Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 10. 2012 o 17:46 | odkaz na príspevok
Poison: Vrtulkove listy? Nepohnes prstom? Nemyslim velke rotorove.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 10. 2012 o 18:03 | odkaz na príspevok
Upss potom som nepovedal nic.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
Tibor78
modelár

Príspevkov: 263

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 10. 2012 o 11:01 | odkaz na príspevok
Ahojte.Mam dalsiu nejasnost.Vsade citam, ze neutral gyra sa najprv nastavuje v rezime Normal a nie AVSC(head lock).Pochopil som to tak, ze vzlietnem s gyrom v mode normal a ked sa heli otaca do niektorej strany tak pouzijem subtrim serva chvostu.Ak by boli potrebne vacsie korekcie tak pristanem a upravim mechanicky dlzku tiahla.Potom ostatne lety uz iba so zapnuty modom AVSC(HL).No mam nejasnost,pretoze v manualy k mojmu gyru GP900 je pisane ze neutral sa nastavuje v rezime AVSC (HL).Tak mozte mi dat radu coho sa teda mam drzat, v akom mode to najprv nastavit? Dakujem
Bydlisko: Bratislava ( 46 rokov )
kuro99
modelár

Príspevkov: 2161

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 10. 2012 o 11:27 | odkaz na príspevok
normal mod mas halvne na nastavenie mechaniky (neviem ci to vobec niekto este aj lieta). stredova poloha => 90 stupnov na pake serva vrtulky + tvoje A=B na smykatku.
1, zapni normal mod
2, nastav paku co najblizsie ku kolmej polohe na serve vrtulky
3, nastav dlzku tiahla aby si dodrzal predpisanu polohu na smykatku (uteba A=B)
4, ende prepni HL mod a vsetko lietaj len tak

5, advanced mode
aby to nebolo take izi, idealne je nastavit strih na vrtulke. mierne vyosenie aby si pri "pracovnych" otackach mohol kompenzovat krutiaci moment rotora.
pri cw rotore chce chvost uhnut ccw, tj. nabezna hrana vrtulky by mala "strihat" cw. par stupnov. kolko to ti nikto nepovie presne. zalezi to od jednotlivej heli. da sa to zistit zalietnutim alebo na gramafone ;]
Bydlisko: ZA
Tibor78
modelár

Príspevkov: 263

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 10. 2012 o 11:53 | odkaz na príspevok
Dakujem za informacie.Ten spravny strih mam ako nastavit?Mam zavisiet s vrtulnikom a potom sledovat ci sa netoci do niektorej strany?a podla toho po pristati upravit dlzku tiahla, alebo to mam vytrimovat vo vzduchu este?a potom toto ladenie sa robi v mode Normal ci AVSC ?
Bydlisko: Bratislava ( 46 rokov )
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 10. 2012 o 12:30 | odkaz na príspevok
Netrimuj vo vysielacke nic co sa tyka vrtulky. Uprav dlzku tiahla aby si mal tych 90st. smykatko aby bolo v strede drahy, vtedy tam bude ten strih a ked nebude az tak presne nic take sa nestane. Neskusal by som to aby si to pri tom zbytocne nerozbil. Potom prepnes do AVSC musi to chodiť este musis nastavit dorazy vrulky a smer. Ten Normal asi iba na to aby sa servo postavilo do stredu. Citlivost vo vysielaci si daj priblizne okolo 35% daj si pozor na vsetkych rezimoch to nastav nie iba na jednom. Citlivost upravis podla toho ako sa to bude spravat vo vzduchu. Vela stastia.

PS: Kuro Ti to dobre napisal - skusil som este raz inym sposobom.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
Tibor78
modelár

Príspevkov: 263

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 10. 2012 o 12:33 | odkaz na príspevok
Dakujem za pomoc, teraz uz mam vsetky info
Bydlisko: Bratislava ( 46 rokov )
martin.b
modelár

Príspevkov: 1066

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 10. 2012 o 12:36 | odkaz na príspevok
poison:
Uprav dlzku tiahla aby si mal tych 90st. mykatko aby bolo v strede drahy vtedy tam bude ten strih

praveze vtedy bude nabeh nula a strih tam nebude.. keby chce strih musi to mierne vyosit...
Bydlisko: Nitra
Tibor78
modelár

Príspevkov: 263

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 10. 2012 o 13:35 | odkaz na príspevok
podla manualu mi to vychadza tak ze 90st dodrzim pri pake serva a vzadu to smykatnko nastavim dlzkou tiahla tak aby to bolo presne v strede na tej oske..tz smykatko ma rovnkau cestu dolava aj doprava..a potom tie listy vrtulky maju strih...ci bude dostatocny uvidim ked s tym vrtulnikom 1.x vzlietnem
Bydlisko: Bratislava ( 46 rokov )
martin.b
modelár

Príspevkov: 1066

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 10. 2012 o 14:12 | odkaz na príspevok
ak ma smykatko rovnaku cestu dolava aj doprava nemoze mat predsa strih. celkovo sa asi inak chapeme.. podla mna strihom sa (neviem preco debilny terminus technikus) oznacuje to ze listy vrtulky uz maju nejaky uhol aj ked je paka serva v strede.. cize paka serva v strede smykatko v strede nieje = listy maju strih = v normal mode nikam vrtulnik neuteka a servo nemusi vynakladat ziadnu silu ani posunutie aby stabilizoval vrtulnik
Bydlisko: Nitra
kuro99
modelár

Príspevkov: 2161

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 10. 2012 o 14:32 | odkaz na príspevok
martin preco by smykatko v strede nemalo znamenat ze tam uz bude strih ?
kludne moze byt strihanie zabudovane do mechaniky a aj to tak je na par helinach

++ ak si pozorne pozries manual toho rexa, "uvidis" na gripe strih. rexo toci ccw vrtulku tj. pri cw rotore je to spravna kompenzacia.
Bydlisko: ZA
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 10. 2012 o 14:47 | odkaz na príspevok
hmm, veď šmýkátko v strede nemusí byť - podstatné je, že uhol medzi servopákou a tyčkou, a tyčkou a pákou k šmýkátku, je pri strednej polohe vysielačky 90 stupňov - ako kontrola, že je všetko ok slúži pohľad na listy, tie by vtedy mali byť asi 3 stupne naklonené proti sile spôsobenej hlavným rotorom - a to je zabezpečené mechanikou vrtulky na ktorej sa nič nastaviť nedá, je od výrobcu tak spravená.
celý zmysel toho nastavovania je aby sme získali čo najväčšiu dráhu a presnosť serva vrtulky.

ähm, alebo sa mýlim ?
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 10. 2012 o 15:53 | odkaz na príspevok
kuro99:
martin preco by smykatko v strede nemalo znamenat ze tam uz bude strih ?
kludne moze byt strihanie zabudovane do mechaniky a aj to tak je na par helinach

++ ak si pozorne pozries manual toho rexa, "uvidis" na gripe strih. rexo toci ccw vrtulku tj. pri cw rotore je to spravna kompenzacia.


výnimočne s tebou súhlasím
Bydlisko: Trnava, vek-46
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 10. 2012 o 15:55 | odkaz na príspevok
Tibor78:
podla manualu mi to vychadza tak ze 90st dodrzim pri pake serva a vzadu to smykatnko nastavim dlzkou tiahla tak aby to bolo presne v strede na tej oske..tz smykatko ma rovnkau cestu dolava aj doprava..a potom tie listy vrtulky maju strih...ci bude dostatocny uvidim ked s tym vrtulnikom 1.x vzlietnem

Ked to takto urobis, vela toho nepokazis. Snaz sa vyhnut trimom aj subtrimom. Kolmu polohu paky sa snaz dosiahnut tak , ze na servo v neutrali paku nasadis tak, aby bola co najkolmejsie tym ze ju pootacas a hladas najlepsiu poziciu. Potom zavisis v normal mode a posuvanim serva na chvostovej trubke dosiahnes stav,ze a vrtulnik nikam neotaca. Prepnes do HL modu a lietas. Dorazy chodu serva vrtulky potom doladis tak, aby smykatko neslo na doraz na jednu ani druhu stranu.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
martin.b
modelár

Príspevkov: 1066

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 10. 2012 o 15:59 | odkaz na príspevok
kuro: beriem spat, mas pravdu... nevsimol som si to
Bydlisko: Nitra
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 960 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 6 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: