcportal.sk/public/upload/1504014541-5227.jpg tie membrány bývajú odchýlené od dosadacej plochy /buď sú prehnuté alebo je pod nimi špina/ a preto sa potom nenasaje potrebné množstvo paliva ktoré motor potrebuje.... Treba tie membrány odkrútiť dole vyčistiť a otočiť opačne a poskladať to speť....alebo vymeniť za nové.... Práve teraz asi cca pred hodinou sa mi dostal do rúk motor 32ccm turnigy so zadným saním....Jeho bývalý majiťeľ popisoval presne tento problém s naštartovaným motorom na ktorom sa nedá dobre vyladiť volnobeh a ani vysoké otáčky,,,a po ubratí plynu motor zhasína.... Odkrútil som karburátor a vybral som tie membrány......zbežným pohľadom si to človek ani len nevšimne ale.....keď som sa na to pozrel úplne zbízka a proti svetlu Napr. obrazovky tak sa ukázala medzierka medzi membránou a dosadacou plochou...../iba na jednej strane....druhá je "OK"....zatial.../.... Je to hlavný kameň úrazu týchto motorov so zadným nasávaním...... /kým je to nové tak to ide perfekt ako hodinky zo Švajcu/.....ale ak sa tá membránka troška unaví /či už jedna alebo druhá/ ostáva troška poodškerená a vzniká tam maličká medzera....tieto membránky fungujú ako spetný ventil.....ale nie sú nijakou pružinkou pritláčané v podstate ich nemá čo tam dotláčať/fungujú len pružnosťou svojho vlastného materialu/ tak preto potrebujú a aj musia byť v perfektnom rovnom stave inak sa pri odchýlení od dosadacej plochy nasávaním palivovej zmesy v kľukovom priestore neudrží pri stláčaní piestu smerom dole potrebné množstvo zmesy pretože cez medzierku je určité množstvo zmesy vyfúknuté cez difúzor karburátora von z motora.... Chcel som tú prírubku s odchýlenou membránkou odfotiť /držím ju práve v ruke/ ale....nedarí sa mi to....volným okom proti svetlu tam vidno medzierku cca 0,5mm ale na fotke sa to nedá rozoznať.....mobil nefotí tak kvalitne a detailne... |
|
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
Tak chyba bola v karburátore.Vybral som motor z modelu,vymontoval karburátor a rozobral som ho do "šrôbika".Vyčistil v technickom benzíne,vyfúkal a zmontoval.Po spätnom nainštalovaní do modelu motor ide ako predtým.Len mi to nešlo do hlavy,lebo po oprave trénera som motor prebehol a šlapal bez problémov.Potom celú zimu stál a na jar po naštartovaní problém? Už sa neviem dočkať kedy bude normálne počasie a tréner konečne pôjde do vzduchu |
|
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
To je dobre.....keď už zase ide......to sa stáva aj iným modelárom....bude to asi tou skvelou "kvalitou paliva"...... Tak do novej sezóny všetko dobré a...nech ti to dlho a pekne lieta..... |
|
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem Edy.Dúfam že si trénera konečne užijem po tom "trápení". |
|
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
Ak vyjde zajtra počasie podľa aladina,tréner "konečne" pôjde hore.Už nabíjam |
|
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
Tréner konečne zalietaný,je aj video.Ale zatiaľ som ho ešte ani nevidel.Skúsim ho nejak upraviť a šupnúť sem.Bol iba jeden štart lebo pred druhým som zistil,že nefunguje vypínač.Vydržal fakt dlho,"až" osem minút letu Dával som tam nový,nepoužitý. |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
Ivan ty mas fakt pri tomto modeli neaku smolu,dufam ze sa ti to podari uz vyladit nech si ho uzijes. |
|
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
Asi áno.Vyhodím ten vypínač a dám tam niečo iné.Ale aj z tých odlietaných 8 minút mám radosť Je to pre mňa niečo nové.Doteraz som lietal iba s malými prskoletmi Tak som sa na...l a objednal vypínač za 40€,ten bude snáď konečne dobrý. |
|
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
||
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem za foto Jarko.Včera som bol taký "zaujatý" záletom trénera,že som zabudol aj niečo pofotiť .Hneď ako mi príde nový vypínač,nainštalujem ho a budem dobiehať s trénerom,čo mám zameškané Hádam tento už čosi vydrží https://www.rcsvet.sk/elektronicke/5706-sps-20-8595245909802.html |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
Ivan ten mám aj ja v belanke nie je s min problém len mi chvíľu trvalo zvyknúť su že magnet príklady vždy rovnako. |
|
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |
Mám doma DPS 40,ale to mám nachystané do Beavra.Nebudem ten vypínač montovať do trénera a potom ho prehadzovať do Beavra.Magnetický vypínač nie je súčiastka,ktorá by bola v dielni navyše.Skôr niekedy chýba Práve som si pozeral videá kde lieta tento model s dvojtaktom 20 ccm a úplne to stačí.Neviem si predstaviť ako to lieta,keď tam niekto nainštaluje motor 50 ccm a viac.Lieta na voľnobehu?Ja som včera pri zálete mal max. pol plynu.Ja viem,bol to zálet a nemám s obrami žiadne skúsenosti,takže mi to stačilo.Ale je to tréner,nie stíhačka |
|
majsterko modelár Príspevkov: 679 Moje modely Poslať správu |