autor | správa | |
marek-2954 modelár Príspevkov: 807 Moje modely Poslať správu |
Caute ako mam zistit tazisko n akridlach ked som ich sam vyrabal a n aplane nic nebolo? |
|
charon modelár Príspevkov: 140 Moje modely Poslať správu |
Orientačná hodnota: Vetroń 35 % od nábežky, motoráč 30 %.Pri zálete to doladíš. |
|
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
empiricky. aktualne tazisko zistis na nejakej hrane aby sa ti neprevazovalo. potom ho zacnes zalietavat, pri ~ pol plyne by ti malo letiet vodorovne, ked bude klesat, musis posunut tazisko dozadu, ked stupat tak dopredu (premiestnenim komponentov alebo pridanim zavazia). ked poleti na pol plynu rovno tak mas tazisko. samozrejme velkost plynu si mozes zvolit sam podla seba, ja vyvazujem na pol , ty mozes na 3/4 , zalezi aky sposob lietas, aky mas silny motor. Proste v tvojom normalnom letovom rezime by malo letiet rovno horizontalne, vtedy mas tazisko na spravnom mieste. samozrejem je tam vela dalsich faktorov, ako je sklon motora, vztlak kridel, prikladom su 2 lietadla od parkzone, F4U a Me-109G , obidva vyvazene, ale kym Me109 po pridani plynu drzi vysku a len zrychluje, F4U zacne stupat. F4U ma taky vztlak ze pri podvozkovom starte staci full plyn a ide 45" hore aj bez vyskovky. |
|
banova modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Ja mám takú skúsenosť s modelom od ParkZone Radian. Keď ho hodím z ruky ide pekne kĺzavo vodorovne. Akonáhle dám plyn, sám sa nakloní hore, a pri Full plyne sa sám "NASTAVÍ" kolmo hore ( nepreklopí sa ) a stúpa kým nevypnem motor. A to je ťažisko v poriadku. Čiže určite závisí od mnoho faktorov. |
|
papco modelár Príspevkov: 12 Moje modely Poslať správu |
|
|
AdamW team RCPortál Príspevkov: 968 Moje modely Poslať správu |
Co takto vyosenie motoru? |
|
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
Ak je to vetron /mas v profile/, tak nahrubo cca 1/3 kridla, ako bolo povedane, za letu potom dive test. |
|
stanco1 modelár Príspevkov: 341 Moje modely Poslať správu |
Akosi tomu obrázku nerozumiem, nieje to tak, že ked sa zhupne dohora tak je tažisko práve prisliš vzadu? (2:MAC- pozeram že si z Rajca, Mišo s modrou octavkou?) Edit 21.4.2013: Už mi je jasné, že model tažký na hlavu a vytrimovaný pre vodorovný let má veľký uhol nastavenia. To spôsobý, že keď sa model po potlačení rozbehne VCHP zaberie až moc a model sa zhupne. Model ľahký na hlavu má uhol nastavenia malý, čiže výškovka nezaberie/nepritiahne a nechá model padať... |
|
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
Ono to zvadza k takej uvahe, ale je to spravne. Ked je tazisko prilis vzadu a hentak ho roztlacis na cca 45st, uz sa nedokaze pozdlzne stabilizovat, resp. trva mu to moc dlho, ked je moc vpredu, cumak zdvihne rychlo.. Preto na zalet sa vzdy doporucuje radsej tazisko dopredu..
ochcafka je seda , paraglajdista, nadejny vetronar? |
|
marek-2954 modelár Príspevkov: 807 Moje modely Poslať správu |
chalany pre informaciu je to 3D akrobat. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... jednoducho. Otvoríš si tú stránku v odkaze , naštuduješ čo sa ti vojde do hlavy. Potom to zrealizuješ v praxi: http://www.vekamodel.cz/soubory/dilna/avp.html veka |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Keď už vieme, že ide o akrobat, tak máš dve možnosti. Ťažisko si zhruba vypočítať (program tu) Alebo ho môžeš zhruba odhadnúť podľa šípovitosti. Krídlo s rovnou nábežkou (Edge 540) má ťažisko zhruba v 20% hĺbky od nábežky, krídlo mierne šípovité (Katana, Extra) cca 30%, šípovité krídlo z rovnou odtokovkou (Giles) cca 35-40%. Presné ťažisko zistíš iba pri zálete. |
|
marek-2954 modelár Príspevkov: 807 Moje modely Poslať správu |
ok diky |
|
dukes modelár Príspevkov: 350 Moje modely Poslať správu |
Popis ťažiska,ako nakreslil mac si myslím nie je správny.Lebo ak skúšame prstami hľadať pod krídlom ťažisko a éro je ľahké na čumák,tak musíme posunúť prsty smerom k odtokovke,aby sa model dostal do vodorovnej polohy.Čiže nedovážený model má ťažisko viac vzadu.Model houpe! |
|
Next modelár Príspevkov: 116 Moje modely Poslať správu |
Tu je pár tipov ako vytrimovať model, neviem nakoľko sú metódy spoľahlivé, ale predpoklada sa, že nakoľko manuál robil Pelikán, malo by to byť spoľahlivé. Popis začína na strane 36.
Manuál k Hitec Optic |