Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
Jakubb
modelár

Príspevkov: 28

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 1. 2015 o 17:56 | odkaz na príspevok
Heej mrtvoly !! Moj vrtulnik sa zacal zase chovat nejak divne alebo mi uz prepina a hladam chyby aj tam kde niesu.

Vec sa ma tak. Dal som dole listy. Poprilepoval som co sa prilepit dalo (okrem chvosta). Teraz ked ho roztocim na zemi zda sa mi ze na vysokych otackach nejak vibruje .(alebo je to normalne???).. chytil som chvost do ruky aaa vibruje , celkom riadne jak keby som mal na chvoste pripnute 2 zvoniace nokie 3310. Chvost neskace, ale pomaly sa pohybuje do boku. Viem ..zisk gyra, ale je normalne ze to predtym fachcilo v poho.. ? aa nepohybuje sa zas nejak extremne.. len cca 1cm tam zastavi, rozmysla , zase sa trocha pohne a tak Vsimol som si ze som asi moc dotiahol sroby na chvoste. Lebo som skusil roztocit rotor len tak rukou bez baterky a nejak to drhlo. Ked som ich povolil ide lahko. Po nejakom tom volnobehu s baterkou (bez vrtule , cca 30-45sec.) je chvost teply... nejak sa zahrieva. Ako keby tam niekde drhol remen... Avsak vrtulnik lietal dokopy +-30sec za cely svoj zivot , teda pokial nemam ten co pouzili v Align prezentacii.

Taakze nejake napady ? Ci ho mam rovno vykuchat ? Dik za Vas cas .. Do pristania !!!

Inac Gyro v HL mode . zisk nastaveny na +45%. Vysielac Futaba T6J
( 35 rokov )
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 1. 2015 o 20:21 | odkaz na príspevok
Jakubb: Ako som uz písal, "normalne" jednotky sa vracaju aj pri roztocenom rotore.
Nevracajú !!!
Bydlisko: Trnava, vek-46
Jakubb
modelár

Príspevkov: 28

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 1. 2015 o 20:51 | odkaz na príspevok
To vyzera ako keby si citoval mna nejaky tip k aktualnej dileme ?
( 35 rokov )
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 1. 2015 o 21:04 | odkaz na príspevok
Citoval som Dzina
Bydlisko: Trnava, vek-46
TomiXL
modelár

Príspevkov: 635

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 1. 2015 o 07:37 | odkaz na príspevok
to Jakubb:
Ak si zvysoval otacky bez toho aby si znizil zisk gyra tak to moze byt normalne. Cim vyssie otacky tym treba nastavit nizsi zisk gyra. Ak mas nastaveny prilis vysoky zisk objavi sa kmitanie chvosta az vibracie (tazko to ale posudit ked som to nevidel co to robi a z tvojho popisu tazko povedat).
Kedze pises, ze sa ti to aj zahrieva a uteka chvost co by v HL mode nemal robit, tak asi bude niekde mechanicky problem. Skontroluj si ci mas spravne napnuty remen a potom ci ked odpojis tiahlo od mechaniky vrtulky a skusis nou rukou popohybovyt ci ide uplne hladucko.

Treningovy kriz sa ti mozno este zide ked je taky velky. Ked budes neskor stavat vacsiu helinu uz zo stavebnice, tak ho nahodis aspon na zalet ako poistku, kym si pri prvom roztoceni rotora overis za si nastavil vsetko spravne.
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
Jakubb
modelár

Príspevkov: 28

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 1. 2015 o 22:05 | odkaz na príspevok
to TomiXL:

Otacky som nezvysoval. Vsetko je presne tak ako bolo. Predtym sa to chovalo normalne. Tie vibracie su dost velke. Vrtulnik neskace ani nic ale vibruje tak ze ked prilozim prsty tak ma svrbia divny opis viem, ale je to dost. A pri pridavani plynu sa stupnuju. Hroza. Mam taky tusak ze je nieco s tym prevodom z hlavneho ozubeneho kola na to mensie co pohana remen zadneho rotora. Pretoze ked s tym tocim rukou pocujem nejaky divny zvuk prave odtial. Tazko sa to opisuje ale ako keby to tam drhlo. Zajtra to rozoberiem a pozriem sa na to. Strasne divne mi je to ze som s tym nic nerobil. Nosi sa v kufri. Lietal menej ako mu trvalo dostat sa z krabice... No drzte prsty. Lebo ma to zacina......
( 35 rokov )
egabci
modelár

Príspevkov: 765

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 1. 2015 o 22:37 | odkaz na príspevok
Aku tam mas fbl jednotku?
Bydlisko: aktualne L. Hradok, prechodne Zilina, Bratislava
Jakubb
modelár

Príspevkov: 28

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 1. 2015 o 19:16 | odkaz na príspevok
Ja len ze som vyriesil svoj problem s vibrujucim chvostom. Vymenil som loziska v domceku zadnej vrtule(normalne sa uz zadrhavala po 3 letoch!!!). Pohral sa s nasponovanim remena a uz to lieta ako ma. Len ak mi moze niekto odpovedat. Ten domcek je z plastu. Mam zalepit tie sroby ? A s cim ? Moze byt modry Loctite ? Dik za odpoved. Pekny den.

PS: Inac mierne vibracie chvosta pri maximalnom plyne su asi normalne ? Nie je to nic strasne. Alebo sa da docielit aby to nevibrovalo vobec (podla mna nerealne) samozrejme pri max. vykone
( 35 rokov )
egabci
modelár

Príspevkov: 765

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 1. 2015 o 21:31 | odkaz na príspevok
Si zmeraj vibracie a podla toho uvidis. Na tie sroby urobis najlepsie, ked pozries manual.
Bydlisko: aktualne L. Hradok, prechodne Zilina, Bratislava
chimo
modelár

Príspevkov: 133

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 1. 2015 o 22:05 | odkaz na príspevok
PS: Inac mierne vibracie chvosta pri maximalnom plyne su asi normalne ? Nie je to nic strasne. Alebo sa da docielit aby to nevibrovalo vobec (podla mna nerealne) samozrejme pri max. vykone

Neviem čo myslíš tým maximálnym výkonom, či maximálne povolené otáčky, alebo regulátor otvorený na 100%, na vrtuľníku sa nastavujú nejaké maximálne otáčky pre danú veľkosť, ktoré nie je vhodné prekračovať, takže toto by si mal upresniť, pretože pri governore to je spravidla orientačne otvorenie max. na 80% a 20% je rezerva pre záťaž, alebo bez governoru sa nakrivkuje plyn tak, aby bez záťaže, čiže pri nulovom uhle nábehu listov neboli maximálne povolené otáčky prekračované. Takže ak chceš mať mať maximálny výkon bez governera tak cez V krivku, nie na plocho 100%. Toto by neplatilo pri zlom sprevodovaní, kedy by sa pri 100% otvorení dosiahli maximálne povolené otáčky.
Bydlisko: Žilina
Jakubb
modelár

Príspevkov: 28

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 1. 2015 o 23:07 | odkaz na príspevok
Aha tak to som mohol upresnit. Governor nelietam (teda nevisim Teda normal krivka plynu kde na 5 bode z 5 mam 90%. Otackomer nemam. Regulator mam nastaveny tak ako je v manuale t.j. Break - Disabled , Electronic Timing - Mid Timing, Battery Protection - High CutOff Voltage, Aircraft - Helicopter (soft start) , Throttle Response Speed - Quick, BEC output voltage - 5,5V. Tak ako nastavujem otacky ? Asi len krivkou plynu . Ci ?
Cize max. plynu myslim tych 90% Throttle. Otazka znie , ma TOTO vplyv na vibracie ?
( 35 rokov )
hawkySVK
modelár

Príspevkov: 41

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 1. 2015 o 17:03 | odkaz na príspevok
Zdar! Je takáto vôľa na novej DFC hlave bežná a v norme? https://www.youtube.com/watch?v=agiCcscIRFY
Bydlisko: Vlčkovce okr. Trnava ( 40 rokov )
TomiXL
modelár

Príspevkov: 635

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 1. 2015 o 18:01 | odkaz na príspevok
Ano 450L ma taku volu v gripoch. Tiez som mal taku. Potom som dal lynx tiahla tak je to kusok lepsie sa mi zda, ale v gripoch je aj tak vola.
Zevraj je to ale ok. Na helifreaku sa to snazil aj niekto odstranit, ale heli sa potom mala tendeciu roztriast.
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
josi
modelár

Príspevkov: 40

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 1. 2015 o 21:36 | odkaz na príspevok
hawkySVK:
Ahojte! Rozhodol som sa investovať svoje ťažko našetrené peniažky do T-rexa 450L. Očakávanie bolo veľké a sklamanie je zatiaľ tiež veľké.

Stavba bola ok horšie dopadol zálet. Pri roztáčaní rotora sa celý vrtuľník rozkýva a to až tak že mi poláme páky na servách (kúpil som tie krehké čo sa pri páde zlomia skôr ako sa zničia prevody serv). Znížil som v GPRO swash gain na minimum a znova to isté - polámané páky. Spolu s pákami odišiel aj hlavný hriadeľ pretože sa roztriasol tak že listy narazili do chvosta - čiže zohlo aj chvostovú trubku, hiadeľ na pohon chvosta a mám trochu naťuknuté listy. Veci som vymenil za nové a pri ďalšej skúške som dal na servá páky pôvodné - z kombo setu - bez úspechu znova sa celý rozkýva zo strany na stranu.
Hlavné listy mám vyvážené, vrtuľník nijak výrazne nevibruje. G pro som mal na dvoch penových páskach, potom som podneho podložil aj kovovú platničku. Priečna oska je rovná - vymenil som za novú. Plyn a kolektív mám podľa návodu. Hlavu mám poskladanú podľa návodu - akurát má vôľu - viď video. Je takáto vôľa bežná na novej dfc hlave

https://www.youtube.com/watch?v=agiCcscIRFY

Nejak mi dochádzajú nápady čo s tým. Nasypal som do toho ďalších 50e za náhradné diely a zvažujem kúpu novej tarot DFC split lock hlavy - čiže zas 30e navyše....

Presne to iste sa stalo aj mne, ze pri roztacani rotora sa mi heli tak roztriasla, ze tesne nad zemou picla nabok o zem. Vsetko bolo podla mna nastavene OK, ako aj ty pises...a vies cim to bolo sposobene? Prilis silno zatiahnute listy hlavneho rotora, a zrejme som nemal uplne presne vyrovnane listy. Odvtedy si na to davam pozor a odvtedy sa mi to uz nestalo. Tolko moja skusenost.
Taku volu na DFC tam mam aj ja, to je "OK"...
Bydlisko: BA ( 40 rokov )
hawkySVK
modelár

Príspevkov: 41

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 1. 2015 o 22:58 | odkaz na príspevok
Ok. Tak novú hlavu kupovať nebudem - díky za radu.

Mal som listy trochu volnejšie, len sa mi pri roztáčaní ohýbali. Proste to bolo viditeľné, že zaostávali za gripmy - teda som ich trochu dotiahol. Na regulátore mám nastavený plynulí rozbeh. Aj tak sa mi zdá, že sa tie listy rozbiehajú dosť rýchlo. Na 500 sa rotor roztáča pomalšie a aj kamarátova 450pro sa roztáča pomalšie.

Myslím, že listy nemám moc dotiahnuté. Ale skúsim ich povoliť čo to spraví. Hádam to nevytrhá prevody serv..... keď sa to zas roztrasie...
Bydlisko: Vlčkovce okr. Trnava ( 40 rokov )
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 902 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 1 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: