autor | správa |
vrato modelár Príspevkov: 234 Moje modely Poslať správu |
Ahojte. Vsimol som si, ze pri kompozitovych kridlach sa najcastejsie pouziva tkanina carboweave alebo spred thow textreme. Este som si nevsimol, ze by niekto pouzival carbonove platno. Je tam nejaky dovod? Nasiel som teraz toto carbonove platno, tak preto sa pytam: https://eshop.5mslovakia.sk/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=392&virtuemart_category_id=38 Chcem samozrejme zo zaciatku skusat so sklennou tkaninou, resp. nejake pokusy uz boli, ale neskor by som chcel skusit nieco aj z carbonu spravit. |
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Zalezi na co to chces pouzit. Biaxialy sa pouzivaju na modely F5J, F3B, F3J. Platno na polomakety a modely F3F kde hmotnost nie je modla. |
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Presne, je to podľa toho na čo to chceš použiť a akú gramáž si môžeš dovoliť. Spread máš okolo 60g a to napríklad na lahké F3K je moc, tak na lahký model použije 30g biax, na standard f3k 40g biax a na pevný do vetra ten spread. |
vrato modelár Príspevkov: 234 Moje modely Poslať správu |
Aha, vdaka za objasnenie, myslel som, ze 60gr./m2 je este dobra gramaz na "dospele" F3K, v niektorych videach pouzivaju aj 80gr./m2, ale to uz bude zrejme neaktualne ... |
StanleyP modelár Príspevkov: 304 Moje modely Poslať správu |
Ahoj. Standard spravis aj z 60g/m2 ale nemoze to byt platno. Platno spotrebuje viac zivice ako spread tow . Platno ma v svojej strukture viac ohybov jednotlivych vlakien ako spred tow alebo biaxial. A kedze su vlakna viac zvlnene tak maju snahu pri zatazeni vyrovnavat sa co prispieva k flexibilite struktury |
vrato modelár Príspevkov: 234 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 12. 5. 2021 o 17:12
| odkaz na príspevok
Super vdaka, toto co pises s tymi ohybmi som si aj tak trochu myslel, len som si to nikde nevedel potvrdit. Trochu som bol na pochybach kvoli sklennej tkanine, lebo aj ta je platno a pouziva sa. |